حذف نظرات منفی از گوگل مپ

حذف نظرات منفی از گوگل مپ
سئو سایت

حذف نظرات منفی از گوگل مپ

یکی از اقداماتی که در مقابله با نظرات و دیدگاه های منفی و همچنین مغرضانه رقبا به جهت حفظ اعتبار کسب و کارتان بایستی انجام دهید، حذف نظرات منفی از گوگل مپ است. حال در ادامه می خواهیم بررسی کنیم که آیا این کار امکان پذیر است.

ثبت شرکت یا بیزینس در گوگل مپ یا همان نقشه گوگل به شما کمک می کند به شیوه ای مطمئن و کارآمد به معرفی و برندینگ شرکت یا وبسایتتان بپردازید. با ثبت شرکت در نقشه گوگل، هنگامی که فردی نام وب سایت و یا شرکت شما را جستجو کند، در کنار نتایج ارگانیک جستجو با لوکیشن شرکت، اطلاعات تماس، گالری تصاویری که خود قرار داده اید و برخی اطلاعات اضافی مواجه می شود.

در گوگل مپ کاربران قادر هستند به بیزینس شما ستاره داده و نظرات خود را ثبت کنند. از جهتی اینکار به نفع شماست؛ زیرا موجب جلب اعتماد مشتریان بالقوه آینده تان می شود. اما از طرفی هم ممکن است با نظرای منفی در این بخش مواجه شوید؛ این نظرات می توانند به راحتی اعتبار شما را زیر سوال ببرند مگر اینکه به موقع و صحیح به این نظرات منفی عکس العمل نشان دهید.

تاثیر نظرات منفی نقشه گوگل در از دست رفتن مشتریان

تاثیرگذاری نظرات منفی در گوگل مپ

آیا می توان نظرات منفی را از گوگل مپ حذف کرد؟

همانطور که گوگل برای بهینه سازی سئو سایت و دیگر موارد مشابه الگوریتم های فراوانی دارد، در این رابطه نیز الگوریتم هایی دارد که به تایید نظرات کاربران و نمایش آن ها می پردازند؛ اما اینکه بتوانید این نظرات را حذف کنید، متاسفانه به صورت مستقیم این کار امکان پذیر نیست؛ راهکار هایی هستند که می توانید با استفاده از آن ها با این نظرات مقابله کنید.

ثبت نظرات در گوگل مپ یا نقشه گوگل

تمامی کاربران در گوگل قادر هستند که نظر خود را در نقشه گوگل ثبت کنند و برای اینکار تنها به یک جیمیلی که به آن کانکت باشند احتیاج دارند؛ ثبت نظر در گوگل مپ هم با دسکتاپ و هم با تلفن همراه امکان پذیر است. تمامی کاربران در گوگل می توانند نظرات سایر کاربران را در نقشه گوگل مشاهده کنند.

فرقی نمی کند این نقشه متعلق به چه ارگان و یا موسسه ای باشد، هر کاربری، با هر دستگاه و آی پی ای می تواند نظرش را در گوگل ثبت کند؛ جالب است که بدانید این افراد حتی می توانند پیشنهاد ویرایش بدهند برای نقشه ای که مشاهده می کنند. حال در این میان افرادی هستند که قصد آسیب رساندن به اعتبار شرکت یا سایت شما را دارند.

برای انجام اینکار به کامنت منفی گذاشتن در نقشه گوگلتان بسنده می کنند که در بسیاری از مواقع هم به خواسته شان می رسند، مگر اینکه شما به موقع عمل کنید. آیا حذف نظرات منفی از گوگل مپ یا نقشه گوگل ممکن است؟ در ادامه بخوانید.

مقالات مرتبط:‌ سئو گوگل مپ

نقشه سایت سئو ایران

گوگل مپ سئوایران

نحوه مقابله با نظرات منفی در گوگل مپ

حال می خواهیم بدانیم که چطور با این نظرات باید مقابله کنیم؛ ابتدا باید بدانید که نظرات منفی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • نظرات منفی واقعی
    این نظرات توسط مشتریان واقعی شما و کاربرانی که به نوعی با کسب و کارتان در ارتباط بوده اند، ثبت شده اند.
  • نظرات منفی مغرضانه
    این نظرات توسط رقبا و یا افرادی که قصد آسیب رساندن به اعتبار و وجهه عمومی بیزینس شما دارند، ثبت می شوند.

در وهله اول ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا باید به این نظرات اهمیت بدهیم؟ که بخواهیم حالا در مقابلشان عکس العمل هم نشان بدهیم.

به دو دلیل لازم است که به نظرات منفی گوگل مپ درست و منطقی جواب داد:

  1. طبیعتا هنگامی که کاربر جدید با جستجوی نام سایت یا شرکت شما با حجم زیادی از نظرات منفی در نقشه گوگلتان مواجه شود، از همکاری یا تعامل با شما صرف نظر خواهد کرد.
  2. از طرف دیگر، گوگل به این نظرات توجه می کند و متناسب با آن ها میزان رضایت کاربران از خدمات شما در سال های مختلف را می سنجد.
نظرات منفی ثبت شده در نقشه گوگل

نمونه نظرات منفی گوگل مپ

مقابله با نظرات منفی واقعی گوگل مپ

مشتریان و یا کاربران ناراضی واقعی را به سختی می توان از افراد کلاهبردار که نظرات منفی غیرواقعی می گذارند تشخیص داد؛ اما قطعا هستند مشتریانی که از خدماتی که دریافت کرده اند راضی نبوده اند و چون راهی جهت ابراز این نارضایتی پیدا نکرده اند، اقدام به ثبت نظر منفی در نقشه گوگلتان کرده اند.

برای مقالبه با این نظرات، اولین و بهترین راه دلجویی مستقیم از فرد شاکی است، اگر راه ارتباطی با او را دارید، پیش از آنکه قضیه جدی تر شود، با او تماس بگیرید و دلایل به وجود آمدن مشکل پیش آمده را شرح دهید و یا حتی می توانید پیشنهادات و آفر های ویژه ای را برای جلب رضایتش پیشنهاد دهید.

اقدام دیگری که می توانید انجام دهید، پاسخ به نظرات منفی در همان گوگل مپ است؛ با اینکار ار طرفی می توانید مشکل پیش آمده را توجیه کنید و از طرف دیگر با ارائه پیشنهادات جذاب، اعتبار از دست رفته خود را بازگردانید.

مقابله با نظرات منفی مغرضانه در گوگل مپ

از کجا بفهمیم نظری که در گوگل مپ ثبت شده واقعی است یا مغرضانه؟
این نظرات یا می توانند بدون متن و تنها با امتیاز 1 ستاره ثبت شده باشند و یا دارای متنی با لحنی تند و شدید باشند. این نظرات گویای ناراحتی رقبا از میزان موفقیت شما هستند. چطور باید با این نظرات اقدام کرد؟ آیا می توان آن ها را حذف کرد؟ همانطور که گفتیم حذف نظرات منفی از گوگل مپ به صورت مستقیم امکان پذیر نیست اما شما می توانید برای حذف آن به گوگل درخواستی ارسال کنید.

نظر منفی مغرضانه

نمونه نظر منفی مغرضانه در گوگل مپ

ارسال درخواست حذف نظر از گوگل مپ

به عکس زیر توجه کنید، در کنار هر کامنت، یک علامت سه نقطه وجود دارد که با کلیک بر روی آن با عبارت گزارش تخلف نظر مواجه می شوید.

گزارش تخلف نظر گوگل مپ

درخواست حذف نظر نقشه گوگل

بر روی این پرچم کلیک کنید تا صفحه ای برای شما باز شود، در این صفحه گوگل از شما اکانت گوگلتان را درخواست می کند و سپس کادری را قرار داده تا در آن دلایل خود برای حذف این کامنت را شرح دهید. خود گوگل نیز دلایلی را ذکر می کند که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

  1. این مرور به این مکان مربوط نمی شود.
  2. تعارض منافع
  3. توهین آمیز یا محتوای جنسی بی پرده
  4. نگرانی در مورد حریم خصوصی
  5. مشکل حقوقی
مشکلات احتمالی ریویو گوگل مپ

مشکل مرور یا نظرات نقشه گوگل

حتما توجه کنید که گزینه درست را انتخاب کنید، زیرا گوگل صحت آن را بررسی خواهد کرد؛ همچنین اگر کامنت دارای الفاضی زشت و رکیک باشد، با انتخاب گزینه اول کارتان بسیار راحت تر خواهد شد و سرعت حذف نظرات منفی از گوگل مپ افزایش خواهد یافت. پس از انتخاب هر یک از گزینه ها، پیام زیر برایتان ارسال خواهد شد:

پیام تشکر گوگل

تشکر گوگل از ثبت تخلف نظر

نکته: هرچه تعداد بیشتری با اکانت های مخلتف درخواست حذف یک نظر را از نقشه گوگل بدهند، زودتر نتیجه حاصل خواهد شد.

نکته: معمولا حذف کامنت های بد از گوگل 7 تا 30 روز زمان میبرد.

پاسخ دادن مستقیم به نظرات منفی

چه مواقعی به هیچ عنوان نمی توان به حذف نظرات منفی از نقشه گوگل پرداخت؟ موقعی که هیچ متنی در کار نباشد و کاربر تنها امتیاز 1 ستاره ثبت کرده باشد؛ دراین مواقع نمی توان نظری را در گوگل مپ حذف کرد.

اگر توجه کنید معمولا این نظرات باجیمیل هایی جعلی و بدون ارائه هیچ هویتی ثبت می شوند؛ حال در این زمان شما برای دفاع از خودتان می توانید پاسخی هدفمند برای این نظرات ارسال کنید. در متن پاسختان از فرد شاکی درخواست کنید که هویت خود را آشکار سازد تا بتوانید رضایت او را جلب کنید.

با اینکار سایر افراد با مشاهده نظر شما به نوعی متوجه خواهند شد که نظر ارسالی از جانب افرادی به صورت هدفمند ارسال شده تا به وجهه کسب و کار شما آسیب برسانند. همچنین نشان خواهید داد که برایتان مشتریانتان مهم هستند.

خنثی کردن اثر نظرات منفی با نظرات مثبت گوگل مپ

یک نظر منفی را 4 الی 5 نظر مثبت با امتیاز بالا می توانند خنثی کنند. برای جلب نظر مثبت گوگل، شما به امتیازی حدود 4.3 تا 4.6 احتیاج دارید؛ بیشتر از این مقدار می تواند غیر واقعی به نظر برسد و کمتر از این مقدار نشان دهنده عملکرد ضعیف شما خواهد بود. از مشتریان راضی خود بخواهید در گوگل مپ سایت یا شرکتتان نظرات واقعی و تجربه واقعی خود از همکاری با کسب و کارتان را درج کنند. با این کار می توانید کم کم اثر نظر منفی را محو کنید.

چرا باید نظرات منفی را از گوگل مپ حذف کنیم؟

نظرات منفی گوگل مپ می تواند تأثیر منفی بر کسب و کار شما داشته باشد. آنها می توانند منجر به موارد زیر شوند:

  • کاهش رتبه در نتایج جستجو
  • کاهش اعتماد مشتریان
  • بهم خوردن فرایند سئو
  • کاهش فروش

اگر نظرات منفی گوگل مپ خود را حذف کنید، می توانید از این پیامدهای منفی جلوگیری کنید.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که همه نظرات منفی نباید حذف شوند. نظراتی که واقعی و مرتبط هستند باید باقی بمانند، حتی اگر منفی باشند. این نظرات می توانند به شما کمک کنند تا نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود را شناسایی کرده و آن ها را بهبود بخشید.

در اینجا چند مورد از دلایلی که ممکن است بخواهید نظرات منفی گوگل مپ خود را حذف کنید آورده شده است:

  • نظرات غیر واقعی یا نادرست هستند. اگر یک نظر منفی مبتنی بر اطلاعات نادرست یا نادرست باشد، می توانید آن را حذف کنید.
  • نظرات توهین آمیز یا نژادپرستانه هستند. نظراتی که توهین آمیز یا نژادپرستانه هستند نباید در گوگل مپ باقی بمانند.
  • نظرات اسپم یا تبلیغاتی هستند. نظراتی که اسپم یا تبلیغاتی هستند نباید در گوگل مپ باقی بمانند.
سخن آخر

نکته آخر این است که طبیعتا شما نمی توانید همه را راضی نگه دارید و در نهایت هستند افرادی که با شما به مشکل برخواهند خورد؛ کافیست با این افراد به شیوه ای منطقی برخورد کنید و از کامنت منفی گذاشتن در گوگل مپتان جلوگیری کنید.

شما همچنین می توانید از نظرات منفی نقشه گوگلتان پی به نقطه ضعف هایتان ببرید و آن ها را بهبود بخشید.

روش طلایی برای حذف نظرات منفی گوگل مپ

میتوانید یکی از دوستان خود را که در ترکیه زندگی میکند با اسنادی که مشخص کند سایت مذکور که کامنت های بدی گرفته برای شماست به آدرس ساختمان مرکزی گوگل به آدرس Levent, Eski Buyukdere Cad. No: 209, 9th Floor 4, 34394 İstanbul, Turkey بفرستید و از تیم پشتیبانی گوگل به صورت حضوری تقاضا کنید تا کامنت ها را پاک کنند، این کار به صورت دستی و درخواست رسمی از تیم گوگل صورت خواهد گرفت.

سوالات متداول حذف نظرات منفی از گوگل مپ

1آیا حذف کامنت منفی از نقشه گوگل امکان پذیر است؟
به طور مستقیم خیر، شما تنها می توانید گزارشی مبنی بر ایجاد تخلفی به گوگل ارسال کنید، گوگل نیز خود بررسی کرده و درصورت صحت گزارش شما، پیام را حدف خواهد کرد.
2غیر از حذف پیام های منفی نقشه گوگل، چکار می توان کرد؟
شما می توانید به نظرات به صورت مستقیم پاسخی منظقی و قانع کننده بدهید؛ از طرفی هم می توانید با افزاش درج نظرات مثبت واقعی در نقشه گوگتان، اثر نظر منفی را خنثی کنید.
3اهمیت استفاده از گوگل مپ در سئو سایت چیست؟
از طرفی موجب افزایش اعتبار سایت یا شرکت و در نتیجه افزاش اعتماد مشتریان و کاربران می شود؛ از طرف دیگر معیاری جهت سنجیدن رضایت کاربران از خدمات شما توسط گوگل خواهد بود.
4.6/5 - (12 امتیاز)
74 / 100

5 Comments

  1. رحیمی گفت:

    چجوری به عنوان صاحب گوگل مپ به کامنت های مردم پاسخ بدیم؟

  2. SEO IRAN گفت:

    به اون صورت که مستقیم نظر بدین ممکن نیست

  3. عسگری گفت:

    با سلام
    شما برای حذف کامنت منفی به روش طلایی کسی رو میشناسید یا امکانش رو دارید که حذف بشه ؟ با پرداخت هزینه
    ***** میخواستم کامنت های منفی از گوگل مپ پاک بشه

  4. عسگری گفت:

    لطفا دیدگاه بنده رو اصلا پخش نکنید چون شماره تماس مدیریت در اون گفته شده این سوال رو بنده از قسمت پشتیبانی سایت کردم و انتظار پخش شدن نداشتم

  5. سروش گفت:

    جناب مهندس عزیز
    من تمام کارهایی که گفته بودین رو برای حذف نظرات منفی از گوگل مپ انجام دادم
    اما بی تاثیر بود
    چیکار باید بکنم؟
    خودتون میتونید برامون انجام بدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو