آموزش تست دامنه سایت

آموزش تست آزاد بودن دامنه
سئو سایت

اهمیت تست دامنه

دامنه یکی از مهم ترین شاخه های یک سایت است به نوعی اگر دامنه نباشد سایت هم نیست و خوب دامنه به عنوان یک معرف برای سایت ها است، ولی خوب در بعضی شرایط شما می خواهید دامنه ای بخرید قطعا شما بخواهید هرچی بخرید قبل از هر چیزی آن را تست می کنید دامنه سایت هم به اینگونه است شما بهتر است قبل از خریدن دامنه ای آن را تست کنید سپس و مقاله انتخاب دامنه با رعایت اصول سئو را بخوانید و با ما همراه باشید تا راه های تست دامین را به شما بگوییم تا بتوانید به راحتی به رتبه دلخواه خود در گوگل برسید.

مراحل تست دامنه سایت

تست یک دامنه مراحلی دارد که خوب شاید ترتیب آن مهم نباشد ولی باید آنها را رعایت کنید بخصوص اگر سایتان فروشگاهی است و قصد سئو سایت فروشگاهی را دارید این مراحل شامل:

  • اول از همه دامنه ای که انتخاب کردی را تو گوگل سرچ کن:
مراحل تست کردن دامنه

مراحل تست آزاد بودن دامنه

اگر دامینی که انتخاب کرده بودی در لیست سرپ گوگل نبود که هیچ عالیه ولی اگر بود ممکن است تاریخ تمدیدش گذشته باشد یا حتی ممکن است پنالتی شده باشد که باید حتما توجه کنید.

  • سابقه دامنه را بررسی کنید

ببینید قبلا این دامنه برای چی استفاده شده است، آیا فعالیت غیر معمولی در آن انجام نشده باشد و در بعضی شرایط ارزش دامنه است که ممکن است دامنه انتخابی شما ارزش خاصی نداشته باشد.

  • بررسی اطلاعات whois

در whois باید به اینکه دامنه چند بار تمدید شده، چند بار مهلت تمدیدش تمام شده است، چند بار صاحب دامنه عوض شده است، سابقه صاحب دامنه چگونه بوده است و پنالتی شدن سایت باید خیلی توجه کنید.

  • بررسی سابقه گوگلی دامنه

در چه حوزه هایی در کسب و کار فعال بوده است، در صفحه اول گوگل بوده است یا خیر، چند بار ایندکس شده است(اگر نمی دانید indexing چیست با ما همراه باشید)، اسپم بوده یا خیر و پنالتی شدن که گفتیم تمام این موارد جزو سایقه به نوعی گوگلی یک دامنه به حساب می آید.

اقتدار متناقض است

شاید شما دامنه ای را برای خرید انتخاب کرده باشید که به ظاهر و بر اساس سوابق آن یک دامنه معروف و زنک دار است ولی این اقتدار می تواند به ظاهر باشد وقتی که ارزش دامنه اش روز به روز در حال کم شدن است بنابرایناین دامنه بعد از گذشت چند وقت می تواند هیچگونه ارزش نداشته باشد پس در خرید دامنه های رنک دار دقت کنید که دامنه مورد نظر روز به روز ارزشی تر می شود یا بر عکس چون این موضوع می تواند برای شما گران تمام شود.

EMD چیست؟

نکنه دیگری که در بحث دامنه با آن روبه رو هستید emd است، emd به دامنه ای گفته می شود که نام دامنه دقیقاً با یک جستجو مطابقت دارد، دامنه مطابق دقیق (EMD) نامیده می شود. به عوان مثال اگر می خواهید کلمه کلیدی شما بهترین ابزار جستجوگر باشد باید نام دامنه خود را bestseotools.com بگذارید تا از قاعده emd پیروی کرده باشید این امر همیشه نمی تواند مفید باشد ولی خوب وقتی به صورت مستقیم سرچ شوید ترافیک سایت شما زیاد می شود.

emd چیست؟ یعنی مطابق بودن نام دامین با کلمه کلیدی

emd چیست؟ آیا emd خوب است؟

دامنه ها معرف کار شما

دامنه ها داستان سایت شما را بیان می کنند

برای اینکه شما بتوانید بهترین دامنه را انتخاب کنید نکاتی هست که باید رعایت کنید(چگونه دامنه مناسب انتخاب کنیم) ولی برای انتخاب یک دامنه نام آن خیلی می تواند مهم باشد چون نام یک دامنه معرف شما است و قطعا یکی از نام هایی است که شما با آن سرچ می شوید پس در انخاب آن دقت کنید.

آِیا با اسپم اسکور بهینه شده است

قبلاً ، اشاره کردم که نباید به دنبال کلمه کلیدی برای نام دامنه سنگین باشید. اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید بدون اسپم بودن آن را بهینه کنید. به عنوان مثال ، اگر مشاغل مستقر در لندن هستید و در لندن چیزی می فروشید. پس داشتن “London” در نام دامنه منطقی است. فقط باهاش ​​اسپم نشو چون اگر اسپم شوید تقریبا می توان گفت شما دامنه خود را از دست داده اید و ارزشی دیگر برای گوگل ندارد.

دامنه تجاری

در دامنه های تجاری چند نکته است که باید به آن ها حتما توجه کنید

  1. اصولا برای دامنه های تجاری بهتر است اصولا یک دامنه جدید بسازید چون عوض کردن کسب و کار و گرفتن رتبه در گوگل و جلب اعتماد کاربران خیلی می تواند سخت باشد پس بهتر است از یک دامنه جدید استفاده کنید.
  2. بهتر است دامنه ای را انتخاب کنید که نام کسب و کارش زیر شاخه ای از شما باشد تا برای بحث اعتماد و تراست در گوگل به مشکل نخورید و به راحتی بتوانید پروداکتی بسازید که بتوانید از آن پول در بیارید.
نام دامنه معرف کار شماست

نام دامنه به معرفی کسب و کارتان کمک میکند

نتیجه گیری درباره دامنه ها

دامنه در همه چی می تواند تاثیر گذار باشد سئو، طراحی سایت و همه چی پس از اهمیت بالایی برخوردار است و به نوعی یک دامنه معرف و شناسنامه سایت شما است و در کسب و کار حوزه فعالیت شما را مشخص می کند پس یادبگیرید بهترین دامنه را انتخاب کنید تا بترکونید:)

سوالات متداول درباره دامنه ها

1چطور اسم دامین را انتخاب کنیم؟

نام دامنه باید معرف کسب و کار شما باشد، یا کلیت کار شما را برساند، مثلا دی جی کالا این را نمایش میدهد که یک فروشگاهی اینترنتی است یا مثلا سازمان سنجش برای نشان دادن سازمانی بودن از پسوند .org بعد از اسم دامنه استفاده کرده است
2همه دامین ها از ایرنیک خریداری میشوند؟
فقط دامنه های .ir را میتوان  از ایرنیک Irnic خریداری کرد

3زمان استاندارد بارگذاری صفحه چقدر است؟
4چطور اسم دامنه را استاندارد انتخاب کنیم؟
نکات و موارد اشتباه و کاراکتر های غیر مجاز در انتخاب نام دامنه  به صورت زیر است

اسم انتخابی طولانی نباشد (مانند انتخاب اسم شناسنامه ای)

متناسب با زمینه بیزنس باشد
پسوند دامنه با کسب و کار مطابقت داشته باشد، مثلا سازمانی ها org یا سایت های تجاری .net , .com همچنین دامنه دولتی .gov , …
ترجیحا معادل انگلیسی کسب و کار به لاتین را انتخاب کنیم (امتیاز سئویی دارد)
پسوند مناسب درج کنید و پسوند مرتبط با یک دامین معروف را به کار نبردید مثلا sanjesh.org بسیار معروف است شما از sanjesh.ir استفاده نکنید

4/5 - (1 امتیاز)
68 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 3 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو