اهداف سئو چیست؟

سئو و بهینه سازی
سئو سایت

اهداف سئو چیست؟

برای تشریح هرچه بهتر از اینکه اهداف سئو چیست؟ لازم است در ابتدا بدانیم خود سئو چیست؟ در ادامه سئو را تعریف میکنیم.

سئو چیست؟

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است، این کار باعث افزایش میزان ترافیک ورودی وب سایت شما از طریق نتایج موتورهای جستجو میشود.

امروزه این معنی به همینجا ختم نمیشود و به Search Experience Optimization تغییر یافته که منظور بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو است. یعنی برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده اهمیت قائل هستیم.

استراتژی سئو چیست؟

هر ایده و تفکری که به افزایش بازدید سایت کمک کند تا مخاطبین بیشتری با سایت آشنا شوند و در نهایت ، آن‌ها را به مشتری تبدیل نماید، استراتژی سئو نام دارد.

استراتژی سئو چیست؟ چه فایده ای دارد؟

استراتژی سئو چیست؟ چه فایده ای دارد؟

اهداف سئو چیست؟

با سال جدید در گوشه و کنار، وقت آن رسیده است که در مورد آنچه می خواهید در سال 2020 انجام دهید فکر کنید و در حالی که فکر کردن در مورد استراتژی هایی که استفاده خواهید کرد، هیجان انگیز است ، مراحلی که برای رسیدن به آنجا انجام خواهد شد، و محتوای جدید و سرگرم کننده ای که شما ایجاد خواهید کرد – برای رسیدن به اهداف سئو سایت باید جایگاهتان را در بازار مشخص کنید ولی اگر به دنبال اهداف SEO مشخصی نیستید، هیچ یک از اینها مهم نیستند. مجموعه ای از اهداف خاص و عملی سئو به شما راهنمایی می دهد که برای ساختن یک استراتژی قوی SEO نیاز دارید.

هر تاکتیکی که شما استفاده می کنید یا مطالبی را که ایجاد می کنید می توانید در برابر یک یا چند هدف SEO خود ارزیابی کنید تا موفقیت آنها را نیز ارزیابی کنید. قرار دادن این اهداف به شما و تیمتان هدف میدهد.

با توجه به این موضوع، ما لیستی از چند هدف SEO را که می توانید برای کمک به شروع این روند تکمیل کنید، جمع کرده ایم.

مفهوم سئو چیست، رقابت در گوگل با رقیبان سر جایگاه اول

مفهوم سئو چیست، رقابت در گوگل با رقیبان سر جایگاه اول

افزایش ترافیک سایت

ترافیک ارگانیک یکی از معیارهایی است که می تواند بیشترین موفقیت را در مورد SEO خود به شما بگوید. هنگامی که شما ترافیک ا را به وب سایت خود افزایش می دهید، نه تنها استخر بزرگتری از مشتریان بالقوه را باز می کند بلکه به موتورهای جستجو سیگنال می دهد که محتوای شما با ارزش است. این به نوبه خود ، پتانسیل رتبه بندی شما را افزایش می دهد.

افزایش ترافیک در وب سایت هایی که وابسته تبلیغات هستند بسیار مهم است.

نمایه بک لینک خود را بهبود بخشید

دستیابی به بک لینک های باکیفیت به وب سایت شما به افزایش قدرت دامنه و همچنین پتانسیل کلی رتبه بندی شما کمک می کند. وقتی هدف SEO را تعیین می کنید، به تعداد پیوندهایی که می خواهید بدست آورید فکر نکنید بلکه در مورد وب سایتهایی که می خواهید آنها را بدست آورید فکر کنید. از آنجا، می توانید به محتوای آنها تمرکز کنید تا ببینید چه نوع محتوایی به طور معمول به آنها پیوند می یابد و به دنبال مشترکات می باشید.

 اقتدار دامنه خود را تقویت کنید

افزایش قدرت دامنه شما می تواند تأثیر زیادی در پتانسیل رتبه بندی شما داشته باشد. هرچه موتورهای جستجو معتبرتر سایت شما را ببینند، اولویت بیشتری در SERP خواهید داشت. اگر این یکی از اهداف SEO شما برای سال 2020 باشد، اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که بدانید چه متغیرهایی برای محاسبه این امتیاز در نظر گرفته می شود. مؤلفه اصلی اقتدار دامنه با کیفیت محتوا در سایت شما ارتباط مستقیم دارد. اصولاً هرچه بازدیدکنندگان بیشتر با مطالب شما بخوانند ، به اشتراک بگذارند و با آنها تعامل داشته باشند، شانس شما برای افزایش نمره بهتر می شود.

برای اینکه واقعاً تأثیر بگذارید، ببینید که چه محتوا در حال حاضر با ارزش ترین ترافیک را ایجاد می کند. سپس تجزیه و تحلیل کنید که چرا فکر می کنید کار می کند و آن یادگیری ها را در استراتژی تولید محتوا خود اعمال کنید. این یکی از آن اهدافی است که جنبه های مختلف استراتژی سئو شما را با هم جمع می کند، بنابراین کار برای تأثیر مثبت بر روی اهداف دیگر به پیشبرد این هدف کمک می کند.

حداکثر سرعت صفحه

این اولین هدف SEO فنی ما است. هنگامی که سرعت صفحه خود را افزایش می دهید، می تواند تأثیر گسترده ای در پتانسیل رتبه بندی شما و تجربه کلی وب سایت شما داشته باشد.

بهترین راه برای تعیین آنچه برای افزایش سرعت صفحه شما لازم است استفاده از ابزاری مانند PageSpeed Insights توسط Google است. این سایت وب سایت شما را بررسی کرده و پیشنهادات عملی را می دهد که می توانید به تیم های طراحی و توسعه خود برسانید.

با همکاری با تیم خود می توانید تغییراتی انجام دهید که با کمترین میزان کار بیشترین تأثیر را داشته باشد در اولویت قرار دهید. عدم حضور متخصصان مورد نیاز موضوع در فرایند تنظیم هدف می تواند تأثیر منفی بر توانایی شما در دستیابی به این هدف بطور مؤثر داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که بسته به آنچه باید در سایت شما به روز شود، کار برای افزایش سرعت صفحه می تواند شامل تغییر ساختار قابل توجهی در محتوای شما باشد. انجام این کار بر قابلیت استفاده و به روز بودن وب سایت شما تأثیر خواهد گذاشت .

عکس های ویژه بیشتر را ضبط کنید

گوگل اعلام کرده است که هر روزده ها میلیون ها نفر از Google Images برای کشف و جستجوی محتوای تصویری موجود در وب استفاده می کنند.

در کنار پشتیبانی از محتوا و ارتقای تجربه ی کاربری، تصاویر منبعی بسیار مهم برای کسب ترافیک بشمار می روند و نباید از آن غافل شد.

اضافه گویی را کاهش دهید

وقتی کسی به سایت شما دسترسی پیدا کند و سریع ترک شود، توسط اکثر ارائه دهندگان تجزیه و تحلیل سایت به عنوان گزاف گویی شمرده می شود.

عدد بالای ترک سایت  پتانسیل رتبه بندی شما را با گذشت زمان کاهش می دهد زیرا به موتور جستجو نشان می دهد که محتوای شما به قصد جستجوگر ربطی ندارد.

استراتژی هایی که برای رسیدن به هدف خود در کاهش نرخ ترک سایت به کار می گیرید حول محور هدف جستجو با محتوا، عنوان و توضیحات متا می باشد.

 افزایش زمان بازدید کننده در صفحه

این هدف جستجوگرها در کنار هدف شماره 7 کار می کند. منطقی است که وقتی نرخ گزاف گویی را کاهش می دهید ، زمان صفحه باید بالا برود. از هر دو هدف به عنوان فرصتی استفاده کنید تا در مورد ساختار صفحه ای مطالب خود فکر کنید. هرچه اطلاعات شما بهتر سازمان یافته باشد، خوانندگان راحت تر می توانند ارزش محتوای شما را تجزیه کنند.

تبدیل ترافیک بیشتر سایت

وقتی شخصی در سایت شما فرود آمد، چه اتفاقی می افتد؟  آیا آنها به جستجوی گزینه های دیگر، محتوای شما را می خوانند؟  وقتی به فکر افزایش ترافیک کلی سایت خود هستید، مهم است که در مورد چگونگی تبدیل آن ترافیک نیز فکر کنید. در بازار رقابتی امروز، جلب بازدید کنندگان به سایت شما کافی نیست – باید آنها را به محض حضور در آنجا شگفت زده کنید . با صفحات کوچک شروع کنید ، سپس یادگیریهای خود را در مقالات و محتوای اصلی سایت گسترش دهید.

این تضمین می کند که شما می توانید به محتواهایی که بیشترین تأثیر را بر قابلیت های تبدیل شما دارد ، اولویت بندی کنید و به شما کمک می کند تا بهتر یاد بگیرید و سریعتر حرکت کنید. با تغییرات اساسی و به روز رسانی مقالات گذشته میتوانید به سرعت این ترافیک سایت را افزایش دهید. پس ار آن متوجه سرعت افزایش بازدید سایت میشوید.

پیوند داخلی خود را بهینه کنید

پیوند داخلی فقط برای طولانی تر نگه داشتن بازدید کنندگان در وب سایت شما مفید نیست. این یک سیگنال ر در حال آماده شدن برای این هدف ، به دو جنبه مجزا پیوند داخلی فکر کنید – یکی برای بازدید کنندگان وب سایت و دیگری برای خزندگان وب. گوگل از طریق ارتباط لینک ها که یکی از شاخص های سئو است و یکپارچگی تولید محتوای سایت را نشان میدهد سایت شما را ارزش گذاری میکند.

کاربرد و مزیت چک لیست سئو چیست؟

کاربرد و مزیت چک لیست سئو چیست؟

چک لیست سئو چیست؟

چک لیست سئو در واقع یک برگه راهنما برای کسانی است که می‌خواهند، بهینه سازی سایت را بر روی یک سایت پیاده سازی کنند! در واقع اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، بهتر است بگوییم  که چک لیست سئو مجموعه فعالیت هایی است که برای بهبود سئو سایت انجام می شود.

چک کردن موارد زیر بهترین چک لیست سئو است.

فعالیت در شبکه های اجتماعی : شبکه های اجتماعی به عنوان پربازدیدترین سایتها و اپلیکیشن های موبایل نقش ویژه ای بین کاربران بازی می کنند.

همین امر موجب شده که شرکت های زیادی نیز دست به تبلیغ در شبکه های اجتماعی پرطرفدار بزنند بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو در هم تنیده اند و اثر مستقیمی بر یکدیگر دارند. مخصوصا این اثر از طرف شبکه های اجتماعی بر روی سئو می باشد. امروزه گوگل با بررسی سیگنال های موثر از طرف شبکه های اجتماعی بر روی رتبه سایت ها اثر می گذارد و طبق گفته کارشناسان، این یکی از پارامتر های اصلی در رتبه بندی سایت ها در آینده نه چندان دور خواهد بود.

ربات سایت: اگراین فایل را نداشته باشید نمیتوانید رتبه سایت را بالا ببرید. و به این نکته هم فکر کنید که همه سایت های صفحه اول گوگل در هر زمینه ای، دارای فایل ربات هستند. از نظر گوگل هم اساسا یکی از فاکتورهای مهم سئو داشتن فایل ربات است.

فعالیت در شبکه اجتماعی به عنوان یک چک لبست سئو است

به عنوان یک چک لبست سئو میتوان به فعالیت در شبکه اجتماعی اشاره کرد

اگر با بک لینک‌های بدی برخورد کردید، زمان آن رسیده است که برای برطرف کردن آنها اقدام کنید چرا که این لینک‌ها اثرات مخربی بر رتبه بندی وبسایت‌تان دارند. حذف این بک لینک ها با کیفیت یک وبسایت رابطه مستقیمی دارد.

حذف لینک های اسپم سایت یک چک لیست مهم سئو

حذف لینک های اسپم سایت یک چک لیست مهم سئو

افزایش سرعت بارگذاری وب سایت: اگر به فکر افزایش بازدید و رضایت کاربران هستید، باید هر میلی‌ثانیه در سرعت بارگذاری وب‌سایت برایتان مهم باشد. بالا بودن سرعت سایت از مهمترین فاکتورهای سئو محسوب‌ می‌شود که گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها به آن توجه دارد.  کنترل سرعت سایت وظیفه‌ی مهم برای مدیران وب سایت‌ها حساب میشود.

فعال سازی ssl: فعال سازی ssl دایرکت ادمین یکی از کارهایی است که باید به منظور ایجاد اتصال ایمن توسط صاحبان وب سایت هایی که از کنترل پنل دایرکت ادمین استفاده می کنند، صورت بگیرد.

نقشه سایت: به زبان ساده، نقشه سایت XML لیستی از یو آر ال های وب سایت شماست. در واقع نقشه سایت مانند نقشه راه موتورهای جستجوست تا به محتوای سایت و نحوه دسترسی به آن پی ببرند. نقشه سایت XML تضمینی برای پایش و ایندکس صفحات به شمار نمی رود، اما ساخت و ثبت آن در گوگل سرچ کنسول موجب افزایش شانس انجام این کار می گردد.

5/5 - (1 امتیاز)
72 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 3 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو