همه چیز درباره موتورهای جستجو

موتور جستجو چیست؟

همه چیز درباره موتورهای جستجو

یکی از منایع بسیار مهمی که این روزها دارای طرفداران بسیاری نیز می باشد شبکه جهانی وب یا همان اینترنت است که به نوعی بانک اطلاعاتی می باشد و هر آنچه که ما در جستجو بدست آوردن آن می باشیم را می توانیم در این بانک بدست آوریم.

البته ناگفته نماند که علاوه بر اینکه اینترنت یک منبع اطلاع رسانی است کاربردهای دیگری نیز دارد که در تمام زندگی روزمره ما نمایان است.

در واقع می توان گفت اینترنت یک ابزار و وسیله موثر و توانمند به شمار می آید.

با در نظر گرفتن این موضوع که این روزها حجم بسیار زیادی طراحی و راه اندازی سایت های مختلف احتیاج به مراکزی برای شناسایی پایگاه ها به دلیل استفاده بهتر و بیشتر کاربران دارد و این موضوع یک امر بسیار مهم و ضروری می باشد و از آنجایی که وب سایت هایی که در دنیای وب منتشر می شوند در هیچ مرکز رسمی در اینترنت اعلام نمی شوند برای این کار باید راهکاری را درنظر داشت و تنها راه پیدا کردن این موضوع این است که اطلاعات دقیق از آدرس سایت داشته باشید.

مثل whois سایت

موتورهای جستجو در واقع ابزارهایی هستند برای اینکه بتواند روند کاری شما را در این زمینه راحت نمایند. در مقاله امروز ما قصد داریم برایتان همه چیز درباه موتورهای جستجو را تا حد امکان توضیح دهیم تا شما نیز بیشتر با اهمیت این موضوع آشنا شده و بدانید که چرا باید سئو سایت خود را به گونه ای مدیریت کنید تا بتوانید در دنیای اینترنت بهتر شناخته شوید.

لازم است این موضوع را یادآور شوم که بدون نیاز به موتورهای جستجو شما قادر نخواهید بود تا اطلاعات به روز دنیا را بدست آورید و نیازهای تحقیقاتی و آموزشی خود را نیز پوشش دهید.

مهم ترین ویژگی که موتورهای جستجو دارا می باشند جذب مخاطبین واقعی سایت می باشد.

همه چیز درباره موتور جستجو

موتور جستجو

موتور جستجو چیست؟

همانطور که در بالا به این موضوع اشاره داشتیم دنیای وب یک منبع عظیم از تمامی اطلاعات ممکن در دنیا می باشد که روز به روز به این حجم از اطلاعات نیز افزوده می شود.

در حال حاضر چیزی نزدیک به میلیارها صفحه که از اطلاعات بسیاری برخوردار هستند در دنیای وب وجود دارد که به نوعی بر روی سرور های مختلف جا خوش کرده اند و هریک به دنبال راه کاری هستند تا بتوانند بالاترین رتبه و جایگاه را بدست آورند.

با تمام نکته هایی که در مطالب بالا به آن ها اشاره کردیم در حال حاضر حجم بسیار زیادی از سایت ها روزانه متولد می شوند که برای بدست آوردن اطلاعات آن ها امروز مشکلات بسیاری برای دسترسی وجود دارد و این موضوع باعث ضعف بسیاری از وب سایت ها شده است. (سختی کار موتور های جستجو و گوگل این است که در میان این همه سایت بوسیله الگوریتم ها، سایت های با ارزش تر را تشخیص دهند.) الگوریتم های گوگل

چالش های بسیار زیادی برای کاربران وجود دارد تا بتوانند به وب سایت های مورد نظر خود و اطلاعاتی که به آن ها نیاز دارند دسترسی داشته باشند.

اگر وب سایتی هم وجود داشته باشد که کاربران بتوانند به اطلاعت آن دسترس یپیدا کنند بدون شک طرفداران بسیاری را خواهد داشت و میزان ترافیک آن سایت نیز بسیار بالا خواهد بود.

چنین سایت هایی که تعداد آن ها هم چندان کم نیست سایت هایی هستند که ما به کمک موتورهای جستجو می توانیم با آن ها آشنا شده و به آن ها دسترسی داشته باشیم.

بنابراین در تکمیل همه چیز درباره موتورهای جستجو باید بگوییم که موتورهای جستجو ابزاری هستند که به کاربران اینترنت برای شناسایی سایت های معتبر کمک می کند.

البته نتایجی که تمام موتورهای جستجو در اختیار ما قرار می دهند دقیق نمی باشد و کاربران به این موضوع پی برده اند که از میان 20 رتبه اولی که نتایج موتورهای جستجو نمایش می دهند می توانند خواسته ها و نیاز خود را برآورده سازند.

موتور جستجو گوگل

همه چیز درباره موتورهای جستجو

اهمیت موتورهای جستجو

در تکمیل همه چیز درباره موتورهای جستجو بد نیست به اهمیت آن نیز اشاره ای داشته باشیم.

این موضوع کاملا برای همگان روشن است که تعداد کاربرانی که وارد یک وب سایت می شوند یکی از برگ های برنده شدن و موفقیت آن وب سایت حضور در دنیای وب می باشد طبیعتا هر چه سئو وب سایت ها قوی تر باشد مخاطبین بیشتری را می توانند جذب نمایند و کوی سبقت را راحت تر از رقبای خود بربایند.

در نقطه مقابل وب سایت هایی که ترافیک پایینی دارند و رتبه و جایگاه مناسبی را نتوانسته اند بدست آورند بدون شک مخاطبین کمتری را نیز در بر دارند و اینگونه وب سایت ها در دسته وب سایت هایی هستند که دچار مرگ آنلاین می شوند و این در دنیای وب خیلی خوش آیند نمی باشد.

آن دسته از مدیران و افرادی که در زمینه طراحی وب سایت فعالیت دارند این موضوع را به خوبی می دانند که طراحی یک وب سایت تنها برای دیدن شدن آن سایت توسط کاربران نمی باشد بلکه باید وب سایت به گونه ای باشد که مخاطبین را به سمت خود جذب نماید.

فراموش نکنید که مخاطبین و کاربرانی که به وب سایت شما وارد می شوند تنها در پی کسب اطلاعات لازم برای رفع نیاز خود هستند و دلیی وجود ندارد که به هر قیمتی در وب سایت شما بمانند. حال از شما چند سوال دارم. اینکه برای دعوت کاربران به وب سایت خود چه فکری کرده اید؟ و اینکه چگونه کاربران باید بدانند که سایت شما یک سایت پر محتوا و جذاب می باشد؟

شاید در جواب به سوالاتی که مطرح کرده ایم پاسخ های متفاوتی داشته باشید.

اجازه دهید پاسخ سوال ها را خودم برایتان عنوان کنم. بدون هیچگونه تردیدی باید برایتان بگوییم که اغلب موارد این موتورهای جستجو هستند که ما را برای رسیدن به آنچه می خواهیم یاری می دهند.

پس یک امر نسبی می باشد که همه از این روش استفاده کنند یعنی با جستجو چند عبارت در یکی از موتورهای جستجو بتوان به یکی از وب سایت ها دسترسی پیدا کرد.

 

آموزش های مرتبط با گوگل و سئو

Untitled 1 2

همه چیز درباره سئو 

Untitled 2 8

همه چیز راجب meta description

4.3/5 - (3 امتیاز)
77 / 100

7 Comments

  1. مهرابی گفت:

    موتور های جستجو که اوضاعشون داخل ایران اصلا خوب نیست
    نه دفتری دارن نه سرویس دهی خوبی دارن
    فقط این وسط کل مردم دارن ضرر میکنن
    خبر بدتر اینکه همراه اول با پول مردم داره ذره بین رو کار میکنه که بیاره جای گوگل
    این دیگه واقعا قابل تحمل نیست
    ذره بین رو خودمون تحریم میکنیم

  2. کامیار گفت:

    برای موفقیت در سئو و نتایج سایت بینگ آیا لازمه کار اضافه تری نسبت به گوگل انجام دهیم یا خیر؟

    چون من با کلمه طراحی سایت در گوگل رتبه 8 هستم و در بینگ رتبه 21 طراحی سایت هستم

  3. پاتریک گفت:

    آیا با دانستن اینکه موتورهای جستجو از چه الگوریتم های برای رتبه بندی سایت ها از آنها استفاده می کنند

    میتوان یک سایت را فقط با 20 محتوا به صفحه اول نتایج گوگل و یا سایر موتورهای جستجو رساند؟

  4. ASEAN گفت:

    یه الگوریتمی که موتورهای جستجو خیلی بهش اهمیت میدن اما داخل ایران کلا اسمشم کسی نمیگه الگوریتم chair هست
    راجع بهش تحقیق کنید
    خیلی مهمه

  5. ناصر 69 گفت:

    من که تو کار این گوگل و بینگ موندم
    تو یه سرچ تو بینگ اولم تو همون سرچ تو گوگل کلا نیستم

  6. عقاب آسیا گفت:

    چه راهکاری برای این دارین که بتونیم خیلی زود بفهمیم گوگل الگوریتم یا آپدیت جدید داده

  7. زنجانی گفت:

    از کجا بتونیم بسیار سریع تغییرات موتورهای جستجو خصوصا گوگل و بینگ رو متوجه شویم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 1 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو