تولید محتوا با گوشی

تولید محتوا

تولید محتوا با گوشی

وقتی درباره ی تولید محتوا صحبت می کنیم اولین چیزی که به ذهن همه می آید این است که شخصی پشت کامپوتر بشیند و شروع به نوشتن کند، ولی دنیای تولید محتوا می تواند از ویندوز خارج شود و وارد دنیای موبایل های هوشمند شود. شاید فکر کنید تولید محتوا با موبایل می تواند غیر ممکن باشد ولی در بعضی از جا ها ممکن است کمک کند مثل تولید محتوای ویدئویی یا عکسی که با موبایل می تواند ساده تر باشد. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه می توانید با گوشی هوشمند خود محتوایی تولید کنید که بتوانید رتبه سایت خود را بالا بیاورید.

چگونگی تولید محتوا با موبایل

موبایل شما می تواند اسلحه ای برای تولید محتوا باشد

موبایل می تواند یک بانک اطلاعاتی کامل باشد برای تولید محتوا(اگر نمی دانید تولید محتوا چیست با ما همراه باشید)  ولی دقت داشته باشید که شاید هیچ وقت موبایل نتواند جای ویدوز را بگیرد ولی حالا بریم با موبایل ببینیم چی کار می توان کرد برو بریم:

  • اولین موضوعی که باید به آن اشاره کرد این است که بهترین کاری که شما می توانید بکنید تولید محتوای تصویری است به علت اینکه در موبایل اپلیکیشن های زیادی برای این امر وجود دارد پس یکی از مهم ترین محتوا هایی که می توان از طریق موبایل درست کرد محتوای تصویری است شاید بتوان گفت در بعضی موارد فقط سرعت شما را زیاد می کند.
  • یکی از دغدغه های مهم در تولید محتوا با گوشی نوشتن است که می تواند خیلی سخت باشد چون می تواند خیلی سرعت شما را کم کند بنابراین بهتر است در نوشتن محتوای متنی از کیبورد استفاده شود بعد برای خود در موبایل از طریق شبکه های مجازی ارسال کنید(یک تقلب کوچیک نیازه واقعا:)
  • محتوای بعدی که می توانید از طریق موبایل و گوشی هوشمند تولید کنید محتوای صوتی مانند پادکست است. قطعا اینکه شما بخواهید با کامپیوتر صدا ضبط کنید می تواند سخت یا غیر ممکن باشد پس شما با ضبط هر صدایی که به آن نیاز دارید می توانید در محتوای خود از پادکست استفاده کنید.

الان شما می توانید یک محتوای کاملی تولید کنید که شامل محتوای تصویری، صوتی و متنی است ولی حواستون به سئوی آن باشد اگر نمی دانید باید به چه چیزهایی دقت کنید به صفحه آموزش سئو سر بزنید.

تولید محتوا

چگونگی تولید محتوا توسط موبایل

مزایای تولید محتوا با موبایل

تولید محتوا با موبایل می تواند شامل مزایایی باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سرعت شما با موبایل می تواند بیشتر باشد.
  2. موبایل همه جا در دسترس شما می تواند باشد و همه جا از آن استفاده کنید.
  3. الان دنیای رسانه ها و فضای مجازی است که این رسانه ها روی سیستم های موبایل تمرکز بیشتری دارند.
  4. آسانی در تولید محتوا های صوتی و تصویری.
  5. تنوع در ابزار های موجود در تولید محتوا

    محتوای موبایلی

    مزایای تولید محتوای موبایلی

معایب تولید محتوا با موبایل

درست است که شما به راحتی می توانید با موبایل خود تولید محتوا انجام دهید ولی ممکن است در این راه با یک سری مشکلات رو به رو شوید که شاید باعث شود شما را مورد ازار قرار دهد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بهم ریختن ساختار نوشته: در تولید محتوای متنی در موبایل ممکن است مطالبی که شما قرار می دهید در ساختار جملات و کلمات خود دچار اشکال شوید.
  2. تفاوت در نمایش علائم: قطعا در سیستم عامل ها فرق زیاد وجودی دارد بنابراین به عنوان مثال شما از علائم نگارشی استفاده کردید که در سیستم عامل ویندوز ممکن است چیزه دیگری نمایش داده شود.
  3. قدیمی بودن سیستم روی موبایل: ممکن است که سیستم عامل بر روی موبایل خیلی قدیمی باشد که این موضوع می تواند در نشان دادن مواد مختلف به مشکل بخورید.

    تولید محتوا

    معایب تولید محتوای موبایلی

اپلیکیشن های تولید محتوا در موبایل

1. در تولید محتوا اپلیکیشن هایی به کمک شما می آیند که می توانید از آن ها استفاده کنید: اولین اپی که می توانیم به شما معرفی کنیم Lexis Audio است این اپلیکیشن برای ادیت صدا است و می توانید با آن مانور زیادی ایجاد کنید و بیشتر کمک می کند برای تولید محتوای صوتی و پادکست.

پیشنهاد برای صدابرداری: چون در موبایل یک فاصله ای با گوینده و موبایل وجود دارد در نتیجه بهتر است از بک میکروفون ساده در ضبط صدا استفاده کنید که اینم موضوع می تواند خیلی به شما کمک کند.

2. برای ضبط ویدئو از صفحه موبایلتان می توان از اپلیکیشن Mobizen استفاده کرد که جزو اپ های خوب برای ریکورد کردن از صفحه موبایل است.

پیشنهاد برای ضبط ویدئو از صفحه: شما می توانید با قرار دادن عکس ها و توضیح دادن بر روی آن و ضبط صفحه می توانید یک ویدئوی آموزشی بسازید.

3. برای رفع مشکل بهم ریختن جملات و کلمات می توانید از اپ keep notes استفاده کنید حتی برای پیشنهاد بهتر است که در همین اپ شروع به نوشتن کنید که متن شما بهم تریزه.

4. برای فیلم برداری می توانید از kinemaster استفاده کنید که اپ خوبی برای تدوین ویدئو نیز است.

پیشنهاد: شما در گرفتن ویدئو به سه اصل توجه کنید: زاویه گرفتن ویدئو، تنظیم قاب و نورپردازی می تواند از اهمیت بالایی بر خوردار باشد.

این اپلیکیشن ها می تواند جزو بهترین ابزار های کمکی برای تولید محتوا برای موبایل باشد.

چگونه محتوای باحال تولید کنیم

  • در مرحله اول شما باید مخاطب خود را مشخص کنید این یعنی شما برای کدام بخش از افراد جامعه را مورد مخاطب قرار می دهید بنابراین یک گروه را به عنوان هدف قرار بدهیم تا مطلبی تولید کنید که مورد رضایت آن بخش از جامعه باشد.
  • در مرحله دوم هدف خود را تایین کنید یعنی شما یک هدف برای محتوای خود می گذارید مثلا شما دربار ی سئو سایت می نویسید یا هر مثالی که در ذهن دارید و بهتر است یک هدف برای محتوا های خود بگذارید.
  • سعی کنید در محتوا های خود از طنز استفاده کنید که مطالب شما حالت کسالت باری به خود نگیرند یا از آهنگ ها و ویدئو ها می توان کمک گرفت به این منظور.
  • مکالمه ای دوستانه با مخاطبان خود داشته باشید تا یک رابطه خوبی با آن ها داشته باشید.
  • تولید محتوای خود را به صورت پیوسته و پی در پی پبش ببرید.

در کل تکنیک های تولید محتوا بسیار زیاد است برای کامل کردن اطلاعات خود با ما همراه باشید.

تولید محتوا

محتوای جذاب

حرف آخر

در کل شما اگر بخواهید با هر چیزی که بخواهید می توانید تولید محتوا کنید حتی با یک مداد و کاغذ ولی در کل به شما در این مطلب گفتیم که با موبایل چگونه تولید محتوا انجام داد و نظریه خیلی ها که می گویند نمی توان با موبایل تولید محتوا کرد را رد کردیم اگر بخواهیم از حرف هایی که زدیم نتیجه بگیریم برای تولید محتوا یکی از بهترین جایگزین ها می تواند موبایل باشد، مرسی که با ما همراه بودید.

 

سوالات متداول

1تولید محتوا با موبایل امکان پذیر است؟
تولید محتوا نه تنها با موبایل امکان پذیر است بلکه در بعضی موارد می تواند جای ویندوز را نیز بگیرد.
2تولید محتوا در سیستم عامل اندروید و ios تفاوتی وجود دارد؟
در بین این دو سیستم عامل می تواند فرق باشد در لیست ابزار های آن ها.
3تولید محتوا در گوشی می تواند هزینه بر باشد؟
می تواند تنها هزینه ای که داشته باشد در خرید ابزار های آن باشد.
4از طریق تولید محتوا با موبایل می توان کسب درآمد کرد؟
قطعا یکی از دغدغه های الان هم درآمدزایی با موبایل است قطعا اگر بتوانبد برنامه ای برای آن تایین کنید و هدف گذاری کنید می توانید درآمدزایی کنید.
4.3/5 - (3 امتیاز)

3 Comments

  1. اريا گفت:

    من تا الان براى سايتم با موبايل محتوا توليد مى كردم ولى مطالبم ايندكس نمى شوند مى تواند ربط پيدا كند؟

  2. SEO IRAN گفت:

    ارتباطى ندارد ايندكس نشدن مطلب شما مى تواند به چيزهاى ديگرى ربط پيدا كند يا ممكن است سايت شما پنالتى شده باشد يا خيلى دليل ديگر ولى به اين موضوع نمى تواند ارتباطى داشته باشد

  3. سارا حسی گفت:

    تولید محتوا با گوشی فوقش برای اینستاگرام خوب باشه، برای سایت آدم باید بگرده و کار حرفه ای انجام بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + نه =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو