تاثیر اسکیما در سئو

اسکیما
سئو سایت

اسکیما

Schema Markup که همان اسکیما می باشد در حقیقت همان زبان نشانه گذاری سایت است. به عبارتی می توان گفت که اسکیما به کمک یکسری دستورالعمل ها و کدهایی که از پیش تعریف شده اند می توانند به معرفی بهتر سایت شما در موتورهای جستجو بپردازند.

اطلاعاتی که شما در وب سایت خود دارید مانند محتوا، نویسنده و رویدادها همگی از مواردی هستند که به وسیله اسکیما به موتورهای جستجو معرفی می شوند تا از این طریق موتورهای جستجو بتوانند خیلی بهتر و راحتر با سایت و محتواهای وب سایت شما ارتباط برقرار کرده و بتوانند نتیجه مطلوب و مناسبی را برای سایت شما در نظر بگیرند.

اگر سایت شما تنها به کمک یک سری کد و برنامه به موتورهای جستجو معرفی شود هر موتور جستجو توسط کاربران گوگل شروع به جستجو کردن سایت های مختلف که با موضوع مورد نظر ارتباط دارند می کند و در اینصورت ممکن است سایت شما را نتواند به خوبی درک نماید و در نتیجه رتبه پاینی را وب سایت شما کسب خواهد کرد.

بنابراین با استفاده از کدها و نشانه گذاری درست در وب سایت خود می توانید بر روی سئو سایت خود به درستی کار کرده تا بتوانید رتبه و جایگاه مناسبی را توسط موتورهای جستجو گوگل بدست آورید. ما در این مقاله قصد داریم درباره تاثیر اسکیما در سئو اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تاثیر اسکیما در سئو

اسکیما

تاثیر اسکیما در سئو

برایتان بازگو کردیم که اسکیما زبان نشانه گذاری سایت می باشد اما از آنجایی که برای اسکیما مفهوم تازه ای در دست نمی باشد به همین خاطر چندان مورد استفاده قرار نگرفته است و می توان گفت تعداد بسیاری از افراد با کاربرد آن آشنایی نداشته و از آن بی خبر هستند.

بدون شک برایتان این سوال پیش خواهد آمد که تاثیر اسکیما در سئو چگونه است؟ و آیا می تواند بر روند سایت شما تاثیر گذار باشد یا خیر؟

به ساده ترین زبان ممکن می توانم بگویم که اسکیما یا همان Schema Markup بخشی از سئو داخلی سایت می باشد و مانند زبان برنامه نویسی سایت به موتورهای جستجو اطلاعاتی را خواهد داد تا با بررسی کردن آن اطلاعات موتورهای جستجو می توانند وب سایت شما را تجزیه و تحلیل کرده و جایگاه مناسب سایت شما را در صفحات گوگل مشخص نمایند.

در ضمن با استفاده از کدهای اسکیما موتورهای جستجو آشنایی کامل از مطالب سایت شما را بدست خواهند آورد و زمانیکه کاربران کلمات کلیدی مورد نظر در وب سایت شما را جستجو می کنند این امکان را برای سایت شما به وجود می آورند که بتوانید بهترین و بالاترین رتبه را بدست آورید.

شما با استفاده از نشانه گذاری اسکیما می توانید براساس هدف و فعالیتی که دارید اقدام به کدگذاری مشخصات سایت خود نمایید.. فرض کنید که وب سایت شما در زمینه هنر و موسیقی فعالیت دارد شما با استفاده ار نشانه گذاری اسکیما می توانید نوازنده ساز مخصوصی مانند ویولون سل را با کدگذاری کردن در زمینه اطلاعات مشخص در این مورد به موتورهای جستجو شناسانده و برای آن ها مشخص کنید که شما و سایت شما در این مورد فعالیت می کنید.

با این کار شما به گوگل کمک کرده اید تا در لیست جستجوی ساز ویولون سل نمونه کارها و موارد مرتبط با آن را از طریق وب سایت شما برای کاربران نمایش دهد.

انواع اسکیما

اسکیما برای نمایش موارد متعدد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین می توان گفت که تاثیر اسکیما در سئو چندان کم اهمیت هم نمی باشد.

اسکیما می تواند از جزئیات یک موضوع گرفته تا تاریخ برگزاری یک رویداد را مورد بررسی قرار دهد. در حقیقت می توان عنوان کرد که اسکیما برای نمایش مواردی همچون رویداد، درباره سازمان، معرفی فرد، نمایش محل، نمایش محصول  مورد استفاده قرار می گیرد.

شما با استفاده از اسکیما می توانید جز به جز آن چه که می خواهید را برای کاربران وب سایت خود نمایش هید مثلا اگر می خواهید یک محصولی مانند کتاب را به کاربران خود معرفی کنید با کمک اسکیما می توانید جزئیات آن را که شامل نام کتاب، نام نویسنده و تصویر کتاب می باشد برای کاربر نمایش دهید.

schema markup

تاثیر اسکیما در سئو

Schema جایگزین Open graph

گفتیم که تاثیر اسکیما در سئو دارای اهمیت می باشد اما شاید برای آن دسته از دوستانی که در زمینه سئو و طراحی سایت اطلاعات نسبتا بیشتری دارند این سوال مطرح شود که آیا Schema جایگزین Open graph می تواند باشد؟ زیرا خود Open Graph هم یک نوع نشانه گذاری می باشد که توسط فیسبوک تجزیه و تحلیل می شود و از آنجایی که اسکیما هم یک کد نشانه گذاری است امکان اینکه بخواهد جایگزین Open Graph شود وجود دارد.

باید برایتان بگوییم که اسکیما این قابلیت را دارا می باشد که جزئیات بیشتری را نسبت به Open Graph برای شما نمایش دهد و می توان این دو کد نشانه گذاری را در کنار یکدیگر استفاده کرد اما نمی توانیم از Open Graph به جای اسکیما استفاده کرده و آن را جایگزین کنیم.

آموزش های مرتبط با اسکیما و وبمستر

خدمات سئو سایت

خدمات سئو سایت

آموزش وبمستر تولز

آموزش وبمستر تولز 2

4.8/5 - (26 امتیاز)
68 / 100

3 Comments

  1. مژده بختیاری گفت:

    این همون اسکیما که قدیم در کنسول گوگل بود؟ سئو کواک همون کارو انجام میده؟

  2. حسن گفت:

    من همیشه به سایت شما میرسم. برای سئو تخفیف هم میزارید؟ بخواهم سایتم رو به شما بسپارم چقدر معمولا هزینه میخواد؟ تضمین سئو هم دارید؟

  3. آراد گفت:

    Open Graph که کلا یه مبحث جدا هست و در کل اسکیما نمیتونه جای متا تگ های Open Graph و Twitter Cards رو بگیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 15 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو