جستجوی مردم چند کلمه ایست؟

تکنیک های جستجو صحیح در گوگل

همه ما بر این موضوع کاملا آگاه هستیم که جستجو در دنیای اینترنت و وب نشانه تمایل و علاقه ای است که کاربران اینترنتی به کسب اطلاعات جدید دارند. البته برخی از این کاربران تنها هدفشان از گشت و گذار و جستجو در وب خرید اینترنتی می باشد که خود این مسئله هم جنبه بسیار مثبتی دارد.

به نظر شما چرا گوگل یکی از پر مخاطب ترین موتورهای حستجو شناخته شده است؟ خب با توجه به دانسته هایی که از این موتور جستجو و سئو در دست است باید بگوییم که شرکت گوگل توانسته است با ابزارها مختلفی که در اختیار دارد کار کاربران را برای جستجو در دنیای اینترنت آسان کند چرا که تنها با زدن یک حرف از کلمه یا جمله مورد نظر برای کاربر نمایش داده خواهد شد. این یک عملکر کاملا آسان می باشد شما تنها یک کلمه یا یک حرف از عبارت مورد نظر خود را سرچ کرده اید اما گوگل با نمایش دادن لیستی از آنچه که به سرچ شما نزدیک می باشد کار شما را آسان کرده است.

حتما می پرسید که آیا گوگل این موضوع را می دانید که جستجوی مردم چند کلمه ایست؟ و به دنبال چه چیزی هستند که برای آن ها یک لیست از آنچه که کاربر می خواهد را نمایش میدهد؟

حتما بخوانید: بیشترین سرچ ایرانیان در گوگل

خب تیم سئو ایران می خواهد امروز با شما درباره همین موضوع صحبت کند. پس اگر برای شما هم این مسئله که کاربران در عبارت های خود از چند کلمه برای جستجویشان استفاده می کنند جالب است تا انتهای این مطلب با سئو ایران همراه باشید.

عبارت جستجو شده 4 کلمه

عبارت جستجو شده در گوگل

جستجوی مردم چند کلمه ایست؟

طبق آمارهای گذشته که در دست می باشد میزان سرچ کاربران از یک کلمه آغاز می شود و تا 8 کلمه حتی بیشتر از آن هم ادامه دارد. خب برای گوگل و سایر موتورهای جستجو این کار چندان سختی نیست که بخواهند از همان کلمات ابتدایی هم آنچه که کاربر مد نظر دارد را برایش نمایش دهند.

اما باید بگوییم که بیشترین تعداد جستجو توسط کاربران عبارت های 3 تا 4 کلمه ای هستند. برای مثال اگر شما به دنبال پیدا کردن یک ارتوپد خوب در تهران هستید خیلی راحت این عبارت را به شکل زیر در گوگل سرچ خواهید کرد” بهترین ارتوپد در تهران” عبارت سرچ شده توسط شما تنها 4 کلمه می باشد که با توجه به آن گوگل هر لیست ارتوپدی که در تهران فعالیت دارد را برای شما نمایش خواهد داد.

اما برخی مواقع هست که شما ترجیح می دهید به طور کامل تری به دنبال نیاز خود در دنیای وب بگردید مثلا همین مثال بالا، شما برای گوگل بهترین ارتوپد را مشخص کردید که درتهران کلینیک و یا مطبی دارد. حال این ارتوپد می تواند یک متخصص باشد یا یک پزشک عمومی. اما زمانیکه عبارت خود را به شکل ” بهترین متخصص ارتوپد در تهران” سرچ کنید کلمات شما از 4 تا به 5 کلمه برای جستجو تغییر کرده اند اما گوگل اطلاعات کامل تری را در اختیار شما قرار خواهد داد و تنها اسامی افراد متخصص در زمینه ارتوپد را برایتان نمایش می دهد.

بنابراین با تعداد کلماتی که در سرچ خود از آن ها استفاده می کنید گوگل را به سمت اطلاعات کامل تری سوق خواهید داد و این برای خود شما هم بهتر است. البته گوگل آنقدر باهوش است که توسط الگوریتم هایی که در اختیار دارد می تواند فهوای کلام شما را متوجه شده و آنچه که می خواهید را حتی با سرچ 3 کلمه برای شما نمایش دهد.

سرچ و جستجو درست در گوگل

جستجو صحیح در گوگل

سرچ در گوگل

خب برای شما همراهان سئو ایران عنوان کردیم که طبق آمارهای بدست آمده جستجوی مردم چند کلمه ایست، اما مسئله مهمی که شاید خیلی از کاربارن عزیز ندانند نحوه سرچ کردن در گوگل و سایر موتورهای جستجو می باشد.

این موضوع را به خاطر داشته باشید که گوگل از موتور جستجوهای پرسرعت می باشد که نباید در سرعت آن شکی داشت. به همین خاطر ما می خواهیم روشی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید مهارت جستجو اینترنتی خود را تقویت کنید تا در زمان سرچ عبارت مورد نظر خود از گوگل عقب نیاقتید و جستجوی اینترنتی شما نادیده گرفته نشود.

کارهایی که به سرچ درست شما در گوگل کمک می کند عبارتند از:

  • استفاده کردن از عبارت های خاص و متمایز
  • استفاده از خط (-) برای محدود کردن جستجو
  • استفاده از علامت نقل قول برای جستجو
  • استفاده نکردن از کلمات رایج و نشانه ها
  • استفاده نکردن از پسوندها
  • ویرایش جستجو
  • استفاده از تاریخچه مرورگر

زمانیکه می گوییم برای سرچ هر آنچه در گوگل در پی آن هستید از عبارت های خاص و متمایز استفاده کنید یعنی اینکه شاید درباره آن عبارت خاص در هر جایی اطلاعات کامل و دقیق وجود نداشته باشد اما در گوگل صفحات مختلف بسیاری درباره آن عبارت خاص شما برایتان نمایش داده خواهد شد. پس برای اینکه همیشه به نتیجه بهترین نسبت به سایرین درباره آنچه در جستجویش هستید دست پیدا کنید از عبارت های منحصر به فرد استفاده کنید که تنها مختص خودتان است.

وقتی عبارت جستجو شده توسط شما  مثلا شامل 4 کلمه باشد(یا کمتر یا بیشتر) نتایج را شاهد خواهید بود که ناخواسته هستند اما زمانیکه در عبارت جستجویی خود از خط تیره استفاده کنید می توانید هر نتیجه ناخواسته ای را حذف کرده  و تنها آنچه که می خواهید را در اختیار داشته باشید.

سرچ در گوگل

تعداد کلماتی که در گوگل سرچ میشود

اگر در پی عبارتی در قالب نقل قول هستید در ابتدا یا انتهای عبارتی که می خواهید سرچ کنید کمی از آن نقل قول را بیاورید  تا نتیجه نمایش داده شده آن چیزی باشد که شما می خواهید. این کار بهترین روش برای محدود کردن نتایج جستجو در گوگل می باشد

علاوه بر کارها و مهارت های که به تقویت جستجو شما در گوگل کمک می کند و آن ها را بهتر است که انجام دهید یک سری نباید ها هم وجود دارند مثلا همین استفاده نکردن از کلمات رایج و نشانه در سرچ عبارت مورد نظرتان در گوگل، بهترین کاری که می توانید در چنین شرایطی انجام دهید این است که عبارت مورد نظر خود را در حالت اصلی آن سرچ کنید مثلا اگر به دنبال کلمه ای در معنا و مفهوم راه رفتن هستید عبارت walking را سرچ کنید و به قول معروف لقمه را دور سر خود و گوگل نچرخانید.

مثالی از نمونه سرچ کاربران در سال 2015 که مورد بررسی قرار گرفته است

آمار سال 2015

جستجوی ۱ کلمه‌ای : ۲۰٫۲۹% (قبلا ۱۹٫۰۲% بود)
جستجوی ۲ کلمه‌ای : ۲۳٫۶۵% (قبلا ۳۲٫۵۸% بود)
جستجوی ۳ کلمه‌ای : ۲۱٫۹۲% (قبلا ۲۵٫۶۱% بود)
جستجوی ۴ کلمه‌ای : ۱۴٫۸۹% (قبلا ۱۲٫۸۳% بود)
جستجوی ۵ کلمه‌ای : ۸٫۶۸% (قبلا ۵٫۶۴% بود)
جستجوی ۶ کلمه‌ای : ۴٫۶۵% (قبلا ۲٫۳۲% بود)
جستجوی ۷ کلمه‌ای : ۲٫۴۹% (قبلا ۰٫۹۸% بود)
جستجوی ۸ کلمه‌ای : ۳٫۴۳% (تا قبل از ۲۰۱۴ جستجوی ۸ کلمه ای با این درصد وجود نداشت!)

جستجوی مردم چند کلمه ایست؟

جستجوی مردم چند کلمه ایست؟

آمار سال 2020

بیشترین تعداد سرچ توسط کاربران جستجوی ۳ کلمه‌ای و جستجوی 4 کلمه‌ای هستند و در ضمن نتایج صحیح تری نمایش داده میشود، و ما را به هدف میرساند، اگر ما یک عبارت 7 کلمه ای را جستجو کنیم به این صورت است که گوگل در باره بخشی از عبارت (مثلا 3 کلمه) را bold کرده وبیشتر آنها را به نمایش در می آورد، در مثال زیر این مورد نمایان است، ما با این عبارت نتیجه دلخواه خود نرسیدیم، زیرا در لینک اول ابزار گوگل پلنر را توضیح داده است، در لینک دوم کلمات مهم از نظر ایرانیان bold شده

یک نمونه از جستجو کاربران

یک نمونه از جستجو در گوگل

در ادامه لینک های مربوط به عبارت ” جستجوی مردم چند کلمه ایست؟” و در لینک سوم نتایج مشاهده میکنیم که باز هم ما به نتیجه نرسیدیم و تعداد سرچ یک کلمه را گفته است نه اینکه جستجوی مردم چند کلمه ایست؟

جستجو نادرست در گوگل

جستجو نادرست در گوگل

حرف آخر

شاید با انجام و رعایت تکنیک هایی که برای سرچ درست در گوگل برایتان عنوان کرده ایم دیگر به دنبال این سوال نباشید که در گوگل و سایر موتورهای جستجو، جستجوی مردم چند کلمه ایست؟ و اصلا برایتان مهم نباشد که آیا با سرچ یک کلمه می توانید به نتیجه ای که می خواهید برسید یا با سرچ 10 کلمه؟

آموزش های مرتبط با کلمه کلیدی

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4 %DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%D9%86 %DA%A9%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA %DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C %D9%BE%D8%B1 %D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88

آموزش یافتن کلمات کلیدی پر جستجو

%DA%A9%D9%84%D9%85%D9%87 %DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C %D8%B3%D8%A6%D9%88

راهنمایی برای یافتن و شناسایی و انتخاب کلمات کلیدی سئو

5/5 - (1 امتیاز)
76 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو