چگونه زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید؟

افزایش زمان بازدید کاربران در سایت
سئو سایت

همه افرادی که به کسب و کار اینترنتی و آنلاین روی آورده اند و با طراحی سایت سعی در پیشرفت کاری خود دارند موضوع زمان ماندن کاربران برای مدت زمان طولانی در سایت برایشان دارای اهمیت بسیاری می باشد.

علاوه بر صاحبین وب سایت ها سرعت بالای سایت برای گوگل نیز دارای اهمیت می باشد در حقیقت می توانیم بگوییم که یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در سئو سایت مد نظر می باشد میزان ماندگاری کاربران در وب سایت می باشد.
چگونه زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهیم؟

ماندگاری طولانی مدت کاربران در سایت به قدری در سئو سایت مهم می باشد که بسیاری از وب سایت ها به کمک همین موضوع به ظاهر پیش پا افتاده توانسته اند به بالاترین رتبه و جایگاه در نتایج موتورهای جستجو دست پیدا کنند.

ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع که چگونه زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید؟ بپردازیم و شما دوستان را یاری کنیم تا بتوانید کاربران بیشتری را جذب کرده و آن ها را به مشتریان وفادار وب سایت خود تبدیل کنید.

چگونه زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید؟

بارها در تمامی مقاله هایی که در سئو ایران برای شما دوستان عزیز منتشر کرده ایم به این موضوع اشاره کرده ایم که سرعت سایت برای کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند دارای اهمیت بسیاری است و زمانیکه سرعت سایت شما پایین باشد کاربران بلافاصله سایت را بدون اینکه به خواسته خود رسیده باشند ترک می کنند.

بنابراین برای اینکه بتوانید کاربرانی که وارد سایت شما می شوند را برای مدت زمان بیشتری در وب سایت خود نگه دارید باید کاری انجام دهید که برای کاربران جذاب باشد.

امروز می خواهیم به این موضوع که چگونه زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید؟ اشاره ای داشته باشیم با ما همراه باشید تا مواردی که می توانند به شما در این مورد کمک کنند را فرا بگیرید.

چگونه زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید؟

افزایش بازدید سایت

تولید محتوای با کیفیت

به جرات می توان عنوان کرد که اولین و مهم ترین چیزی که باعث جذب کاربران و ماندگاری آن ها در سایت می شود تولید محتوا است.

همه ما به این موضوع آگاهی کامل داریم که یک محتوای با کیفیت و ارزشمند تا چه میزان می تواند بر روند بهبود کسب و کار های آنلاین تاثیر گذار باشد. در حقیقت این محتوا می باشد که حرف اول و آخر را در وب سایت شما می زند.

پس در طراحی وب سایت و برای اینکه زمان نگهداری کاربران را در سایت خود افزایش دهید قبل از اینکه بخواهید از ترفندهای متفرقه استفاده نمایید بر روی محتوایی که می خواهید بر روی سایت منتشر کنید تمرکز کرده و یک محتوای مخاطب پسند را در سایت بارگزاری کنید.

شما با انتشار یک محتوای با کیفیت و یونیک کاری خواهید کرد که کاربران محتوای منتشر شده را تا انتها دنبال کنند و همین موضوع بهترین کاری است که از طریق آن می توانید کاربران را برای مدت زمان بیشتری در وبسایت خود نگه دارید.

بنابراین اولین قدم برای اینکه بدانیم چگونه زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید؟ تولید محتوای با کیفیت می باشد.

استفاده از مقالات مرتبط

دومین مورد درباره اینکه چگونه زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید؟ این است که از مقاله های مرتبط که در وب سایت خود منتشر کرده اید استفاده کنید. مثلا اگر محتوایی که شما در وب سایت خود منتشر کرده اید درباره آموزش سئو می باشد در ادامه مقاله حتما مقاله هایی که در زمینه آموزش سئو سایت تکمیل کننده و مراتبط می باشند را بیاورید تا کاربران با خواندن آن ها زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند خلاقیت در پیشنهاد مقاله های مرتبط را فراموش نکنید.

استفاده از سایر فرمت های تولید محتوا

اگر می خواهید که بدانید چگونه زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید؟ باید خواسته و نیاز کاربران را نیز در نظر داشته باشید.

بسیاری از کاربران هستند که زمان مطالعه کردن محتواهای متنی را در وب سایت ها ندارند و ترجیح می دهند این زمان را به دیدن محتواهای ویدئویی و یا فایل های صوتی اختصاص دهند. البته شما برای راضی نگه داشتن کاربران و برای اینکه روند سئو وب سایت خود را به درستی انجام دهید باید با در نظر گرفتن حوزه ای که در آن فعالیت دارید فرمت های محتوایی وب سایت را انتخاب کنید.

بدون شک کاربران زمانیکه با محتواهایی ویدیویی جذاب و یا فایل های صوتی ارزشمند در وب سایت شما برخورد کنند ترغیب خواهند شد که تا انتها آن را دنبال کرده و زمان بیشتری را در سایت شما می مانند.

در نظر داشته باشید که تولید محتوای صوتی و ویدئو یک کار پر دردسر می باشد اما اگر می خواهید که یک سایت موفق و شناخته شده را در نتایج موتورهای جستجو بدست آورید باید تمام سختی های آن را نیز قبول کنید.

افزایش بازدید سایت

اینفوگرافیک

استفاده از اینفوگرافیک

یکی از کارهایی که می تواند به افزایش ترافیک وب سایت به شما کمک کند و کاری کند که کاربران زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری کنند استفاده از اینفوگرافیک می باشد.

بارها پیش آمده است که کاربران زمان زیادی را صرف کرده اند تا یک اینفوگرافیک را تا انتها ببینند و آن را بخوانند. شما باید سعی کنید از تصاویر زیبا و دلنشین مربوط به موضوع خود برای اینفوگرافیک استفاده کرده و آن را چاشنی یک محتوای مناسب برای کاربران سایت کنید.

آماده کردن بخش نظر سنجی

بسیاری از شرکت ها و سایت ها هستند که با استفاده از بخش نظرسنجی و آزمون های آنلاین کاری کرده اند که کاربران بسیاری را جذب نمایند.

شما با استفاده از طراحی بخش نظرسنجی در وب سایت خود می توانید میزان ماندگاری کاربران را در سایت خود افزایش دهید. شما با راه اندازی بخش نظر سنجی این اطمینان را به کاربران خود می دهید که نظرتان آن ها برایتان دارای اهمیت می باشد و همین موضوع باعث ایجاد اعتماد بیشتر کاربران به شما و سایتتان خواهد شد.

چگونه زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید؟

نظر سنجی برای افزایش زمان ماندگاری مخاطب در سایت

حرف آخر

اینکه چگونه زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید؟ کار چندان آسانی نمی باشد اما اگر بتوانید مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم را به خوبی انجام دهید مطمئن باشید در سئو سایت شما نیز تاثیرات بسیاری به وجود خواهد آمد.

در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم که پیش از اینکه بخواهید از ترفندهای مختلف برای ماندن زمان طولانی کاربران در سایت خود استفاده کنید بر روی محتواهایی که در وب سایت خود منتشر می کنید تمرکز داشته باشید.

این روزها محتوا حرف اول و آخر را می زند بنابراین زمانیکه ثابت کردید در تولید محتوا قوی شده اید به سراغ دیگر روش ها بروید تا کاربران سایت خود را برای مدت زمان طولانی در سایت نگه دارید.

امیدواریم که با این مقاله توانسته باشیم به شما همراهان همیشگی سئو ایران کمک کرده باشیم تا از راه های اصولی استفاده کنید تا کاربران وب سایت شما برای مدت زمان بیشتری در سایت شما بمانند.

آموزش های مرتبط با پشتیبانی و سئو سایت

1ae37deb 907f 47d5 a107 b84f48035a87

بررسی سئو سایت

1ae37deb 907f 47d5 a107 b84f48035a87

پشتیبانی وب سایت

 

5/5 - (1 امتیاز)
67 / 100

1 Comment

  1. دارکوب گفت:

    بهترین روش برای موندن کاربرا توی یه صفحه
    1. زدن میان تیتر ها جذاب
    2. تصاویر آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو