چگالی کلمات کلیدی

Density of keywords
سئو سایت

استفاده از کلمات کلیدی تعیین کننده جهت اصلی محتوا را برای شما مشخص می نماید بنابراین استفاده صحیح و به جا از کلمات کلیدی می تواند نقش مهم و اساسی را در سئوسایت شما ایفا نماید.

شاید باور شما این باشد که نحوه استفاده از کلمات کلیدی و میزان تکرار کلمات (keyword density) مهارتی می باشد که به مرور زمان و با کسب تجربه به دست می آید. شما در گام اول باید مخاطبین خود را بخوبی بشناسید تا بدانید چه کلماتی می تواند در حیطه کاری شما برای آن ها جذاب باشد.

فراموش نکنید که  اینکه بخواهید محتواهای وب سایت خود را بدون هیچ دانشی پر کنید از کلمات کلیدی کار اشتباهی می باشد که به نتیجه ای هم نخواهد رسید، متاسفانه بسیاری از افراد تازه کار این روش را بدون در نظر گرفتن عواقب آن که گاها منجر به پنالتی شدن سایت ختم میشود را انجام می دهند. پنالتی گوگل چیست؟

استفاده از کلمات کلیدی نادرست باعث می شود کاربرانی که وارد سایت شما شده اند نتوانند به آنچه نیاز دارند دست پیدا کرده و خیلی زود سایت شما را ترک نمایند. این کار باعث می شود نرخ پرش در وب سایت شما به شدت افزایش پیدا کند و سایت شما آسیب های بسیاری ببیند.

چگالی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی چیست؟

زمانیکه شما نسبت استفاده از کلمات کلیدی را در محتوای تولید شده خود مورد ارزیابی قرار می دهید در حقیقت چگالی کلمات کلیدی را مورد محاسبه قرار داده اید.

محاسبه چگالی کلمات کلیدی سال هاست که از فاکتورهای مهم برای رتبه بندی سایت ها به حساب می آید اما از آنجایی که برخی از وبمسترها شروع به ایجاد متن های بی محتوا و در حقیقت بی سر و ته کرده اند که خواندن آن ها سخت و بی فایده می باشد موتورهای جستجو نیز دیگر اهمیت چندانی به این فاکتور نمی دهند. اما با روی کار آمدن الگوریتم های گوگل که مدام در حال بروز رسانی می باشند مدیران وب سایت ها متوجه شده اند که باید از کلمات کلیدی در سیت خود به طور متعادل استفاده کنند

محاسبه چگالی کلمات کلیدی

نکته مهمی که باید در اینجا اشاره ای به آن داشته باشیم این است که عبارت و کلمات کلیدی در تعداد کارکتر با هم فرق دارند. برخی از متخصصین سئو بر این عقیده اند که چگالی کلمات کلیدی بین یک تا سه درصد از کل محتوای تولید شده شما را در بر می گیرد و در صورتیکه این سه درصد افزایش پیدا کند سایت شما به عنوان یک سایت اسپم و متخلف توسط گوگل شناخته خواهد شد.

در همین رابطه Keyword Stuffing چیست را بخوانید.

برای اینکه بتوانید چگالی کلمات کلیدی را مورد محاسبه قرار دهید باید تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی در متن تکرار شده اند را بر تعداد کل کلمات متن نوشته شده تقسیم کرده و جواب بدست آمده را در عدد 100 ضرب کنید. نکته ای که باید در این محاسبه به آن توجه داشته باشید این است که هنگام محاسبه این اعداد باید تگ های داخل صفحه را همچون تگ Html نادیده بگیرید

ابزارهای بررسی چگالی کلمات کلیدی

از مهم ترین کارهایی که یک تیم سئو انجام می دهد تحقیق کردن درباره کلمات کلیدی و تدوین استراتژی مناسب برای استفاده از کلمات کلیدی در متن می باشد که برای این کار ابزارهایی وجود دارند که بسیار کمک کننده می باشند. در ادامه به چند نمونه از آن ها برای بررسی چگالی کلمات کلیدی اشاره میکنیم:

  • افزونه Yoast
  • افزونه رنک مث
  • نرم افزار Word Office
  • ابزار Small Seo Tools Checker
  • ابزار Webconfs Density Checker
کلمات کلیدی

Density of keywords

افزونه Yoast

یکی از ابزارهایی که برای بررسی چگالی کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد افزونه Yoast می باشد این افزونه صفحه سایت شما را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت استفاده از کلمات کلیدی بیش از اندازه در وب سایت به محاسبه تعداد کل کلمات می پردازد و اگر شما در متن خود کلید واژه ای را مشخص کرده باشید تراکم کلمات کلیدی نیز نشان داده خواهد شد چراغ‌های سبز یا قرمز این افزونه، مناسب بودن یا نبودن چگالی کلمات کلیدی را هشدار می‌دهند.

نرم افزار Word Office

این نرم افزار بر روی تمام سیستم ها نصب می شود و تعداد کلماتی که شما در محتوای خود از آن ها استفاده کرده اید در پایین صفحه برایتان نشان داده خواهد شد. شما می توانید با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+f تعداد کلمات کلیدی که در متن از آن ها استفاده کرده اید را مشخص کنید.

ابزار Small Seo Tools Checker

نوعی دیگر از ابزارهای مورد بررسی چگالی کلمات کلیدی ابزار Small Seo Tools Checker می باشد که به صورت آنلاین در اختیار دارید و به کمک آن تمام کلمات و عبارت های کلیدی برای شما نمایش داده می شود.

ابزار Webconfs Density Checker

تنها این قابلیت را دارا می باشد که چگالی کلمات کلیدی را به شما نشان دهد و برای عبارت مورد استفاده نمی باشد

حرف آخر

در مطلب امروز بار دیگر به این موضوع اشاره کردیم که کلمات کلیدی بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال را به خود اختصاص داده اند و باید برای استفاده از کلمات کلیدی مناسب از استراتژی های اصولی و دقیق در سئو سایت کمک گرفته شود.

اگر شما در ابتدای مطلب خود از تعداد بسیار زیادی کلمات کلیدی استفاده نمایید چگالی کلمات کلیدی در صفحه شما بیشتر خواهد شد و این باعث می شود که موتورهای جستجو سایت شما را اسپم کنند.

بنابراین با استفاده از فرمول و ابزارهایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم به راحتی می توانید چگالی کلمات کلیدی را در صفحات سایت خود سنجیده و در صورت نیاز از عبارت ها و کلمات مترادف استفاده نمایید تا دیگر سایت شما دچار اسپم نشده و رتبه تان هم ارتقاء پیدا کند.

آموزش های مرتبط با کلمات کلیدی

a5f5d490 26ad 43cf 9310 5e95cb38d1ad 1

روش انتخاب کلمه کلیدی

Untitled 1 1 1

keyword stuffing چیست؟

4.7/5 - (3 امتیاز)
80 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 5 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو