ارتباط میان طراحی سایت و سئو سایت

ارتباط میان طراحی سایت و سئو سایت
سئو سایت

ارتباط میان طراحی سایت و سئو

همانطور که می دانید، گوگل برای رتبه بندی سایت ها از فاکتور های زیادی استفاده می کند که یکی از این فاکتور ها، ارتباط میان طراحی سایت و سئو سایت می باشد. در واقع قالب سایت، نحوه چیدمان محتوا، طبقه بندی اطلاعات، توسط گوگل بررسی شده و می تواند تاثیر بسزایی در سئو سایت داشته باشد. در قدم اول لازم است نام دامنه به درستی انتخاب شود تا هدف فعالیت سایت شما از نمای بیرونی واضح و شفاف باشد.

همچنین از دیگر کارهایی که می توان در طراحی وب سایت انجام داد و تاثیر مستقیمی بر سئو و رتبه سایت گذاشت عبارت انداز: استفاده css و js های جدا برا صفحات با توجه به لود هر صفحه، توجه به سرعت سایت و استفاده بهینه از کدها جهت افزایش سرعت سایت، استفاده از عکس های بهینه در طراحی سایت و غیره از مواردی است که برای بهبود SEO لازم است در طراحی وبسایت به آن توجه شود.

یکی دیگر از موارد ارتباط میان طراحی سایت و سئو سایت موبایل فرندلی بودن وبسایت می باشد. در چند سال اخیر، تعداد افرادی که روی کامپیوترها سرچ می کنند کاهش پیدا کرده است. این یعنی بیش از نیمی از ترافیک سایت شما از روی دستگاه های موبایل می آید. در صورتی که موبایل فرندلی در طراحی سایت شما وجود نداشته باشد، ممکن است بیش از نیمی از ترافیک سایت خود را از دست دهید. پس لازم است در هنگام ایجاد وبسایت شخصی، سازگاری و ایجاد ظاهر مناسب برای موبایل یا تبلت ایجاد شود.

چرا باید طراحی سایت و سئو سایت را به یک شرکت واگذار کرد؟

در صورتی که تصمیم به ایجاد وبسایت دارید، لازم است تا طراحی وبسایت و سئو سایت خود را به یک شرکت بسپارید. در اصل باید سئو از ابتدای کار ایجاد وبسایت، به صورت اصولی رعایت شود این ارتباط میان طراحی سایت و سئو سایت است. اگر سئو سایت را از همان ابتدا با برنامه و استراتژی پیش ببرید با گذشت زمان سود بسیار زیادی از وبسایت خود به دست خواهید آورد. پس در صورتی که می خواهید در آینده از طراحی سایت و سئو نتیجه ی مطلوبی بگیرید؛ لازم است ارتباط طراحی سایت و سئو سایت را با سپردن طراحی وب سایت به یک شرکت برقرار کنید تا به هدف نهایی خود از طراحی برسید.

شرکت سئو و طراحی سایت

سئو و طراحی سایت با سئو ایران

همچنین با واگذاری سئو و طراحی وبسایت به یک شرکت، از استراتژی های یکسان در وبسایت استفاده می شود. در واقع برای اینکه بتوان از سئو به نتیجه ی دلخواه خود رسید، لازم است از ابتدای کار برنامه ی مشخصی برای سایت تعیین نمود تا ارتباط طراحی سایت و سئو سایت برقرار شود و در فرآیند بهینه سازی مشکلی پیش نیاید.

اگر سئو و طراحی سایت را به دو شرکت واگذار کنید؛ امکان وجود اختلال در روند کاری وجود دارد؛ زیرا هر مجموعه ایی استراتژی و برنامه ی مخصوص به خود برای هدف مشخصی داشته و در نتیجه در حین فرآیند انجام سئو سایت، ممکن است دچار چالش هایی در رابطه با نحوه طراحی سایت شود و این همان ارتباط میان طراحی سایت و سئو سایت است. علاوه براین در هنگام ایجاد سایت، خطاهایی رخ می دهد و در صورتی که این دو کار به یک شرکت واگذار شده باشد، خطاهای ایجاد شده و موثر در سئو با سرعت بیشتری رفع می شود.

زبان طراحی سایت به سئو سایت چقدر مرتبط است؟

از نگاه موتور جستجو گوگل فرقی نمی کند که شما از چه قالب و یا چه زبان برنامه نویسی برای طراحی وب سایت خود استفاده کرده اید. در واقع گوگل هیچ تفاوتی بین زبان‌های مختلف قائل نمی‌شود. گوگل به عوامل دیگری برای رتبه سایت توجه می کند که آن، تجربه کاربران در استفاده از وب سایت شما است. بنابراین نحوه کد نویسی در قالب‌ها و چگونگی چیدمان و قالب بندی وب سایت است که می تواند در رتبه وب سایت شما تاثیرگذار باشد.

زبان طراحی سایت به سئو سایت چقدر مرتبط است؟

تاثیر زبان طراحی سایت بر سئو سایت

این نکته بسیار مهم است که زبان‌های مختلف برنامه نویسی این امکان را به وجود آورده است که هر کس بتواند متناسب با قالب سایت، بار محتوایی سایت، حجم داده‌ها و… زبان مناسب خود را برگزیند. که این امر موجب شده، تا نیازمند به یک برنامه نویس حرفه‌ای و آشنا با اصول سئو خواهد بود. علاوه بر انتخاب زبان، قالب انتخابی نیز باید متناسب با نیازهای کاربری و مولفه‌های وب سایت برگزیده شود. لازم به ذکر است که قالب وب سایت و زبان برنامه نویسی استفاده شده در آن، دو عامل بسیار مهم در افزایش سرعت سایت و بهبود رتبه سایت به شمار می آید.

تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت

ورود و برقراری ارتباط کاربران با وبسایت شما به بهبود رتبه وبسایت بسیار کمک می کند. اما سوال اینجاست که طراحی سایت بر سئو سایت چه تاثیری می گذارد؟ و ارتباط میان طراحی سایت و سئو سایت چیست؟ در ادامه به این دو سوال پاسخ می دهیم. یکی از مواردی ارتباط مستقیمی بر روی سئو سایت دارد؛ طراحی نامناسب ظاهر سایت است.

به طور کلی اگر قالب وبسایت برای کاربران به درستی طراحی نشده باشد، انجام سایر فرآیندهای سئو نیز بی فایده خواهد بود. منظور از طراحی نامناسب این است که فونت و رنگ بندی جهت مطالعه و خرید از وبسایت به درستی انتخاب نشده باشد. در صورتی که فونت خوانایی خوبی نداشته باشد، منجر به خستگی و دلزدگی کاربر شده و باعث خروج کاربر از وبسایت شما خواهد شد.

تاثیر طراحی وب سایت بر سئو سایت

تاثیر طراحی سایت بر سئو وب سایت

از دیگر ارتباط میان طراحی سایت و سئو سایت می توان به ریسپانسیو نبودن و سرعت پایین وبسایت اشاره داشت که سبب آسیب به سئو سایت می شود. امروزه گرایش کاربران برای ورود به وبسایت تفاوت بسیاری با گذشته دارد. بسیاری از افراد از طریق موبایل یا تبلت خود اقدام به سرچ سایت کرده و انتظار بارگذاری مطالب وبسایت با بالاترین سرعت ممکن دارند. درصورتی که قابلیت ریسپانسیو بودن در وبسایت جهت سازگاری و ایجاد ظاهر مناسب در گوشی یا تبلت و سرعت بالای بارگذاری محتوای وبسایت رعایت شود، در سئو و افزایش رتبه کمک شایانی می کند.

یکی دیگر از مهم ترین ارتباط میان طراحی سایت و سئو سایت فضای کاربری آسان وبسایت می باشد که سبب بهبود سئو می شود. فضای سایت باید به گونه ای طراحی شود تا کاربر پس از ورود، بتواند به هدف نهایی خود از جستجو دست یابد. این امر موجب شده تا زمان بسیاری کاربر صرف بازدید و دست یابی به بخش های دیگر وبسایت مورد نظر شما کند. همچنین طراحی باید به گونه ای باشد تا مورد اعتماد کاربر قرار گرفته و بتواند خرید و فروش خود را از فروشگاه اینترنتی مورد نظر شما انجام دهد.

سوالات متداول درباره ارتباط میان طراحی سایت و سئو سایت

  1. آیا سپردن طراحی سایت و سئو سایت به یک شرکت به نفع کارفرما است؟
    بله اما اگر شرکت مذکور دانش کافی را در هر دو زمینه به خصوص سئو سایت داشته باشد می تواند سبب شود تا در فرآیند بهینه سازی سایت سریع تر پیشرفت کنید.
  2. چه نکاتی باید در حین طراحی سایت رعایت شود تا به سئو سایت کمک شود؟
    از نکات مهمی که در حین طراحی سایت باید به آن توجه داشت می توان به بهینه سازی سرعت سایت، استفاده از عکس های بهینه شده و با اسم صحیح در سایت و… اشاره داشت.
  3. آیا سئو ایران طراحی و سئو سایت انجام می دهد؟
    در پاسخ باید گفت بله اگر طراحی و سئو سایت خود را به ما بسپارید می توانید از تخفیف ویژه بهره مند شوید.
4.5/5 - (2 امتیاز)
76 / 100

1 Comment

  1. مهدی نجاتی گفت:

    قطعا طراحی سایت اگر مناسب نباشه و کاربر با سایت ارتباط نگیره
    گوگل هم
    سایت رو سئو شده در نظر نمیگیره
    و هر کاری بکنید توی نتایج گوگل بالا نمیایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو