بهینه سازی تصاویر سایت

بهینه سازی تصاویر سایت
سئو سایت

بهینه سازی تصاویر سایت

در طراحی سایت موضوعی که از اهمیت بسیاری برخوردار است و نقش مهمی در سئو سایت دارد، تصاویری است که در وب سایت ها وجود دارد، این تصاویر بر زیبایی داخلی وب سایت و افزایش کارایی آن نقش مهمی دارد. اما خیلی از وب سایت ها این موضوع را نادیده می گیرند و چندان به سئو تصاویر موضوع اهمیت نمی دهند. در صورتیکه بهینه سازی تصاویر سایت نه تنها می تواند روی سرعت بارگزاری صفحات وب سایت شما تاثیر بگذارد و آنرا افزایش دهد، بلکه در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و موفقیت در سئو نیز نقش مهمی دارد.

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر سایت

نکات اساسی بهینه سازی تصاویر سایت

  • توضیحات تصاویر سایت خود را بهینه سازی کنید
  • از ابعاد مشخص برای بهینه سازی تصاویر سایت استفاده کنید
  • برای بهینه سازی تصاویر سایت پسوند مناسب انتخاب کنید
  • حجم تصاویر سایت را کاهش دهید
  • از عکس های جذاب و یونیک استفاده کنید
  • اینوگرافیک داشته باشید

پیدا کردن تصاویر مناسب

استفاده از تصاویر مناسب در مطالب یک امر مهم است. هر مطلب و محتوایی که منتشر می کنید باید تصاویر مشابه خود را داشته باشد. شاید گوگل از محتوای تصاویر شما آگاه نباشد اما کاربران این موضوع را به خوبی درک می کنند و ارتباط بین تصاویر و متن را متوجه می شوند. بنابراین تصویر مناسب تصویری است که محتوا و مطالب شما را تکمیل کند، همچنین ارتباط تصاویر با مطالب و نوشته در بهبود رتبه و جایگاه وب سایت شما در نتایج گوگل نیز تاثیر گذار است.

در نتیجه انتخاب تصویر مناسب اولین و مهمترین قدم در بهینه سازی تصاویر سایت است. این مسئله را در نظر داشته باشید که در مطالب خود بیش از حد از تصاویر انیمیشن، تصاویر متحرک و GIF استفاده نکنید زیرا استفاده بیش از حد از این نوع تصاویر نه تنها جذابیت مطالب شما را کاهش می دهد بلکه باعث خسته شدن کاربر از وب سایت شما نیز می شود. پس در انتخاب تصاویر در مطالب خود احتیاط کنید زیرا بهینه سازی تصاویر بر سئو سایت شما نیز تاثیر بسزایی دارد.

بهینه سازی تصاویر سایت

تصاویر مناسب و بهینه

آزمایش تصاویر

از کارهای مهمی که برای بهینه سازی تصاویر سایت باید انجام شود آزمایش تصاویر است که برای این کار نکاتی که باید مورد آزمایش قرار گیرند عبارتند از: بررسی تعداد تصاویر محصول در هر صفحه، تشخیص زاویه مورد علاقه کاربران، آزمایش تعداد محصولات نشان داده شده در صفحا دسته بندی. بنابراین بهینه سازی تصاویر سایت از موارد مهم سئو است که اغلب اهمیت چندانی به آن داده نمی شود. در صورتیکه بسیاری از نتایج جستجو به گوگل به تصاویر وب سایت ها مربوط می شود، در نتیجه اینکه بهینه سازی تصاویر سایت را جدی بگیرید.
4.3/5 - (7 امتیاز)
73 / 100

1 Comment

  1. SEO IRAN گفت:

    اساتید محتوای سئو تصاویر خیلی میتونه بهتر باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + دوازده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو