تاثیر ux بر سئو سایت چیست

تاثیر ux در سئو سایت

UX چیست؟

UX چیست؟ مخفف عبارت User Experience به معنی تجربه کاربری (میزان رضایت کاربر از کاربردی بودن سایت دارد) وایجاد راحتی و رضایت کاربر در کار کردن با سایت را UX می گوییم، است.

تجربه کاربری (UX) طراحی فرایندی است که تیم های طراحی فرایند از آنها برای ایجاد محصولاتی استفاده می کنند که تجارب معنی دار و مرتبط را برای کاربران ارائه می دهند. این شامل طراحی کل فرایند دستیابی و ادغام محصول از جمله جنبه های برندسازی، طراحی، قابلیت استفاده و عملکرد است. برای اینکه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید باید سئو خوبی داشته باشید. این تنها کافی نیست. بلکه در کنارش باید از یک UX خوب و تجربه کاربری عالی برخوردار باشید. در واقع UX برای این است که تجربه کاری خوبی به کابران سایت خود بدهید. با این اوصاف، یک تجربه کاربری خوب تجربه ای است که نیازهای کاربر خاص را در متن خاصی که در آن از محصول استفاده می کند، برآورده می کند. اولین و مهم‌ترین قدم شناخت کاربر است. وب‌سایت شما باید بتواند نیازهای احتمالی کاربر را شناسایی کرده و به‌خوبی پوشش دهد.

UX وب سایت یا تجربه کاربر طیف گسترده ای از عوامل را در بر می گیرد. اما در اصل، UX اساساً در مورد تجربه انسانی در یک وب سایت است.

راهنمای ui و ux

راهنمای ui و ux

 

  • مراحل شروع به ایجاد یک سایت با تجربه کاربری مناسب
  • تحقیق درباره نیازهای مخاطبین سایت
  • شناخت شخصیت کاربران سایت
  • ساخت یک مسیر برای کاربر از ابتدا تا خرید محصول
  • ساخت وایرفریم و پروتوتایپ که به کاربر سایت خط درست بدهد
  • طراحی رابط کاربری و تحویل به توسعه دهنده
  • تحلیل و بررسی و آزمون و خطا
  • طراحی ux
  • آنچه طراحان UX انجام می دهند فراتر از طراحی UI است.

طراحی تجربه کاربر “اغلب با اصطلاحاتی مانند” طراحی رابط کاربر “و” قابلیت استفاده “به طور متقابل مورد استفاده قرار می گیرد.

طراح ux designer

طراح ux designer

تحقیقات محصول

یک طراح UX با تمام مراحل دستیابی و ادغام یک محصول از جمله جنبه های برندسازی، طراحی، قابلیت استفاده و عملکرد درگیر است. این داستانی است که قبل از اینکه دستگاه حتی در دست کاربر باشد، شروع می شود. این مجموعه از تجربیات منسجم و یکپارچه است. به تمام مراحل یک محصول یا خدمات فکر کنید – از اهداف اولیه تا تأملات نهایی، از اولین استفاده تا کمک، سرویس و نگهداری با همه آنها یکپارچه کار کنید.

به همین ترتیب، طراحان UX فقط روی ایجاد محصولاتی قابل استفاده تمرکز نمی کنند. آنها روی جنبه های دیگر تجربه کاربر، مانند لذت، کارآیی و سرگرمی نیز تمرکز می کنند. محصولاتی که تجربه کاربری فوق العاده ای را ارائه می دهند (به عنوان مثال آیفون) نه تنها در مصرف یا استفاده از محصول بلکه در کل فرآیند دستیابی، داشتن و حتی عیب یابی آن طراحی می شوند.

ایجاد شخصیت و سناریو

اینکه وبسایت برنامه ای متناسب با زندگی کاربر ارائه دهد. طراحان UX دلیل، چرایی و نحوه استفاده از محصول از دید کاربر را در نظر می گیرند.

معماری اطلاعات

معماری اطلاعات شیوه تصمیم گیری در مورد چگونگی چیدمان قسمت های چیزی برای درک بهتر است. معماری اطلاعات (IA) در وب سایتهایی است که ما از آنها استفاده می کنیم، برنامه ها و نرم افزاری که بارگیری می کنیم، مواد چاپی که با آنها روبرو می شویم و حتی مکانهای فیزیکی که در آن وقت می گذاریم است.

یک IA خوب به افراد کمک می کند تا محیط اطراف خود را بفهمند و آنچه را که به دنبال آن هستند در دنیای واقعی و همچنین آنلاین پیدا کنند.

ما می خواهیم بگوییم که اگربرای دیگران چیزی را درست می کنید، معماری اطلاعات را تمرین می کنید. معماری اطلاعات، بنیادی را برای طراحی تجربه کاربری تشکیل می دهد.

ایجاد Wireframes

اگر در حال ایجاد یک وب سایت هستید، چه برای خودتان و چه برای یک مشتری، احتمالاً نگران تجربه کاربر (UX) هستید. از این گذشته اگر بازدید کنندگان نتوانند نحوه جستجوی آن و یافتن اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند سایت شما بسیار موفق نخواهد بود. خوشبختانه، قبل از بازدید سایت شما از وب استراتژی مفیدی وجود دارد که می توانید برای بهبود UX کار کنید. Wireframe ها باید هر صفحه یا گامی را که کاربر ممکن است هنگام تعامل با یک محصول انجام دهد، نشان دهند.

Wireframes مانند یک طرح UX برای وب سایت شما است. این ویژگی از ویژگی های خاصی از سایت شما مانند منوها، دکمه ها و چیدمان نقشه برداری می کند، ضمن اینکه طراحی بصری را از بین می برد. هدف از ایجاد یک Wireframes، حداکثر رساندن پتانسیل UX سایت قبل از حتی در دسترس گرفتن بازدید کنندگان است.

نمونه سازی

در حالی که ویندوزها شبیه به طرح های معماری هستند (به عنوان مثال یک طرح ساختمان)، نمونه اولیه یک نمایش وفاداری متوسط ​​تا بالا از محصول نهایی است.

تست محصول

یکی از کارهای موثریک طراح ux تست و آزمایش محصول است. آزمایش محصول این کمک را به کاربر میکند تا از مشکلات ارائه محصول و کاربر متوجه شود و درصدد رفع براید. از نمونه های UX خوب میتوان به سایت اپل apple اشاره داشت.

ux چیست ؟

ux چیست ؟

تاثیر ux در سئو سایت چیست؟

UX و سئو ارتباط عمیقی با یکدیگر دارند. چرا که هدف از تکنیک‌های سئو، بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای موتورهای جستجو و هدف از تکنیک‌های UX بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای جلب رضایت کاربران است. همان‌طور که گفته شد موتورهای جستجو در تلاش برای ارائه سایت‌هایی هستند که بتواند نیازهای کاربران را پاسخ داده و جلب خاطر آنها را داشته باشد. پس درواقع هدف هردوی آن‌ها کمک به کاربران در دستیابی به اطلاعات درست و رفع نیازهایشان است.

گوگل چطور یک سایت را ازنظر UX می‌سنجد؟

انتظارات کاربران از تجربیات وب بسته به سایت و متن متفاوت است، اما برخی از آنها صرف نظر از مکان در وب سازگار هستند. Core Web Vitals عبارتند از نیازهای کاربر که تمام وب سایتها باید برای رفع آن تلاش کنند. به طور خاص، گوگل نیازهای اصلی کاربر را به عنوان: بارگیری، تعامل و ثبات بصری مشخص می کند.

چارچوب Google HEART روشی برای اندازه‌گیری UX است که براساس تحقیقات مربوط به تجربه کاربر Google ساخته شده است.

گوگل رفتار کاربران در بازدید از سایت را بررسی میکند. اینکه کاربران چندین بار از سایتی بازدید کنند، به‌محض ورود، سایت را ترک نکنند و ‌زمان زیادی در آن بگذرانند، به‌ راحتی به بخش‌های مختلف دسترسی داشته باشند و فاکتورهایی ازاین ‌دست، می‌تواند این پیام را برساند که آن وب‌سایت از UX خوبی برخوردار است و نتیجه آن بهبود رتبه در نتایج گوگل است.

4/5 - (2 امتیاز)
32 / 100

3 Comments

  1. ناشناس گفت:

    Visitor Rating: 5 Stars

  2. ناشناس گفت:

    Visitor Rating: 5 Stars

  3. سلماز 78 گفت:

    به نظرم ux از درجه ی اهمیت خیلی بالایی برخورداره
    اما دوستان شما با ux توی سئو بالا نمیایید، بلکه باید اول سئو تون خوب باشه و در ادامه برای بهتر شدن و نگهداری سئو سایت از خوب بودن رابط کاربری تون مطمئین بشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو