امسال چه بودجه ای به سئو اختصاص دهیم؟

بودجه سئو سال ۱۴۰۰
سئو سایت

اختصاص بودجه سئو سایت در سال 1400

بودجه سئو سایت ارزان از جمله بزرگترین چالش های پیشِ رویِ مشاغل می باشد، به این دلیل که امروزه به انجام رساندن فرآیندهای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به یک امر ضروری و مهم جهت گسترش کسب و کارها تبدیل شده است. هزینه بهینه سازی یک وب سایت و قرار گرفتن آن در صفحه اول نتایج گوگل، از عوامل موثر در تصمیم گیری شرکت ها برای انجام یا عدم انجام سئو وب سایت شان می باشد. برای همین میخواهیم به این موضوع بپردازیم که : امسال چه بودجه ای به سئو اختصاص دهیم؟

در وحله اول باید از این موضوع آگاه باشید که اهمیت سئو وب سایت دائما در حال پر رنگ تر شدن می باشد. طبق تحقیقات صورت گرفته، ۸۵% مردم پیش از اقدام به خرید محصول یا دریافت خدمات در فضای اینترنت، در مورد آن محصول جستجو می کنند. به این مفهوم که اگر در حین تایپ عبارات کلیدی مورد نظر کاربران، سایت شما در صفحه های نخست جستجوی گوگل نباشد به طور یقین مشتریان زیادی را از دست می دهید، در حقیقت درصد بالایی از کاربران به رقبایتان که سایت های خود را بهینه کرده اند، مراجعه می کنند.

و اما در مورد بودجه سئو سایت تضمینی باید ذکر کنیم که شیوه های زیادی جهت تعیین بودجه سئو وجود دارد. در این مطلب تلاش کرده ایم تا با تکیه بر تجربه و بررسی و همچنین استفاده از تحقیقات انجام گرفته پاسخ صحیحی به این سوال بدهیم.

مواردی که در زمینه بودجه سئو سایت در این مطلب آورده شده عبارت اند از موارد زیر:

  • میانگین بودجه سئو برای هر کدام از شیوه های بهینه سازی
  • شیوه های طبقه بندی بودجه سئو و بهینه سازی وب سایت
  • مزیت ها و معایب هر کدام از شیوه های هزینه گذاری و بودجه بندی سئو

میانگین بودجه سئو سایت در سال ۱۴۰۰

اگر تا کنون سری به بازار سئو زده باشید به طور یقین متوجه این موضوع شده اید که انتخاب ها و شیوه های متفاوتی برای این کار وجود دارد. در هر صورت واقعیت این است که هیچ بودجه و هزینه ثابتی جهت بودجه سئو وب سایت وجود ندارد و هزینه های میانگین در نظر گرفته شده برای بهینه سازی سایت به عوامل متعددی وابسته است که بایستی برای هر پروژه به شکل جداگانه بررسی گردد تا میانگین بودجه بهینه سازی یک سایت معین گردد.

میانگین بودجه سئو

میانگین بودجه سئو سایت ۱۴۰۰

طبق تحقیقات انجام گرفته بر روی شرکت های متفاوت می توان بودجه سئو سایت را چیزی حدود ۳۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان برای هر ساعت و به صورت ماهیانه حدود ۵۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفت.

محاسبه بودجه سئو سایت به صورت ساعتی

به طور معمول شرکت ها خیلی کم از این شیوه استفاده می کنند. این شیوه بيشتر توسط اشخاصی که به شکل شخصی کار سئو انجام می دهند استفاده می شود. شما می توانيد طبق مدت زمانی که فرد در محل کارتان حاضر می شود، قيمت و بودجه سئو وب سایت تان را تخمین بزنید. مشکل اصلی انجام سئو سایت به شکل ساعتی این است که خیلی کند به نتیجه می رسد و در بعضی موارد طبق میزان تخصص فردی که کار سئو سایت را انجام می دهد، ممکن است قیمت نهایی بسیار بالا برود.

محاسبه بودجه سئو ساعتی

روش محاسبه بودجه سئو سایت ساعتی

  • مزایای سئو ساعتی

شفافیت در پرداخت هزینه:

در این شیوه، مدت زمان کاری که انجام گرفته مشخص می باشد و این گونه شما می توانید میزان پیشرفت و نقاط قوت و ضعف متخصص بهینه سازی وب سایت تان را معین نمایید.

تخمين ساده تر قيمت:

چنان چه بودجه سئو وب سایت تان را به شکل ساعتی پرداخت نمایید، قادر خواهید بود میزان بودجه سئو سایت تان را بهتر مدیریت کنید و همچنین با کنترل میزان ساعت ها، از بالا رفتن قیمت نهایی سئو وب سایت جلوگیری کنید.

  • معایب سئو ساعتی

هنگامی که شما با یک فرد یا یک شرکت سئو به شکل ساعتی همکاری می کنید مثل این است که یک کارمند را به استخدام خود در آورده اید. به این معنا که شما طبق میزان حضور شخص، حقوق پرداخت می کنید و نه طبق کار صورت گرفته. به همين علت اغلب مشتریان و شرکت های سئو هیچ علاقه ای به استفاده از این شیوه ندارند.

چگونگی تعیین بودجه سئو سایت به شکل پروژه ای

شیوه مشخص نمودن بودجه سئو طبق پروژه، محبوب ترین روشی می باشد که از سوی شرکت های بهینه سازی وب سایت انجام می گیرد. تعرفه سئو سایت در این روش به طور معمول در ۴ دسته قیمتی قرار می گیرند که عبارتند از:

  • 3 میلیون تا 5 میلیون تومان
  • 5 میلیون تا 8 میلیون تومان
  • 8 میلیون تا 15 میلیون تومان
  • 15 میلیون تا 25 میلیون تومان

لازم به ذکر است که پروژه های ویژه ای خم وجود دارند که به دلیل رقابت بسیار بالا، برای عبارت کلیدی مدنظرشان بودجه ای بیشتر از ۲۵ میلیون تومان سئو هر وب سایت نیاز دارند.

بودجه سئو پروژه ای

بودجه سئو سایت به صورت پروژه ای

  • مزیت سئو به شکل پروژه ای

کلیه هزینه ها به شکل مجموع مشخص و معین می باشد. با کمک این شیوه دیگر نگران پرداخت ساعتی یا ماهیانه نباشید چرا که از ابتدای پروژه، بودجه سئو معین شده است. استفاده نمودن از روش تعیین بودجه سئو طبق پروژه این امکان را در اختیارتان قرار می دهد که از طریق عقد قراردادی با شرکت سئو، از مدت زمانی که طول می کشد تا پروژه به اتمام برسد آگاهی داشته باشید.

  • معایب سئو پروژه ای

در این روش امکان دارد متحمل هزینه زیادی شوید و چنان چه اطلاعات اولیه لازمه را در زمینه اصول سئو و بهینه سازی وب سایت نداشته باشید قادر نخواهید بود متوجه مدت زمان و هزینه پروژه تان شوید. علاوه بر آن هیچ گونه نظارتی بر روی مراحل بهینه سازی و سئو وب سایت تان ندارید و ممکن است بودجه سئو وب سایت شما بیشتر از مقدار واقعی اعلام شود.

مزیت دیگر این روش، عدم انعطاف پذیری می باشد. فرایند سئو وقتی به شکل پروژه ای قیمت گذاری می شود، شامل قراردادی می باشد که کلیه موارد همچون عبارات کلیدی مورد نظر، تاریخ ها و .. در آن به دقت درج شده و پروژه با توجه با آن پیش می رود، پس در بین راه امکان تغییرات گسترده خارج مفاد قرارداد وجود ندارد.

بودجه سئو سایت طبق عملکرد

  • مزیت های سئو طبق عملکرد

شما در این روش برای نتیجه نهایی هزینه پرداخت می نمایید و نه چیز دیگر و در صورتی که رتبه تان بالا نیاید هزینه ای هم پرداخت نخواهید کرد. علاوه بر آن، به کارگیری این روش ریسک سرمایه گذاری بر روی شرکت های انجام دهنده سئو وب سایت را بسیار کاهش می دهد. همچنین به طور دقیق می دانید روی چه چیزی سرمایه گذاری کرده اید.

  • معایب سئو طبق عملکرد

در شرایطی که میزان رقابت بر سر عبارت کلیدی مدنظرتان با توجه به کسب و کارتان زیاد باشد و همچنین در صورتی که شرکت های بهینه سازی از کسب نتیجه اطمینان لازمه را نداشته باشند، از این شیوه جهت تعیین بودجه سئو استفاده نمی کنند. در صورت ضعیف بودن عبارات کلیدی انتخاب شده به خاطر این که رقابت بر روی کلمات کلیدی پر جستجو زیاد است مجبور خواهید بود از عبارات کلیدی ضعيف تر استفاده کنید که در این شرایط ممکن است هیچ گونه پیشرفتی در کسب و کارتان ایجاد نگردد.

بودجه سئو سایت طبق عملکرد

میزان بودجه سئو بر اساس عملکرد

زمان مورد نیاز جهت دستیابی به رتبه نخست گوگل

زمان دقیق و مشخصی جهت دستیابی به صفحه نخست گوگل وجود ندارد چرا که میزان رقابت در هر کسب و کاری متفاوت است. از سوی دیگر فاکتورهای بسیاری در رسیدن وب سایت به صفحه نخست گوگل نقش دارند از جمله میزان قدمت دامنه فعالیت های قبلی انجام شده، کلمات کلیدی هدف گذاری شده و .. . در بعضی از موارد می توان بعد از گذشت چندین ماه نتایج خوبی دریافت کرد و در بعضی موارد هم این امکان وجود دارد که به یک سال یا بیشتر، فعالیت مداوم و حرفه ای نیاز باشد.

چگونگی تعیین قیمت و بودجه سئو سایت

جهت تعيين نمودن قيمت سئو فاکتورهای متفاوتی در نظر گرفته می شود که مهمترین و اساسی ترین آن، میزان رقابت در عبارات کلیدی هدف گذاری شده می باشد و هر چه میزان رقابت بیشتر باشد، نیاز به فعالیت نیز بیشتر است و هزینه بیشتر می شود.

چه تضمینی وجود دارد که به رتبه نخست گوگل دست می یابیم؟

طبق اعلامیه شرکت گوگل، ارائه تضمین جهت دستیابی به رتبه های اول گوگل یک نوع تقلب و کلاهبرداری به شمار می رود. حقیقت این است که هیچ گونه تضمینی وجود ندارد که در زمانی دقیق و مشخص به رتبه معینی دست یابید چرا که هيچ گونه اطلاعات دقیقی از چگونگی کار الگوریتم های گوگل و فعالیت های شرکت های رقیب وجود ندارد. بعضی از شرکت ها فقط برای جلب مشتری اقدام به ارائه تضمین می نمایند که کاملا غلط و غیر قانونی می باشد.

چطور به شرکت های سئو اعتماد کنیم؟

از جمله مهمترین اقدامات در جهت اعتماد به شرکت انجام دهنده کار، بررسی و تجزیه و تحلیل سوابق و همچنین مشاهده نمونه کارهای سئو شرکت مدنظرتان می باشد. اگر مجموعه ای قادر به ارائه نمونه کارهای معتبر باشد و ببینید که كلمات پر رقابتی در صفحه نخست گوگل داراست پس می توانید تا حد زیادی به حرفه ای بودن و با تجربه بودن آن شرکت اعتماد کنید.

چگونه به شرکت های سئو اعتماد کنم؟؟

اعتماد به شرکت سئو

سخن پایانی

در سال 1401 که نرخ وب سایت هایی که به سمت سئو روی آورده اند چندین برابر شده پس شما باید در کنار هزینه سئو به فکر یک شرکت سئو معتبر نیز باشید. تنها فکر کردن به هزینه در شرایطی که حداقل 60 درصد از رقبایتان به سمت سئو جذب شده اند کار صحیحی نیست. ما در سئو ایران تلاش می کنیم تا شما را با کمترین هزینه به رتبه یک گوگل برسانیم.

4.3/5 - (3 امتیاز)
80 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو