تکنیک های تخصصی سئو

تکنیک های تخصصی سئو
سئو سایت

سئو تخصصی چیست؟

سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا همان Search Engine Optimization اما سئو تخصصی این مفهوم را در بر دارد که در کلمات پر رقابت به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم سایت ها و رقبای قدرتمند را در میدان رقابت کنار بزنیم، هم با هزینه کمتر و هم در زمان منطقی. اما چگونه می توان این مهم را انجام داد؟ شما به کمک تکنیک های تخصصی سئو می توانید اینکار را انجام دهید. پس از اینکه دوره رایگان آموزش سئو مقدماتی را به پایان رساندید زمان آن رسیده تا سئو را تخصصی تر ادامه دهید.

زمانیکه صحبت از سئو تخصصی می شود برخی از افراد فکر می کنند که با دستکاری کردن وب سایت خود و با فریب کاری می توانند کاری کنند که موتورهای جستجو فریب آن ها را خورده و بالاترین رتبه را برای وب سایت آن ها در نتایج موتورهای جستجو در نظر بگیرید. در حقیقت برعکس باید بگوییم که سئو از یک سری تکنیک های تخصصی سئو و روش های خاصی تشکیل شده است که به شما کمک خواهند کرد که با پیاده سازی و اجرای درست آن ها بر روی سایت خود بتوانید ترافیک وب سایت خود را افزایش داده و کاری کنید تا بتوانید بالاترین رتبه را از موتورهای جستجو بدست آورید. در ادامه با این موارد تخصصی آشنا میشوید.

تکنیک های سئو چیست؟

با در نظر گرفتن اینکه کلمات کلیدی که در محتوا به کار برده می شود اهمیت زیادی دارد خود محتوا نیز باید از کیفیتی برخوردار باشد تا نظر مخاطب را جلب کند. یکی از بهترین کارهایی که باعث می شود سئو سایت شما بهبود باید بهینه سازی تصاویری است که در مطالب خود بکار می برید. بکار بردن نام تصویر و توضیحات مربوط به آن می تواند به شما در این امر کمک کند(منظور همان alt تصاویر است).

تکنیک سئو

تکنیک های سئو سایت

همچنین استفاده از شبکه های مجازی نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و باعث افزایش بازدید و افزایش ترافیک سایت شما می شود. یادتان باشد که تکنیک های سئو به شما کمک میکند تا به وسیله مطالب و محتوا های مفیدی که ساخنه اید سایت شما بهتر دیده شود.

تکنیک های سئو

اینکه محتوا هایی که به کار می برید مورد پسند مخاطبین شما باشد اهمیت زیادی دارد برای اینکه بتوانید ارتباط خوبی با مخاطبین خود برقرار کنید تا آنها نیز این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارند. شما می تونید با اشتراک گذاشتن مطالب جالب و خنده داری که در مورد کار خودتان هست مخاطبینتون را بیشتر برای به اشتراک گذاری نشویق کنید. مطالب و محتواهایی که ضعیف هستند را از سایت خود حذف کنید جون نه تنها هیج مزیتی برای سایت شما ندارد بلکه کیفیت وب سایت شما را نیز ضعیف می کند.

چند تکنیک تخصصی سئو

  1. پادکست تولید کنید
  2. هر هفته حداقل یک ویدئو مرتبط و سئو شده منتشر کنید
  3. حتما داخل محتوای سایت پرسش و پاسخ داشته باشید
  4. هر چند وقت یک بار 2 تا از محصولات و یا خدمات خود را با تصاویر زیاد مقایسه کنید
  5. حتما مطالب سایت خود را در فضای مجازی و سوشال (مثل اینستاگرام) منتشر کنید
  6. به سرعت سایت خود اهمیت دهید
  7. لینک بیلدینگ خود را مدیریت کرده و به پیلار و کلاستر اهمیت دهید.
  8. کرنر استون های خود را مدیریت کنید.
  9. حتما سایت خود را از لحاظ تجربه کاربری یا cx بررسی کنید.
  10. سعی کنید سایتتان از تکنیک 3کلیک پیروی کند.
  11. از ابزارهای سئو برای بررسی سایت و پیدا کردن مشکلات استفاده کنید.

همانطور که می دانید سئو کردن سایت کار چندان آسانی نمی باشد و نیاز به تکنیک های تخصصی سئو دارد که به کمک آن ها بتوانید این سختی را آسان کنید. البته نباید فراموش کنید که در کنار این تکنیک ها مهارت و دانش کافی در زمینه سئو نیز حرف اول را می زند.

سئو

Search Engine Optimization

هدف از سئو کردن سایت چیست؟

قبل از استفاده از تکنیک های تخصصی سئو باید بدانید هدف از سئو سایت چیست؟ همانطور که می دانید برای هر کاری نیاز به هدفی است که برای رسیدن به آن همه تلاش خود را باید انجام دهید تا به نتیجه مطلوبی که می خواهید دست پیدا کنید. درباره سئو هم این موضوع صدق می کند و باید بدانید که برای چه هدفی می خواهید سایت خود را سئو کنید. در واقع هدف از سئو کردن سایت این است که:

  • سئو در بازدید وب سایت تاثیر گذار است
  • می تواند برای سایت ایجاد برند کند
  • ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهد
  • به شما کمک خواهد کرد تا رتبه بهتری در صفحه نتایج موتورهای جستجو کسب کنید
  • میزان فروش محصولات و ارائه خدمات وب سایت شما را افزایش می دهد
  • یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغات شما می باشد

تکنیک های تخصصی سئو

شاید بشه گفت که یکی از بهترین و سریع ترین راه هایی که به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید جایگاه مناسبی را در موتورهای جستجو کسب کنید تکنیک های سئو باشد. بنابراین اگر می خواهید که در نتایج موتورهای جستجو در بالاترین رتبه وب سایت شما برای کاربران نمایش داده شود پیشنهاد می کنیم که از این تکنیک ها به درستی در سایت خود استفاده کنید. در ادامه به مهم ترین تکنیک های تخصصی سئو اشاره مختصری کرده ایم.

تکنیک های تخصصی سئو

هدف سئو سایت

برای موفقیت در سئو هر سایت باید کاری کنیم که دید مخاطب یک دید اعتماد پذیر باشد، بنابراین سعی کنید از محتوا ها و مدیا هایی استفاده نمایید که اعتماد کاربران را جلی میکند، مطالب و عکس هایی استفاده کنید که توسط خود شما تولید شده، از مجوز ها و گواهینامه های رسمی خود در سایت استفاده کنید. یکی از اصلی ترین و مهم ترین موضوعات در هر محتوا و نوشته، به کار بردن کلمات کلیدی آن محتوا می باشد، پس در هنگام انتخاب کلمات کلیدی به شدت حساسیت به خرج دهید.

استفاده کردن از عکس و فیلم جذاب و کاربردی در محتوا یکی دیگر از تکنیک های سئو می باشد زیرا مخاطب را بیشتر تشویق می کند و جذابیت مطلب را برای مخاطب بالا می برد.

نکته مهم دیگر اینکه همیشه سایت خود را آپدیت و بروزر سانی کنید و  مطالب جدید که مربوط به سایت شماست را انتشار دهید. در صفحات اجتماعی که بیشترین تعداد کاربر را دارند برای خود صفحه ای بسازید و مطالبی را که در سایت خود انتشار می دهید در این صفحات نیز به اشتراک یگذارید. این کار علاوه بر اینکه یکی از تکنیک های تخصصی سئو می باشد در بهبود سئو وبلاگ و رتبه گیر مطالب سایت نیز تاثیر گذار است.

UX یا تجربه کاربری

یکی از مهم ترین تکنیک های تخصصی سئو که می خواهیم بار دیگر در این مقاله به آن اشاره ای داشته باشیم تجربه کاربری یا همان عبارت UX چیست؟ می باشد. این تکنیک سئو نشان دهنده میزان رضایتی است که کاربران از وب سایت شما دارند. منظور از تجربه کاربری همان انتقال حس خوب و بدی است که شما به واسطه وب سایت خود می توانید به کاربرانی که وارد وب سایت شما شده اند انتقال دهید. این موضوع از سال 2019 به شدت برای گوگل اهمیت پیدا کرد.

پس اگر شما در وب سایت خود از نوشته ها، تصاویر و خدماتی استفاده کنید که هم بتواند نیاز کاربران سایت را برطرف نماید و هم حس خوبی را به آن ها انتقال دهد باید بگوییم که یک قدم از رقبای خود جلوتر هستید و می توانید امیدوار باشید که موتورهای جستجو هم این حس خوب را از وب سایت شما دریافت کنند و بالاترین رتبه را برای وب سایت شما در نتایج جستجو در نظر بگیرند.

آنالیز وب سایت

شاید با خودتان بگویید که چگونه می توانید آنالیز وب سایت را خودتان انجام دهید و اصلا از کجا باید متوجه اشکالات و مشکلاتی که آنالیز وب سایت برای شما نمایش می دهد شوید و برای رفع آن ها اقدام کنید. خوب اول از همه باید بدانید که آنالیز و تجزیه و تحلیل وب سایت کاری است زمان بر و شما برای این کار می توانید از ابزارهای رایگانی که در جهت آنالیز وب سایت در اختیار مدیران وب سایت ها قرار داده می شود استفاده کنید و به نقاط قوت و ضعف وب سایت خود به کمک این ابزارها به درستی پی برده و در جهت رفع آن ها اقدام کنید.

می خواهیم در این بخش از مقاله تکنیک های تخصصی سئو به شما یک ابزار فوق العاده را معرفی کنیم. یکی از ابزارهایی که شما می توانید با آن اطلاعات جامع و کاملی درباره وب سایت خود یا رقبا دریافت کنید اسکریمینگ فراگ است. به کمک این ابزار می توانید تمامی اطلاعات لازم درباره یک وب سایت را کسب کنید. می توانید متوجه شوید که رقبای شما در کلمه هدف شما از چه صفحاتی لینک سازی داخلی انجام داده اند. این تنها یک بخش کوچک از ابزار اسکریمینگ فراگ است.

استفاده از لینک ها و بک لینک های با کیفیت

بدون شک از تاثیری که لینک های با کیفیت می توانند بر سئو سایت شما داشته باشند بی اطلاع نیستید و می دانید که دریافت لینک های با کیفیت و ساخت لینک با کیفیت در وب سایت شما چه تاثیری می تواند در رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو داشته باشد. بنابراین باید این موضوع را هم به خوبی بدانید زمانیکه بتوانید از سایت های شناخته شده و معتبر برای وب سایت خود بک لینک دریافت کنید ناخواسته کاری کرده اید که اعتبار وب سایت شما افزایش پیدا کند و جایگاه مناسبی را در نتایج جستجو بدست آورید.

یکی از تکنیک های تخصصی سئو لینک بیلدینگ است. پس دریافت و ساخت لینک ها و بک لینک های با کیفیت به شما کمک خواهد کرد تا ارزش بیشتری را در بازار رقابت کسب و کارهای اینترنتی برای خود به وجود آورید.

تکنیک های سئو سایت

تکنیک های تخصصی سئو

تولید محتوای کاربردی

از دیگر تکنیک های تخصصی سئو بعد از تجربه کاربری، آنالیز وب سایت و استفاده از لینک و بک لینک های با کیفیت تولید یک محتوای یونیک و کاربردی می باشد. حتما با خودتان می گویید که تولید محتوا کار چندان سختی نیست و هرکس از عهده این کار بر می آید. شاید حق با شما باشد و تولید محتوا کار چندان سختی نباشد اما برای اینکه به کمک تولید محتوای تخصصی بتوانید وب سایت خود را در نتایج نخست گوگل برای کاربران نمایش دهید باید اصولی عمل کنید و نکات آن را بدانید.

ما به شما می گوییم که اصولی عمل کردن برای تولید محتوا یعنی چه. اول از همه برای تولید محتوا باید خودتان را جای کاربران گذاشته و سعی کنید از لحنی برای نوشتن استفاده کنید که کاربران به راحتی بتوانند نوشته شما را درک کنند نه اینکه در همان ابتدای محتوا خسته شوند و دیگر نخواهند آن را تا انتها دنبال کنند.

یکی از نکاتی که باید در تکنیک های تخصصی سئو به آن اشاره کنیم این است که محتوایی که می نویسید جامع و کمی طولانی باشد. منظور از طولانی بودن محتوا این نیست که یک متن 10 هزار کلمه ای در سایت خود منتشر کنید. تعداد کلمات مناسب برای یک محتوای مخاطب پسند حداکثر 2500 تا 3000 کلمه می باشد.

البته ناگفته نماند که محتواهای زیادی هستند که تعداد کلمات استفاده شده در آن ها کمتر از 1500 کلمه بوده است ولی مخاطبین بسیاری را جذب کرده است. پس فراموش نکنید که محتوای شما باید طوری باشد که برای مخاطب جذابیت داشته باشد. محتوا های طولانی که شما برای وب سایت خود تولید می کنید می تواند به کسب رتبه وب سایت شما کمک کند پس سعی کنید محتواهایی که تولید می کنید حداقل 1200 و در حالت ایده آل 2500 تا 3000 کلمه داشته باشد. در ویدئو زیر به شما آموزش می دهیم که چگونه تولید محتوا کنید.

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یکی از تکنیک های تولید محتوا می باشد که در سئو چنانچه نادیده گرفته شود، باعث افت رتبه سایت می‌شود و در نتیجه شما با کاهش بازدیدکنندگان آن مواجه خواهید شد. نکته‌ای که ذکر آن در این جا ضروری است این است که گوگل تغییراتی را در تحقیق کلمات کلیدی بوجود آورده است که هنگام سئو کردن وب سایت خود حتما می‌بایستی به آن‌ها توجه کنید.

هر شخصی که قصد دارد برای سایت خود، تولید محتوا انجام دهد باید سه مورد زیر را در زمینه کلمات کلیدی مورد استفاده در متن خود، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد:

  • چه کلماتی بیشتر از همه توسط کاربران جستجو می‌شود؟
  • روی هر کلمه چه میزان رقابت وجود دارد؟
  • درآمدزایی کلمات کلیدی انتخابی‌تان تا چه میزان برای شما سودآوری خواهد داشت؟

با این که فرآیند یافتن کلمات هدف و این که هر کدام در چه حدی جستجو می‌شود، کار دشواری است اما جای نگرانی ندارد چرا که ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد برای مثال kw finder و Keyword Planner از جمله ابزارهایی هستند که میزان جستجو یک کلمه کلیدی خاص را به شما نشان می‌دهند. kw finder رایگان است.

نقش شبکه‌های اجتماعی بر سئو

تاثیر شبکه ‌های اجتماعی بر سئو سایت بر کسی پوشیده نیست به گونه‌ای که کارشناسان فعال در این زمینه آن‌ها را جزء مهم‌ترین مواردی می‌دانند که می‌توانند باعث موفقیت یا عدم موفقیت یک وب سایت شوند.

اگر قصد دارید از شبکه‌های اجتماعی جهت سئو سایت خود استفاده کنید لازم است که در معروف‌ترین و پرکاربرترین آن‌ها همچون فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و… عضو شوید و یک پیج برای وب سایت خود ایجاد کنید و در آنها شروع به پست گذاری و فعالیت مستمر نمایید.

پس از آن می‌توانید اقدامات زیر را با کمک شبکه‌های اجتماعی خود انجام دهید تا شاهد رشد چشمگیر بازدیدکنندگان وب سایت خود باشید:

  • اشتراک‌گذاری لینک مطالبی که در وب سایت خود آن‌ها را قرار داده اید. این کار باعث سرازیر شدن کاربران به سوی سایت شما می‌شود.
  • شناساندن خود به کاربران در شبکه‌های اجتماعی بوسیله معرفی محصولات و خدمات خود و این که چرا آن‌ها باید شما را انتخاب کنند.
  • در شبکه‌های اجتماعی، تعامل با کاربرانتان راحت‌تر است پس سعی کنید انتقادات را بشنوید، به نظرات آن‌ها پاسخ دهید، از پیشنهادات آن‌ها استفاده کنید و در جهت ارتقاء وضعیت وب سایت خود، آن‌ها را به کار گیرید.
  • شبکه‌های اجتماعی باعث ایندکس شدن هر چه سریع‌تر مطالب سایت شما خواهند شد.
  • در سال 2021 گوگل آپدیتی داد که به اسپم اسکور ها به شدت امتیاز منفی داد

حرف آخر درباره تکنیک های تخصصی سئو

در این مقاله به تاثیرگذار ترین تکنیک های تخصصی سئو اشاره داشته ایم. امیدواریم که با استفاده از این تکنیک ها بتوانید سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که بتوانید رتبه و جایگاه مناسبی را در صفحات نخست گوگل بدست آورید
آموزش های مرتبط با تکنیک های سئو تخصصی

6 %D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9 %D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C %D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4 %D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF%DB%8C %DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84

6 تکنیک ساده برای افزایش ورودی گوگل

%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9 %D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4 %D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF %DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84 %D8%A8%D9%87 %D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA %D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86

تکنیک های افزایش بازدید گوگل به صورت رایگان

سوالات مربوط به تکنیک های تخصصی سئو

1استفاده از تکنیک های تخصصی سئو چقدر روی رتبه سایت تاثیر دارد؟
باید بگوییم که مهمترین مسئله ای که باید در زمان آموزش سئو فرا بگیرید زمان استفاده از تکنیک ها می باشد تا تاثیر گذاری بهتری داشته باشند. اگر بدانید که از تکنیک های سئو کجا و چگونه استفاده کنید بدون شک به تاثیر گذاری آن ها نیز پی خواهید برد.
2بروزرسانی پست های قدیمی هم می تواند جزء تکنیک های تخصصی سئو باشد؟
بله در صورتیکه لیست محتوای قدیمی خود را آماده کرده و اطلاعات تمام آن ها را بروزرسانی کنید
3استفاده از UX و UI به یک اندازه می تواند بر سئو تاثیر گذار باشد؟
به صورت مستقیم خیر اما به این دلیل که کاربران تجربه ی خوبی از سایت شما بدست خواهند آورد و به سایت شما بازمی گردند در نتیجه به صورت غیر مستقیم بله
4.4/5 - (8 امتیاز)
80 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سیزده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو