ابزار disavow چطور به سئو کمک می کند؟

ابزار disavow
سئو سایت

اگر قبلا در گوگل رتبه داشته ایم و اکنون به دنبال راه حلی هستیم که چگونه به صفحه اول گوگل برگردیم ابتدا باید دلیل افت رتبه سایت در گوگل را پیدا کنیم تا سئو سایت به حالت اولیه خود بازگردد. ابزار disavow راه حلی برای بهبود سئو سایت است.

دلیل کاهش رتبه بندی سئو توسط گوگل چیست؟

آخرین آپدیت و بروزرسانی که گوگل در سال 2021 منتشر کرده است یک آپدیت اسپم است. این بروزرسانی سبب درک بهتر گوگل از کلمات جستجو و محتوایی که وب سایت ها ارائه می دهند شده است. جان مولر بیان کرده است که این بروزرسانی مربوط به کیفیت کلی است و سبب معرفی الگوریتم های جدید و یا بروزرسانی الگوریتم های قبلی می شود. اما چه مدت طول می کشد تا آپدیت جدید گوگل بر رتبه بندی شما تاثیر بگذارد؟ آیا استفاده از ابزار disavow ابزار سئو سایت سبب می شود تا توسط گوگل جریمه شویم؟ همانطور که در جدید ترین اخبار سئو گفته شد، اگر به دلیل آپدیت گوگل کاهش رتبه داشتید، آپلود فایل Disavow بیهوده است.

استفاده از disavow برای بهبود نتایج SERP

افرادی که با این ابزار کار کرده اند ادعا می کنند که استفاده از این ابزار می تواند به سرعت سبب شود تا جایگاه سایت در نتایج serp گوگل بهبود پیدا کند. اما در حقیقت ماه ها طول می کشد تا فایل های موجود در این ابزار توسط الگوریتم های گوگل بررسی شوند و جایگاه سایت بهبود یابد. در واقع این ابزار بسیار پیشرفته است و باید با احتیاط استفاده شود. در صورتی به درستی از آن استفاده نشود می تواند سبب شود تا جایگاه سایت در نتایج جستجوی گوگل با کاهش شدید مواجه شود. در واقع نمی توان گفت که با disavow، چگونه به صفحه اول گوگل برگردیم.

استفاده از disavow

استفاده از ابزار disavow

بسیاری از وب سایت ها راه کسب درآمد افراد هستند. برای اینکه بتوانید یک وب سایت موفق داشته باشید که در جایگاه خوبی در نتایج جستجو گوگل داشته باشد تا بتوانید از آن کسب درآمد کنید باید لینک های ورودی به سایت خود را بررسی کنید. اگر جزو افرادی هستید که توسط گوگل جریمه شده اید باید بیشتر مراقب لینک ها یا پیوندهای ورودی به وب سایت خود باشید. ابزار disavow ابزاری است که شما با استفاده از آن می توانید به صورت دستی لینک های ورودی به سایت خود را حذف کنید.

چه زمانی باید یک لینک را حذف کرد؟

لینک ها معمولا بسیار کمک کننده هستند و زمانی که یک شخص محتوای شما را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارد برای سایت شما بسیار موثر است. پس هر چه تعداد لینک ها بیشتر باشند برای شما بهتر است. اما این باور کاملا اشتباه است. اگر شما لینک های مخرب را حذف نکنید به سئو سایت شما آسیب می رسانند. لینک های باطل شده و غیر طبیعی را حتما از سایت خود حذف کنید. اگر این کار را انجام ندهید باید منتظر جریمه شدن توسط الگوریتم های گوگل باشید.

زمان حذف لینک خارجی

چه زمانی باید یک لینک را حذف کرد؟

حذف لینک های مخرب به کمک disavow

برای اینکه لینک های مخرب را حذف کنید کار بسیار ساده ای در پیش دارید. کافی است از ابزار disavow کمک بگیرید. به صفحه این ابزار در وبمستر یا سرچ کنسول بروید. لیستی از لینک ها که قصد دارید از سایت شما حذف شوند را به صورت اکسل یا داخل نوت پد وارد کنید. روش disavow کردن را قبلا به طور کامل توضیح داده ایم. احتمالا چند هفته زمان می برد تا گوگل این لیست را مورد بررسی قرار دهد. پس از بررسی گوگل این لینک ها از سایت شما حذف خواهند شد.

گوگل معتقد است که لینک هایی که در سایت شما وجود دارند از کیفیت و اعتبار سایت شما گواهی می دهند. لینک های خوب و مفید سبب می شوند تا DA و PA سایت بهبود یابد. اما بک لینک های مخرب کاملا برعکس عمل می کنند و سبب می شوند تا سئو سایت آسیب ببیند و در نتیجه جایگاه سایت خود را از دست خواهید داد.

حذف لینک مخرب با disavow

حذف لینک های مخرب به کمک disavow

سخن پایانی

در آپدیت جدید گوگل جایگاه بسیاری از سایت ها کاهش یافت. در این آپدیت گوگل بر روی لینک های مخرب متمرکز بود و اگر سایتی حاوی لینک های اسپم و مخرب بود را جریمه می کرد و جایگاه آن سایت را در نتایج SERP خود کاهش می داد. ابزار disavow گوگل به شما کمک می کند تا بتوانید لینک های مخرب را حذف کنید و سایت خود را از جریمه شدن نجات دهید.

سوالات متداول

1چگونه می توان لینک های اسپم و مخرب را حذف کرد؟
برای حذف لینک های مخرب باید به صفحه ابزار disavow که در سرچ کنسول قرار دارد بروید و لیست لینک های مخرب را در آن قرار دهید.
2وقتی لینک های مخرب حذف می شوند چه اتفاقی می افتد؟
زمانی که شما لینک های مخرب را در ابزار disavow قرار می دهید در واقع به گوگل می گوید که این لینک ها را در سایت شما نادیده بگیرد.
3ابزار انکار یا disavow چه کاری انجام می دهد؟
در حقیقت این ابزار به مدیران سایت ها این اجازه را می دهد تا به گوگل بگویند چه لینک های بی کیفیتی به سایتشان اشاره دارد و از گوگل بخواهند آنها را نادیده بگیرد.
امتیاز دهید post
77 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو