تغییر عنوان صفحات توسط گوگل

Meta Title
سئو سایت

تغییر عنوان صفحات توسط گوگل

زمانیکه اقدام به طراحی یک وب سایت شخصی برای خود می کنید از اهمیت عنوان صفحه در نتایج جستجو در گوگل نیز آگاه هستید و می دانید که انتخاب مناسب برای عنوان صفحات وب سایت شما می تواند به شما در بدست آوردن رتبه و جایگاه مناسب و بالا رفتن ترافیک وب سایت شما کمک کند و برعکس این موضوع نیز وجود دارد.

بدون شک برایتان این موضوع پیش آمده است که متوجه تغییر عنوان سایت خود توسط گوگل شده باشید و برایتان این سوال پیش آمده باشد که چرا گوگل این کار را انجام داده است. بنابراین انتخاب عنوان مناسب برای صفحات وب سایت از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد زیرا باعث می شود که شما دقیق تر و بهتر در طراحی وب سایت خود اقدام کنید و برای بدست آوردن رتبه و جایگاه مناسب در نتایج جستجو در گوگل یه دنبال این باشید که از راهکارها و روش های اصولی استفاده کنید تا وب سایت موفقی داشته باشید.

عنوان صفحات

تغییر عنوان صفحات توسط گوگل

ما امروز در سئو ایران می خواهیم درباره تغییر عنوان صفحات توسط گوگل با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

تغییر عنوان صفحات توسط گوگل

تا کنون شده است که برایتان سوال هایی از قبیل اینکه برداشت کاربرانتان از عنوان سایتی که شما انتخاب کرده اید چیست؟ الگوی خاصی برای این کار دارند؟ تنها به خاطر heading آن را انتخاب می کنند؟ و سوالاتی از این قبیل. تمام این سوالات به این موضوع برمی گردد که گوگل گاهی عنوان صفحات شما را تغییر می دهد ولی چرا این کار را می کند؟

تغییر عنوان صفحات توسط گوگل کار چندان تازه ای نیست و می توان گفت که این کار توسط گوگل شاید بارها بر روی وب سایت های گوناگون صورت گرفته باشد و برای این کار نیز دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود گوگل برخلاف تصمیم شما در جایگاه یک وبمستر و صاحب وب سایت عنوان صفحات شما را تغییر دهد و عنوان دیگری را در تگ title نمایش می دهد.

در همین رابطه و برای شناخت بیشتر پیشنهاد میکنیم که ریچ اسنیپت و اسکیما چیست را بخوانید.

دلایل گوگل برای تغییر عنوان صفحات

گوگل برای اینکه بتواند به شما در نتایج جستجو رتبه و جایگاه مناسبی دهد و در واقع سئو سایت شما برای گوگل مورد قبول باشد به عناوین صفحات شما دقت می کند و سه مورد را در نظر دارد که در صورت رعایت نکردن آن خودش به تغییر عنوان صفحات وب سایت شما اقدام خواهد کرد این سه مورد عبارتند از:

  • عنوان سایت باید کوتاه باشد
  • استفاده از توضیح مناسب و ایده آل برای سایتی که صفحه در آن قرار دارد
  • مواردی که به خواسته و نیاز کاربران ارتباط دارد و توسط کاربر سرچ شده است.

تمام کاربران با سرچ کردن و جستجو وارد گوگل می شوند و گوگل براساس کلمات کلیدی مرتبط صفحات مربوطه را برای آن ها نمایش می دهد و سعی در نمایش دادن مناسب ترین پاسخ دارد. طبیعتا این موضوع را می دانید که گوگل با استفاده از الگوریتم هایی که دارد و مدام درحال بروزرسانی می باشند توانسته این فرایند را با سرعت و کیفیت بیشتری انجام دهد.

گوگل مدام در حال پیشرفت می باشد و برای اینکه بتواند وب سایت شما را در بهترین جایگاه نمایش دهد دو مسئله مهم را در نظر دارد و آن هم عنوان صفحه و توضیحات متامی باشد. بنابراین برای اینکه دچار تغییر عنوان صفحات توسط گوگل نشوید و برای ایندکس شدن صفحات وب سایت خود لازم است از کلمات کلیدی مناسب رد عنوان صفحات و توضیحات متا دروب سایت خود استفاده کنید.

انتخاب Meta Title

گفتیم که برای اینکه دچار تغییر عنوان صفحات توسط گوگل نوشیم یکی از کارهایی که میتوانیم انجام دهیم استفاده درست و به جا از Meta Title می باشد. حتما می دانید وقتی شما یک محتوایی را در وب سایت خود تولید می کنید باید آن محتوا توسط کاربران بسیاری مشاهده شود تا شما بتوانید رتبه وجایگاه مناسبی را درنتایج جستجو گوگل بدست آورید پس کاملا روشن است که یک محتوای خوب باید برای کاربران جذاب باشد تا شما به هدف خود برسید.

تغییر عنوان صفحات توسط گوگل

Meta Title

پس برای اینکه کاربران جذب محتوای تولید شده شما شوند نیاز است عنوانی که در نتایج جستجو برا یآن ها نمایش داده می شود نیز متقاعد کننده و خواندی باشد تا کاربرا ترغیب کند بر روی آن کلیک کرده و وارد سایت شما شود. بدون شک متوجه این موضوع شده اید که عنوان صفحه می تواند نقش تاثیر گذاری برای جذب کارب در وب سایت شما داشته باشد.

برای تولید یک محتوای جامع بهتر است که محتوای صفحه را در 70 کارکتر بیان کنیم و این کار همین به دلیل این است  که گوگل از میان نتایجی که در جستجو نمایش م یدهد تنها 70 کارکتر از عنوان را نشان می دهد بنابراین عنوانی را انتخاب کنید که از این میزان مشخص بیشتر نشود و سعی کنید از عناوین تکراری خودداری کنید.

اهمیت تعیین عنوان صفحات سایت

گفتیم که برای آنکه وب سایت ما درنتایج جستجو در گوگل به رتبه و جایگاه مناسبی دست پیدا کند یکی از کارهایی که باید انجام دهیم انتخاب عنوان مناسب برای صفحات وب سایت می باشد. عناوینی نکه برای کاربران جذاب باشد و همچنین مورد قبول گوگل نیز واقع شود تا دچار تغییر عنوان صفحات توسط گوگل نشویم.

بنابراین تعیین عنوان صفحات سایت از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد زیرا به نوعی می توان گفت که وب سایت شما از طریق عناوین صفحات است که مورد بررسی و انتخاب کاربران قرا می گیرد و هر چه عنوان های صفحات سایت برای جستجو ونمایش در صفحات گوگل جذاب وخواندنی تر باشد ترافیک وب سایت بالا رفته و ورودی های بیشتری را چذب خواهید کرد. عناوین مناسب برای صفحات می تواند در سئو وب سایت نیز تاثیر گذار باشند

سخن پایانی

گوگل برای اینکه جایگاه مناسبی را برای وب سایت شما در نتایج جستجو مشخص کند مقدار تگ H1 یا H2 که شما در محتوای تولید شده در وب سایت خود به کار برده اید را انتخاب می کند. بنابراین اگر می خواهید همه چیز آنگونه که دلخواه شماست باشد و در واقع تحت کنترل خودتان باشد و آنچه برای کاربران وب سایت شما نمایش داده می شود آن چیزی باشد که شما می خواهید به کمک وبمستر گوگل می توانید تمامی آنها را کنترل کنید و اگر وب سایت شما در مرحله ایجاد یا رشد است از ابتدا، با اصول استاندارد، عنوان صفحات را انتخاب نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)
82 / 100

2 Comments

  1. SEO IRAN گفت:

    اگر شما به 3نکته توجه نکنید گوگل عنوان صفحه شما رو عوض می کند که این سه مورد عبارت است از عنوان سایت باید کوتاه باشد
    استفاده از توضیح مناسب و ایده آل برای سایتی که صفحه در آن قرار دارد
    مواردی که به خواسته و نیاز کاربران ارتباط دارد و توسط کاربر سرچ شده است.

  2. hamed.kh گفت:

    با سلام و وقت بخیر

    سایت من متاسفانه توسط گوگل عنوانش انتخاب شده
    و توسط من هم قابل تغییر نیست
    آیا امکانی برای اصلاح این مورد هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو