تگ های مهم سئو کدامند؟

تگ های مهم سئو کدامند؟
سئو سایت

تگ های مهم سئو کدامند؟

کدام تگ ها برای سئو مهم هستند؟ تگ های مهم سئو کدامند؟ فقط html؟

تگ های html مهم ترین نقش را در صفحات یک سایت در جهت درک بهتر موتورهای جستجو از موضوع سایت را به عهده دارند. در داخل تمام صفحات سایت می توان تگ های html را مشاهده کرد در روی صفحه جاری که قرار دارید می توان کلیک راست کنید گزینه view page source را زده و کلمه meta را بیابید تا کدهای html مربوط به آن صفحه راببینید Html دارای تگ های زیادی است که هر کدام از آنها یک دستور را برای شما اجرا می کند، به کمک آن می توانید در یک جاهایی دسترسی هایی را محدود کنید یا برای نمایش خیلی از موارد داخل سایت زمان دسترسی تعیین کنید در کل این تگ ها به بهتر ایندکس شدن محتوای شما کمک می کنند. این تگ ها به صورت غیر مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر می گذارند در زیر تگ های مهم html را برای شما شرح می دهیم.

تگ Title

تگ title مهم ترین تگ است زیرا عنوان اصلی صفحه ( موضوع سایت ) در این تگ قرار می گیرد و و در نتایج موتورهای جستجو همان چیزی را که در این تگ نوشته اید به نمایش در می آید و درسئو سایت تاثیر مثبت می گذارد

Heading ها برای تیتر ها

Heading ها در سئو

Heading ها

این تگ برای تیتر صفحات به کار می رود که شامل H1.H2.H3.H4,H5.H6 می باشد که پر اهمیت ترین ها H1 است و کم اهمیت ترین آن ها H6 است.

دقت کنید که در هر صفحه باید فقط یک بار از H1 استفاده کنید باید حتما کلمه کلیدی را که درباره موضوع سایت است در ابتدای هدینگ قرار بدهید زیرا در موتورهای جستجو دقیقا همین چیزی که نوشته اید به نمایش در می آید و باعث می شود کاربران جذب بشوند و ب روی آن کلیک کنند و نرخ بازدید افزایش یابد این تگ جز تگ های مهم و بسیار کاربردی برای سئو سایت است.

درباره تگ H2 بهتر است این نکته را بدانید که با توجه به تعداد کلمات نوشته شده در محتوا باید از آن استفاده کنید یعنی اگر متن نوشته شده شما کم تر 700 کلمه است یک بار از آن استفاده کنید ولی اگر متن شما بیش از 1000 کلمه بود می توانید چندین بار آن را به کار بگیرید.تجربه تیم ما در این سالها این بوده است که یک نهایتا دو H2 کافی است

از تگ H3 برای زیرعنوان ها در محتوا نوشته شده خوداستفاده کنید( سایر تگ های heading چندان کاربردی ندارند)

meta متا تگها در سئو

meta تگ ها در سئو

 

Meta تگ ها

برای نشان دادن تاثیر کلمات کلیدی است. وقتی که کاربران وارد اینترنت می شوند و کلمه کلیدی خود را جستجو می کنند لینک هایی برای آن ها نمایش داده می شود که در زیر هر لینک یک توضیح مختصر و کوتاه در مورد موضوع اصلی سایت داده شده است و برای جذب مخاطبان بسیار تاثیر گذار است.

ولی اگر از این تگ meta استفاده نکرده باشید به جای آن در زیر لینک ها، قسمتی از متن نوشته شده شما دیده خواهد شد بنابراین بهتر است که حتما از قابلیت های مهم این تگ برای جذب مخاطبان و داشتن یک سئو اثربخش استفاده کنید.

تگ ALT

یکی دیگر از راه های اثر بخشی در سئو این است که از تگ alt برای تصاویر استفاده کرد این واقعیت بهتر بدانید که گوگل نمی تواند به راحتی موضوع تصویر را تشخیص بدهد باید حتما کلمات مرتبط با تصویر را در تگ alt استفاده کنید تا مورد توجه گوگل قرار بگیرید.

خاصیت alt در تصاویر و اهمیت آن درسئو

خاصیت alt در تصاویر و اهمیت آن درسئو

تگ anchor text

این تگ از تگ های مهم سئو و برای بک لینک استفاده می شود اهمیت تگ anchor زمانی مشخص می شود که حتما از کلمات کلیدی استفاده کرده باشد و یک توضیح کوتاه و مختصر را درباره صفحات داده باشد در این حال کاربران با خواندن آن تشویق می شوند که بر روی لینک کلیک کنند در نهایت نرخ بازدید سایت را افزایش بدهند.

تگ Viewport

یکی دیگر از تگ های html برای سئو تگ Viewport است

شما باید برای جلب کاربران سایت وانجام یک سئو مطلوب حتما باید قابلیت نمایش وب سایت خود را در گوشی های همراه ایجاد کنید. برای این کار از تگ vieport استفاده کنید این امکان را برای کاربران فراهم می کند که با توجه به سایز صفحه گوشی خود به راحتی بتوانند سایت شما را بازدید کنند در واقع اگر فراموش کنید از این تگ استفاده کنید باید بدانید که نمی توانید رضایت کاربران را به دست بیاورید.

تگ Hreflang

این تگ در زمانی استفاده می شود که شما می خواهید سایتتان برای بیش از یک زبان طراحی شود یعنی به چندین زبان مختلف ترجمه شود مثلا سایت نسخه آلمانی برای کسانی که درآلمان زندگی می کنند نمایش داده شود نسخه روسی آن برای روسی زبانان به نمایش در بیاید و نسخه فارسی آن برای کاربرانی که به فارسی تسلط دارند نمایش داده شود این تگ جزو تگ هایی است که برای گوگل خیلی اهمیت دارد و در جلب رضایت کاربران و ارتقا رتبه وب سایت شما موثر است.

تگ A

تگ a برای لینک دادن و ارتباط بین صفحات ایجاد می شود و از تگ های مهم سئو است که شما می توانید با استفاده از آن، صفحاتی را که به یکدیگر مرتبط هستند را بهم پیوند بزنید و باعث بشوید که کاربران با کلیک کردن بر روی لینک از صفحات با ارزش دیگر سایت بازدید کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند. پس نتیجه می گیریم که تگ a یکی از فاکتورهای اصلی برای داشتن سئو است.

مهمترین تگ های سئو کدامند

مهمترین تگ های سئو کدامند؟

تگ Robots

جزو تگ های مهم سئو می باشد روال کار تگ روبات به این شکل است که اگر شما تصمیم بگیرید که محتوای خود را غیر قابل نمایش کنید و گوگل آن را نخواند یا به زبان ساده تر در واقع می خواهید که محتوای شما ایندکس نشود

مثلا ممکن است که محتوای خود را بخواهید فقط برای یک عده از مخاطبان خاص خود به اشتراک بگذارید که ممکن است یک نسخه کپی شده از دیگر صفحات باشد می توانید صفحه را noindex کنید  در این حال دیگر موتور جستجو صفحه را ایندکس نمی کند

تگ Translate

این تگ مربوط به ترجمه کردن صفحات شما می باشد می توانید از این قابلیت استفاده کنید و به گوگل اجازه بدهید که صفحه را ترجمه کند یا اینکه بخواهید صفحات در حالت notranslate قرار بگیرند.

تگ Refresh

یکی دیگر تگ های html برای سئو، استفاده از تگ رفرش برای تغییر مسیر صفحات می باشدولی توصیه ما این است که از ریدایرکت 301 استفاده کنید تا نتیجه بهتری به دست بیاورید.

نتیجه گیری

ما به این نتیجه می رسیم که نقش تگ های html برای سئو بسیار مهم و با ارزش است. در واقع هر کدام از این تگ ها برای صفحات شما می تواند یک قابلیت را به وجود بیاورد و به شما کمک کند که در نتایج موتورهای جستجو جایگاه بهتری را داشته باشید. پس بهتر است درباره این تگ ها و کاربردشان بخوانید و مقاله نوشته شده ما را نیز با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

سئوالات تگ های مهم سئو

1 کدام تگ ها مهم هستند ؟

تگ هایی مانند تگ عنوان ، تگ هدینگ h1 ,h2 , h3 تگ alt خانواده متا تک ها و…

2تاثیر تگ ها در سئو بیشتر است یا محتوا؟

هردوی اینها در کنار هم برای سئو مفید هستند محتوایی که اصول سئو را رعایت نکرده است ولی بار علمی بالایی دارد و یونیک است، ارزش خود را کمی از دست میدهد، و در مقابل اگر فقط به تگ ها اهمیت دهیم و از کیفیت محتوا کاسته شود نتیجه نمیگیریم
4.5/5 - (2 امتیاز)
70 / 100

1 Comment

  1. ناشناس گفت:

    Visitor Rating: 5 Stars

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 6 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو