انواع بک لینک

انواع بک لینک
سئو سایت

انواع بک لینک

منظور از لینک سازی دریافت بک لینک از محتوا هایی است که دارای کیفیت بالایی هستند و همچنین از سایت با ارزشی (از دید موتور های جستجو) گرفته شده اند و از روش های گوناگون برای فریب موتورهای جستجو استفاده نمی کنند. ساخت بک لینک از روش های مهم و موثر برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است.

در مطلب ساخت بک لینک درباره اینکه چگونه می توانیم بک لینک بسازیم صحبت کردیم در مطلب امروز می خواهیم درباره انواع بک لینک اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

انواع بک لینک

Back Link

بک لینک

لینک هایی که به صفحات مختلف سایت وارد می کنید را اصطلاحا Back Link می گویند و این را بار ها عرض کرده ایم که این لینک ها از سایت های دیگر با عبارت مورد نظر شما به سایت شما لینک شده اند و این یعنی زمانیکه از سایت خود به سایت دیگر پیوند می دهید سایت مقابل از سایت شما بک لینک گرفته است. اگر از سایت دیگری به سایت شما لینک داده شود ، یعنی شما برای سایت خود بک لینک گرفته اید. بک لینک در بهینه سازی سئو سایت نقش مهمی دارد.

انواع بک لینک چیست؟

ساخت بک لینک کار دشواریست. اما با به کار گیری از ابزارهای صحیح و داشتن مهارت میتوانید این کار را به راحتی انجام دهید. در ادامه می خواهیم به چند نمونه از انواع بک لینک اشاره کنیم.

  • بک لینک های محتوایی: این نوع از بک لینک به وسیله نوشتن محتواهای با کیفیت و ارزشمندی که در سایت موردنظر منتشر میشوند (در اصطلاح به آنها pr هم گفته می شود). همچنین دقت کنید که محتوای خوب خصوصا در سایت های بزرگ باعث اشتراک گذاری می شود که نتیجه آن هم شانس کسب بک لینک  افزایش می یابد.
  • بک لینک از وب سایت‌های خبری: بهترین روش برای کسب بک لینک از وب سایت‌های خبری، تولید محتواییست که خبرنگاران به آن علاقه‌مند باشند. محتوایی که از منابع مختلف جمع آوری شده و بتوان به آن استناد کرد. برای اینکه درباره سایت های خبری بیشتر بدانید مطلب سئو سایت خبری را مطالعه کنید.
  • بک لینک سازی در فروم (تالار گفتگو): روش بک لینک گیری از فروم ها را در آموزش های گذشته آورده ایم که واقعا مطالعه آن به شما در گرفتن بک لینک بدون آنکه مدیر تالار آن را بد تلقی کند به صورت کامل توضیح داده ایم.
  • لینک های داخلی: ساده ترین روش لینک سازی، لینک های داخلی هستند به دلیل اینکه کنترل لینک های داخلی دست خودتان است. لینک بیلدینگ داخلی سنجشی برای هر صفحه از سایت شما است و موتور های جستجو به وسیله ی آنها ساختار سایت را به سادگی درک میکنند، در نتیجه لینک بیلدینگ داخلی میتواند در رتبه بندی سایت و صفحات سایت شما بسیار موثر باشد و سئو سایتتان را بهبود ببخشد.
بک لینک

انواع بک لینک

  • بک لینک سازی در شبکه های اجتماعی: گذاشتن پست در شبکه های اجتماعی یک فعالیت اصلی است که در شبکه های اجتماعی انجام می شود. استفاده از ابزارهایی مانند Buffer یا Hootsuite می‌تواند در این کار به شما کمک بسیاری کند حتی در آینده آموزش کار با این ابزار ها را در سئو ایران آموزش خواهیم داد. شما با قرار دادن لینک سایت در پست های شبکه اجتماعی هم میتوانید لینک دریافت کنید و هم اینکه ترافیک از شبکه اجتماعی دریافت کنید که به بهبود سوشیال سیگنال سایت شما کمک خواهد کرد.
  • بک لینک کلمات کلیدی: بک لینک با نام برند شما خوب است و گاهی خود بک لینک از کلمات کلیدی بهتر و مهمتر تر می باشد، چرا که گوگل نیاز دارد تشخیص دهد که برند شما هم جستجو می شود یا خیر. خوب در ادامه اضافه می کنیم که بهتر است به دنبال کلمه کلیدی آنهم به روشی که فوکوس 100% روی یک واژه نکرده باشید انجام گیرد. و در صورت امکان یک شاخه را کار کنید به جای یک کلمه (مثلا : طراحی سایت را تنها هدف خود نکنید و روی طراحی سایت ارزان هم لینک سازی کنید) .
  • بک لینک وب سایت های ویکی: با پیدا کردن وب سایت های مرتبط با وب سایت خودتان و تهیه محتوا و انتشار تحقیقات مربوط به حیطه کسب و کارتان در آن وب سایت ها می توانید به سایت خودتان هم کمک کند، برای آشنایی با سایت هایی ویکی می توانید مطلب بررسی سئو سایت ویکی پدیا را مطالعه کنید.

نوع دیگری از تقسیم بندی انواع بک لینک

  • بک لینک فالو: سعی کنید از بک لینک فالو برای سایت خود استفاده کنید. این لینک ها ارزش سئویی لینک را به صورت کامل به سایت هدف منتقل می کنند.
  • بک لینک نوفالو: درست است که لینک های فالو بهتر هستند اما لینک های نوفالو هم ضرری ندارند. بک لینک های فالو که در سایت های اسپم قرار میگیرند ایجاد مشکل می کنند اما بک لینک نوفالو دارای چنین شرایطی نیست و میتواند ایجاد ترافیک مناسب هم برای سایت کند.
چه زمان باید لینک بیلدینگ را آغاز کنیم

برطرف نمودن تمام مشکلات فنی و تجربه کاربری

مشکلاتی از قبیل مشکلات فنی و تکنیکال سئو می‌تواند باعث آسیب رساندن به تجربه کاربری شود، تجربه کاربری، ارتباط مستقیمی با رتبه‌بندی دارد. بهتر است این مرحله را به عنوان پایه و اساس فرآیند سئو در نظر داشته باشید چرا که وب سایتی که دارای مشکلات فنی است، لینک‌سازی بر آن تاثیر چندانی نداشته و در نتیجه شما هزینه مضاعفی را متحمل می‌شوید. در ادامه به بعضی از موارد فنی و تجربه کاربری برای موتورهای جستجو اشاره خواهد شد:

  • سرعت بارگذاری
  • متای تکراری
  • محتوای تکراری
  • خطاهای کنونیکال سایت
  • سازگاری با موبایل
  • استفاده صحیح نشدن از دستورالعمل‌ها

یک ساختار نیرومند را برای وب سایت خود ایجاد کنید

ایجاد ساختاری قوی و هوشمندانه می‌تواند تاثیر لینک‌سازی شما را دو یا چند برابر کند. در یک استراتژی خلاقانه می‌توان یک پیلار پیج با توانایی جذب لینک بسیار بالا ساخت به طوری که از این صفحه به صفحات مهم سایت همانند صفحه اصلی، محصولات، دسته‌بندی و… لینک داخلی ساخت. این شیوه یک رویکرد مطمئن و با امنیت بالا است.

لازم به ذکر است ساخت یک ساختار منظم باعث خزش هر چه بهتر ربات‌های گوگل در سایت و ایندکس شدن بهتر و بیشتر صفحات خواهد شد. علاوه بر این ساختار سایت مناسب موجب تجربه کاربری بهتر و دسترسی راحت‌تر کاربر به صفحات وب سایت خواهد شد.

شاخص کیفیت بک لینک

گفتنی است که همه بک لینک‌ها به صورت یکسان ایجاد نمی‌شوند پس باید بدانید که بک لینک با کیفیت چه ویژگی‌هایی را دارا هستند. در ادامه مطلب به چند مورد اشاره شده است:

  • ارتباط

هدف اصلی شما از انتخاب یک سایت جهت لینک بیلدینگ باید دریافت بک لینک‌هایی باشد که با موضوع وب سایت شما مرتبط باشد. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که به طور طبیعی بک لینک‌های یک وب سایت قادر نیستند ۱۰۰ درصد مرتبط باشد. درصدی از وب سایت‌هایی که لینک دهنده هستند باید ارتباط کمتری را با وب سایت مقصد داشته باشند. حتی گفته شده که بعضی از بک لینک‌ها باید از وب سایت‌های عمومی دریافت شود تا پروفایل بک لینک شما طبیعی به نظر برسد.

  • اعتبار

هر چه اعتبار یک سایت بالاتر باشد به همان میزان نتایج بهتری می‌گیرد. با در نظر گرفتن الگوریتم پیج رنک، دریافت نمودن بک لینک از سایت‌های معتبر منجر به انتقال یافتن قدرت آن دامنه به وب سایت مقصد خواهد شد. اعتبار یک وب سایت وابسته به کیفیت و همچنین تعداد بک لینک‌های اشاره شده به آن است. برای سنجش میزان اعتبار یک سایت می‌توان از ابزارهایی مانند ahrefs کمک گرفت

  • ترافیک

بک لینک‌های شما باید تا حد قابل قبولی ترافیک ارجاعی به وب سایت شما را ایجاد نمایند. کلیک روی بک لینک می‌تواند تاثیر آن را چندین برابر کند. قطعا بک لینکی که از یک سایت پر ترافیک بدست آمده با ارزش‌تر است.

سوالات متداول درباره انواع بک لینک

1بک لینک چیست؟
در واقع زمانی که از سایت دیگر به وب سایت شما لینک داده شود، به این مفهوم است که شما برای سایت خود بک لینک دریافت کرده اید، گفتنی است بک لینک در بهینه‌سازی و ارتقاء سئو سایت نقش مهمی دارد.
2انواع بک لینک چیست؟
بک لینک‌های محتوایی، بک لینک از وب سایت‌های خبری، بک لینک‌سازی در فروم و لینک‌های داخلی از جمله انواع بک لینک می‌باشد.
3شاخص های کیفیت بک لینک کدام اند؟
اعتبار، ترافیک و همچنین ارتباط موضوعی از جمله شاخص‌هایی است که وب سایت موردنظر باید دارا باشد.

4.4/5 - (7 امتیاز)
76 / 100

2 Comments

  1. مونا گفت:

    بک لینک های web2 در کدوم دسته از این انواع بک لینک قرار می گیره؟

  2. ali گفت:

    سلام
    دوستان و سئوکار هایی که میخواین بک لینک بگیرین
    سایتی هست که شبیه گوگله. شما می تونید لینک های خودتون رو در این سایت به صورت رایگان ثبت کنید. در واقع بک لینک رایگانه
    ادرس سایت: goodgoogle{.}ir/send-link
    کلا لینک، عنوان و توضیح دو خطی میخواد!
    پیشنهاد من به شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 18 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو