ابزار تست ریچ ریزالت Rich result

Rich result ایزار

Rich result چیست؟

ممکن است بارها هنگام سرچ در گوگل به مواردی خورده باشید که در پایین لینک سایت، یک سری اطلاعات دیگر قبل یا بعد از متا دیسکریپشن به شما نمایش میدهد، مثلا ستاره هایی که به عنوان امتیاز دهی برای صفحات سایت و کمک به سئو سایت به نمایش در می آید

در واقع گوگل از اوایل سال 2016 تغییراتی را در نحوه نمایش نتایج جست و جو با عنوان Rich result در اکثر کشورها انجام داده است. بنابراین با توجه به متفاوت بودن سبک نمایش دادن  rich result نسبت به نمایش معمولی نتایج موارد سرچ شده در SERP، مردم بیشتری روی آن کلیک می کنند.

ریچ ریزالت یا نتایج غنی چیست؟

ریچ ریزالت یا نتایج غنی تقریبا همه جست و جوهای گوگل نام های جدیدی ایجاد کرده است. شما می توانید هم در تلفن های همراه و هم در دسکتاپ نتایج گوگل را مشاهده کنید.

ریچ ریزالت یا نتایج غنی به گونه ای طراحی شده اند که اطلاعات مهم وکلیدی را به صورت بلد یا برجسته تبدیل کند تا برای درک بهتر هدف و منظور یک صفحه، به موتورهای جست و جوی گوگل کمک کند.

این کار به منظور حدس و گمان کمتر برای گوگل و نتایج مرتبط تر با هدف فرد برای کاربران می باشد.

تاثیر ریچ ریزالت بر سئو و کاربرد آن؟

با توجه به اعلام رسمی گوگل، استفاده از اطلاعات ساختار یافته به طور کاملا مستقیم بر رنکینگ موتور جست و جوی گوگل تاثیری ندارد. اما اگر از Structured data استفاده کنید که منجر به ریچ ریزالت شود به علت بیشتر شدن کلیک مردم برای نمایش، تاثیری غیر مستقیم بر بهترشن رنکینگ موتور جست و جوی گوگل دارد.

بنابراین در سئوی حرفه ای سایت بهتر است از اطلاعات ساختار یافته استفاده کنید.

ریچ ریزالت چیست؟

Rich result چیست؟

Rich result چیست؟اطلاعاتی که زیر نتایج سرچ گوگل ظاهر میشود

داده های ساختیافته یا Structured data (استراکچر دیتا) چیست؟

داده ساخت یافته کمک میکند که بتوانیم rich result داشته باشیم. یعنی داده ساخت یافته برای نشانه گذاری استفاده میشود که در صفحات و نوشته ها و نمونه کارها و… سایت به کار میرود، و درواقع کمک میکند که موتورجستجو گوگل درک بهتری از محتوا داشته باشد و به کاربر کمک کند که سریعتر جستجو و به نتیجه دقیق رسیدن اتفاق بیفتد. ریچ اسنیپت با ریچ ریزالت متفاوت است این دو موضوع یکسان نیستند. در ادامه به توضیح این دو مورد به صورت مجزا و کامل و مقایسه آن ها با یکدیگر می پردازیم.

ریچ اسنیپت چیست؟

کمک به سایت ها برای ایندکس شدن در نتایج جستجو موبایل، ریچ اسنیپت در فارسی به نام ابزار تست نتایج غنی معنی میشود. از نظر گوگل یک نیازمندی سایت برای قرار گرفتن در نتایج موبایل داشتن ریچ اسنیپت است باید حتما برای آماده سازی سایت برای موبایل، از ریچ اسنیپت استفاده کندهدف ریچ ریزالت فهماندن نتایج دقیق و صحیح به گوگل است، یعنی گوگل از حدس و گمان برای نمایش نتایج استفاده نمیکند.

کاربرد ریچ اسنیپ برای برجسته کردن bold شدن موارد مهم در صفحات سایت استآیا گوگل سرچ ریزالت را حذف کرده است؟ خیر در ساختار سرچ ریزالت تغییراتی داده شده است که هدفمند تر عمل میکند و دیگر کمتر از تکینک حدس برای انتخاب محتوا صحیح استفاده میکند.

Structured data چیست؟

Structured data چیست؟

انواع ریچ اسنیپت و کاربرد آن

به طور کلی جست و جو هر سایت در گوگل سه ویژگی اصلی برای نمایش محتوا دارد:

  • تگ عنوان/ title tag

  • متا توضیحات / meta description

  • آدرس سایت / URL

زمانی که ریچ اسنیپت بر روی سایتی پیاده سازی شود، باعث متفاوت تر شدن سایت در نتایج گوگل می شود که این نتایج متفاوت بدست آمده سبب می شود که کاربران بیشتری روی آن به منظور پیدا کردن هدفشان کلیک کنند.

اگر این تعداد کلیک شدن ها زیاد شود باعث افزایش CRT یا رنکینگ سایتتان می شود که این موضوع برای سئو یکی از فاکتورهای مهم به شمار می رود.

حال به توضیح در مورد انواع ریچ اسنیپ ها می پردازیم که هر کدام تاثیر مخصوص خود را بر روی سایت دارد:

  1. ریچ اسنیپت نظرات: معمولا افراد این نوع از ریپ اسنیپت را به نام ریپ اسنیپت ستاره می شناسند، زیرا در پایین سایتتان در گوگل 5 ستاره نمایش داده می شود. اسم این ریچ اسنیپت بر این اساس انتخاب شده است که پایه آن نظرات کاربران است که برای شما نمایش داده می شود.
  2. ریچ اسنیپت دستور العمل: این نوع از ریچ اسنیپت بیشتر برای سایت های آموزشی مانند آشپزی، خیاطی، کیک پزی و … استفاده می شود. در ریپ اسنیپت دستور العامل علاوه بر نمایش نظرات کاربران، مدت زمان مطالعه برای کتاب یا پخت و پز برای آشپزی نیز نشان داده می شود.
  3. ریچ اسنیپت موزیک: در این نوع ریچ اسنیپت همانطور که از اسمشم مشخص است شما می توانید اطلاعاتی در مورد خواننده، نوع آهنگ، مدت زمان آهنگ، آلبوم خواننده و … را در اختیار کاربران قرار دهید. استفاده از ریپ اسنیپت موزیک در سایت های ایرانی بسیار کم و به ندرت صورت می گیرد.
  4. ریچ اسنیپت محصول: یکی ازمهم ترین کاربردهای ریپ اسنیپت برای معرفی محصولات در فروشگاه های آنلاین است، شما می توانید برای به نمایش گذاشتن توضیحات، تصویر، قیمت و نوع محصولات در سایت خود از ریچ اسنیپت محصول استفاده کنید.
  5. ریچ اسنیپت سازمان و شرکت ها: این ریچ اسنیپ زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که شرکت مورد نظر در ویکی پدیا که سایتی پر مخاطب و معروفی است، توضیحات و لینک داشته باشد. در واقع ریپ اسنیپت سازمانی برای اسامی برندها مورد استفاده قرار می گیرد.

هنگامی که شما اسم شرکت معروفی را سرچ کنید، مواردی مانند نوع شرکت، نام تجاری آن، موقعیت جغرافیایی، میزان درآمد سالانه اش، برند و نوع محصولی که در بازار عرضه می کند، تاسیس کنندگان آن و … را مشاهده کنید.

  1. ریچ اسنیپت وقایع مهم: این نوع از ریچ اسنیپت زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که بخواهید در مورد داغ ترین و مهم ترین خبرها برای سایت های خبری استفاده کنید.
  2. ریچ اسنیپت ویدئو: به دلیل این که موتورهای جست و جوی گوگل نمی توانند ویدئو های شما را تماشا کنند، پس از آپلود کردن آن ها از رفتار و نظرات کاربر متوجه می شود که موضوع این ویدئو ها چیست. شما می توانید اطلاعات شرکت سازنده، مدت زمان ویدئو و سازنده ویدئو مورد نظر را در نتایج جست و جو نمایش داد.
  3. ریچ اسنیپت رویدادها: این نوع از ریچ اسنیپت برای زمانی مناسب است که رویداد مهمی قرار است برگزار شود. شما با استفاده از ریچ اسنیپت رویداد می توانید تاریخ و زمان این رویدادها و وقایع مهم را نمایش دهید.
  4. ریچ اسنیپت دسته بندی مطالب: با استفاده از این ریچ اسنیپت، می توانید در بخش URL صفحه، دسته بندی مطالب خود را نشان دهید. این کار سبب می شود که کاربرد بهتر بتواند اهداف و موارد مورد نظرش را پیدا کند و روی صفحه ای که فکر می کند به افکارش نزدیک تر است کلیک کند.

ریپ اسنیپت اشخاص: شاید دیده باشید که هنگام سرچ کردن افراد مشهوری که اثری از خود به ماندگار گذاشته اند، عکس نویسنده آن مطلب یا اثر نیز در کنار توضیحات نمایش داده می شود.

Structured data یا داده ساخت یافنه چیست؟

Structured data به داده های ساخت یافته میگویند که یک گزارشی از داده های دیگر میدهد، به عبارتی نقشه محتوا است. به این معنا که شما وقتی میخواهید یک درس را برای مطالعه مد نظر بگیرید.

در حقیقت داده ساخت یافته یاdata  structured برای بدست آوردن ریچ ریزالت استفاده می شود. درواقع این داده های ساخت یافته برای نشانه گذاری صفحه شما کد گذاری شده و برای ارائه اطلاعات مورد نیاز به کار می روند. همچنین یکی دیگر از کاربرد های داده ساخت یافته به گوگل در، درک بهتر مطلب کمک می کند.

ریچ کارد چیست؟

به ریچ کارد در زبان فارسی کارت غنی میگویند. ریچ کارد یا کارت غنی یک فرمت جدید جستجو نتایج جستجو هستند که به دلیل موفقیت ریچ اسنیپت ایجاد شده است. درست مانند ریچ اسنیپت ها، کارت های غنی از نشانه گذاری ساختاری schema.org استفاده می کنند تا محتوا را در یک فرمت جذاب و بصری نمایش دهند، با تمرکز بر ارائه یک تجربه کاربری بهتر تلفن همراه.

rich cards نتایجی هستند که به صورت کارت در serp نمایش داده می شوند، ریچ کارت ها حاوی اطلاعات مفیدی مانند مکان ها، افراد مختلف، دستور پخت غذا، فیلم و موارد بسیار متنوع دیگری می باشد که گوگل تمامی این اطلاعات را طریق، اطلاعات ساختار یافته بدست می آورد.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که ریچ کارت چگونه بدست می آید؟ اگر تمام داده های ساختاری خود را که به شکل قطعه ای از کد در فرمت خاص خودش است را به سایتتان اضافه کنید، گوگل آن ها را به شکل ریچ کارت نشان می دهد. در واقع این کدها به گونه ای نوشته شده اند که گوگل آن ها را درک می کند و منظورتان را نمایش می دهد.

گراف دانش یا knowledge Graph چیست؟

نوع دیگری از فرمت ریچ ریزالت که درمورد آن صحبتی نکردیم گراف دانش است. در واقع گراف دانش بلوک بزرگی از اطلاعات است که آن را در قسمت جستو و جوی گوگل وارد می کنید. گراف دانش در قسمت سمت راست صفحه ظاهر می شود که در صورت استفاده از دسکتاپ می توانید آن را مشاهده کنید اما در صورت استفاده از موبیال آن را در غالب نتایج جست و جوی معمولی مشاهده می کنید.

انواع گراف دانش

  1. گراف دانش استاندارد

  2. گراف دانش لوکال یا محلی

مورد اول یعنی گراف دانش استاندارد به شکل محدود و نادر وجود دارد و همه افراد و موارد مختلف را شامل نمی شود. این نوع از گراف دانش ها معمولا مربوط به شرکت های خیلی بزرگ و افراد مشهور می باشد. در صورتی که گوگل تصمیم بگیرد به شما گراف دانش بدهد شما می توانید تنها نام، لوگو و پروفایل اجتماعی مخصوص خود را تعیین کنید.

برای داشتن گراف دانش شما باید شناخته شده و معروف باشید، گراف دانش برای سئو خیلی مفید و کاربردی است زیرا شامل اطلاعات زیادی می باشد و بر صفحه نتایج جست و جوی گوگل نیز غالب است.

مورد دوم که گراف دانش لوکال یا محلی است که این نوع از گراف دانش نسبت به گراف دانش استاندارد قابل دسترس تر است. شما می توانید اطلاعات ساخت یافته را به گوگل بدهید، اطلاعاتی مانند ساعت، آدرس. گراف دانش محلی یا لوکال نیز مانند گراف دانش استاندارد در صفحه جست و جوی گوگل نمایش داده می شوند.

ابزار تست rich result گوگل

ابزار تست rich result گوگل

4.3/5 - (7 امتیاز)
83 / 100

3 Comments

  1. مهرداد حاتمی گفت:

    ریچ اسنیپت همان ریچ ریزالت است؟ تفاوتشون چیه؟

  2. ناشناس گفت:

    خیر

  3. سجاد گفت:

    حین خوندن مقاله شما احساس میکردم نسبت به بقیه محتوا ها خیلی راحت تر متوجه شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو