تغییرات جدید در گزارشات Performance در سرچ کنسول Discover

تغییرات سرچ کنسول Google Discover
سئو سایت

گوگل اعلام کرد که گزارش عملکرد Discover در Google Search Console اکنون شامل همه داده ها، از جمله داده‌های Chrome است. همانطور که می‌دانید، کاربران می‌توانند به چندین روش به گزارشات Google Discover دسترسی پیدا کنند. یک راه در برنامه جستجوی گوگل یا در صفحه اصلی Google. com است. اما این امکان هنگام باز کردن برگه جدید در Chrome در Android یا iOS، Discover قابل مشاهده است.

گوگل در اوایل سال 2024، تغییرات جدیدی را در گزارشات Performance در سرچ کنسول Discover اعمال کرد. این تغییرات شامل موارد زیر است:

آپدیت داده ها

در گذشته، گوگل داده های گزارشات Performance را هر 3 روز به روز می کرد. این امر باعث می شد که وبمستران تغییرات عملکرد سایت خود را در Discover با تاخیر مشاهده کنند. با آپدیت جدید، گوگل داده های گزارشات Performance را هر 6 ساعت به روز می کند. این امر به وبمستران کمک می کند تا تغییرات عملکرد سایت خود را در Discover سریعتر مشاهده کنند.

اضافه شدن داده های Chrome

در گذشته، گزارشات Performance فقط داده های مربوط به کاربرانی را که از طریق مرورگرهای موبایل به Discover دسترسی پیدا کرده بودند، ارائه می کرد. با آپدیت جدید، گوگل داده های مربوط به کاربرانی را که از طریق مرورگر Chrome به Discover دسترسی پیدا کرده اند، نیز به گزارشات Performance اضافه کرده است. این داده ها می تواند به وبمستران کمک کند تا عملکرد سایت خود را در بین کاربران Chrome در Discover بهتر درک کنند.

تغییر در نحوه نمایش داده ها

گوگل نحوه نمایش داده ها در گزارشات Performance را تغییر داده است. این تغییرات باعث شده است که داده ها به صورت واضح تر و قابل فهم تر ارائه شوند. به عنوان مثال، گوگل اکنون از رنگ های مختلف برای نشان دادن داده های مثبت و منفی استفاده می کند. این امر به وبمستران کمک می کند تا تغییرات عملکرد سئو سایت خود را به راحتی تشخیص دهند.

google.com performances

گوگل اکنون نه تنها داده‌های برنامه جستجوی گوگل یا صفحه اصلی Google. com بلکه Chrome را نیز نشان می‌دهد.

If you want see how your site performs in Google search results follow the items below:

  • how often it comes up
  • average position in search results
  • click rate

Google Discover چیست؟ Google Discover نام جدید Google Feed است و موضوعات و اخبار پیرامون موارد مورد علاقه شما را به شما نشان می‌دهد. با Google Discover می‌توانید اطلاعاتی درباره علایق خود، مانند تیم ورزشی یا سایت خبری مورد علاقه خود، بدون جستجوی آن‌ها کسب کنید.

گوگل اعلام کرده: «ما اکنون یک جای واحد را در Search Console ارائه می‌دهیم تا تمام نمایش‌های سایت کشف شده و آمار کلیک، از جمله از Chrome را مشاهده کنیم.»

گوگل گفته: شما باید «طی چند ماه آینده» این داده‌ها را مشاهده کنید. همچنین اضافه کرده: «این داده‌ها به تدریج در گزارش عملکرد Search Console Discover سایت شما ظاهر می‌شوند.» بنابراین در گزارش عملکرد Discover خود انتظار تغییر در داده‌های خود را داشته باشید.

از جمله مواردی که در این گزارش اضافه شده‌اند عبارتند از:

  • هر چند وقت یک بار سایت من در Discover کاربران نشان داده می‌شود؟ میزان بازدید من چقدر است؟
  • کدام محتوا عملکرد خوبی در Discover دارد؟
  • چگونه محتوای من در Discover متفاوت از نتایج جستجوی سنتی عمل می‌کند؟

گوگل دیسکاور چیست؟ این آموزش جامع و کاربردی در مورد گوگل دیسکاور را از دست ندهید.

سوالات متداول

1منظور از performances گوگل چیست؟
در سرچ کنسول وقتی وارد performances می شوید می توانید تمام کلیک ها، پوزیشن صفحات و تعداد دیده شدن سایت را تا 16 ماه گذشته را ببینید و بررسی کنید.
2چگونه دیکساور رو در مرورگر غیرفعال کنیم؟
در بخش سرچ گوگل روی نمایه یا همان تصویر پروفایل gmail خود کلیک کنید و discover رو خاموش کنید.
4.2/5 - (6 امتیاز)
70 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سه =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو