تولید محتوا با هدف ساخت بک لینک در سئو سایت 2024

تولید محتوا با هدف ساخت بک لینک
سئو سایت

کافی است فقط 6 ماه باشد برای یک سایت تولید محتوا انجام داده باشید تا متوجه شوید که بخشی از محتوا ها به خودی خود ممکن است ارزشی نداشته باشند و فقط ایجاد شده اند که به محتوا های با ارزش تر لینک بدهند. در این مقاله با سئو ایران همراه باشید تا متوجه شویم که در سال 2024 تولید محتوا با هدف ساخت بک لینک در سئو سایت کار درستی ایست یا خیر و اگر درست هم نیست چه مواقعی لازم است این کار را انجام دهیم.

آیا تولید محتوا با هدف ساخت بک لینک درست است؟

طبق الگوریتم های جدید گوگل محتوایی ارزشمند هستند که به وسیله عنوان هایشان مخاطبین و کاربران را جذب نموده و در ادامه آنها را با محتوای ارزشمند خود همراه می سازند و کاربر تا انتهای مقاله تولید محتوا با هدف ساخت بک لینک را مطالعه می کند، در نتیجه این محتواست که باید ارزشمند باشد تا به سئو سایت کمک کند. فاکتور های محتوای ارزشمند عبارتند از:

  1. محتوا کاربردی باشد
  2. محتوا جذاب باشد و کاربر تا انتهای آن را بخواند
  3. محتوا به روز باشد
  4. دارای عنوان ها و زیر عنوان های مرتبط باشد
  5. کلمات کلیدی صحیح در آن بولد شده باشد
  6. دارای لینک سازی صحیح و با تعداد مناسب باشد
  7. دارای تصاویر مرتبط و گویا باشد
  8. پیوسته در رابطه با یک موضوع تولید محتوا انجام شود

محتوایی که شرایط بالا را داشته باشد حتماً برای کاربر جذاب بوده و در ذهن او می ماند،

تولید محتوا با هدف ساخت بک لینک

ساخت بک لینک

بر اساس موارد ذکر شده در بالا به این نتیجه می رسیم که اگر قرار باشد محتوا برای لینک سازی تولید گردد بسیاری از پارامتر های یک محتوای خوب را از دست خواهد داد، البته از طرفی اگر چنانچه در محتوای ما لینک وجود نداشته باشد، روند صعودی سئو سایت نیز با مشکل مواجه خواهد شد، بنابراین برای تولید محتوا با هدف ساخت بک لینک باید به دنبال روش هایی برویم که هم محتوای ارزشمند تولید کنیم و هم در محتوای خود بتوانیم لینک سازی درست انجام دهیم.

اکنون که با روش و قوانین صحیح تولید محتوا آشنا شدین، در ادامه آموزش سئو مقدماتی شما را با روش صحیح لینک سازی در محتوا ها آشنا می کنیم.

شرایط لینک سازی در محتوای سایت

  1. بیش از حد در محتوا ها لینک داده نشود ( بین 1 تا نهایتا 5 لینک)
  2. لینک ها به محتوای ارزشمند داده شود
  3. در لینکهای هر 3 محتوا که منتشر میکنید،حتماً لینک های یکی را به لندینگ ها و تارگت های سئو اختصاص دهید
  4. بهتر است لینکهای خارجی را نوفالو منتشر کنید
  5. انکر تکست ها با عنوان های محتوا ها یکی باشد و یا همخوانی داشته باشد

* ذکر این نکته در مقاله تولید محتوا با هدف ساخت بک لینک لازم است که گاهی در یک محتوا نیاز داریم، که به بیش از 10 سایت لینک دهیم و از طرف دیگر در یک محتوا نیازی نیست که به سایت های دیگری لینک داده شود. (دقت کنید که عرض شد گاهی) و این موضوع اشکالی به وجود نمی آورد.

لینک سازی در سال 2024
لینک سازی در محتوای سایت

نحوه لینک سازی در محتوای سایت

* تناسب و حجم لینک های خروجی در موضوع فالو بودن و یا نو فالو بودن می بایست به گونه ای باشد که گوگل اطمینان پیدا کند که شما به دنبال این نبوده که فقط در نتایج جستجو به رتبه خوبی برسید و می‌خواستید نیاز کاربران را برآورده کنید و لینک ها بر همین اساس ایجاد شده‌اند که در دسترس آنها قرار گرفته باشد.

* اگر در آینده به محتوا هایی که قبلاً منتشر کرده اید مراجعه نمود اید تا آنها را از نظر لینک دهی اصلاح نمایید، دقت کنید که به هیچ عنوان به صورت یکباره تمام لینک ها را حذف نکنید، چرا که این کار موتور های جستجو را احساس می کند.

* در مقاله تولید محتوا با هدف ساخت بک لینک باید بگوییم اگر یکی از محتوا هایی که در سایت خود منتشر کرده اید متوجه شدید که ورودی خوبی از موتورهای جستجو می گیرد، میتوانید برای کمک کردن به سئو سایر محتواهای مرتبط 1 یا نهایتاً 2 لینک از این محتوا دریافت کنید.

* گاهی دیده می‌شود که سئو کاران تازه کار با مشاهده رشد یک سایت در کلماتی که با آن‌ها در رقابت هستند، تمام پلن و روش تولید محتوا و لینک سازی داخلی خود را تغییر می دهند، این کار نه تنها موجب رشد شما در سئو نمی شود بلکه تمام موتورهای جستجو را بر روی سایت خود حساس می کند و ارزش تمام کارهایی را که در گذشته انجام داده اید نیز کاهش می دهد.

تا اینجای مقاله تولید محتوا با هدف ساخت بک لینک هم با تولید محتوای صحیح و هم با لینک سازی صحیح آشنا شدیم ، حالا وقت آن رسیده است که محتوایی تولید کنیم که هر دو را در کنار هم داشته باشد.

تولید محتوای حرفه ای به همراه لینک سازی

اکنون می خواهیم روش هایی را باهم بررسی کنیم که در آنها هم نیاز کاربران را با تولید محتوای کاربردی و مفید برآورده می کنیم و از طرف دیگر لینک سازی مورد نیاز موتورهای جستجو خصوصاً کوگل را در محتوا ایجاد میکنیم.

در این روش مهمترین عامل موفقیت این است که از قبل برای تولید محتوای خود، برنامه ریزی کرده و تقویم محتوایی داشته باشیم، همچنین برای سایت های بزرگتر لازم است از قبل بر اساس الگوهای تولید محتوای خوشه ای مانند پیلار کلاستر، عناوین محتوای خود را استخراج کرده باشیم.

حسنی که این روش دارد این است که: دیدی درست از کل محتواها و ارتباط آنها با یکدیگر به ما میدهد، بنابراین ما در طول فرآیند تولید محتوا میتوانیم به این درک برسیم که کدام مطلب را به کدام محتوای دیگر که با آن ارتباط معنایی مستقیم دارد، لینک کنیم.

یکی دیگر از از محاسن دیگری که برنامه ریزی برای تولید محتوا با هدف ساخت بک لینک برای ما به ارمغان می آورد این است که علاوه بر اینکه می دانیم کدام محتوا را به کدام محتوا اولین کنیم، به این دید دست خواهیم یافت که داخل هر محتوا چند لینک لازم است که ایجاد شود.

و دیگر با این موضوع مواجه نمی‌شویم که در یک محتوا 1 لینک و در محتوای دیگری 7 لینک به سایر مقاله ها داده شده باشد. این روشی است که تمام سایت های بزرگ که در نتایج موتورهای جستجو الخصوص در گوگل رتبه خوبی کسب نموده اند از آن استفاده کرده و بهره آن را برده اند. قطعاً پیاده سازی چنین روشی در روند تولید محتوا نیاز به کسب تجربه و تکرار زیاد دارد.

تولید محتوای حرفه ای

تولید محتوای حرفه ای با لینک سازی

اگر مواردی را که برای تولید محتوا و لینک سازی در این آموزش ذکر شد را در سایت خود پیاده سازی نمایید مطمئن باشید بعد از گذشت سه ماه، سئو سایت شما کاملا متحول شده و در نتایج جستجو ها به رتبه های بالاتری دست پیدا میکنید.

سوالات متداول درباره تولید محتوا با هدف ساخت بک لینک

1آیا اینکه هدف خود را روی تولید محتوا با هدف ساخت بک لینک قرار دهیم کار درستی است؟
خیر شما باید هدف خود را روی تولید محتوا ارزشمند قرار دهید به گونه ای که کاربران را جذب کنید سپس از آن محتوا لینک سازی کنید.
2یک محتوای ارزشمند چه ویژگی هایی دارد؟
از شاخصه های یک محتوای ارزشمند می توان به کاربردی بودن، جذاب بودن، بروز بودن، دارای تصاویر مرتبط بودن و… اشاره داشت.
3در لینک سازی از محتواها باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که بیش از حد در محتوای خود لینک قرار ندهید.
4.7/5 - (3 امتیاز)
80 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو