بهترین ابزار گوگل برای طراحی سایت

ابزار طراحی سایت گوگل
سئو سایت

معرفی 13 ابزار کاربردی و مهم برای طراحی سایت و ui، توسعه، رفع خطاها، ریسپانسیو کردن و ده ها ویژگی دیگر که توسط ابزارهای گوگل برای طراحی سایت در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

امروز قصد داریم به صورت مختصر تک تک این ابزار ها و کاربردشان را برای شما شرح دهیم و در مقالات بعدی آموزش های کلی هر یک را در اختیار شما همراهان عزیز می گذاریم. با استفاده از این ابزار های گوگل رتبه ی خوبی در نتایج سئو سایت برای سایت خودتون بدست بیارید.

مطالعه بیشتر: چگونه در گوگل سایت داشته باشیم؟

ابزار GOOGLE CHROME DEVELOPER

اکثرتوسعه دهندگان و برنامه نویسان تحت وب از مزایا، سهولت مورد آزمایش قرار دادن و رفع اشکال در مرورگر وب اطلاع دارند. همین دلیل باعث شده که افزونه هایی مانند:FEREBUG , WEB DEVELOPER TOOLBAR به محبوبیت زیادی دست پیدا کنند.

GOOGLE CHROME را می توان به عنوان جدید ترین ورودی مهم بازار
مرورگر های وب نامید. این مرورگر فوق العاده در حال حاظر بعد از بازنشستگی برادر بزرگترش INTERNET EXPLORER باید تمام بار را یک تنه به دوش بکشد و این وظیفه گوگل را برای آپدیت های بعدی سخت و سخت تر می کتد.

این مرورگر دارای مجموعه ای قدرتمند با ظاهری ساده، کاربردی و مفید که همین ویژگی ها باعث می شود برخی از توسعه دهندگان وب GOOGLE CHROME DEVELOPER را بهتر از FIREBURG بنامند. این افزونه مهم گوگل کروم به عنوان یک بازرس برای بررسی DOM و کدهای جاوا، چک کردن اطلاعات گذشته، رفع ایرادات، تنظیم نقاط شکست و آزمایش اسکریپت ها و همچنین پروفایلی برای جمع بندی مدت زمان های آپلود مانند (YSLOW) و خیلی از ویژگی ها که در زمان استفاده از این افزونه بیشتر با آن ها آشنا خواخید شد.

برای کاربران: GOOGLE CHROMEبا کلیک روی نماد صفحه به Developer Tools دسترسی پیدا کنید و سپس به Developer> Developer Tools یا فشار دادن Ctrl / Cmd + Shift + I)) بروید.

GOOGLE CHROME DEVELOPER

آموزش GOOGLE CHROME DEVELOPER

ابزار GOOGLE WEB TOOLKIT

این نرم افزار را می توان به عنوان یک چارچوب معرفی کرد این بدین معناست که توسعه دهندگان وب از این نرم افزار طراحی سایت گوگل برای روند ساخت برنامه های تحت وب با کارایی بالاتر و تنظیم شده استفاده می کنند.
از جمله ویژگی های این نرم افزار می توان به درک موضوعاتی مثل اینکه کنجکاوی مرورگر ها بیشتر روی چه فاکتورهایی است و همچنین درک ویژگی مشترک مرورگرها پی برد.

GOOGLE WEB TOOLKIT با دیگر برادران خود در کمپانی گوگل پیوند فوق العاده ای دارد از جمله این نرم افزار ها می توان به: GOOGLE ADWORDS,GOOGLE AJAX LIBRARIES, FEEDBURNER اشاره کرد.

(به موارد بالا در همین مقاله اشاره مختصری خواهیم کرد)

GOOGLE WEB TOOLKIT

آموزش GOOGLE WEB TOOLKIT

ابزار GOOGLE CODE SEARCH

دریافتن اینکه یک سایت از چند نوع یا بهترین بگوییم چه کدهایی نوشته شده است برای یک کدنویس سایت کار راحتی است اما آیا این کار برای توسعه دهندگان وب سایت ها نیز کار ساده ای است؟

در بسیاری از مواقع برایمان پیش آمده با ورود به یک سایت از بعضی از بخش های آن خوشمان می آید و از آن الهام می گیریم اما نمی دانیم چگونه باید آن را پیاده سازی کنیم؟

نرم افزار طراحی سایت گوگل به اسم GOOGLE CODE SEARCH نمونه کدهای استفاده شده در یک وب سایت را به تفکیک نوع کد در اختیار شما می گذارد و برای جستجو های پیشرفته از یک رابط کاربری فوق العاده ساده بهره می برد که کار برای شما ساده تر از آن چیزی که فکر می کنید پیش ببرد.

آموزش google code search

نحوه کار با google code search

ابزار GOOGLE BROWSER SIZE

یکی دیگر از نرم افزار جالب گوگل در زمینه طراحی سایت GOOGLE BROWSER SIZE است که به شما این امکان را می دهد تا ببینید صفحه وب سایت شما در اندازه های مختلف مرورگر چگونه تغییر میکند و به چه شکل در می آید.

این محصول google برای این طراحی شده است که شما دریابید نقاط مهم وب سایت شما در مرورگر در محل مناسب خود در سایز مختلف قرار میگیرد یا خیر.

البته به مرور این ابزار گوگل از رده خارج شد ، چرا که شرکت هایی روی این موضوع به صورت تخصصی کار کردند و محصولات خیلی خوبی ارائه دادند.

GOOGLE AJAX LIBRARIES API

بیشتر وب سایت ها از مزیت استفاده از چارچوب های JavaScript مانند jQuery و MooTools برای ایجاد برنامه های وب فعال شده با Ajax بهره می برند. اما سرویس دهی به این کتابخانه ها می تواند وب سرور شما را بسیار اذیت کند خصوصا اگر بازدید کننده های سایت بالا باشد و میزان کش وب سرور ما توان پاسخگویی را نداشته باشد.

این نرم افزار بسیار کاربردی GOOGLE راهی برای ارِایه کتبخانه های محبوب جاوا اسکریپت است. این نرم افزار به بازدیدکنندگان سایت شما این امکان را می دهد که بارگیری محتوا توسط زیر ساخت های توانمند گوگل صورت بگیرد. استفاده از GOOGLE AJAX LIBRARIES API دلایل زیادی از جمله کاهش پهنای باند و کنترل مصرف میزان هاست را در بر دارد.

google ajax libraries api

تصویری از google ajax libraries api

ابزار GOOGLE WEBSITE OPTIMIZER

از جمله دغدغه های طراحان و توسعه دهندگان وب سایت می توان به نوع چیدمان صفحات اشاره کرد برای مثال چیدمان بالای صفحه، فهرست ها، عکس ها و… همه این موارد با یکی دیگر از نرم افزار های طراحی سایت گوگل قابل حل است.

google website optimizer به شما این امکان را می دهد تا دو یا چند نمونه چیدمان مختلف را با هم مقایسه کنید و در آخر مناسب ترین را انتخاب کنید. این کار هم برای ui سایت و هم برای ux سمت کاربران مفید است.

google website optimizer

آموزش google website optimizer

امروزه ابزارهای جذاب و پرکاربردی برای google website optimizer test آمده اند که به راحتی میتوان بهینه بودن سایت را با آنها تست نمود.

ابزار طراحی سایت گوگل GOOGLE SITE

شما می توانید وب سایت را خود را سریعتر از آنچه که فکر می کنید بسازید این امر توسط نرم افزار google sites قابل اجراست. شاید جدی ترین محصول و یا ابزار گوگل که برای توسعه ی طراحی سایت تاکنون ایجاد کرده همین گوگل سایت باشه.

این نرم افزار طراحی سایت گوگل با دیگر محصولات این کمپانی ادغام دقیقی شده است همین امر باعث شده تا ساخت اسلاید ها، مرتبط شدن GMAIL و صفحات گسترده GOOGLE DOCS تنها در چند دقیقه میسر گردد.

sites google

ساخت سایت با sites google

برای شروع طراحی سایت با گوگل سایت از اینجا شروع کنید: google site

روش طراحی سایت در google sites

  1. برای شروع به طراحی سایت بوسیله سایت ساز گوگل کافیه روی دکمه ی + پایین صفحه کلیک کنید.
  2. برای طراحی کلی سایت میتونید از خود برنامه استفاده کنید، این ابزار چند Template ساده برای طراحی سایت دارد که با رفتن به بخش Template gallery میتوانید آنها را ببینید.
  3. این سایت سایز به این علت که زیر مجموعه ی خود گوگل هست، میتونید برای لینک سازی هم ازش در کنار سایت اصلیتون استفاده کنید. از این روش برای ایجاد بک لینک رایگان هم میشه نهایت استفاده رو برد.

ابزار GOOGLE CHART TOOLS

مشاهده اعداد و ارقام زیاد در قالب جدول واقعا خسته کننده است ولی گوگل حتی برای این موضوع نیز راه چاره ای گذاشته است. GOOGLE CHART TOOLS به شما این امکان را می دهد تا با داده های خود نمودار های متنوعی بسازید. همچنین در این نرم افزار ویژگی های جالبی مانند:

در صورت قرار گرفتن در مکان های مختلف اطلاعات تکمیلی به شما ارایه می دهد و همچنین انیمیشن کوتاهی برای جذب کاربر می سازد.

چند نمونه از چارت هایی که با گوگل چارت میتوانید بسازید

google chart

ساخت چارت با google chart

ابزار GOOGLE CLOSURE TOOLS

این نرم افزار در حال آزمایش گوگل برای سرعت بخشیدن به برنامه های تحت وب با عملکرد بالا و توسعه سریعتر ساخته شده است و می تواند مشکلات جاوا اسکریپت را مورد بررسی قرار می دهد.

Closure Tools یک مجموعه توسعه است که شامل سه ابزار است: -Closure Compiler که یک بهینه ساز جاوا اسکریپت است، Closure Library- که یک کتابخانه JavaScript برای توسعه برنامه Ajax است، Closure Templates- برای ایجاد HTML به صورت پویا ایجاد شده است.

از دیگر محصولات گوگل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ابزار GOOGLE GEARS

این محصول کمپانی گوگل به کاربر این توانایی را در هنگام استفاده از وب می دهد تا قابلیت های اضافی مرورگر را افزایش دهد مانند: GREASEMONKEY

ابزار GOOGLE AJAX LANGUAGE

اگر شما سایتی با مخاطبان بین المللی دارید و یکی از دغدغه های شما ترجمه متون برای زبان های متفاوت است یکی دیگر از نرم افزار های طراحی سایت گوگل که به کمک شما می آید GOOGLE AJAX LANGUAGE است. این نرم افزار توسعه دهندگان و دارندگان سایت ها را قادر می سازد محتوا هر صفحه را برای زبان دیگر ترجمه کنند.

ابزار GOOGLE AJAX FEED

با استفاده از این افزونه شما قادرید RSS های وب سایت ها را برای استفاده در مکان های مختلف به کار بگیرید.

ابزار GOOGLE FEED BURNER

مدیریت، ایجاد و تولید محتوای RSS سایت با ویژگی های بیشتر از طریق این نرم افزار طراحی سایت گوگل امکان پذیر است.

13 مورد از بهترین و پرکاربرد ترین نرم افزار های طراحی سایت گوگل را بصورت مختصر برای شما شرح دادیم امید داریم در مقالات بعدی هر یک از این نرم افزار های کاربردی را به صورت مفصل برایتان بازگو کنیم، همچنین این را بدانید که با استفاده درست از این ابزارها میتوانید در سئو سایت و کسب رتبه ی خوب در گوگل موفق باشید. همیچنین پیشنهاد می کنیم اگر زمان ندارین روی سئوی پروژه ی خودتون تمرکز کنید پیشنهاد میکنیم که از این صفحه یک شرکت سئو سایت خوب پیدا کنید.

سوالات متداول درباره بهترین ابزار گوگل برای طراحی سایت

۱برای طراحی سایت از چه ابزارهایی می توان استفاده کرده؟
از جمله ابزارهای گوگل برای طراحی سایت می توان به کد سرچ، کروم دولوپر و… اشاره داشت
۲آیا برای طراحی سایت سریع ابزاری وجود دارد؟
بله برای اینکار می توانید از ابزار گوگل سایت استفاده کنید
5/5 - (1 امتیاز)
75 / 100

4 Comments

  1. بابك نعيمى گفت:

    google website optimizer چه كاربردى دارد؟

  2. امين سجادى گفت:

    راجع به INTERNET EXPLORER يه توضيح مى ديد ممنون.

  3. سروش گفت:

    بسیار عالی بود
    اول تشکر از گوگل
    دوم تشکر از شماا

  4. شیما گفت:

    ممنون از مطلب خوبتون در خصوص طراحی سایت. واقعا مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 5 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو