آنالیز سایت چیست؟

آنالیز سایت چیست؟
سئو سایت

آنالیز سایت چیست؟

ما در این مقاله می خواهیم به شما یاد بدهیم چگونه وب سایت خود را تحلیل و بررسی کنید تا زودتر به اهداف خود برسید و حتی اینکه برای آنالیز سایت چه چیزهایی را بررسی کنید. شما باید یاد بگیرید قبل از اینکه وب سایت و کسب و کار خود را برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی کنید حتما سایت خود را آنالیز کنید. البته آنالیز یکی از مهم ترین خدمات سئو سایت است که توسط شرکت ها ارائه می شود.

آنالیز سایت فرآیندی است که طی آن علاوه بر نقاط ضعف و قوت نیازمندی های یک وب سایت مشخص می شود. این فرآیند زیربنای سئو سایت است و سبب افزایش جذب کاربران می شود که در تعیین استراتژی سئو هم نقش بسیار مهمی دارد. طی این فرآیند بررسی می شود که آیا سایت به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده است یا خیر از مواردی که در آنالیز سایت باید به آنا توجه داشت می توان به متگ ها، متادیسکریپشن، اسنیپت ها، هدینگ ها، سرعت سایت و… اشاره داشت.

آنالیز اولیه سایت

آنالیز کردن سایت به این معنا است که در همان مراحل اولیه کار باید برنامه ریزی کنید، محیط هدف خود را کاملا مشخص کنید. نیازمندی ها را به خوبی بررسی کنید (هم نیازهای اولیه و هم نیازهای ثانویه)، برآورد زمان و هزینه را به درستی انجام بدهید باید در آنالیز سایت تمامی ذینفعان و کاربران و هیئت مدیره را شناسایی کنید.

مشخصه سازی در (آنالیز سایت) را انجام بدهید، در این امر باید رقیبان خود را به درستی شناسایی کنید با بررسی کردن وب سایت رقیبان می توانید به راحتی نقاط قوت و ضعف آنها را پیدا کنید و نظرات و انتقادات مخاطبان آنها را بخوانید، شیوه های بازاریابی و چگونگی جذب کاربران آنها را بررسی کنید. تحلیل کنید سهم رقبا از بازار چقدر است و مدت زمان فعال بودن سایت آنها چقدر است.

آنالیز سئو

آنالیز سئو سایت

مرحله بعدی اعتبار سنجی را انجام بدهید به این معنا که باید بررسی کنید و ببینید آیا تمامی نقاط قدرت و ضعف سیستم را مشخص کرده اید، آیا نیازمندی ها را به خوبی پوشش داده اید، با رعایت کردن این نکات آیا سایت شما از کیفیت لازم بر خوردا شده است.

با آنالیز کردن سایت و بررسی سئو سایت خود می توانید سرعت سایت، ورودی ها و خرو جی ها، ترافیک سایت، کلمات کلیدی، صفحات فرود (اولین صفحه ایی که مخاطبان نگاه می کنند زیرا خلاصه ایی از تمام صفحات سایت شما است)، بک لینک ها را مشخص کنید. می توانیم نتیجه بگیریم که هدف آنالیز سایت طراحی یک وب سایت باکیفیت و موثر در کم ترین زمان و با حداق هزینه می باشد.

آیا افراد مختلف در تیم آنالیز سایت دارای یک دید و نظر هستند؟

جواب خیر است، تحلیل سایت جنبه و دیدگاه های متفاوتی دارد. تیم کدنویسی در سایت به نکاتی مانند امنیت دیتا، پایگاه داده، سرعت لود شدن، مقیاس پذیری توجه و تمرکز می کند، ولی یک طراح و گرافیست به مواردی مانند رنگ ها، فونت ها، چیدمان محتوا توجه می کنند و برای یک بازاریاب صفحات فرود، آگهی زدن اهمیت می دهد. در نهایت متخصصان سئو سرعت لود صفحات وب سایت، تگ ها، کلمات کلیدی و متاها تو جه می کنند.

analize سایت

analize سایت

6 ابزار آنالیز سایت

  1. SIMILAR WEB
    این ابزار اطلاعات کامل و بسیار جامع درباره تجزیه و تحلیل وب سایت های مختلف به شما می دهد از( جمله نرخ پوشش، میزان بازدید مخاطبان در یک ماه اخیر. پیدا کردن کلمات کلیدی که باعث تولید ترافیک پولی و طبیعی می شوند)
  2. THE WEB CHECKER
    این ابزار آنالیز سایت به شما کمک می کند تا وب سایت ها را از نظر مواردی مانند امنیت، سئو و کارایی و عملکرد ارزیابی و چک کنید.
  3. WOORANK
    این ابزار رایگان اطلاعات کامل و و بسیار دقیق در باره تحلیل سایت به شما می دهد به شما راهنمایی هایی در مورد انتخاب نام دامنه می دهد و همچنین اطلاعاتی درباره سازگاری موبایل با سایت ارائه می دهد
  4. SEMRush
    به کمک این ابزار می توان سایت های رقیبان را به خوبی آنالیز کرد تحلیل های رقابتی را به خوبی انجام می دهد و به هزینه زیادی نیاز ندارد
  5. AHREFS
    این ابزار آنالیز سایت ، راهبردهای سئو را بررسی می کند به شما اجازه می دهد هر سایتی از جمله سایت رقیبان را تحلیل کنید. این ابزار به تحلیل لینک های پشتیان ، تعداد لینک های پشتیبان و جدا کردن لینک های ویدئویی و متنی می پردازد.
  6. MIXRANK
    این ابزار مناسب برای بازاریابی دیجیتال است اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهد شامل : کسب و کارهای تبت شده در کشور را مشخص میکند و اطلاعاتی در باره هیئت مدیره و اعضای اصلی هر شرکت می دهد و حتی مشخص می کند این کسب کارها از چه تکنولوژی و روش هایی استفاده کرده اند.

در آنالیز سایت چه مواردی را بررسی کنیم؟

  1. نکات امنیتی و بهینه سازی را به راحتی می توانید تحلیل کنید.
  2. سرعت سایت را بهینه سازی کنید. (بهبود تجربه کاربری و رابط کاربری)
  3. می توانید مشتریان خود را و همچنین مشتریان رقیبان را به خوبی تحلیل کنید.
  4. کلمات کلیدی را آنالیز کنید.
  5. صحات پربازدی را بررسی کنید.
  6. محتوایی که باعث جذب بیشتر مشتریان می شود را در اولیت کار خود قرار بدهید.
  7. در زمان نوشتن محتوای خود می توانید بک لینک بدهید.
  8. به کمک آنالیز سایت می توانید برنامه نویس، گرافیست و بازاریابان را بررسی کنید.
  9. تمامی تگ های اولیه و واجب را می توانید آنالیز کنید.
  10. سایت رقیبان خود را تجزیه و تحلیل کنید.
  11. به کمک آنالیز سایت می توانید سایت های خارجی را جستجو و تحلیل کنید به آن ها لینک بدهید و حتی از آنها لینک بگیرید تا به این وسیله اهداف خود نزدیک تر بشوید.

نتیجه گیری آنالیز سایت

آنالیز سایت ادامه مسیر را برای ما روشن میکند، تیم طراحی ما به شما پیشنهاد می کند در آنالیز سایت تمامی این مراحل و نکات را به درستی در ابتدای شروع طراحی کسب و کار خود رعایت کنید زیرا هر چقدر شما مراحل ابتدایی کار خود را به درستی و بی نقص انجام بدهید باعث می شود در مراحل پایانی کار باشکست رو به رو نشوید.و به اهداف خود دست پیدا کنید.

سوالات متداول درباره آنالیز سایت

  1. از چه ابزارهایی برای آنالیز سایت استفاده کنیم؟
    برای آنالیز سایت می توانید از ابزارهایی مانند WOORANK، سم راش و… استفاده کنید.
  2. در هنگام آنالیز سایت چه مواردی را بررسی کنیم؟
    از مواردی که در هنگام آنالیز سایت باید به آن توجه کنید می توان به سرعت سایت، کلمات کلیدی رقبا و بک لینک اشاره داشت
4.5/5 - (2 امتیاز)
82 / 100

1 Comment

  1. پدرام گفت:

    ممنون از مطلب مفید و کامل شما. به نظرم بهتره GTmetrix رو هم به ابزارهای آنالیز سایت اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + یازده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو