آموزش بهینه سازی سرعت سایت

آموزش بهینه سازی سرعت سایت
سئو سایت

زمانیکه برای رشد و موفقیت کسب و کار خود اقدام به تولید محتوا می کنید و با استفاده از ارتباط سئو و بازاریابی محتوا می خواهید کاربران بیشتری را به سمت وب سایت خود راهنمایی کنید باید از سرعت بالایی برای لود شدن مطالب وب سایت خود برخوردار باشید. با توجه به اینکه الگوریتم های گوگل مدام در حال به روزرسانی هستند و با توجه به تغییر آنها در مشاهده و نمایش نتایج جستجو گوگل به موضوع افزایش سرعت سایت نیز بیشتر اهمیت داده شده است.

فهرست موضوعات در این آموزش

افزایش سرعت سایت

از مهم ترین و اصلی فاکتورهایی سنجش کارایی سئو سایت سرعت سایت است. یعنی هر چه سایت شما دارای سرعت مناسب و بالایی باشد و زمان لود شدن سایت برای کاربران کمتر باشد گوگل آن را نشانه کار آمد بودن سایت می داند و همین موضوع باعث افزایش رقابت در سئو بین وب سایت شما و رقبایتان می باشد و سبب می شود بازدیدکنندگان بیشتری به وب سایت شما دسترسی داشته باشند که این موضوع در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شما کمک بسیاری خواهد کرد. هرچه افزایش سرعت سایت شما بیشتر باشد زمان کمتری از بازدیدکنندگان برای لود شدن گرفته می شود که این موضوع یک امتیاز مثبت برای وب سایت شما خواهد بود.

سئو سایت

افزایش سرعت سایت

زمانیکه سرعت سایت شما کند باشد ناچارا باعث می شود که کاربران وب سایت شما را خیلی زود ترک کنند قبل از اینکه بخواهند و بتوانند مطلبی را مطالعه کنند. با توجه به سایت آمازون، گوگل و سایت های بزرگ دیگر هر یک ثانیه تاخیر در بارگذاری سایت باعث می شود که نرخ تبدیل آن سایت 7% کاهش پیدا کند و به دنبال آن 11% کاهش تعداد صفحات بازدید شده و 16% کاهش رضایت کاربران را در بر خواهد داشت.

بنابراین مهم ترین مسئله ای که در سئو سایت دارای اهمیت می باشد افزایش سرعت سایت است که این موضوع در رتبه بدی سایت ها نیز تاثیر گذار است. بنابراین هر چه سرعت وب سایت شما بالا باشد رتبه ای که بدست خواهید آورد بهتر خواهد بود و برعکس کاهش سرعت باعث کاهش رتبه و در نتیجه کاهش ترافیک سایت می شود. بنابراین اگر می خواهید که جایگاه و رتبه مناسبی را در نتایج جستجو گوگل بدست آورید باید سرعت سایت خود را افزایش دهید.

چطور سرعت وب سایت خود را افزایش دهید؟

این موضوع کاملا طبیعی می باشد که کاربران زمان زیادی را برای بارگذاری صفحات سایت صرف نکنند مخصوصا اینکه سایت های رقیب در مدت زمان کوتاهتری لود می شود و کاربران سریع تر به آن چه می خواهند دسترسی پیدا می کنند.

سرعت بارگذاری صفحات سایت نقش مهم و اساسی در تجربه کاربری یا همان uxچیست؟ دارد اما با توجه به تمام مواردی که در مقاله های قبلی برایتان عنوان کرده ایم برخی از وب سایت ها از طراحی های پیچیده در وب سایت خود استفاده می کنند که همین موضوع باعث می شود سرعت بارگذاری صفحات پایین بیایید این موضوع را فراموش نکنید که عملکرد وب سایت و سرعت لود شدن صفحات با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند.

چطور سرعت وب سایت خود را افزایش دهید؟

چطور سرعت وب سایت خود را افزایش دهید؟

در نتیجه با دانشتن اینکه چطور سرعت وب سایت خود را افزایش دهید؟ می توانید وب سایت خود را به گونه ای راه اندازی نمایید که کاربران به راحتی بتوانند به وب سایت وارد شما وارد شوند و ترافیک وب سایت شما را نیز افزایش دهند.

روش های بهبود سرعت سایت

اگر می خواهید سئو سایت خود را ارتقاء بدید و موجب افزایش نرخ بازدید سایت خود شوید، بهینه سازی سرعت سایت از مهم ترین اقدامات می باشد. هر چه سرعت سایت شما بهتر باشد، Bounce Rate یا ضریب خروج کمتری خواهید داشت. و این یعنی در صورتی که سرعت سایت بهینه سازی شده باشد، کاربران تجربه کاربری بسیار بهتری نسبت به سایت شما خواهند داشت. در نتیجه بهتر است با ما باشید تا شما را با آموزش بهینه سازی سرعت سایت، ابزار های بررسی سرعت سایت و بهترین ترفند های افزایش سرعت سایت آشنا کنیم.

راهنمای بهبود سرعت سایت: ابزارهای تست سرعت سایت

افزایش سرعت سایت بدون کد نویسی

برای افزایش سایت خود راهکارهای بسیاری را می توانید انجام دهید در ادامه می خواهیم به راه هایی برای افزایش سرعت سایت اشاره کنیم که نیازی به کد نویسی ندارند.

  • یک افزونه مدیریت کش نصب کنید
  • برای افزایش سرعت سایت تصاویر وب سایت را بهینه سازی کنید
  • قابلیت Lazy Load برای تصاویر ایجاد کنید
  • سایت خود را بروز نگهدارید و مدام محتوا های آن را به روزرسانی کنید
  • از خلاصه مطالبی که در صفحات اصلی و بایگانی دارید استفاده کنید
  • کامنت ها را در چندین صفحه تقسیم کنید
  • از شبکه هایی که توزیع محتوا انجام می دهند استفاده کنید
  • پست هایی بلندی که دارید را در چندین صفحه تقسیم کنید
  • درخواست های HTTP خارجی را کاهش دهید
اهمیت افزایش سرعت سایت

سرعت سایت

بارها اتفاق افتاده است که در هنگام ورو به سایتی زمان لود آن سایت به قدری طولانی می شود که از ورود به آن سایت منصرف می شویم. سرعت سایت جدا از این مسئله که در سئو نقش مهم و اساسی دارد به نوعی احترام گذاشتن به کاربرانی است که به وب سایت شما مراجعه کرده اند. بنابراین باید در روند افزایش سرعت سایت خود تمام تلاش خود را انجام دهید. بنابراین این موضوع را همیشه به خاطر داشته باشید که برای بهینه سازی سئو سایت خود به غیر از خرید بک لینک و ریپورتاژآگهی بر روی سرعت سایت خود نیز متمرکز باشید و همیشه آن را چک کنید.

منظور از سرعت سایت چیست؟

به صورت کلی سرعت سایت به این معناست که وقتی یک کاربر قصد وارد شدن به سایت شما را دارد، چه مدت زمان طول می کشد تا سایت به صورت کامل برای او باز شود. با توجه به بررسی هایی که توسط بهترین ابزار های تست سرعت انجام شده است، سرعت بارگذاری اکثر سایت ها در تمام دنیا به صورت میانگین 6 ثانیه می باشد. اما بهترین تایم بالا آمدن صفحه سایت کمتر از 3 ثانیه بوده که با خواندن این مقاله با بهترین ترفند های بهینه سازی سرعت سایت آشنا خواهید شد.

افزایش سرعت سایت

سرعت سایت بالا

نحوه تشخیص سرعت سایت

شما می توانید برای تست سرعت سایت خود یک صفحه مخفی و یا امن ایجاد کنید و سپس صفحه سایت خود را بارگذاری کرده و زمان کامل شدن صفحه را اندازه گیری کنید. سپس همین کار را برای سایت رقیب انجام داده و سرعت سایت خود را با آن مقایسه کنید. با این کار متوجه خواهید شد که سرعت سایت شما به چه میزان با سایت های رقیب تفاوت دارد. در نهایت برای بهینه سازی سرعت سایت خود اقدام کنید. برای انجام این مقایسه بهتر است از ابزار های مربوطه استفاده کنید تا دقت و کیفیت مقایسه تان بالاتر رود.

ارتباط سرعت سایت با سئو

بهینه سازی سرعت سایت برای بهبود سئو سایت تاثیر بسیار زیادی دارد. چرا که کاربران راحتی بسیار بیشتری با سایتی دارند که سرعت بالا آمدن آن بیشتر است تا سایتی که باز شدن آن 8 ثانیه طول می کشد.

در نتیجه بهینه سازی سرعت سایت موجب افزایش نرخ بازدید و تعامل کاربران از سایت شما می شود. در نتیجه حتما باید حداقل در ماه چندین بار سرعت سایت خود را با استفاده از ابزار های مخصوص بررسی کرده و در نهایت برای افزایش سرعت سایت خود تلاش کنید.

بیشتر بدانید: تاثیر سرعت سایت بر سئو

مزایای افزایش سرعت سایت

اگر شما هم می خواهید در چرخه رقابتی با دیگر وب سایت ها در زمینه سئو حضور داشته باشید باید شیوه های افزایش سرعت سایت را جدی بگیرید. شاید برایتان این موضوع جالب باشد که بدانید گوگل در زمینه سرعت وب سایت ها اعلام کرده است آن دسته از وب سایت هایی که سرعت پایینی دارند امتیاز منفی دریافت خواهند کرد و طبق اصولی که الگوریتم ها در نظر دارند مورد جریمه قرار خواهند گرفت و رتبه و جایگاهی را که در نتایج جستجو بدست آورده اند نیز تغییر خواهد کرد.

بنابراین کاری که شما باید انجام دهید تا کاربران بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید این است که سرعت وب سایت خود را افزایش دهید. یکی از مواردی که به شما در زمینه افزایش سرعت سایت کمک می کند افزایش سرعت نرخ تبدیل است.

افزایش سرعت سایت تا بالاترین میزان ممکن

افزایش سرعت سایت تا بالاترین میزان

اطلاعات و آمارها نشان داده اند که 47 درصد کاربران علاقه مند هستند که در عرض 2 ثانیه صفحه مورد نظرشان برایشان باز شود و 40 درصد از کاربران 3 ثانیه بیشتر منتظر نمایش سایت و صفحه مورد نظرشان می مانند و در نهایت وب سایت را ترک می کنند این دقیقا نشان دهنده این موضوع می باشد که اگر وب سایت شما برای نمایش زمانی بیشتر از 3 ثانیه را صرف نمایید نیمی از بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد که این موضوع اصلا برای سایت شما خوب نیست.

معرفی بهترین ابزار های سنجش سرعت سایت

شما می توانید از ابزار های بسیار زیادی برای سنجش سرعت سایت خود و یا رقیبانتان استفاده کنید که در ادامه به معرفی برخی از برترین ابزار ها می پردازیم.

معرفی PageSpeed Insight پیج اسپید گوگل

این ابزار یکی از بهترین ابزار های سنجش سرعت سایت در گوگل بوده که از 1 تا 100 به سرعت سایت شما نمره می دهد. اصولا هر چه نمره ابزار به سایت شما بیشتر باشد، سرعت سایت شما در وضعیت مناسب تری قرار دارد. اما به صورت کلی امتیاز های بالای 85 وضعیت خوبی داشته و اما برای امتیاز کمتر از آن باید به فکر انجام اقدامات جدی برای سایت خود باشید. از این ابزار می توان در pc و هم در گوشی همراه استفاده نمود.

معرفی GTmetrix جی تی متریکس

سایت GTmetrix از محبوب ترین و نام آشنا ترین ابزار های بررسی سرعت سایت در دنیا می باشد که شما می توانید از آن برای بررسی سرعت سایت خود و یا دیگران استفاده کنید. این سایت بر حسب شاخص YSlow و یا همان استاندارد یاهو به سرعت سایت شما از A تا F امتیاز می دهد.

امتیاز A بسیار مطلوب بوده و امتیاز F به معنای وضعیت نامناسب سرعت سایت شما می باشد. همچنین با ثبت نام رایگان در این سایت می توانید به صورت تخصصی تر به بررسی سایت خود بپردازید.

معرفی GTmetrix

GTmetrix چیست

* البته توجه کنید که در ابتدای سال 2022 gtmetrix به شدت سایت و ابزار خود را بروز و در نتیجه دقت خود را بالا برد.

معرفی WebPageTest

این ابزار شباهت بسیار زیادی به دیگر ابزار های تست سرعت دارد اما شما با استفاده از این ابزار می توانید سرعت سایت را از نظر دیگر دستگاه ها همچون گوشی همراه و … بررسی کنید. شما با استفاده از این ابزار می توانید عملکرد های فشرده سازی، پاکسازی کش ها، بهره مندی از CDN و… را بررسی کرده و در نهایت امتیاز سایت خود را از A تا F مشاهده کنید.

معرفی dotcom-monitor

شما با بهره مندی از این ابزار می توانید میزان سرعت سایت خود را در مناطق جغرافیایی متفاوت در یک صفحه مشاهده کنید. و با انتخاب هر کدام از این نواحی وضعیت را به صورت جداگانه در گوشه صفحه مشاهده کنید. این ابزار برای افرادی که می خواهند با سرعت بالا، عملکرد سرعت سایت خود در نواحی مختلف جهان را بررسی نمایند بسیار مناسب است.

معرفی Yellow Lab Tools

شما از طریق این ابزار می توانید شاخص هایی همچون حجم صفحات سایت، میزان درخواست ها، Document Object Model ، مشکلات جاوا اسکریپت، CSS ، عملکرد سرور و … را با امتیاز های A تا F بررسی کنید. و در نهایت در صورت مشاهده وضعیت نامناسب، ایرادات سایت خود را برطرف نمایید.

البته نمره های A و B و C جزء نمرات خوب محسوب میگردند.

معرفی DevTools

این ابزار یکی از محبوب ترین ابزار های مرورگر کروم بوده که به آسانی با استفاده از چند دکمه میانبر می توانید سرعت سایت را بررسی کنید. اما باید افزونه آن را حتما نصب نمایید.

  • در سیستم عامل ویندوز: Ctrl+Shift+F12
  • در سیستم عامل مک: Cmd+Opt+I

معرفی Sucuri Load Time Tester

این ابزار بررسی سرعت سایت بسیار سریع و ساده بوده که می توانید عملکرد سایت خود را در بسیاری از مناطق جغرافیایی مختلف بررسی کنید. شما با استفاده از این سایت میتوانید سرعت اتصال و همچنین TTFB هر منطقه جغرافیایی را با استفاده از نمودار مشاهده کنید.

معرفی ابزار Pagelocity

این ابزار شاخص های خاصی را برای بررسی سرعت سایت شما در نظر میگیرند همچون سئو داخلی، کد های سایت و… . شما همچنین می توانید با استفاده از این ابزار افزونه مربوط به کروم آن را نصب نموده و به سرعت به بررسی سرعت سایت بپردازید. و در نهایت این سایت توصیه هایی برای بهبود سایت شما می کند که بسیار مفید و کاربردی است.

معرفی Perftool

این ابزار کمی پیشرفته تر از دیگر ابزار های بررسی سرعت سایت بوده که به پروژه متن باز موجود در سایت GitHub می باشد. شما با داشتن اندکی دانش تکنیکال درباره localhost و همچنین دیگر موارد مربوط به سرور محلی می توانید پس از نصب از این ابزار بسیار حرفه ای و مفید استفاده کنید. این ابزار بیش از 200 شاخص را بررسی کرده و نتیجه ای بسیار مهم و جامع به شما ارائه می کند که می تواند بسیار برای بهبود سایت شما مفید باشد.

همچنین با استفاده از این سایت می توانید به صورت همزمان چندین صفحه از سایت خود را بررسی کنید که بسیار کاربردی است.

ارتباط بهینه سازی سرعت سایت با تجربه کاربری

همانطور که میدانید هرچه سئو سایت شما بهینه تر باشد، کاربران بیشتری به سایت شما مراجعه کرده و از خدمات شما استفاده می کنند. از جمله یکی از مهم ترین خدمات سئو که موجب افزایش رضایت تجربه کاربری برای کاربران می باشد، بهینه سازی سرعت سایت می باشد. چرا که کاربر با ورود به سایت شما به سرعت مطالب و خدمات شما را مشاهده کرده و در نتیجه راحتی بسیار زیادی با سایت شما خواهد داشت.

ارتباط بهینه سازی سرعت سایت با تجربه کاربری

آموزش بهینه سازی سرعت سایت با تجربه کاربری

شیوه های افزایش سرعت سایت

برای اینکه بتوانید در بررسی سئو سایت خود موفق بوده و با شیوه های افزایش سرعت سایت برای بهبود وب سایت خود بیشتر آشنا شوید در ادامه به چند نمونه از راه هایی که می تواند در سرعت بخشیدن به وب سایت شما کمک کند اشاره کرده ایم و هر یک را به اختصار توضیح داده ایم.

  • تست سرعت وب سایت
  • بهینه سازی تصاویر
  • استفاده از شبکه تحویل محتوا
  • فعال کردن فشرده سازی فایل ها
  • به حداقل رساندن تعداد پلاگین
  • فعال کردن گزینه caching برای مرورگر
  • انتخاب یک هاست وب قابل اعتماد
چطور-سرعت-وب-سایت-خود-را-افزایش-دهید؟

راه های افزایش سرعت سایت

تست سرعت وب سایت

اگر تازه اول راه هستید و وب سایت خود را راه اندازی کرده اید ولی درباره سرعت سایت خود مطمئن نیستید برای بهیود سرعت صحات خود باید آن را تست کنید که برای این کار می توانید از ابزارهایی همچون Pingdom، GTMetrix، YSlow، Load Impact استفاده کنید.

بهترین ترفند های بهینه سازی سرعت سایت

بهبود وضعیت تصاویر سایت

یکی از بهترین روش های افزایش سرعت سایت، کاهش حجم تصاویر سایت تا حدی که به کیفیت آن ضربه زیادی وارد نکند می باشد. چرا که کاربران توقع دارند تا تصاویر سایت را به سرعت مشاهده کنند و در صورت لزوم از خدمات شما استفاده کنند.

هنگامی که تصاویر مورد نظر خود را در سایت بارگزاری کردید باید از حجم و اندازه فایل آنها اطمینان حاصل کنید. حجم تصاویر باید به کیلو بایت باشددر غیر این صورت زمانی که برای بارگزاری در سایت شما صرف می شود بیشتر خواهد شد. این موضوع را فراموش نکنید که فرمت فایل ها حتما باید jpeg باشد.

فعال کردن Gzip

یکی از شیوه های افزایش سرعت سایت استفاده از فایل های فشرده می باشد. استفاده از این قبیل فایل ها باعث کاهش پیدا کردن پهنای باند صفحات می شود این کار با استفاده از نرم افزار Gzip انجام می شود که زمان دانلود را تا 70 درصد کاهش می دهد.

به حداقل رساندن تعداد پلاگین

اگر چه پلاگین ها می توانند برای رتبه سایت در گوگل مفید باشند اما در صورتیکه از آن ها بیش از اندازه استفاده شود موجب می شود که سرعت سایت کاهش پیدا کند. البته از این شیوه بیشتر در مواقعی که امنیت سایت در خطر باشد استفاده می شود. غیرفعال کردن و حذف پلاگین های غیر ضروری باعث کاهش سرعت سایت می شود.

استفاده از شبکه تحویل محتوا

در صورتیکه وب سایت شما جزء آن دسته از وب سایت هایی می باشد که داده های بسیاری را نمایش می دهد بهترین کاری که شما می توانید در این زمینه انجام دهید استفاده از شبکه تحیول محتوا می باشد. از آنجایی که این شبکه موقعیت های مختلفی از سرورهای استراتژیک را مورد استفاده قرار می دهد می تواند محتواهای تولید شده در وب سایت شما را در مدت زمان کوتاه تری برای کاربران به نمایش در آورد.

بهبود وضعیت جاوا اسکریپت

پس از انجام کد نویسی های سایت بهتر است آن را در اختیار یک فرد متخصص قرار داده تا بتواند در صورت نیاز اشکالات آن را رفع نماید. و یا همچنین در صورت داشتن دانش سئو و سرور های محلی می توانید با استفاده از ابزار perftool مشکلات داخل کد جاوا اسکریپت را شناسایی و در آخر حل نمایید. توجه داشته باشید که بهینه بودن کد های جاوا اسکریپت سایت شما تاثیر بسیار مهمی در بهینه سازی سرعت سایت شما دارد.

بهبود وضعیت جاوا اسکریپت

آموزش بهبود وضعیت کدهای جاوا اسکریپت

بهبود وضعیت CSS

در حقیقت مهم ترین کاربرد کد های CSS در ایجاد تغییرات ظاهری و یا UI سایت شما می باشد، مانند تغییرات فونت، ابعاد آیتم ها و… . در نتیجه ممکن است در کد های CSS ایراداتی وجود داشته باشد که بهتر است از یک فردی که در این زمینه تخصص دارد کمک بگیرید.

بررسی افزونه های موجود به روی سایت

یکی از نکات دیگری که درباره بهینه سازی سرعت سایت خود باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما باید افزونه های اضافی را از روی سایت خود پاک کنید. چراکه وجود افزونه های غیرضروری به روی سایت می تواند موجب کند شدن سرعت سایت شود.

بهره مندی از MINIFICATION

مینیفیکیشن و یا همان فشرده سازی کد های سایت می تواند تاثیر بسیار زیادی به روی بهینه سازی سرعت سایت شما داشته باشد. چراکه این عمل موجب می شود تا فاصله ها و یا کد های اضافی موجود در Back-End پاک شده و در نهایت سایت شما با افزایش سرعت رو به رو خواهد شد.

بهبود وضعیت cache سایت

هنگامی که کاربران به وب سایت شما وارد می شوند و از سایت شما دیدن می کنند اجزای صفحات وب سایت شما به شکل خودکار و موقت ذخیره می شوند که این موضوع باعث می شود مرورگر صفحاتی را که بازدید شده است بدون دریافت درخواست HTTP روی سرور بارگذاری کند.

از بین بردن خطاهای سایت

یکی از متداول ترین مشکلاتی که برای بسیاری از سایت ها ممکن است رخ دهد، به وجود آمدن خطای 404 می باشد. که تاثیر منفی بسیار زیادی به روی تجربه کاربری کاربران دارد. در نتیجه باید این نوع از صفحات را با ریدایرکت کردن آنها به صفحه ای مشابه، حذف نمایید. با انجام ریدایرکت ترافیک تولید شده توسط آن صفحه از بین نخواهد رفت بلکه به صفحه ی جدید منتقل می شود.

از بین بردن خطاهای سایت

درباره از بین بردن خطاهای سایت و خطای 404

انتخاب یک هاست قابل اعتماد

انتخاب هاست مناسب یک روش کاملا هوشمندانه برای افزایش عملکرد سایت می باشد. شما با طراحی هاست ارزان قیمت می توانید هزینه های خود را کاهش دهید اما در دراز مدت مجبور خواهید شد تا هزینه های بیشتری را برای مدیریت وب سایت خود و خرید هاست صرف نمایید.

در نتیجه بهترین راه این است که هاستی را خریداری کنید که با وجود هزینه بالایی که برایتان دارد قابل اعتماد نیز باشد. یک هاست مناسب باید این توانایی را دارا باشد که تمامی منایع وب سایت را مدیریت کند.

جمع بندی درباره بهینه سازی سرعت سایت

امروزه یکی از مهم ترین مسائل برای داشتن یک سئو بهینه برای سایت، بهینه سازی سرعت سایت می باشد. چرا که هر چه سرعت سایت شما بیشتر باشد، کاربر احساس راحتی بیشتری با سایت شما کرده و در نهایت نرخ تعامل و همچنین نرخ بازدید سایت شما بیشتر می شود. شما می توانید با ابزار های بسیار زیادی سرعت سایت و همچنین دیگر مشکلات آن را بررسی کنید. و در نهایت با انجام یک سری تکنیک موجب افزایش چشمگیر سرعت سایت خود شوید.

سوالات متداول

1بهینه سازی سرعت سایت چیست؟
به مجموعه اقدامات و تکنیک هایی که انجام آن موجب افزایش سرعت سایت شود می گویند.
2آیا خود میتوانیم سرعت سایت را ارتقاء دهیم؟
خیر بهتر است این کار را بر عهده فردی که در سئو سایت و همچنین طراحی سایت تخصص دارد قرار دهید تا دچار مشکل نشوید.
3وجود خطا های 404 موجب چه اتفاقی می شود؟
وجود این خطا موجب دلسردی کاربر شده و باید حتما آن صفحه را به صفحه ای مشابه ریدایرکت کنید.
4.2/5 - (8 امتیاز)
87 / 100

4 Comments

  1. الهه گفت:

    برای بررسی سرعت سایت تو GT metrix چطور باید عمل کنیم؟

  2. رعنا گفت:

    همه صفحات ۴۰۴ باید ریدایرکت کنیم؟ پس چرا صفحه ۴۰۴ درست میکنیم؟

  3. روشنک رستمی گفت:

    باید صفحه 404 را به مشابه ترین صفحه در سایت خودتون ریدایرکت کنید، شما خودتان را جای کاربر بگذارید اگر هنگام جستو با 404 مواجه شوید قطعا بسیار ناخوشایند است و سایت را بسته و به سراغ لینک بعدی می‌روید.

  4. روشنک رستمی گفت:

    در سایت جی تی متریکس ادرس سایت خود را وارد کنید سپس لیستی از ایرادات احتمالی را به شما نشان می‌دهد مواردی مانند کاهش حجم تصاویر، استفاده از تصاویر در ابعاد صحیح، کاهش حجم css و js و … را میتوانید برطرف کنید، همچنین گاها با بررسی سایت شما پیشنهاد می‌دهد از CDN استفاده کنید یا تعداد رکوئست های خود را کم کنید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو