آموزش سئو سایت خارجی

آموزش سئو سایت خارجی
سئو سایت

یادگیری سئو سایت خارجی

تقریبا تمامی وب سایت ها در صفحات خود دارای لینک خارجی هستند که این لینک ها برای موتورهای جستجو بسیار اهمیت دارند. هر چه افراد و وب سایت های بیشتری به سایت شما لینک دهند، دامین آتوریتی سایت افزایش می یابد. سئو سایت خارجی که یکی از اصلی ترین خدمات سئو است به فرآیندی گفته می شود که امکان نمایش بیشتر سایت شما را برای موتورهای جستجو، به همراه سئو فراهم می کند. سئو خارجی همانطور که از اسمش مشخص است شامل مداخلات خارج از سایت می شود.

سئو خارجی چگونه انجام می شود؟

اولین مورد از سئو سایت خارجی تولید محتوای تبلیغاتی و منتشر کردن این مقالات است. انتشار محتوا های تبلیغاتی در خزیدن سایت شما توسط ربات های گوگل بسیار تاثیر گذار است. به این مورد توجه داشته باشید که محتواهای تبلیغاتی ارزش و اعتبار برند شما را نیز افزایش می دهند. منظور از محتوای تبلیغاتی در قالب اخبار، همان رپورتاژ است.

از دیگر موارد سئو خارجی باید به بک لینک اشاره داشت. بک لینک به گرفتن پیوند از سایت های دیگر به همراه عنوان تبلیغاتی گفته می شود. زمانی که پیوندی از سایتی دریافت می کنید که با ساختار و محتوای سایت سازگار است به شناخت بهتر سایت توسط موتورهای جستجو کمک می کند. مهم نیست که بک لینک را از محتوا دریافت می کنید یا از تصاویر، فقط باید مطمئن شوید سایتی که به شما پیوند می دهد فالو باشد. لینک نوفالو ارزش کمتری نسبت به دوفالو دارد.

سئو خارجی

لینک سازی خارجی

چه زمانی باید به سایت های دیگر در سئو لینک دهید؟

پیوندهای خارجی به لینک هایی گفته می شوند که خوانندگان یا کاربران را از سایت شما به سمت سایت دیگر هدایت می کنند. شاید بگویید خوب چه دلیلی دارد که کاربران سایت خود را به سایت دیگری هدایت کنم نه من اینکار را انجام نمی دهم. اما لازم است بدانید یکی از منابعی است که می تواند سبب افزایش بسیار چشمگیر قدرت شما شود پس برای بهبود سئو سایت خود باید از آن استفاده کنید.

دلیل اهمیت سئو خارجی

گوگل از فاکتورهای مختلفی برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند. گرفتن رتبه بهتر تنها بر اساس محتوا دشوار است. دلیل اهمیت سئو سایت خارجی نیز در اینجا مشخص می شود. با بیان اینکه سایت ها و افراد در مورد سایت شما چگونه صحبت می کنند، می توانید به گوگل کمک کنید تا متوجه شود محتوا چقدر برای کاربران اهمیت دارد.

مقایسه سئو داخلی با سئو خارجی

اینکه از سئو داخلی یا سئو سایت خارجی کدام را انجام دهید دقیقا مانند این است که بخواهید انتخاب کنید برای خانه خود دیوار یا سقف بسازید. در حقیقت انتخابی برای شما وجود ندارد و باید از هر دو در کنار یکدیگر استفاده کنید. پس باید در سئو داخلی و خارجی تلاش کنید. در حقیقت internal seo و external seo هر دو هدف یکسانی دارند و آن قرار گرفتن در جایگاه بالاتر نتایج جستجو است.

چگونه بر روی سئو خارجی کار کنیم؟

سئو سایت خارجی را می توان به عنوان عملکرد استراتژیک در نظر گرفت. در حقیقت تمامی عملیاتی که شما بر روی سئو سایت خود انجام می دهید در راستای ارتقا رتبه در نتایج serp گوگل است. سایت هایی که استراتژی خوبی دارند می توانند به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنند.

فرآیند سئو داخلی و سئو سایت خارجی به شما تضمین می دهند که در نتایج جستجو جایگاه بالاتری پیدا کنید. off page seo شامل موارد زیر است که عبارتند از:

  • بک لینک
  • بازاریابی محتوا
  • نظرات مشتریان
  • سوشال سیگنال
  • انتشار محتوا تبلیغاتی

بهترین روش سئو خارجی چیست؟

گوگل بیان کرده است که لینک سازی یکی از اصلی ترین عوامل رتبه بندی سایت ها است پس شما باید بلد باشید چگونه از آن به نفع خودتان استفاده کنید. از بهترین روش های سئو سایت خارجی می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

اضافه کردن لینک های خارجی مرتبط

بله تعجب نکنید شما باید لینک های خارجی را نیز مرتبط درج کنید و صرفا به خاطر داشتن لینک خارجی اینکار را انجام ندهید. شما باید کاربر را به سمت مطلب مرتبط هدایت کنید و به او یک تجربه خوب دهید. گوگل و در کل تمام موتورهای جستجو به تجربه کاربری بسیار اهمیت می دهند پس اگر شما یه تجربه عالی را برای کاربرانتان فراهم کنید شک نکنید که در نتایج جستجو جایگاه تان بهبود خواهد یافت. مثلا شما مطلبی درباره آموزش سئو خارجی می نویسید پس می توانید به سایت external seo لینک دهید تا کاربرانتان با مراجعه به آن به یک منبع مرتبط دیگر دست یابند.

استفاده از انکر تکست مناسب

یکی از مهم ترین نکات که در آموزش سئو خارجی باید به آن اشاره کنیم انکر تکست مناسب برای پیوند خارجی است. مثلا در مثال بالا ما به کلمه external seo به سایت مورد نظر لینک داده ایم دلیل چیست؟ این انکر تکست به عنکبوت های گوگل می گوید این پیوند در مورد سئو خارجی و مسائل مربوط به است پس آنها اطلاعات لازم را دریافت کرده اند. حال اگر ما اینکار را با انکر تکست اینجا کلیک کنید انجام می دادیم هم کاربران کمتری روی این لینک کلیک می کنند و هم خزندگان گوگل اطلاعات لازم را دریافت نکرده اند.

جایگاه بک لینک در سئو خارجی

اگر می خواهید جایگاه وب سایت خود را ارتقا دهید باید از سئو سایت خارجی استفاده کنید. یکی از مهم ترین موارد off page seo بک لینک است. شما با لینک سازی از سایت های معتبر و مرتبط می توانید شاهد پیشرفت سریع وب سایت خود باشید. اگر بک لینک های دریافتی کیفیت مناسب را نداشته باشند نمی توانند کمکی به سایت شما بکنند.

نکته: حتما توجه داشته باشید که حذف بک لینک تاثیر بسیار مخربی بر سئو سایت دارد. بهتر است برای این کار به متخصص سئو مراجعه کنید تا با مشکلات بزرگ مواجه نشوید.

تکنیک های سئو خارجی

تکنیک سئو خارجی

تکنیک های سئو خارجی

بسیار از افراد مبتدی در سئو فکر می کنند که تنها بک لینک است که در سئو سایت خارجی می تواند کمک کننده باشد. لینک بیلدینگ تا حدی می تواند به شما کمک کند. اما موارد دیگری هستند که می توانند بسیار تاثیر گذار باشند. اگر می خواهید بر روی off page seo فعالیت کنید باید به موارد زیر توجه داشته باشید.

Domain authority یا DA

DA امتیازی است که توسط MOZ به وب سایت ها داده می شود. اگر می خواهید بر روی سئو خارجی فعالیت کنید باید همیشه به DA توجه داشته باشید. اگر یک لینک خارجی از وب سایتی با DA بالا به سایتی با Domain authority پایین تر داده شود می تواند به سایت با امتیاز پایین تر کمک کند تا جایگاهش ارتقا یابد.

افزایش ترافیک ارگانیک سایت

قبل از اینکه شروع به فعالیت های سئو خارج از صفحه کنید باید به این نکته توجه کنید که سایت مورد نظر شما تا چه حدی می تواند ترافیک به سمت سایت شما هدایت کند.

به پیوندهای do follow توجه کنید.

پیوندهای do follow به ربات های گوگل اجازه می دهند که ارزش صفحه ای که لینک داده است را منتقل کنند. گوگل این پیوند ها را دنبال می کند و هر چه این پیوندها بیشتر باشند کمک بیشتری می کنند.

انواع بک لینک در سئو خارجی

یکی از رایج ترین بخش های سئو سایت خارجی بک لینک است. بک لینک ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

پیوندها یا بک لینک های طبیعی

این نوع از پیوندهای خارجی به این معنی است که سایت و گروه شما برای آن کاری انجام نداده اند. این می تواند به دلیل برند بودن کسب و کار شما باشد. به هر علتی که شما بک لینک طبیعی دریافت کنید سایت شما معتبر تر می شود.

لینک سازی خارجی

استراتژی لینک سازی

بک لینک های ساخته شده

در این نوع از بک لینک ها تیم سئو نقش موثری داشته است زیرا با مدیران یا ناشران وب سایت ها در ارتباط بوده است و با تحلیل همه شرایط می تواند استراتژی قابل قبولی را پیاده سازی کند. این نوع پیوندها سبب می شوند تا سایت شما در معرض دید بیشتری قرار بگیرد. این دیده شدن سبب می شود تا مردم بیشتر با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند. در نتیجه فروش افزایش می باید. توجه داشته باشید که اشتباهات لینک سازی در سئو می تواند سبب پنالتی شدن سایتتان شود.

سخن پایانی

حال که متوجه شدید سئو سایت خارجی چیست تنها فعالیت خود را به دریافت بک لینک و وبلاگ نویسی محدود نکنید، زیرا الگوریتم های گوگل مدام در حال تغییر هستند. اگر می خواهید به سئو خارجی بپردازید و جایگاه خود را ارتقا دهید باید با سایت های دیگر ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

1سئو سایت خارجی چیست؟
به بیان ساده به کارهایی که در خارج از سایت به منظور بهبود رتبه بندی انجام می شود سئو خارجی گفته می شود.
2چگونه سئو خارجی انجام دهیم؟
از فاکتورهای مهم سئو خارجی می توان به بک لینک اشاره داشت. اقدام به تولید محتوای مفید با لینک های باکیفیت کنید.
3بهترین نوع سئو خارجی چیست؟
از بهترین انواع سئو خارجی می توان به بک لینک و بازاریابی محتوا اشاره داشت.

آموزش سئو

آموزش سئو مقدماتی

آموزش سئو مقدماتی

آموزش سئو پیشرفته

آموزش سئو پیشرفته

4.5/5 - (4 امتیاز)
84 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو