آموزش سئو مقدماتی

آموزش سئو مقدماتی

دوره های آموزشی سئو ایران

بدون شک این سوال برای شما پیش آمده است که یادگیری دوره آموزشی سئو چگونه می تواند روند پیشرفت شما را تحت تاثیر قرار دهد. در پاسخ به سوال شما باید بگوییم که تجارت شما و نتایجی که از آن بدست می آورید نتیجه دانش و مهارت شما می باشد . درباره دوره آموزش سئو سایت هم همین طور می باشد کسب اطلاعات و دانش به صورت حضوری و عملی خیلی بهتر از دوره های تئوری می باشد.

آموزش سئو مقدماتی

سئو

سئو به صورت علمی کار می کند و یا حضور در دورهای آموزشی که در زمینه سئو برگزار می شود شما می توانید به صورت آزادانه تمامی سوال هایی که مربوط به بهینه سازی وب سایت شما می باشد را مطرح کرده و از تجربه و تجارت چندین ساله ما برای موفقیت سایت خود استفاده کنید. ما تجارت و دانش چندین ساله خود را با کمال احترم و علاقه در قالب آموزش سئو اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

مهم ترین بخش های سئو مقدماتی

سرفصلهای دوره مقدماتی سئو

  • آشنایی با سئو (سئو چیست؟ – موتورهای جستجوگر چگونه کار میکنند؟ – آشنایی با الگوریتم های گوگل)
  • روش انتخاب کلمه کلیدی در سئو (تحقیق کلمات کلیدی اصولی)
  • آنالیز رقابت در کلمات کلیدی و آنالیز رقبا در کلمات کلیدی هدف
  • آموزش تولیدمحتوا وبسایت و بهینه سازی محتوا (سئو محتوا)
  • آشنایی مقدماتی با سئو تکنیکال
  • آشنایی با لینکسازی داخلی (سئو داخلی وبسایت)
  • آشنایی با لینکسازی خارجی (سئو خارجی وبسایت) + روش گرفتن بک لینک و خرید رپرتاژ صحیح
  • نکات مهم سئو مقدماتی (بیش از 60 نکته)
  • جمع بندی دوره مقدماتی سئو و معرفی دوره پیشرفته سئو

مطالب مرتبط با آموزش سئو مقدماتی

بهترین مسیر برای آموزش سئو به صورت حرفه‌ای

بهترین مسیر برای آموزش سئو به صورت حرفه‌ای

سئو حرفه ای

آموزش سئو حرفه ای

سئو سایت کوچک

سئو سایت کوچک

آموزش سئو سایت خارجی

آموزش سئو سایت خارجی

سئو مقدماتی

اگر شما برای بهینه سازی سایت خود جدی هستید و با سئو آشنایید ما به شما پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش سئو مقدماتی را بخوانید. ما تلاش می کنیم که تا حد ممکن ساده و مختصر بیان کنیم. البته نگران نباشید در هر بخشی از مقاله اگر برایتان سوالی پیش آمد یا مورد مبهمی وجود داشت در بخش کامنت ها به ما بگویید تا ابهام بوجود آمده را برطرف کنیم. توصیه می کنیم قبل از شروع بحث سئو مقدماتی ویدئو زیر را ببینید.

شروع آموزش سئو

شاید در نگاه اول این موضوع مطرح شود که شروع آموزش سئو و یادگیری آن یک فرایند سخت و زمان بری می باشد اما زمانیکه تاثیر آن را بر روی وب سایت خود مشاهده کنید یقین پیدا خواهید کرد که به سختی و زمانی که برای این فرایند صرف کرده اید می ارزیده است و ارزش این را داشته است که برای رونق دادن به کسب وکار خود در دنیای اینترنت و عصر تکنولوژی این آموزش را فرا بگیرید.

ما در سئو ایران قصد داریم برای رفاه و راحتی شما همراهان عزیز و علاقه مند به مبحث سئو یک سری مقدمات اولویه را درباره آموزش سئو و کارهایی که می توانید انجام دهید تا هر روز شاهد موفقیت های بیشتری در وب سایت خود و خدمات سئو خود باشید در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر خواهان فراگیری دانش سئو و پیشرفت در کسب وکار خود می باشید با ما همراه باشید.

آموزش سئو برای تمام کسب وکارها

گفتیم که برای موفقیت در حیطه کاری که در دنیای اینترنت و عصر تکنولوژی با آن مواجه هستیم دانستن تکنیک ها و استانداردهایی که مربوط به این حوزه می باشند بسیار خوب و دارای اهمیت بسیاری هستند. در عصر حاضر بسیاری از شرکت ها هستند که در زمینه سئو سایت فعالیت دارند و می توانند به شما در زمینه کسب رتبه و جایگاه بالاتری در نتایج موتورهای جستجو کمک کنند اما به نظر شما این موضوع کار دستی می باشد یا خیر؟

قبل از اینکه پاسخ سوال مطرح شده را بدهید بد نیست که چند نکته را در نظر داشته باشید. سئو سایت کار چندان ارزان و آسانی نمی باشد. انتخاب یک متخصص سئو کار کار چندان راحتی نیست موفقیت در سئو مسئله ای زمان بر می باشد

بدون شک کسب رتبه و جایگاه مناسب در نتایج گوگل کار بسیار دشواری می باشد با توجه به میزان رقابت های اینترنتی که در هر نوع کسب و کاری وجود دارد و همین موضوع باعث افزایش نرخ خدمات سئو می شود. در بسیاری از پروژه ها نمی توان صد در صد نمی توان مطمئن بود که پیروزی ازآن شما خواهد بود بنابراین باید ریسک بالایی را بپزیرید زیرا ممکن است سایت ها و شرکت های رقیب تجربه و دانش بیشتری نسبت به شما داشته باشند و بتوانند بر شما پیروز شوند.

گفتیم که افراد بسیاری هستند که در زمینه سئو کردن سایت فعالیت دارند و با کمی دقت بر عملکرد و تخصص آن ها به راحتی به دشواری این کار پی خواهید برد. شاید در جلسات اولویه آموزش سئو به عبارت ها و اصطلاحاتی برخورد داشته باشید که برای شما آشنا نباشند اما با گذر زمان می توانید کمی اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید.

دسته ای از افراد نیز هستند که تسلط و دانش کافی در زمینه سئو ندارند و به نوعی درک این موضوع برایشان دشوار است. آنها تصور می کنند که با تکنیک هایی که در دست دارند می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنند در صورتیکه این باور کاملا اشتباه می باشد. شما برای اینکه در زمینه سئو و آموزش سئو موفق باشید باید صبور بوده و تلاش بسیاری انجام دهید.

راه اندازی کسب و کارهای مختلف و کارآفرینی از جمله تغییرات بزرگی بوده است که در چندین سال اخیر در ایران طرفداران و فعالان بسیاری داشته است و افراد بسیاری از نزدیک با این استراتژی برخورد داشته اند.

بسیاری از کسب و کارهای سنتی برای رونق دادن و پیشرفت کاری خود به دنیای وب و مدرن شدن روی آوردند و خلاقیت های بسیاری را در حیطه کاری خود برای پیشرفت انجام داده اند. اما متاسفانه در کمتر از یک سال است که این قبیل کسب و کارها با مشکلاتی مواجه شده اند که منجر به ضرر کردن آن ها شده است.

ما بر این عقیده هستیم که شکست خوردن در یک ایده کار آفرین نه تنها باعث از بین رفتن سرمایه شما می شود بلکه انرژی و زمانی را هم که برای آن گذاشته اید نابود خواهد کرد. در واقع می توان گفت که این دو فاکتور در کارآفرینی از تاثیر گذار ترین فاکتورهای مربوط به آغاز کسب و کار می باشد بنابراین اگر قصد دارید که در کسب و کار خود پیشرفت کرده و موفقیت های روزافزونی را بدست آورید می توانید با طراحی سایت و داشتن یک وب سایت در دنیای وب کارخود را آغاز کنید. البته این کار هم چندان کار آسانی نمی باشد زیرا وب سایت شما زمانی موفق خواهد بود که در رتبه های نخست صفحه اول گوگل برای کاربران نمایش داده شود برا یان کر لازم است که شما کمی درباره سئو و درباره دورهای آموزشی سئو اطلاعات داشته باشید.

مفاهیم مقدماتی سئو

احتمالا تا به حال زیاد نام سئو را شنیده اید و الان که در حال خواندن این مقاله هستید می دانید که سئو چیست و چقدر برای هر کسب و کار آنلاینی اهمیت دارد. پس اگر به دنبال آموزش سئو مقدماتی هستید تا بتوانید یک شناخت ابتدایی از سئو پیدا کنید و سپس به کمک آموزش های رایگان سئو ایران به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید با ما همراه شوید. بطور کلی می توان گفت seo شامل 5 مرحله اصلی است که عبارتند از:

  1. تحقیق کلمه کلیدی و یافتن عباراتی که کاربران جستجو می کنند.
  2. تولید محتوا برای کاربران نه موتورهای جستجو!!
  3. سئو داخلی و بهینه سازی درونی وب سایت
  4. سئو خارجی و ایجاد اعتماد به کمک سایت های دیگر
  5. سئو فنی یا تکنیکال که به موتورهای جستجو کمک می کنید محتوای سایت شما را راحت تر کروال کنند.
آموزش سئو مقدماتی سایت

مفاهیم پایه ای در سئو

آشنایی مقدماتی با سئو

موتورهای جستجو برای اینکه همیشه با ارزش بمانند، می بایست بهترین محتوای مربوط به نیاز جستجو کننده را به او نمایش دهند، مثلا مردمی را که به دنبال آنچه شما دارید هستند هدایت می کنند تا خدمات شما را ببینند. موتورهای جستجو راه هایی هستند که موجب می شوند این اتفاق بیفتند. اگر موتورهای جست و جو نتوانند سایت شما را پیدا کنند یا محتوای شما را به دیتاسنتر خود بیافزایند شما این موقعیت باورنکردنی را که ترافیک گوگل را به سمت سایت خود هدایت کنید از دست می دهید و نتیجه این خواهد بود که بیزینس شما موفق نخواهد شد.
سئو چند بخش دارد:

  1. تولید محتوای خوب
  2. سئو فنی (مانند آموزش بهینه سازی سرعت سایت)
  3. لینک سازی (داخل سایت و خارج سایت)
  4. سوشال سیگنال
روش سئو مقدماتی

سئو مقدماتی

اولین قدم را درست بردارید

اولین مرحله برای آموزش سئو مقدماتی این است که در کل بدانید معنا و مفهوم سئو چیست؟ در واقع اولین قدم را باید در این آموزش درست بردارید. در مقاله های قبلی بارها برایتان تعاریف متعدد بسیاری را درباره اینکه سئو چیست؟ آورده ایم. شاید اولین و ساده ترین مفهوم و معنایی که می توان برای سئو در نظر گرفت این باشد که این کلمه مخفف عبارت تکمیلی Search Engine Optimization می باشد که به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد.

دوره آموزش سئو مقدماتی

آموزش سئو

در واقع هدف از سئو سایت تنها موتورهای جستجو نمی باشند بلکه هدف اصلی از سئو رضایت کاربران سایت ها می باشد. از آنجایی که گوگل توجه بسیار زیادی به کاربران وب سایت ها دارد تلاش می کند تا سایت های با کیفیت و ارزشمند را شناسایی کرده و بالا ترین رتبه را به آن ها اختصاص دهد تا کاربران بتوانند با مشاهده چنین وب سایت هایی نیازهای خود را برطرف نمایند.

بنابراین فراموش نکنید که در شروع آموزش سئو و برای کسب موفقیت در سئو باید تمام تلاش خود را برای رضایت کاربران سایت انجام دهید. رضایت کاربران از وب سایت شما می تواند درباره محتواهای منتشر شده، نحوه نمایش آنها، سرعت سایت، نمایش صحیح در تلفن های همراه و… باشد که در کسب رتبه و جایگاه وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو تاثیر بسیاری دارد. برای درک بهتر مفهوم سئو پیشنهاد میکنیم صفحات مربوط به آموزش سئو را مطالعه نمایید.

آموزش مفاهیم و اصول سئو

پست ها و مقالات بسیار زیادی در سطح اینترنت وجود دارند که ادعا می کنند به شما تکنیک های سئو را می آموزند و اگر شما آنها را اجرا کنید ممکن است کمی در نتایج جستجو پیشرفت کنید. اما آنها به جای یاد دادن ماهیگیری در حقیقت به شما ماهی می دهند. به شما می گویند باید از تولید محتوای تکراری جلوگیری کنید اما چرا؟ شما باید متاتگ ها را بهینه کنید اما به چه دلیل باید اینکار را انجام دهید؟

ما در این مقاله قصد داریم به شما ماهیگیری را بیاموزیم تا شما به کمک آن بتوانید دانش سئو خود را افزایش دهید. در حقیقت هدف ما از آموزش سئو مقدماتی این است که شما را با سئو و موارد پایه ای آن کاملا آشنا کنیم تا شما یکبار برای همیشه متوجه پایه و اساس سئو شوید. درباره سئو توصیه می کنیم حتما ویدئو زیر را ببینید.

در حقیقت درک این تکنیک ها به جای اینکه فقط آنها را اجرا کنید به شما کمک می کند تا سایت خود را بهتر برای موتورهای جستجو بهینه کنید و در هر مرحله بدانید که دلیل کاری که انجام می دهید چیست. در حقیقت دیگر هیچ تکنیکی را کورکورانه اجرا نمی کنید و هدف دقیق آن را می دانید.

۷ مرحله مهم برای سئو و بهینه سازی سایت

برای اینکه بتوانید هر وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنید باید یک استراتژی تدوین کنید. هر وب سایتی باتوجه به حوزه کاری و موقعیت فعلی که دارد استراتژی خاص خود را می خواهد. اما مواردی هستند که در هر وب سایتی باید رعایت شوند. در این بخش از مقاله آموزش سئو مقدماتی ما به شما یاد می دهیم که چگونه به کمک این 7 مرحله هر وب سایتی را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و یک استراتژی موفق تدوین کنید. ۷ مرحله مهم برای سئو و بهینه سازی سایت عبارتند از:

  1. تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ
  2. رقبای خود را در آن کلمات شناسایی کنید
  3. تولید محتوا براساس کلمات کلیدی و مطابق با اصول سئو محتوا
  4. لینک سازی داخلی و خارجی
  5. بروزرسانی یا فرشنس محتوای قدیمی
  6. بهبود سئو تکنیکال
  7. استفاده از تکنیک های سئو برای افزایش رتبه

آموزش سئو شامل چه مواردی است؟

همانطور که در بالاتر بیان کردیم ما در این مقاله قصد داریم تا به شما ماهیگیری را بیاموزیم پس هر موضوعی که در سئو مقدماتی لازم است را به شما آموزش می دهیم. مواردی که در آموزش سئو مقدماتی برای شما بیان می کنیم عبارتند از:

  1. تحقیق کلمه کلیدی
  2. آموزش تولید محتوا مطابق با اصول سئو
  3. سئو داخلی
  4. سئو خارجی
  5. تکنیک های لینک سازی
  6. آموزش بهینه سازی تصاویر سایت
  7. اسکیماها و نحوه ی استفاده از آنها
  8. سئو محلی
  9. مفاهیم ابتدایی سئو تکنیکال
  10. آموزش ابتدایی گوگل سرچ کنسول یا وبمستر

شما به کمک این آموزش می توانید ذهن خود را در مسیر سئو قرار داده و متوجه می شوید که برای مبدل شدن به یک سئوکار حرفه ای باید روی چه تکنیک هایی تمرکز کرده و چه مسائلی را باید بیشتر مطالعه کنید.

آموزش سئو مقدماتی

بیشترین بازدید وبسایت ها توسط بزرگترین موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو ایجاد میشوند. همچنین شبکه های اجتماعی و سایر روش های دیجیتال مارکتینگ نیز می توانند موجب بازدید از سایت شما شوند. موتورهای جستجو مهم ترین و پایه ای ترین روش وبگردی برای کاربران اینترنتی هستند. این هنگامیست که می بایست سایت شما محتوایی تولید کند یا خدماتی ارائه بدهد و یا محصولاتی داشته باشد و از این طریق اطلاع رسانی کند و یا حتی اگر در مورد چیز دیگری باشد می بایست با سئو مطلب خود را در موتور جستجو بالا بیاورید و تا افراد بتوانند به آن برسند. در ادامه آموزش سئو مقدماتی با ما همراه باشید تا بدانیم چرا سئو سایت اهمیت دارد.

مفاهیم سئو مقدماتی

موارد مقدماتی سئو

آموزش تحقیق کلمات کلیدی

اولین و یکی از مهم ترین بخش های آموزش سئو مقدماتی تحقیق کلمه کلیدی یا keyword research است. کلمات کلیدی عبارات هستند که افراد در حین جستجو شغل، خدمات یا محصولات شما آن را در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو سرچ می کنند. استفاده از کلمات کلیدی صحیح و مناسب در سایت به شما کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید و افراد بیشتری شما را پیدا کنند. در ویدئو زیر دو راه اصلی برای پیداکردن کلمات کلیدی را برای شما بیان می کنیم.

شما می توانید از طریق تجربه خود و دانشی که از شغل خود دارید کلمات کلیدی را انتخاب کنید. مثلا اگر حوزه کاری شما بازسازی و دکوراسیون داخلی است قطعا کاربران با کلماتی مانند بازسازی خانه، بازسازی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی شما را جستجو می کنند. اما بهترین راه حل برای تحقیق کلمه کلیدی استفاده از ابزارها است.

از ابزارهایی که شما باید در تحقیق کلمات کلیدی از آنها استفاده کنید عبارتند از:

  1. kwfinder
  2. Google Trends
  3. KeywordsFX
  4. seongram
  5. semrush
  6. mozpro
  7. majestic

کلمات کلیدی دم کوتاه یا Short-tail

در این بخش از آموزش سئو مقدماتی لازم است شما را با مفهوم کلمات کلیدی دم کوتاه آشنا کنیم. به کلماتی که از یک یا دو سیلاب تشکیل می شوند Short-tail یا دم کوتاه گفته می شود. رتبه بندی این کلمات بسیار سخت است و نیاز به کار حرفه ای و زمان دارد. معمولا از این کلمات در قراردادهای سئو استفاده می شود و در فرآیند تولید محتوا از محتواهای که تولید می شود برای کمک به آنها استفاده می شود.

کلمات کلیدی دم بلند یا long-tail

به کلماتی که از 3 تا 7 سیلاب تشکیل شده اند کلمات دم بلند یا long-tail می گویند. از این کلمات معمولا برای تایتل های محتواها استفاده می شود. رتبه بندی کلمات دم بلند بسیار راحت تر است زیرا رقابت کمتری روی آنها وجود دارد و برای موفقیت هر وب سایتی شما باید ابتدا روی کلمات دم بلند تمرکز کرده تا بتوانید در Short-tail ها رتبه خوبی کسب کنید.

آموزش سئو مقدماتی و کلمات دم بلند

کلمات دم بلند

آموزش تولید محتوا مطابق با اصول سئو

همانطور که خود گوگل اعلام کرده است محتوا پادشاه است و برای سئو مهم ترین رکن را محتوا دارد. اشتباهی که اغلب سئوکاران انجام می دهند این است که محتوای مفیدی تولید نمی کنند و می خواهند به کمک لینک سازی داخلی یا خارجی این ضعف را بپوشانند. اما نکته بسیار مهم این است که اگر می خواهید در سئو موفق شوید باید تولید محتوا را جدی بگیرید و بر سئو محتوا مسلط باشید. درمورد تولید محتوا حتما ویدئو زیر را ببینید.

اگر در رتبه بندی نتایج سرپ کمی تامل کنید متوجه خواهید شد در 90 درصد مواقع سایتی که در رتبه یک جستجو قرار داد سایتی است که به cx یا تجربه کاربری اهمیت داده است و سعی کرده در محتوای خود به تمامی سوالات کاربران پاسخ دهد. گوگل بیان کرده است 60 درصد کاربران بعد از مشاهده سایت اول به پاسخ سوال خود می رسند پس برای اینکه در رتبه یک گوگل قرار بگیرید باید محتوای مفید ارائه دهید. از نکاتی که سئو محتوا باید به آن توجه کنید می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

  1. در محتوای خود حتما از بولت و نامریک استفاده کنید
  2. حتما در انتهای محتوای خود به سه تا پنج سوالی که برای کاربران پیش می آید پاسخ دهید
  3. کلمه کلیدی خود را در پاراگراف اول بولد کنید.
  4. از تصاویر مرتبط با محتوا استفاده کنید
  5. محتوای شما باید یک h1 و دو تا چهار h2 داشته باشد(به ازاری یک محتوای 2000 کلمه ای)
  6. سعی کنید برای مهم ترین هدینگ خود از ویدئو هم استفاده کنید.
  7. از تیترهای جذاب استفاده کنید.
  8. از نوشتن پاراگراف های طولانی خودداری کنید.

آموزش سئو داخلی و نکات مهم آن

به مجموعه اقداماتی که شما در وب سایت خود انجام می دهید تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید سئو داخلی یا on-page گفته می شود. مهم ترین بخش سئو داخلی لنک سازی است. شما باید در لینک سازی تلاش کنید تا مرتبط ترین مقالات خود را به یکدیگر پیوند دهید تا هم زمان حضور کاربر در سایت افزایش پیدا کند و هم سایت شما در نتایج جستجو جایگاه بهتری کسب کند.

برای لینک سازی داخلی نباید تنها از یک انکر تکست استفاده کنید زیرا گوگل متوجه می شود که شما در حال لینک سازی مصنوعی هستید باید تلاش کنید تا به کمک سرچ کنسول از کلمات مرتبطی که خود گوگل به شما پیشنهاد می دهد استفاده کنید. در سئو داخلی شما باید به نکاتی از توجه داشته باشید که عبارتند از:

  1. بهترین محتوا را تولید و منتشر کنید
  2. یک آدرس صفحه یا url آسان که کلمه کلیدی در آن قرار دارد تولید کنید.
  3. یک عنوان جذاب انتخاب کنید. از تکنیک کلیک بایتینگ استفاده کنید.
  4. چکیده مطلب خود را به نحوی که کاربر را ترغیب کند وارد سایت شما شود در متا دیسکریپشن قرار دهید.
  5. سرعت سایت خود را بهینه سازی کنید.

چرا موتور جستجو نمی تواند بدون سئو سایت من را کشف کند؟

موتورهای جستجو باهوش هستند اما همچنان به کمک نیاز دارند. موتورهای بزرگ متناوبا روی بهبود تکنولوژی هایشان کار می کنند تا در وب عمیق تر بخزند و با نتایج بهتری نزد کاربران برگردند و به خواسته ها پاسخ دهند. اگرچه محدودیتی در مورد نحوه ی عملکرد موتورهای جستجو وجود دارد. در حالی یک سئو مناسب می تواند هزاران بازدیدکننده را برای شما به ارمغان بیاورد و توجه را به سمت شما جلب کند و در مقابل یک حرکت اشتباه می تواند شما را پنهان کند و سایتتان را در اعماق نتایج جستجو دفن کند جایی که اصلا دیده نمی شوید.

به علاوه برای در دسترس ساختن محتوای شما برای موتورهای جستجو و در نتیجه نمایش آنها به مردم، سئو همچنین به تقویت رنکینگ کمک می کند تا آن محتوا در جایی قرار بگیرد که جستجوگران راحتتر آن را بیابند. اینترنت به شکل قابل توجهی در حال رقابتی شدن است و شرکت هایی که روی سئو کار می کنند مزیت انتخاب بازدیدکنندگان و مشتریان را دارند.

چه زمان خودمان سئو سایت انجام دهیم؟

در جواب به این سوال که چه زمانی می توانید سئو سایت را خودتان انجام دهید باید بگوییم که این کار کمی دشوار می باشد زیرا موفقیت در سئو یک رابطه مستقیم با میزان رقابت در کلمات کلیدی که هدف اصلی هر وب سایت می باشد دارد.

اگر پروزه ای را که در دست دارید خیلی پیچیده و دشوار نمی باشید با شروع آموزش سئو که دوره های آن را گذرانده اید بخوبی می توانید از عهده کار برآیید. اما اگر پروزه مهم و سختی را پیش رو دارید نیاز به این دارید از تخصص و افراد خبره در این زمینه کمک بخواهید.

باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که در برخی از پروژه ها تنها نمی توانید به یک نفر متکی باشید زیرا موفق شدن در امر سئو نیاز به محتوای اختصاصی و مداوم دارد. انجام دادن فرایندهای سئو نیاز به داشتن یک تیم توانمند و خبره با دانش بسیار دارد.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید بعد از اینکه دوره های آموزش سئو را با موفقیت پشت سر گذاشتید پروژه های بسیاری را برعهده بگیرید و یا اینکه سئو سایت خود را انجام دهید حتما در این حوزه از متخصصین در این زمینه نیز کمک بگیریدو سعی کنید در طول مسیر این افراد را در کنار خود داشته باشید.

برای بدست آوردن اطلاعات کامل تر و جامع تر در زمینه سئو در دیگر مقالات که درباره آموزش های سئو می باشد با ما همراه باشید.

آیا من می توانم خودم سئو کار کنم؟

دنیای سئو بسیار پیچیده اما در عین حال لذت بخش است، اما بیشتر مردم می توانند مبانی مقدماتی را درک کنند، البته نا گفته نماند، مقدار بسیار ناچیزی و در همان سطح مقدماتی دانش سئو می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. دانش رایگان سئو به صورت گسترده ای در صفحات وب مشابه این صفحه پراکنده است. این را با چند با ر آزمون و خطا و مقداری تمرین و تکرار مخلوط کنید و شما در مسیر نسبتا درستی برای آموزش سئو سایت قرار گرفته اید. این سئوال که خودن سئو کنم یا بدم به یک فرد حرفه ای انتخاب شماست.

بر اساس تعهد زمانی شما، علاقه ی شما برای یادگیری و پیچیدگی وبسایت شما، شما ممکن است تصمیم بگیرید که به یک متخصص برای هندل کردن چیزها برای شما و یا آموزش سئو حرفه ای دارید. کمپانی هایی که روی سئو کار می کنند مختلف هستند، بعضی تمرکز تخصصی ای بالایی دارند، در حالی که دیگران گسترده ترند و گرایششان کلی تر است.

آشنایی با این 6 مرحله شما را در آموزش سئو مقدماتی یک گام به جلو می­اندازد!

مرحله 1 – برای آموزش سئو مقدماتی منبعی جهت یادگیری پیدا کنید.

سایت MOZ واقعا موارد سئو را به ساده­ ترین و لذت­ بخش­ترین روش موجود ارائه می­دهد و بهترین منبع برای شروع آموزش سئو می باشد. البته سایت­های رایگان دیگر نیز وجود دارند که با کمی جستجو می­توانید آن­ها را پیدا کرده و به عنوان یک منبع مورد اطمینان از آن استفاده کنید.

مرحله 2 – تمرین کنید!

من هواپیما را دوست دارم. عاشق تماشای آن­ و یادگیری در مورد آن­ هستم. اما اگر در کابین خلبان قرار بگیرم به سرعت سقوط خواهم کرد. نظریه یک چیز است و اما به کار بردن آنچه آموخته اید چیز دیگری است. بهترین راه برای این کار این است که با راه­اندازی یک وبلاگ یا وب­سایت شروع به تمرین کنید.

مرحله 3- مربی پیدا کنید.

یافتن مربی ممکن است کمی زمان ببرد اما این یکی از مهمترین مراحل در آموزش سئو مقدماتی خواهد بود. به یاد داشته باشید همیشه شخصی باهوش­تر از ما در مکانی از جهان وجود دارد. بنابراین چرا از او یاد نگیریم؟

چگونه آن شخص را پیدا کنیم؟ با شبکه سازی با دوستان خود صحبت کنید. در شبکه­ های اجتماعی مانند لینکدین جستجو کنید. به رویدادهای شبکه SEO بروید و ده­ها راه نرفته دیگر! مربی کسی است که استعداد و توانایی شما را بیش از آنچه در خود می­بینید می­بیند و به توسعه آن کمک می کند.

مرحله 4 – به یک گروه جستجوگر بپیوندید.

اگر می­خواهید باغبان شوید، در اطراف افرادی که باغبان هستند باشید. اگر می­خواهید راننده اتومبیل مسابقه شوید، در اطراف رانندگان اتومبیل مسابقه باشید. اگر می­خواهید در آینده شخص برجسته­ای شوید، در کنار افرادی باشید که علاقه دارید مانند آن­ها شوید.” عضویت در یک گروه سئو به شما کمک می­کند تا به یک متخصص سئو تبدیل شوید و بهترین راه آموزش سئو می باشد.

مرحله 5 – بدانید در جهان SEO چه می گذرد!

متخصصان سئو را دنبال کنید. جدیدترین به­ روزرسانی­ ها را دریافت کنید و به همان سرعت که تغییرات جدید به وجود می­ آیند، یاد بگیرید. اگر از مطالعه لذت می­برید می­توانید مقالات آموزشی سئو را در این وب­سایت دنبال کنید.

مرحله 6 – تکرار

عزم راسخ شما را به سرعت به خط پایان می­رساند. یاد بگیرید، انجام دهید، تکرار کنید. دلسرد نشوید و به یاد داشته باشید که هر سفری به سمت هدف با یک قدم شروع می­شود. زمانی که احساس کردید اصول اولیه و آموزش سئو مقدماتی را فرا گرفته­اید، تمرکز خود را روی قدم­های بعدی در آموزش سئو مانند: توضیحات متا، برچسب های alt و کنسول جستجوی گوگل و غیره بگذارید.

سوالات متداول درباره سئو مقدماتی

1چگونه می توانیم سئو مقدماتی را یاد بگیریم؟
بهترین کار برای فراگیری سئو مقدماتی، کمک گرفتن از منابع به روز خارجی در فضای اینترنت می باشد.
2آیا خودم می توانم سایتم را سئو کنم؟
اصول اولیه سئو را می توانید با جستجو در اینترنت یاد گرفته و پیاده سازی کنید. بسته به پیچیدگی های سایت تان ممکن است نیاز به متخصص پیدا کنید.
3مراحل آموزش سئو مقدماتی چیست؟
استفاده از منابع اینترنتی، مشورت گرفتن از یک مربی سئو و نهایتا تمرین و تکرار، مهم ترین مراحل یادگیری سئو مقدماتی می باشد.
4.3/5 - (11 امتیاز)
90 / 100

12 Comments

  1. امیر رضایی گفت:

    سلام شما کلاس های آموزش برای سئو سایت برگزار میکنید؟؟ اگر دارید دوره ها چند ماهه هستش؟

  2. مریم شومالی گفت:

    سلام، من سایتی دارم که از لحاظ طراحی کاملا سئو شده است و الان می خواهیم روی سئو آن کار کنیم می شه بفرمایید برای سایت آرایشی چقدر تولید محتوا تاثیر گذار است؟

  3. نازنین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    لطفا راجب نتایج ارگانیک موتور هم توضیح دهید
    ممنونم

  4. عماد گفت:

    سلام میشه دستورالعمل‌های گوگل برای وبمستران توضیح بدهید ممنونم

  5. بیتا مطلوبی گفت:

    تبلیغات تاثیر بیشتری روی سئوی سایت می گذارد و یا محتوای بهینه؟

  6. هما گفت:

    سلام
    امکانش هست درمورد سئو کلاه سفید و کلاه سیاه هم توضیحاتی بدین ؟
    ممنون

  7. محمد زمانی گفت:

    چطور میشه از آخرین الگوریتم های گوگل مطلع شد؟

  8. سیدعلی رضوی گفت:

    بسیارعالی

  9. SEO IRAN گفت:

    مفاهیم سئو هر سال داره جذاب تر و علمی تر میشه
    دم گوگل گرم

  10. گره زن گفت:

    سلام
    سئو ایران بسته آمورش سئو که قابل دانلود باشه داره؟

  11. آژند گفت:

    میشه بسته تمام محتوا هاتون رو خرید؟

  12. صابریان گفت:

    میشه بفرمایید مرحله بعد کجاست؟
    و شامل چه مواردی میشه و کی میریم سراغ رپرتاژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =