انتخاب دامنه با رعایت اصول سئو

دامنه

انتخاب دامنه با رعایت اصول سئو

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در شروع فعالیت یک سایت و کسب و کار به آن توجه کرد انتخاب دامنه درست و اصولی است. شاید براتون سوال باشد که منظور از دامنه چیست؟ دامنه به اسم یونیک و اختصاصی سایت شما می گویند که مخصوص به شما است و به نوعی یک دامنه خوب معرف سایت و کسب و کار شماست زیرا که شما بر اساس کار خود دامنه سایت خود را انتخاب می کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا به  ویژگی های مثبت و منفی دامنه ها بپردازیم.

ولی اگر بخواهیم به طور خلاصه بگیم دامنه شاید از مهم ترین موارد در هر زمینه ای باشد مخصوصا در بحث سایت، کمک به سئو فروشگاهی و آغاز یک کسب و کار درست.(اگر می خواهید با خرید دامنه رنک دار و بهترین دامنه ها آشنا شوید با ما همراه باشید)

اشتباهات رایج در انتخاب دامنه

انتخاب غیر اصولی انتخاب دامنه می تواند آثار زیانباری برای یک کسب و کار و سایت داشته باشد می توان از اشتباهات رایج در انتخاب دامنه به موارد زیر اشاره کرد:

  1. انتخاب دامنه بی ربط با کسب و کار: از اشتباهات بزرگ در انتخاب دامنه می توان به این اشاره کرد که ممکن است یک شرکت برای کسب و کار خود دامنه ای را انتخاب کند که هیچ ارتباطی با کار خود ندارد به عنوان مثال می توان گفت:
    مثلا کار یک شرکت سئو است ولی نامی که برای دامنه خود اشاره می کند مرتبط با یک فعالیت دیگر است که این موضوع یک خطای بزرگ می تواند محسوب شود.
  2. استفاده از اعداد و نماد ها: ممکن است دیده باشید که در دامنه ای از اعداد و سمبل ها در آن استفاده شده است ولی در یک دامنه نمی توان از سمبل ها به جز دش استفاده کرد که استفاده زیاد از آن نیز توصیه نمی شود؛ ولی در استفاده از اعداد در یک دامنه نمی توان از سمبل ها به جز دش استفاده کرد که استفاده زیاد از آن نیز توصیه نمی شود؛ ولی در استفاده از اعداد شما مجاز هستید ولی قطعا دامنه ای که در آن از اعداد زیاد استفاده شود قطعا فاقد اعتبار خواهد بود.
  3. مقایسه ی اشتباه بین دامنه ها: تعدادی از افراد در این فکر هستند که دامنه (.com) از بقیه دامنه ها از ارزش بالاتری برخوردار است و این توهم را دارند که همیشه بهتر است که از این دامنه در کسب و کار خود استفاده کنند ولی کاملا در اشتباه هستند چون خیلی از سایت های بزرگ (.ir) هستند مانند (دیوار، علی بابا و ..) پس این تفکر کاملا غلط است.
  4. یکی دیگر از موارد مهم نوشتن دامنه به صورت فینگلیش است که ممکن است این موضوع باعث شود که رتبه سایت شما در جهان بالا نیاید پس بهتر است لاتین باشد. نکته ی دیگر در استفاده از فینگلیش نوشتن دامنه بحث اسپل آن است که ممکن است مشکل ساز شود پس بهتر است که از آن در دامنه استفاده نشود. ولی شاید با خود بگویید خیلی سایت ها به این صورت نوشته شده اند پس چگونه کسب و کار موفقی دارند؟ در این حالت می توان گفت که کسی که این کار کرده است یک ریسکی را به جان خریده است و توانسته به خوبی عمل کند حتی با وجود اینکه ریسک بالایی را قبول کرده است.
domain

اشتباهات در انتخاب دامنه

اشکالات دامنه های مختلف

  • از اشکالات دامنه ی (.com) می توان به این اشاره کرد که با خرید دامنه باید ماهیانه آن را به صورت دلار شارژ کنید که این موضوع نمی تواند در ایران به صرفه باشد پس این از مشکلات این دامنه به پر هزینه بودن آن می توان اشاره کرد.
  • دامنه (.uk) یک دامنه ای است که برای استفاده از آن حتما باید در منطقه ای ساکن باشید که جزئی از انگلیس باشد که این موضوع باعث شده است که استفاده از این دامنه بسیار پایین باشد چون محدودیت زیادی دارد زیرا که فقط کسانی که در یک منطقه خاص ساکن هستند می توانند از آن استفاده کنند.
  • دامنه (.ir) از گوگل ادز حذف شده است و در گوگل ادز این دامنه دیگر شناخته نمی شود که این موضوع می تواند کسب و کار ها را تحت شعاع قرار دهد و حتی خیلی از کسب و کار ها را از بین ببرد و تبلیغات دیگر برای سایت خیلی سخت یا حتی غیر ممکن باشد و فقط کسانی که از قبل سایت خود را با این دامنه بالا آورده اند از این لحاظ شانس آورده اند و می توانند سایت خود را بالا ببرند.
  • دامنه (.in) دامنه پر رمز و رازی است که کسانی که از این دامنه استفاده می کنند خودشان را به صورت یک شرکت مهندسی معرفی می کنند ولی در باطن جوری که خودشان را معرفی می کنند نیستند و شیطنت های خود را دارند که به نسبت دامنه پر رمز و رازی است که شاید خیلی از کار های غیر قانونی در آن در حال انجام باشد ولی دقیق کسی نمی داند.
  • دامنه (.io) یکی از دامنه های جذابی است که از سال 2018 به شدت طرفداران زیادی خصوصا در حوزه ی it بدست آورد و .io بسیار محبوب شد.
اهمیت دامنه

اشکالات دامنه ها

اگر میخواهید تغییر دامنه سایت را یاد بگیرید از این بخش اقدام کنید.

اگر میخواهید سئو را اصولی و حرفه ای دنبال کنید از اصول سئو غافل نشوید.

تاثیر سئو بر دامنه

در بعضی از شرایط ممکن است در یک دامنه از اصول سئو استفاده شود به عنوان نمونه استفاده از کلمات کلیدی در دامنه که شاید براتون سوال پیش بیاید که چه ارتباطی با سئو و گوگل دارد؟ ارتباطش در جذب کاربر است اینگونه نام سایت شما در ذهن ها می ماند اینگونه توجه گوگل به شما جلب می شود که شما را به نام یک برند می شناسد که اینگونه در بالا رفتن رتبه سایت شما تاثیر گذار است و قطعا در کسب و کار شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت پس دامنه با اصول سئو می تواند به صورت غیر مستقیم بر روی سئو تاثیر گذار باشد.

نکات دامین

سئو و تاثیر آن بر دامنه ها

ویژگی های دامنه ها

هر دامنه شامل یک سری بدی ها و یک سری خوبی است ما به ویژگی منفی آن ها پرداختیم حالا باهم ویژگی های مثبت آن را بررسی می کنیم که شامل:

  • برای دامنه (.com) می توان گفت که این دامنه یک دامنه جهانی است و مورد قبول تمام جهان است و خوب در اولین مرحله هر کس این دامنه به ذهنش می آید که می توان گفت به شدت کاربردی و البته مورد قبول همه است.
  • برای (.ir) می توان گفت که کسانی که در ایران زندگی می کنند از هر لحاز می توانند راحت باشند و دچار مشکل نمی شوند و امکان گسترش سایت در ایران افزایش می دهد ولی بماند که یک سری قانون ها و محدودیت وجود دارد ولی باز در ایران از نظر مالی و گسترش آن ساده تر است.
  • (.uk) اگر لوکیشن شما انگلستان باشد و محتوایی که تولید می کنید به زبان انگلیسی باشد گوگل تشخیص می دهد شما واقعا در انگلیس هستید در نتیجه گوگل امتیازی را برای شما در نظر می گیرد.

توجه کنید که اگر اسم کسب و کار شما در اسم دامین آمده باشد گاها یک گام در سئو سایت از رقبای خود پیشتر خواهید بود.

ابزار whois چیست؟

این ابزار برای این است که وقتی شما یک دامنه را در آن جست و جو می کنید تمام اطلاعات مانند نام صاحب دامین ، آدرس و تلفن و هاست و تمام اطلاعات مربوط به آن دامنه را در اختیارتان می گذارد. گوگل نیز برای بررسی دامنه سایت ها از آن استفاده می کند و گفته میشود این بررسی بر روی نتایج الگوریتم کبوتر تاثیر میگذارد. whois جزو بهترین ابزار های بررسی دامنه است که برای فهمیدن عمر دامنه نیز می توان از آن استفاده کرد.

در کل می توانیم بگوییم که یک دامنه معرف شماست و هر دامنه ای شامل ویژگی های مثبت و منفی است، هر دامنه مخصوص به یک سایت خاص است و یک سری محدودیت ها در استفاده از آن وجود دارد.

سوالات متداول در مورد انتخاب دامنه

۱بهترین دامنه کدام است؟
هر کدام از دامنه ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند ولی (.com) یک دامنه ای است که از معروفیت بالاتری برخوردار است.
۲دامنه (.org) برای چه شرکت هایی استفاده می شود؟
این دامنه بیشتر برای موسسات و شرکت های دولتی استفاده می شود
۳ارزان ترین دامنه دنیا کدام است؟
ارزان ترین دامنه (.ir) است
۴آیا اینکه دامنه ما چی باشد تاثیر برروی سئو دارد؟
خیر زیرا که نوع دامنه هیچ ارتباطی با سئو ندارد.
4.5/5 - (2 امتیاز)
80 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + نوزده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو