گوگل دیسکاور چیست؟

گوگل دیسکاور
سئو سایت

دیسکاور گوگل چیست؟

در ادامه مقالات آموزشی سئو چیست به گوگل دیسکاور می رسیم. Google discover یک فید از محتوا است که گوگل برای ارائه مقالات و ویدئوها در تلفن های همراه تنظیم کرده است که براساس فعالیت های کاربر و جستجوهای او در گوگل محتوایی که کاربر به آن علاقه مند است را به او نشان می دهد. در حقیقت گوگل دیسکاور به شما کمک می کند تا محتوایی را پیدا کنید که به علایق شما مربوط است. فید دیسکاور هر شخص بر اساس علایق و تاریخچه جستجوی او شخصی سازی می شود. برای تولید کنندگان محتوا دیسکاور می تواند مانند یک محرک عمل کند و ترافیک سایت ها را افزایش دهد.

چگونه در گوگل دیسکاور شویم؟

گوگل دیسکاور روشی خاص و متفاوت برای جستجو در گوگل، در اختیار کاربران می گذارد. بدون اینکه از شما سوال بپرسد که به چه چیزی علاقه مند هستید با توجه به ترجیحات و جستجوهای شما متوجه می شود که به دنبال چه چیزی هستید. بنابراین هر چه بیشتر از آن استفاده کنید می تواند محتوای بهتری به شما ارائه دهد.

سوالی که برای سئو کارها پیش می آید این است که چگونه در گوگل دیسکاور شویم؟ برای دیسکاور شدن در گوگل نیاز نیست تا کار خاصی انجام دهید. همین که اقدام به تولید محتوایی کنید که برای کاربران جذاب است در گوگل دیسکاور قرار خواهید گرفت. البته برای قرار گرفتن در گوگل دیسکاور باید سایت شما UX خوبی داشته باشد.

اما نکته بسیار مهم این است که سایت هایی دیسکاور می شوند که با تاریخ و زمان ارتباط دارند. این زمان ممکن است یک فصل، ماه یا حتی تاریخ های دقیق باشد. مانند پالتو پاییزی، تور ارمنستان بهمن 1400 و …

دیسکاور شدن در گوگل

گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور چگونه متوجه علایق می شود؟

دیسکاور گوگل برای هر کاربر شخصی سازی می شود اما چگونه متوجه علایق هر شخص می شود؟ در قدم اول از اطلاعاتی که هر کاربر به گوگل می دهد استفاده می کند تا متوجه علایق او شود. که این اطلاعات شامل فعالیت های او در گوگل، سابقه جستجو در یوتیوب و… است.

در حقیقت باید فید دیسکاور را مانند یک الگوریتم در نظر بگیرید. شاید در ابتدا مواردی را به شما نشان دهد که به آن علاقه ندارید. دلیل آن هم این است که یک بار آن را جستجو کرده اید اما در ادامه فعالیت متوجه خواهد شد که شما به آن علاقه ندارید و آن را حذف خواهد کرد.

در حقیقت گوگل برای اینکه متوجه شود در discover چه چیزی را به شما نشان دهد از اطلاعاتی که در دستگاه شما، اطلاعات ذخیره شده در حساب شما و سایر محصولات خود استفاده می کند. البته از Google news هم استفاده می کند تا بهتر متوجه شود کاربران به دنبال چه چیزی هستند.

پیشرفت سئو با گوگل دیسکاور

افزایش ورودی با دیسکاور شدن

آیا دیسکاور شدن در گوگل برای سئو خوب است؟

اگر به سوالاتی پاسخ دهید که کاربران به دنبال آن هستند در گوگل دیسکاور قرار خواهید گرفت. شما باید به سوالات رایج کاربران به گونه ای پاسخ دهید که برای آنها قابل فهم باشد و سبب علاقه مند شدن آنها به سایت شما شود. اگر رقبای شما در Google discover قرار می گیرند باید ببینید که دلیل آن چیست و روی چه چیزی تمرکز کرده اند؟ سپس از آنها تقلید کنید اما هرگز محتوای آنها را کپی نکنید.

برای انتشار محتوای خود برنامه داشته باشید، آنها را به موقع منتشر کنید و زیبایی های بصری را به محتواهای خود اضافه کنید تا در شانس بیشتری برای دیسکاور شدن داشته باشید. از دیگر عوامل مهم در برای دیسکاور شدن می توان به الگوریتم EAT اشاره داشت. بطور کلی برای دیسکاور شدن در گوگل باید کارهای زیر را انجام دهید که عبارتند از:

  1. تولید محتوای با کیفیت و مورد نیاز کاربران
  2. بهینه سازی سایت برای دستگاه های موبایل
  3. دنبال کردن دستورالعمل های Google news
  4. اضافه کردن تصاویر و ویدئو به صفحات و بهینه سازی آنها

دلیل اهمیت گوگل دیسکاور برای سئو سایت

بیان کردیم که برای قرار گرفتن در گوگل دیسکاور باید محتوای باکیفیت تولید کنید و آن را به خوبی سئو کنید. بیشتر صاحبان وب سایت ها بر روی گوگل دیسکاور تمرکز نمی کنند. اما باید بدانید دیسکاور برای بهبود سئو سایت بسیار مهم است زیرا جزو اصلی ترین فاکتورهای گوگل است که به کاربران این امکان را می دهد تا در موضوعات مورد علاقه شان به روز بمانند.

گوگل دیسکاور بخش بسیار مهمی در استراتژی تولید محتوا است زیرا به کسب کارها اجازه می دهد تا در وبمستر به آنالیز محتواهای خود بپردازند و نقاط ضعف و قوت خود را بیابند. به این ترتیب می توانند محتواهای خود را بهینه سازی کنند تا در موتورهای جستجوی گوگل جایگاه بالاتری کسب کنند.

 دیسکاور گوگل

دیسکاور شدن در گوگل

سخن پایانی

بطور خلاصه گوگل دیسکاور یک فید از محتوای شخصی است که توانایی این را دارد که متوجه شود کاربر به چه چیزهایی علاقه دارد و محتوای مورد علاقه او را نمایش دهد. جالب است بدانید که سایت های خبری بیشترین کلیک و ترافیک را از Google discover دریافت می کنند. تولید محتوای باکیفیت و مطابق اصول سئو می تواند شانس شما را برای قرار گیری در دیسکاور افزایش دهد. مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل بهینه سازی شده است و محتوایی تولید کنید که به نیاز کاربران پاسخ دهد و در آن از تصاویر و ویدئوهای بهینه شده استفاده کنید.

سوالات متداول

1چگونه در گوگل دیسکاور قرار بگیریم؟
سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید و محتواهایی تولید کنید که مطابق با نیاز کاربران است و زیبایی های ظاهری سایت خود را افزایش دهید.
2گوگل دیسکاور برای چه مواردی استفاده می شود؟
به بیان ساده دیسکاور برای مدیریت شما بر محتوای وب ایجاد شده است که سعی می کند محتوایی را به شما نشان دهد که به دنبال آن هستید.
3معیار رتبه بندی گوگل دیسکاور چیست؟
معیار اصلی رتبه بندی دیسکاور تولید و انتشار محتوایی است که برای کاربران جذاب باشد. به این ترتیب در دیسکاور قرار می گیرید.

آموزش های وب مستر

تغییرات گوگل دیسکاور

تغییرات جدید در گزارشات Performance در سرچ کنسول Discover

وبمستر چیست

وبمستر چیست؟

4.3/5 - (3 امتیاز)
80 / 100

2 Comments

  1. مبینا گفت:

    سایتی وجود دارد که بتوان از طریق آن از دیسکاور های گوگول اطلاع پیدا کنیم؟

  2. روشنک رستمی گفت:

    در وب مستر می توانید از دیسکاور شدن سایت در گوگول مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 5 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو