افزایش رتبه سایت با فرشنس

افزایش رتبه سایت با فرشنس
سئو سایت

شاید بتوان گفت سومین کاری که برای موفقیت در سئو باید انجام دهید، فرشنس است. اگر بخواهیم کامل تر بگوییم، ابتدا تولید محتوا، بعد لینک سازی و بعد نوسازی یا همان بروز رسانی محتوا ها مهم ترین مراحل سئو سایت هستند که سبب سئو سایت تضمینی می شوند. در این آموزش با تیم بزرگ سئو ایران همراه باشید تا به صورت کامل متوجه شوید فرشنس چیست؟(Freshness)

فرشنس چیست؟

ابتدا اجازه دهید، فرشنس را برایتان شرح دهیم، فرشنس یعنی اینکه “محتوا یا صفحه خود را بروز کنید” به فرشنس، تازگی محتوا نیز گفته میشود. حالا اینکه کدام محتوا و چه میزان بروز رسانی انجام دهید را در ادامه شرح میدهیم. محتوای قدیمی آن را به روز رسانی نکرده باشید مانند گنجی است که روی آن را سالها خاک گرفته و کسی آن را نمی بیند تا به ارزش آن پی ببرد. به این ترتیب رسیدن به رتبه یک گوگل ساده می شود.

محتوای جدید مثل آب پرتقال طبیعی میمونه

محتوای fresh شده مثل نون تازه اس، تفاوتش با نون دیروز چقدره، برای محتوام همینطوره

محتوای تازه و بروز شده

محتوای تازه و بروز

الگوریتم فرشنس گوگل چیست؟

این الگوریتم گوگل در تاریخ نوامبر سال 2011 به وجود آمد، تا قبل از آن گوگل به سراغ مقایسه محتوای ما، با همان محتوا در گذشته نمیرفت، و این کار یک اشکال بزرگ داشت و آن هم اینکه، اگر سایتی محتوایش بروز میشد، امتیاز آنرا دریافت نمیکرد.

اجازه بدهید این الگوریتم را با ذکر یک مثال جذاب شرخ دهیم:

فرض کنید یک سایت داریم به نام a و یک سایت داریم به نام b؛ اگر در گوگل سرچ کنیم، قیمت دلار و سایت a رتبه ۱ باشد و سایت b رتبه 2 باشد، اما سایت b هر روز محتوای خود را بروز رسانی نماید و قیمت جدید ارائه دهد به این علت که گوگل امکان بررسی تازگی و به روز شدن محتوا را ندارد(تا پیش از سال 2011)، در آن زمان رتبه سایت b با اینکه محتوای بهتری (قیمت دلار) را در اعلام می کند، باز هم گوگل آن را در نتایجT بالای سایت b قرار نخواهد داد.

الگوریتم فرشنس گوگل

penguin algorithm، الگوریتم فرشنس گوگل

پیشنهاد میکنیم اگر واقعا میخواهید الگوریتم Freshness گوگل را آموزش ببینید این مقاله را بخوانید.

روش صحیح فرشنس

روش صحیح فرشنس کردن{Freshness} این است که داخل سرچ کنسول سایت خود شوید و کلمات کلیدی که هم به شما ورودی میدهند و هم در نتایج گوگل رتبه 2 تا حدود ۷ را در نتایج گوگل، به دست آورده اند را انتخاب نمایید. سپس وارد ادیتور این صفحات شوید که به شما با آن کلمات کلیدی ورودی می دهند.

در این صفحات برای همین خدمات و کلمات کلیدی، تولید محتوا کنید و محتوای خود را بروز نمایید همچنین توجه داشته باشید که در این زمان لینک هایی که از این صفحات به صفحات دیگر داده شده اند به وسیله گوگل بازبینی شده و بهتر است شما هم این صفحات را مجدداً به روز رسانی نمایید، چرا که با یک تیر دو نشان زده و هم محتوای قبلی و هم محتوایی که به آن لینک داده اید را بروز رسانی کرده ایم و قطعا امتیاز بالاتری خواهیم گرفت.

آموزش افزایش رتبه سایت با فرشنس

اکنون با هم یاد میگیریم که چگونه با الگوریتم فرشنس یا همان تازگی هم محتوای خود را به روز کنیم هم در نتایج گوگل رتبه بهتری بگیریم ابتدا بخش‌هایی را که می بایست به روز شوند در زیر معرفی می کنیم:

  1. اضافه کردن یک زیر عنوان
  2. اضافه کردن یک یا دو پاراگراف
  3. به روز کردن تاریخ ها برای مثال عید ۱۴۰۰ تبدیل شود به عید ۱۴۰۱
  4. اضافه کردن تصویر (انواع مدیا)
  5. اضافه کردن lsi
آموزش افزایش رتبه سایت با انجام فرشنس

آموزش افزایش رتبه سایت

اگر نمیدانید lsi چیست؟ اینجا را بخوانید.

اکنون مراحل زیر را انجام میدهیم تا بهترین نتیجه را بگیریم

ابتدا صفحه ای را که میخواهیم فرشنس کنیم در سرچ کنسول گوگل وارد کرده(دقت کنید در بخش pages این برگه انتخاب شده باشد و در این حال که انتخاب شده)، سپس به بخش queries می رویم و کلماتی را که با آنها ورودی گرفته ایم استخراج می کنیم(دقت نمایید که بیشتر سراغ عباراتی بروید که در گوگل بین رتبه های ۲ تا ۷ قرار گرفته اند) این عبارات و یا کلمات همان مواردی هستند که می بایست به محتوای مان اضافه گردند تا در نتایج گوگل رتبه های مان بهتر شود.

بعد از تولید محتوا و بررسی سئو همین صفحه و تکمیل آن، به سراغ قسمت inspect  در سرچ کنسول گوگل رفته و آدرس صفحه را وارد کرده اینتر می نمایم سپس در صفحه ای که ظاهر میشود بر روی گزینه request indexing کلیک می نماییم.

آموزش request indexing

روش request indexing و بروزرسانی در سرچ کنسول

پیشنهاد میکنیم از قبلا برای این صفحه inspect گرفته اید، ابتدا بر روی گزینه live test کلیک کنید و بعد request indexing را بزنید.

اگر میخواهید بیشتر در مورد افزایش رتبه سایت اطلاعات بدست بیاورید در این بخش همه موارد آموزش داده شده است.

چه زمانی باید اقدام به فرشنس محتوا کرد؟

اگر میخواهید افزایش رتبه سایت با فرشنس را تجربه کنید باید بدانید که چه زمانی باید اقدام به فرشنس کنید. در بعضی موارد پیش می آید که شما می خواهید از یک محتوای قدیمی به یک محتوای جدید یا یک صفجه که برایتان ارزشمند است لینک دهید حال برای اینکه ارزش لینک سریعتر منتقل شود و جایگاه هر دو صفحه نیز در نتایج سرپ بهبود یابد باید اقدام به فرشنس کنید. یا هنگامی که صفحات لندینگ شما به دلیل آپدیت های گوگل یا افزایش فعالیت رقبا کاهش رتبه داشته اند باید اقدام به فرشنس کنید.

نکات کلیدی فرشنس، تازگی محتوا

*پیشنهاد می کنیم اگر به صورت مستمر این کار را انجام می دهیدیک‌دوم مواقع از request indexing استفاده نمایید چراکه گوگل روی استفاده بیش از حد از request indexing حساس میباشد.

*نکته دیگری که لازم است در این جزیره کنیم این است که حتماً به محتوا هایی که در گراف همین کلمه کلیدی قرار دارند و یا به نوعی شامل  همین کلمه کلیدی می شوند حتماً لینک سازی کرده و به آنها لینک دهید.  دقت نمایید بهتر است صفحاتی که به آنها نیز لینک می دهید فرشنس شوند تا گوگل امتیاز بیشتری به شما دهد.

*نکته دیگر این است که وقتی گوگل با چند صفحه مواجه می شود که همگی به روز رسانی شده‌اند به این نتیجه می رسد (این برداشت را می کند) که تمام سایت فرشنس یا حداقل بخش زیادی از سایت به روز رسانی شده است و این قطعاً برای هر سایتی مفید می باشد

آموزش تخصصی:

ببینید گاها دیده میشه که Freshness results رو در مقابل generic results قرار میدن که به نوعی اون داره به ترند ها اشاره میکنه، اما منظور ما بیشتر بروز کردن محتواست، چرا که Freshness results بیشتر در مورد وقایع روز تاکید داره.

سوالات فرشنس و تازگی گوگل

1فرشنس چیست؟
2برای فرشنس بهتر است از کدام محتوا ها شروع کنیم؟
بهترین کار این است که محتوا هایی را ابتدا برای بروز رسانی انتخاب کنید که در گوگل رتبه گرفته اند (بین 2 تا 7)
3در فرشنس به چه مواردی دقت کنیم؟
بهترین کار این است که به سرچ کنسول گوگل بروید و ببینید محتوای مورد نظر شما در چه سرچ هایی رتبه 2 تا 7 میباشد،روی این عبارات کار کنید
4.7/5 - (3 امتیاز)
78 / 100

1 Comment

  1. محمد گفت:

    عکس جالبی گذاشتین برای فرش نس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو