الگوریتم موش کور

الگوریتم موش کور

الگوریتم موش کور

وب مستران بعد از طراحی سایت شروع به انجام مراحل سئو می کنند تا به وسیله انجام این اصول بتوانند رتبه بندی سایت خود را بهینه سازی کنند. سئو انواع مختلفی دارد از جمله سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه، سئو تکنیکال و سئو محلی، که درباره هر کدام از انواع سئو در مقاله های قبلی خود به طور کامل توضیح داده ایم. قبل از اینکه درباره معرفی الگوریتم موش کور توضیح بدهیم بهتر است کمی درباره سئو محلی بگوییم.

سئو محلی چیست؟

انجام سئو محلی یک شرایط برد-برد بین کاربران و وبمستران به وجود می آورد به این شکل که کاربران علاقه دارند موضوعات و کسب و کارهای مورد نیاز خود را در موقعیت های مکانی نزدیک خودشان را پیدا کنند و نیازهای خود را در حداقل زمان در نزدیک ترین محل برآورده کنند.

مقاله آموزش کامل سئو محلی

از طرف دیگر نیز سئو محلی به مدیران سایت ها این امکان را می دهد که کسب و کارشان را به کاربران و مشتریان نزدیک به خود معرفی کنند، در واقع به آسانی مشتریان را پیدا کنند و درآمد خود را افزایش بدهند. گوگل برای بررسی سئو محلی الگوریتم موش کور را در سال 2016 معرفی و ارائه کرد.

سئو محلی چیست

سئو محلی چیست

شما به عنوان کسی که صاحب یک کسب و کار می باشید گاهی مشاهده می کنید که در نتایج جستجو دیده نمی شوید ممکن است تصور کنید سایت شما توسط گوگل حذف شده است یا اینکه شما به دلیل رعایت نکردن قوانین گوگل جریمه شده اید! جواب تمام این سوال ها نزد الگوریتم موش کور می باشد، این الگوریتم موش کور است که تصمیم می گیرد بعضی از نتایج را فیلتر کند.(اگر می خواهید تاثیر الگوریتم موش کور بر سئو را بدانید کلیک کنید.)

در واقع الگوریتم موش کور یک آپدیت برای رتبه بندی جستجوی لوکال (محلی) گوگل است. برای آشنایی با الگوریتم های گوگل اینجا را بخوانید. الگوریتم possum تصمیم می گیرد که گاهی سایت و محتوای یک کسب و کار محلی را در گوگل نمایش بدهد و گاهی نیز از نشان دادن آن خودداری کرده و آن را فیلتر کند.

علت نام گذاری الگوریتم موش کور گوگل

این سوال بسیاری از افرادی است که با دنیای اینترنت و گوگل سر وکار بسیار دارند و می خواهند بدانند که دلیل اینکه گوگل الگوریتم هایی با نام حیوانات طراحی می کند چیست؟

وبمستر هایی که با دنیای الکترونیکی سر و کار دارند در برخی مواقع مشکلاتی برایشان به وجود می آید که باعث می شود فعالیت آن ها به طور کامل متوقف شود و به این نتیجه می رسند که آنرا از دست داده اند در صورتیکه این فکر کاملا اشتباه است و علت تنها فیلتر شدن آنها می باشد. علت نام گذاری الگوریتم موش کور هم فقط همین موضوع می باشد.

عملکردهای الگوریتم موش کور گوگل

  • بهبود رتبه وب سایت در جستجوهای محلی
  • اهمیت یکپارچگی آدرس
  • محل فیزیکی حال یک کسب وکار مهم است نه گذشته آن
  • تنوع کلمات کلیدی

بهبود رتبه وب سایت در جستجوهای محلی

یکی از ویژگی هایی که الگوریتم موش کور گوگل دارد سئو محلی برای کسب وکارهای متفاوت می باشد مثلا فرض کنید شرکتی فعالیش در زمینه تولید لوازم یدکی خودرو است که در اطراف تهران فعالیت می کند و همچنین وب سایتی دارد که کلمه کلیدی آن به عنوان لوازم یدکی خودرو تهران می باشد و با توجه به این مسئله که کارخانه اصلی در تهران قرار ندارد گوگل به آن رتبه بالایی را نخواهد داد و در حقیقت باید بگوییم که کسب رتبه بالا با این کلمه کلیدی برای این شرکت کار سختی می باشد. خوب بدون شک می پرسید که این شرکت چه کاری می تواند با شرایط ممکن انجام دهد تا بتواند رتبه بالایی را بدست آورد؟

شرکت مذکور می تواند با بروزرسانی الگوریتم موش کور جایگاه بهتری در سئو محلی بدست آورد. او می تواند آدرس خود را در Google My Business ثبت کرده تا هم جستجو برای کاربر سریع تر انجام شود و هم برای افزایش رتبه وب سایت خود یک قدم اصلی برداشته باشد. در حقیقت باید بگوییم که موش کور گوگل بهتر و دقیق تر به شناسایی کسب وکارهای نوپا و حومه یک شهر خواهد پرداخت و به آن ها کمک خواهد کرد تا در نتایج محلی بهتر دیده شوند.

Possum

عملکرد الگوریتم موش کور

اهمیت یکپارچگی آدرس

از دیگر عملکردهای الگوریتم موش کور گوگل اهمیت یکپارچگی آدرس می باشد که می تواند بر سئو محلی سایت تاثیر گذار باشد. زمانیکه شما کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت می کنید باید آنرا به طور دقیق ثبت نمایید و در هر کجا می خواهید درباره کسب و کار خود صحبت کنید به همان ویژگی ها و آدرسی که در گوگل مپ ثبت کرده اید اشاره کنید. زیرا الگوریتم possum به یکپارچگی آدرس بسیار حساس بوده و شما این امکان را ندارید که  دو آدرس متفاوت را برای کسب و کار خود در نقشه گوگل ثبت نمایید.

محل فیزیکی حال یک کسب و کار مهم است نه گذشته آن

برای مثال یک کلینیک زیبایی را در نظر بگیرید که قبلا در خیابان فاطمی در تهران واقع بوده است و از برچسب های کلینیک زیبایی فاطمی استفاده کرده است و بعد از مدت زمانی به جای دیگر در خیابان فردوسی در تهران منتقل شده است. گفتیم که الگوریتم موش کور گوگل حساس می باشد و توقع دارد که همه چیز طبق جایگاه فعلی و آدرس کنونی ثبت شده باشد تا بتواند سئو محلی بهتری را بر روی آن وب سایت پیاده سازی نماید. این مسئله برای خود آن کسب و کار هم مفید می باشد زیرا به این الگوریتم اجازه می دهد نتایج محلی بهتری را به کاربران نشان دهد.

از همین رو الگوریتم موش کور مانند الگوریتم کبوتر گوگل عمل میکند.

تنوع کلمات کلیدی

از دیگر ویژگی ها و عملکردهای الگوریتم موش کور گوگل استفاده از برچسب ها و کلمات کلیدی متفاوت می باشد. در گذشته زمانیکه کلمه آموزش و پرورش را سرچ می کردیم وب سایت های مشابهی برای ما نمایش داده می شد اما با بروزرسانی این الگوریتم شاید دیگر نتایج مشابهی را دریافت نکنیم و با تایپ کردن کلمه آموزش مطالب مختلفی را گوگل برای ما نمایش دهد، در نتیجه این نشان دهنده دقیق تر شدن نتایج برای کاربران می باشد.

الگوریتم موش کور گوگل

Possum Algoritm

تاثیر الگوریتم موش کور گوگل بر سئو سایت

با شناحت کامل از الگوریتم های گوگل به راحتی می توانید مفهوم سئو سایت را درک کنید و با کمک همین الگوریتم ها سئو وب سایت خود را بهبود دهید. الگوریتم موش کور گوگل هم از همان دست الگوریتم ها می باشد که شما با رعایت نکات لازم می توانید به کمک آن برای بهبود سایت خود قدم های درستی را بردارید.

اولین نکته ای که باید در تمام وب سایت ها رعایت شود ثبت آدرس کامل و مشخصات به طور دقیق می باشد زیرا در غیر این صورت گوگل و سایر موتورهای جستجو برای ثبت اطلاعات دچار مشکل و خطا خواهند شد. در صورتیکه اطلاعات ثبت شده صحیح باشد شما شانس بیشتری برای ظاهر شدن و رقابت دارید. مسئله بعدی این است که اطلاعات مورد نظرتان را در شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، تویتر، اینستاگرام و… به طور صحیح وارد نمایید تا موتورهای جستجو اطلاعات را بخوبی شناخته و آن ها را برای کسب و کار شما ثبت نمایند.

تاثیر الگوریتم موش کور گوگل روی سئو

گوگل برای اینکه بتواند از میان انبوه وب سایت هایی که در دنیای کسب و کار آنلاین وجود دارد معتبر ترین و بهترین وب سایت را برای کاربران در زمینه های مختلف نشان دهد نیاز دارد تا بتواند دقت بسیاری را به کار گیرید. به همین منظور الگوریتم هایی را طراحی کرده است در جهت رفع باگ و مشکل وب سایت ها.

یکی از الگوریتم های آپدیت شده گوگل که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم الگوریتم موش کور گوگل می باشد که مانند الگوریتم های دیگر برای رفع باگ طراحی شده است تا به کمک آن گوگل بتواند رضایت کاربران خود را بدست آورد، در ادامه تاثیر الگوریتم موش کور بر سئو را باهم بررسی میکنیم.

الگوریتم موش کور تغییرات بزرگی را در نتایج موتورهای جستجو به وجود آورده و به همین خاطر توانست محبوبیت خاصی را در بین سئو کاران کسب نماید. الگوریتم possum توانسته است مشکلات قبلی مربوط به جستجو های محلی را از بین برده و باعث شود، نتایج جستجو ها دقیق تر و صحیح تر باشند.

برای اینکه بهتر متوجه تاثیرات این الگوریتم شوید فقط کافی است که چند کسب و کار شبیه به هم را که در یک مکان مشخص و واحد قرار گرفته اند با یکدیگر مقایسه کنید و خواهید دید که این الگوریتم روی 64% از نتایج گوگل تاثیر داشته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید الگوریتم موش کور گوگل بر روی جستجوی ارگانیک نیز تاثیراتی گذاشته و سبب تغییراتی در صفحه نتایج گوگل نیز شده است.

الگوریتم موش کور گوگل

الگوریتم گوگل

الگوریتم موش کور بر روی کدام بیزینس های محلی تاثیر می گذارد؟

بیزینس یا کسب و کاری که از محدوده شهر دور است: در زمان گذشته کسب و کارهایی که در خارج از محدوده شهر بودند یا اینکه در منطقه ای وجود نداشتند، خیلی بعید و سخت بود که با جستجو کردن کلمه کلیدی در نتایج نشان داده شوند

الگوریتم موش کور

الگوریتم موش کور بر روی کدام بیزینس های محلی تاثیر می گذارد

مثلا شما یک فروشگاه لوازم آرایشی دارید که مکان آن در داخل خیابان ونک تهران نیست حالا اگر کاربران در اینترنت سرچ کنند فروشگاه لوازم آرایشی در خیابان ونک، قطعا شما در لیست نتایج جستجو نمایش داده نمی شوید.

اما امروزه الگوریتم موش کور possum این قابلیت را برای جستجوهای محلی فراهم کرده است که اگر خارج از محدوده مورد نظر کاربران هستند در نتایج جستجو نشان داده بشوند، پس اگر شما جز کسب و کارهای خارج از محدوده شهر هستید دیگر نگران دیده نشدن خود در نتایج جستجوی گوگل نباشید.

مشاغل محلی متفاوت که دارای آدرس مشابه و یکسان می باشند: الگوریتم موش کور به راحتی می تواند دو کسب و کار متفاوت، که حوزه فعالیت آن ها هیچ ربطی به همدیگر ندارد اما در یک محل یا در یک ساختمان در کنار هم هستند را در نتایج جستجو نشان بدهد.

Possum

عملکرد الگوریتم موش کور

مثلا یک ورزشگاه بزرگ را در نظر بگیرید که دارای سالن های ورزشی متعددی است که ورزشکاران زیادی در آن، در رشته های مختلف تمرین می کنند که هر کدام تخصص خاص خود را دارند اما همه آن ها در یک مکان قرار دارند، الگوریتم موش کور همه آن ها را در نتایج جستجو به راحتی به نمایش در می آورد.

بیزینس هایی که در یک هلدینک عضو هستند: روال کار به این شکل است که بیزنس های محلی یا کسب و کارهایی که زیر مجموعه یک هلدینک می باشند همه آن ها با هم در نتایج جستجوی گوگل دیده می شوند.

البته این برای همه مشاغل صدق نمی کند مثلا اگر فردی دو تا رستوران در یک شهر دارد ولی چون مالک هر دو  یک نفر است الگوریتم موش کور در زمان جستجو یکی از آن ها را فیلتر می کند و نشان نمی دهد هر چند که هر دو تا مکان آدرس و نام و شماره تلفن متفاوتی دارد اما به دلیل اینکه به اسم یک شخص است از نمایش هر دوی آن ها امتنا می کند.

قوانین الگوریتم موش کور که باید رعایت کرد کدامند؟

اگر شما دارای بیزینس یا یک کسب و کار محلی هستید به عنوان اولین قدم، باید همیشه در حال بررسی و تست کردن اطلاعات مربوط به شغل محلی خود باشید، یعنی حواستان باشد که سایت شما حاوی اطلاعات تکراری و بی ارزش نباشد و همواره محتوای درست و مناسب را ارائه بدهد. دومین مرحله این است که مطمئن شوید موقعیت جغرافیایی شما در نقشه گوگل به درستی ثبت شده باشد و چک کنید که شماره تماس شما درست باشد می توانید از طریق Google Ny Business شغل محلی خود را ثبت کنید و کسب و کار محلی خود را به گوگل معرفی کنید.

رعایت کردن این موارد به شما کمک می کند که در حداقل زمان، مکان و آدرس کسب و کارتان در اختیار کاربران قرار بگیرد و آن ها شما را بایک سرچ ساده پیدا کنند از طرفی موفقیت در این راه باعث می شود شما از رقیبان خود در مرحله انجام سئو محلی پیشی بگیرید.

قوانین موش کور

قوانین موش کور که باید رعایت کرد کدامند

مرحله سوم این است که شما بعد از ثبت آدرس کسب و کار خود اقدام به انجام نظر خواهی از کاربران کنید پس در سایت بخشی را برای کامنت گذاشتن کاربران ایجاد کنید اگر شما حجم زیادی از نظرات با کلمه های کلیدی مرتبط با دامنه کسب و کارتان دریافت کنید مثلا لوازم آرایشی در خیابان ونک، لوازم آرایشی مورد علاقه من و …. موفیقت شما در گرفتن رتبه با همان کلمات کلیدی چندین برابر است.

در نتیجه بهتر است تلاش کنید و از کاربران خود بخواهید نظرات مثبت خود را برایتان کامنت کنند زیرا راز موفقیت کسب و کارهای محلی این است که راهبردهای بازاریابی محلی مانند نظر کاربران، بازاریابی شبکه اجتماعی و بازاریابی محتوا را به طور مداوم بروزرسانی کنند. پس اطلاعات کامل و جامع در اختیار موتورهای جستجو قرار بدهید.

نتیجه گیری در مورد موش کور گوگل

هدف از نوشتن مقاله درباره الگوریتم موش کور این است که به شما یاد بدهیم که اگر صاحب یک کسب و کار محلی هستید برای بهینه سازی وب سایت خود حتما سئوی محلی را انجام بدهید و در نقشه گوگل مکان، آدرس، شماره تلفن و سایر اطلاعات خود را دقیق و کامل درج کنید تا کاربران و موتورهای جستجو شما را به سرعت پیدا کنند در این حالت هم با جذب کاربران محلی درآمد خود را افزایش می دهید و هم اینکه موفق به ارتقا رتبه بندی سایت خود می شوید.

سوالات متداول درباره الگوریتم موش کور

۱الگوریتم موش کور چیست؟
گوگل برای بررسی سئو محلی الگوریتم موش کور را در سال ۲۰۱۶ معرفی و ارائه کرد.
۲پارامتر های الگوریتم موش کور چیست؟
مطمئن شوید موقعیت جغرافیایی شما در نقشه گوگل به درستی ثبت شده باشد.
4.3/5 - (18 امتیاز)
86 / 100

1 Comment

  1. اردی بابا گفت:

    بالاخره یکی بیاد بگه الگوریتم موش کور برای سئو محلیه یا الگوریتم کبوتر یا جفتش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو