بهینه سازی وب سایت برای شبکه های اجتماعی

بهینه سازی سئو سایت
سئو سایت

نقش شبکه های اجتماعی بر سئو

همانطور که می دانید امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی تاثیر بسیاری بر کسب وکارهای اینترنتی و آنلاین دارد. شاید در گذشته گوگل توجه چندانی به شبکه های اجتماعی نداشته است و فعالیت آنها هیچگونه تاثیری در رتبه بندی وب سایت ها نداشته است. اما با گذر زمان گوگل درباره این موضوع تجدید نظر کرده و فاکتورهایی را در جهت اندازه گیری شبکه های اجتماعی در نظر گرفته است.

البته هنوز که هنوز است فعالیت شبکه های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام نتوانسته اند تاثیر مستقیمی بر سئو داشته باشند ولی در شناخته شدن برند شما تاثیر گذار هستند. بنابراین برای اینکه بتوانید از تاثیر و نتیجه شبکه های اجتماعی بر وب سایت خود بهترین استفاده را ببرید باید بهینه سازی وب سایت برای شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید.

بهینه سازی وب سایت برای شبکه های اجتماعی

نقش شبکه اجتماعی

سیگنال های شبکه اجتماعی و سئو

بدون شک تنها موضوعی که در سرنوشت رتبه شما در نتایج گوگل تاثیر گذار است کیفیت می باشد. زمانیکه شما از مطالب و محتواهای بی کیفیت در وب سایت خود استفاده کنید فعالیت های جانبی هم نمی توانند بر سئو سایت شما تاثیر گذار باشند. برای اینکه میزان لایک های دریافتی خود را بالا ببرید باید مطالب و محتواهای با کیفیت و قابل ارائه داشته باشید که برای مخاطبین و کاربران شما جذاب باشد. زمانیکه محتوای قوی و با کیفیت داشته باشید و در کنار آن به فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی نیز مشغول باشید ویژن های مناسب و تاثیر گذاری را بدست خواهید آورید و نتایج مطلوبی درباره وب سایت خود بدست خواهید آورد.

بهینه سازی وب سایت برای شبکه های اجتماعی

یکی از عواملی که می تواند به شما در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل کمک کند این است که بتوانید بهینه سازی وب سایت برای شبکه های اجتماعی را جدی گرفته و کارهای لازم برای این بهینه سازی را در وب سایت خود انجام دهید.

شبکه های اجتماعی به طور مستقیم و غیر مستقیم در رتبه هایی که وب سایت شما می تواند در نتایج گوگل بدست آورد تاثیر گذار می باشد در ادامه به چند نمونه از این روش های مستقیم و غیر مستقیم اشاره ای کرده ایم.

تأثیرات مستقیم شبکه های اجتماعی بر سئو

  • تعداد افرادی که برند شما را در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک لایک می کنند
  • میزان اشتراک گذاری هایی که در شبکه های اجتماعی انجام می دهید
  • تعداد فالوورهایی که در شبکه اجتماعی همچون توئیتر بدست آورده اید
  • تعداد توئیت هایی که نام تجاری شما را منشن کرده یا لینک وب‌سایت شما را در آن قرار می‌دهند.
تاثیر شبکه اجتماعی بر سئو

بهینه سازی وب سایت برای شبکه های اجتماعی

تاثیرات غیر مستقیم شبکه های اجتماعی بر سئو

  • افزایش Inbound Link ناشی از بازدید بیشتر و آگاهی کاربران از نام تجاری شما
  • افزایش نظرات مثبت ناشی از رضایت بیشتر مشتریان یا کاربران
  • کاهش نرخ بانس ریت، افزایش مدت زمان ماندن کاربر در سایت و بازدید دوباره از وب‌سایت

بهترین تمرینها برای سئو شبکه های اجتماعی

بهینه سازی وب سایت برای شبکه های اجتماعی نیاز به تمرین ها و راه هایی دارد که وب شما را در نتایج جستجو در بالاترین جایگاه نمایش دهد. شما هر کاری را در راستای رسیدن به اهدافتان انجام دهید می تواند بر استراتژی سئو وب سایت شما تاثیر گذار باشد بنابراین باید دقت داشته باشید که از راه ها و روش های درست برای بهینه سازی وب سایت خود برای شبکه های اجتماعی استفاده کنید. یک سری از کارها و تمرین هایی که برای بهبود وب سایت برای شبکه های اجتماعی میتوانید انجام دهید عبارتند از : انتشار دادن محتواهای با کیفیت، بهینه کردن پروفایل شبکه های اجتماعی، بهینه سازی تصاویر برای شبکه های اجتماعی و سئو، اندازه گیری عملکرد رسانه های اجتماعی

برای جلوگیری از افت سئو سایت خود با سئو ایران همراه باشید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
66 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو