تفاوت دامین آتوریتی و پیج آتوریتی

پیج آتوریتی و دامین آتوریتی چیست
سئو سایت

اگر از همراهان سئو ایران باشید طبیعتا مطالبی که درباره دامین آتوریتی و پیج آتوریتی برایتان منتشر کرده ایم را مطالعه کرده اید. امروز و در تکمیل دو مطلب قبلی می خواهیم درباره تفاوت دامین آتوریتی و پیج آتوریتی اطلاعات مختصری را در اختیار شما همراهان سئو ایران قرار دهیم. قبل از اینکه بخواهیم درباره تفاوت دامین آتوریتی و پیج آتوریتی برایتان توضیح دهیم بار دیگر به اختصار به تعریف این دو معیار بررسی جستجو در گوگل می پردازیم.

تفاوت دامین آتوریتی و پیج آتوریتی

Domain Authority ،Page Authority

پیج آتوریتی

PA یا همان پیج آتوریتی همانطور که قبل هم اشاره کردیم به بررسی صفحات مختلف وب سایت ها می پردازد. که مقدار آن معمولا برای صفحات اولیه وب سایت بیشتر از دیگر صفحات سایت می باشد. اما نکته ای را که باید در نظر داشته باشید این است که در برخی از موارد امکان این وجود دارد که اعتبار صفحات دیگر نسبت به صفحه اول وب سایت مورد نظر شما بیشتر باشد. همانطور که می دانید پیج آتوریتی از بین اعداد 0 تا 100 می باشد که هرچه این اعداد به 100 نزدیک تر باشد طبیعتا اعتبار آن صفحه بیشتر خواهد بود.

دامین آتوریتی

با وجود وب سایت های بسیاری که در فضای مجازی و اینترنت فعالیت دارند بسیار زیاد می باشد و برخی دارای کیفیت بیشتر و کارایی بهتری نسبت به دیگر وب سایت ها می باشند. وب سایت هایی را که معیار اندازه گیری آنها براساس قدرت و شهرت آن سایت در تمام صفحات نمایش داده می شود را دامین آتوریتی می گویند. در حقیقت domain athurity اعتبار دامنه وب سایت است. اعدادی که برای دامین آتوریتی برای امتیاز در نظر گرفته می شود بین 1 تا 100 می باشد و مانند پیج آتوریتی هر چه این اعداد برای وب سایت بزرگتر باشد اعتبار آن وب سایت بیشتر خواهد بود و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل نیز برای آن راحت تر می باشد.

دامین آتوریتی

تفاوت دامین آتوریتی و پیج آتوریتی

تفاوت دامین آتوریتی  و پیج آتوریتی

Domain Authority که همان اعتبار دامنه نیز می باشد در حقیقت اعتبار یک وب سایت را نمایش می دهد برای مثال دامین آتوریتی را خانواده معروفی در منطقه خود فرض کنید که همه آنها را می شناسند در اینجا دامین آتوریتی همان خانواده است که اعتبار بسیاری در محله شما دارد. اما Page Authority که به آن اعتبار صفحه وب سایت می گویند در مثال فوق نقش اعضای خانواده را ایفا می کند مثلا اعتبار فرزند کوچک در خانواده نسبت به فرزند بزرگتر کمتر است و یا برعکس این اعتبار در حقیقت همان دامین آتوریتی می باشد. بنابراین تفاوت دامین آتوریتی و پیج آتوریتی در اعتبار و ارزش وب سایت ها می باشد هر چه اعتبار وب سایت بیشتر باشد ارزش صفحات آن وب سایت نیز بیشتر خواهد بود و برعکس با دامین آتوریتی پایین پیج آتوریتی آن سایت نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

تاثیر دامین آتوریتی و پیج آتوریتی بر سئو

پیج آتوریتی و دامین آتوریتی در واقع مانند کارنامه پایان ترمی می باشد که دانش آموزان دریافت کرده و نتیجه چند ماه خود را شاهد هستند. زمانیکه وب سایت شما به خوبی و با اصول درست سئو و مدیریت شده باشند نتیجه به دست آمده در نتایج جستجو موتورها نیز طبیعتا بهتر خواهد بود.
page authority کارنامه دریافتی همان صفحات وب سایت شما می باشد که نمایش داده می شوند و Domain Authority همان اعتبار و ارزش سایت شما می باشد. بنابراین هر چه  سئو سایت خود را اصولی تر مدیریت کنید ارزش و اعتبار بهتر و بیشتری را در نتایج جستجو موتورها در گوگل بدست خواهید آورد و رتبه و جایگاهی را که شایسته وب سایت شما باشد در گوگل خواهید داشت.

5/5 - (2 امتیاز)
66 / 100

1 Comment

  1. طراحی سایت گفت:

    در سایت moz وقتی آدرس دامنه رو میزنیم و به ما PA روهم نشون میده یعنی اعتبار صفحه اصلی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 14 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو