اولویت های بازاریابی محتوا در سال 2024

اولویت های بازاریابی محتوا در سال 2022
سئو سایت

بازاریابی محتوا در سال 2024

با توجه به سخت گیری ها و الگوریتم ها گوگل، تولید و یا بازاریابی محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر می خواهید سایت خود را در صفحه اول SERP گوگل ببینید، باید به اولویت های بازاریابی محتوا توجه بسیار زیادی داشته باشید. چراکه هرچه محتوای سایت شما کاربردی تر و قابل فهم تر باشد، کاربران بیشتری به سایت شما مراجعه کرده و در نتیجه نرخ جستجو و رتبه سایتتان افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که حتی اگر از رتبه سایت خوبی بهره مند هستید، اما موارد زیر را رعایت نمی کنید، در آینده با شکست سهمگینی مواجه خواهید شد. در نتیجه برای دانستن مهم ترین اولویت های بازاریابی محتوا در سال 2022، برای بهبود سئو، ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

منظور از بازاریابی محتوا چیست؟

شما باید محتوایی تولید کنید تا به سرعت نیاز کاربر را برطرف کند و در نهایت به سمت استفاده از خدمات شما سوق پیدا کند. چرا که مهم ترین شاخصی که ربات های گوگل در هنگام بررسی سایت به آن توجه می کنند نرخ تعامل و بازدید کاربران از سایت است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر از سایت شما به صورت تقلبی و یا میزان بیش از حد بازدید شود، ربات های گوگل متوجه آن شده و در نهایت مرتکب سئو کلاه سیاه خواهید شد.

درباره انتخاب بهترین تایتل

آموزش انتخاب بهترین تایتل

انتخاب تایتل کاربردی برای بازاریابی

یکی از مهم ترین مسائل در بازاریابی محتوا، انتخاب یک تایتل بهینه و مناسب می باشد. تایتلی را که قصد دارید تا درباره آن تولید محتوا کنید باید یک سری ویژگی ها داشته باشد تا بتواند در بهینه سازی سئو سایت شما موثر باشد.

تایتل باید کوتاه و واضح باشد تا کاربر بتواند محتوای آن را به سادگی درک کند و در عین حال جذاب باشد. در ادامه می پردازیم به برخی از مهم ترین قواعد که در زمان انتخاب تایتل باید به آن توجه کنید.

بررسی جامعه و رفع نیاز ها

اولین شاخص که در حین انتخاب تایتل باید به آن توجه کنید، رفع نیاز افرادی است که قصد دارند محتوای شما را مطالعه کنند. مثلا محتوایی که برای کودکان تولید می شود، تفاوت بسیار زیادی با محتوای یک فرد بزرگسال دارد. یا اگر محتوای شما درباره کشاورزی است باید تایتل و محتوایی را بنویسید تا افرادی که کشاورز هستن به خوبی متوجه منظور شما شوند. در واقع یک شخص عادی نمی تواند محتوا برای روانشناسی تولید کند و هر حوزه نیازمند فردی متخصص برای تولید محتوا است.

بررسی ترافیک تایتل مورد نظر (آیا تایتل انتخاب شده سرچ دارد؟)

یکی دیگر از مسائل بسیار مهم در زمان انتخاب تایتل که باید به آن توجه داشته باشید، بررسی نرخ جستجوی تایتل مورد نظر توسط افراد مختلف می باشد. برای دانستن این شاخص می توانید از ابزار و یا سایت های مرتبط با سئو از جمله KWFINDER، AHREFS و… استفاده کنید. برخی از این ابزار ها رایگان بوده و برخی دیگر پولی، که ابزار های پولی مزایای بیشتری نسبت به ابزار های رایگان در اختیار شما قرار می دهند. در نتیجه پیش از تولید محتوا برای یک تایتل نرخ جستجوی آن را مشخص کنید.

بررسی سایت های رقیب

یکی دیگر از روش های دانستن نیاز کاربران، بررسی تایتل محتواهای سایت های رقیبتان می باشد. شما می توانید از این راه تایتل هایی را که سایت های دیگر به وسیله آن توانسته اند رتبه کسب کنند را شناسایی کرده، و در نهایت از آنها برای تایتل محتوای خود الگو بگیرید. ناگفته نماند که ابزار هایی هم برای پیدا کردن تایتل وجود دارند همانند MOZ، KWFINDER و… که می توانید از آنها استفاده کنید. البته هرگز تایتل را عینا کپی نکنید.

مرتبط بودن تایتل با کسب و کار

شما نمی توانید برای سایت خود هر موضوعی را برای تولید محتوا انتخاب کنید. بلکه باید از زیرشاخه های موضوع سایت خود برای انتخاب تایتل استفاده کنید. به طور مثال اگر شما سایت پزشکی در حوزه قلب دارید نمی توانید در مورد اخبار سیاسی کشور محتوا تولید کنید.

درباره تولید بهترین محتوا

نحوه تولید بهترین محتوا

ویژگی های بهترین تولید محتوا

پس از انتخاب یک تایتل مناسب، نوبت به تولید محتوا و اقدام به انجام بازاریابی محتوا رسیده است. برای انجام بازاریابی محتوا برای سایت خود باید به یک سری نکات بسیار مهم توجه داشته باشید، که عبارت اند از:

بررسی انواع محتوا

در ابتدا باید انتخاب کنید که در چه قالبی قصد تولید محتوا دارید. چراکه می توان در حالت های زیادی اقدام به تولید محتوا کرد از جمله وبلاگ، دسته بندی ها، محصولات، برگه ها، نوشته ها، ویدئو و لندینگ ها. برای هر یک از این دسته ها باید محتوای خاص خود را تولید کنید. برای مثال صفحات لندینگ سایت شما باید از محتوای بسیار کاملی برخوردار باشند. یا در محصولات سایت باید مشخصات به صورت کامل مطرح شود که کاربر بلافاصله پس از ورود به سایت شما بتواند نیاز خود را برطرف کند.

نوع نگارش محتوا

نوع نگارش سایت نباید تغییر کند، اگر به زبان محاوره محتوا می نویسید و محتوا بعدی به صورت کتابی باشد قطعا گوگل از کراول کردن صفحات شما صرفه نظر خواهد کرد. این مسئله عموما در دسته ی وبلاگ بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. چرا که اگر سایت یک نویسنده داشته باشد به نفع سئو سایت است.

درباره CONTENT ANGLE

در واقع CONTENT ANGLE به معنای بررسی دیدگاه کاربران نسبت به محتوای شما می باشد. یعنی مثلا اگر کاربری درباره گوشی همراه جستجو می کند، یعنی قصد دارد تا درباره قیمت، مشخصات، ویژگی ها و… تمامی گوشی های موبایل مطرح دنیا اطلاعات بدست آورد.

بهره مندی از تقویم محتوا

یکی از مهمترین اقداماتی که باید حتما برای سایت خود انجام دهید، ایجاد یک تقویم محتوایی می باشد. در حقیقت شما با استفاده از تقویم محتوا مشخص خواهید کرد که تا مثلا یک ماه آینده چه محتوایی و با چه تایتل هایی را می خواهید تولید کنید. این تقویم کمک بسیار زیادی در برنامه ریزی برای بهبود سئو سایت شما می کند.

درباره انتشار محتوا

گام بعدی پس از تولید محتوا، انتشار محتوا در سایت خود و یا سایت های دیگر (رپرتاژ) می باشد تا کاربران بتوانند از محتوای شما بازدید کرده و در نهایت از خدمات سایت شما استفاده کنند.

بهره مندی از رسانه های تصویری و ویدئویی

همچنین شما می توانید محتوای کسب و کار خود را در قالب تصویر و یا ویدئو تولید کنید. توجه داشته باشید که حتما از رسانه هایی استفاده کنید تا بیانگر برند و یا کسب و کار شما باشد.

بهبود بازاریابی محتوا با لینک سازی

یکی دیگر از روش های بهبود سئو سایت، استفاده از لینک های داخلی و یا خارجی می باشد. لینک سازی داخلی در حقیقت در درون سایت شما انجام شده که می تواند موجب راحتی دسترسی کاربر به دیگر نقاط سایت شما شود. و همچنین شما می توانید از دو روش از لینک خارجی بهره مند شوید.

در راه اول می توانید از سایت های مرتبط با سایت خود درخواست لینک به سایت خود را کنید. و در راه دوم می توانید با انتشار رپورتاژ، آن را در یک سایت معتبر قرار دهید تا کاربران سایت های دیگر از آن استفاده کنند.

بهبود بازاریابی محتوا با لینک سازی

بازاریابی محتوا با لینک سازی

درباره کیفیت محتوا

در زمان تولید محتوا باید توجه بسیار زیادی به یونیک بودن محتوا داشته باشید. چرا که اگر از یک محتوای کپی از سایت های دیگر استفاده کنید، ممکن است توسط گوگل جریمه شوید و سایت شما پنالتی شود. و همچنین می توانید با بروزرسانی کردن محتوا های قبلی خود، موجب بازدید دوباره ربات های گوگل از محتوای خود شوید. که این اقدام کمک بسیار زیادی به بهبود رتبه سایت شما خواهد کرد. توجه داشته باشید که احتیاجی به تولید محتوای خیلی طولانی نیست و تولید یک محتوای 1000 کلمه ای با کیفیت، ارزش بسیار بیشتری نسبت به یک محتوای بی کیفیت 2000 کلمه ای دارد.

تولید محتوا

تولید محتوا با کیفیت

جمع بندی درباره بازاریابی محتوا

امروزه اگر می خواهید رتبه سایت خود را بهبود ببخشید و جزء اولین نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید، بازاریابی محتوا نقش مهمی در رسیدن شما به هدفتان دارد. برای انجام بازاریابی محتوا باید به یک سری نکات بسیار مهم از جمله انتخاب تایتل، تولید محتوای با کیفیت و…. توجه کنید که ما در این مقاله به صورت تخصصی به بررسی آنها پرداختیم. شما با انجام موارد گفته شده در این مقاله موجب پیشرفت بسیار زیاد سایت خود خواهید شد که در نهایت می توانید خدمات سایت خود را به افراد بسیار زیادی ارائه دهید.

همانطور که گفته شد کیفیت در محتوا از کمیت بسیار مهم تر است. یعنی هر چه کیفیت محتوای شما بهتر باشد، بیشتر مورد توجه کاربران و ربات های گوگل قرار می گیرد و در نهایت رتبه سایت بسیار خوبی خواهید داشت.

سوالات متداول

1در بازاریابی محتوا چه چیزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؟
شما باید در تولید محتوای سایت خود تلاش کنید تا نیاز کاربر را در سریعترین زمان ممکن برطرف نمایید.
2آیا می توان عینن از تایتل های سایت رقیب برای تولید محتوای خود استفاده کنیم؟
به هیچ عنوان این کار توصیه نمی شود، اما اگر سایت رقیب مورد نظر از سایت شما رتبه بسیار کمتری دارد، اشکالی ندارد.
3آیا طولانی بودن یک محتوا دلیلی بر پیشرفت سئو سایت شما می باشد؟
خیر چراکه کیفیت محتوا بسیار مهمتر از کمیت و یا طول محتوا می باشد و باید حتما در زمان تولید محتوا، مطالب گفته شده در بالا را رعایت کنید تا محتوایی با کیفیت داشته باشید.
4/5 - (1 امتیاز)
86 / 100

4 Comments

  1. دریا گفت:

    برای بازاریابی محتوا چجوری میتونیم افراد ملزم به خوندن کنیم؟

  2. روشنک رستمی گفت:

    اگر متن شما جذاب باشد قطعا نیازی نیست افراد را ملزم به خواندن آن کنید، زیرا محتواهای با ارزش مخاطب های خاص خود را جذب می کنند.

  3. اسماعیل گفت:

    آیا رپورتاژ هزینه داره؟

  4. روشنک رستمی گفت:

    بله، همه سایت هایی که رپرتاژ آگهی دارند با توجه به وضعیت سایت خودشان هزینه دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو