تاثیر شبکه اجتماعی در سئو

شبکه اجتماعی در سئو
سئو سایت

شبکه اجتماعی

شبکه های اجتماعی در دنیای مجازی انواع مختلفی دارند از قبیل: تلگرام، واتس آپ، اینستاگرام، فیس بوک و… که کاربران با نصب اپلیکیشن های مربوط به هریک از آنها می توانند با دوستان خود و یا افراد دیگر در تمام دنیا ارتباط برقرار کنند و در بعضی از این شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک لحظات شاد، غمگین خود را به اشتراک بگذارند.

هر یک از شبکه های اجتماعی در جایگاه خود از اهمیت و ویژگی های خاصی برخوردار هستند و در بسیاری از موارد افراد برای اینکه بتوانند به کسب و کار خود رونق دهند از شبکه های اجتماعی برای این منظور استفاده می کنند تا بتوانند حرفه و کسب وکار خود را به افراد بیشتری شناسانده و کسب وکار خود را جهانی کنند.

تاثیر شبکه اجتماعی در سئو

شبکه اجتماعی

با معنا و مفهوم سئو بارها و بارها روبرو شده اید و با مطالعه مطالبی که در سئو ایران درباره سئو آورده شده است بیشتر به معنای سئو پی برده اید. اما بار دیگر و به اختصار درباره سئو برایتان توضیحاتی را در این مطلب خواهیم آورد و درباره تاثیر شبکه اجتماعی در سئو نیز برایتان توضیح خواهیم داد.

سئو

همان طور که می دانید سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد که هر چه سئو سایت شما قوی تر باشد طبیعتا جایگاه و رتبه شما در نتیج جستجوی گوگل نیز بهتر خواهد بود. در واقع بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند به افزایش کمیت و کیفیت بازدید وب سایت شما کمک کند و تاثیر بسیاری بر روی آن دارد.

تاثیر شبکه اجتماعی در سئو

متخصصان سئو بر این باورند که گوگل برای اینکه جایگاه و رتبه وب سایت ها را مشخص کند به مطالبی که به اشتراک گذاشته می شود در شبکه های اجتماعی نیز توجه دارد. اما مسئله اینجاست که گوگل به تعداد اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی برای رتبه بندی توجه زیادی نمی کند و در واقع میتوان اینگونه عنوان کرد که تاثیر شبکه اجتماعی در سئو کم است.
البته لازم به ذکر است که نقش شبکه های اجتماعی در رتبه بندی سایت و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در طول زمان تغییر کرده است. در گذشته گوگل برای شبکه های اجتماعی تاثیری در نظر نمی گرفت و تاثیر شبکه اجتمای در سئو بی اهمیت بود. اما با گذشت زمان گوگل برای این منظور فاکتورهایی را در نظر گرفت که یکی از این فاکتورها کلمات کلیدی بود. اما با تمام این تغییرات برخی شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام همچنان تاثیر مستقیمی در سئو ندارند.

برای سئو شبکه های اجتماعی اینجا را مطالعه کنید.

شبکه اجتماعی

تاثیر شبکه اجتماعی در سئو

تاثیرات مستقیم شبکه اجتماعی بر سئو

شبکه اجتماعی می تواند به صورت مستقیم بر سئو سایت تاثیر گذار باشد که این تاثیرات بر رتبه و جایگاه وب سایت بی اثر نیست. در ادامه به چند تاثیر مستقیم شبکه اجتماعی بر سئو اشاره کرده ایم.

  • تعداد افرادی که در فیس بوک برند شما را مشاهده کرده و آن را لایک می کنند
  • میزان مطالبی که در فیس بوک اشتراک گذاری می کنید
  • تعداد توئیت هایی که نام تجاری شما را منشن کرده یا لینک وب‌سایت شما را در آن قرار می‌دهند

* برای اینکه در شبکه های اجتماعی خصوصا اینستاگرام موفق شوید حتما روی تولید محتوا اینستاگرام کار کنید و آموزش تولید محتوا ببینید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
69 / 100

6 Comments

  1. زهرا گفت:

    مرسی از سایت خوبتون که همیشه میتونم جواب سوالم رو پیدا کنم

  2. رضا دارابی گفت:

    سلام مرسی از مطالب، لطفا بفرمایید تاثیر کدام شبکه اجتماعی در سئو سایت بیشتر است

  3. پرهام احمدی گفت:

    منظور شما از این مطلب این است که در صورت فعالیت نداشتن در شبکه های اجتماعی زیاد در رتبه سایت در گوگل تاثیر منفی نخواهد گذاشت؟

  4. علی مجیدی گفت:

    تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو آنقدر می تواند باشد که باعث ارتقاء رتبه گوگل در صفحات آن باشد؟

  5. شیما سالمی گفت:

    سلام می شه بفرمایید الان تاثیر کدام شبکه اجتماعی روی سئو سایت بیشتر است؟

  6. daryoush گفت:

    با سلام آیا هشتگ زدن در شبکه های اجتماعی کمک ب سئو سایت ما میکند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شانزده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو