رفع خطای 503 Service Unavailable

دسته بندی خطای 503 Service Unavailable
سئو سایت

 رفع خطای 503 Service Unavailable چگونه است؟

این خطا جزکدهای معروف html می باشد که نشان دهنده عدم دسترسی به سرویس می باشد یعنی کاربران نمی توانند جهت رفع نیازهای خود صفحات سایت را مشاهده کنند و مجبور به ترک سایت می شوند و این رفتار به شدت بر روی سئو سایت و رتبه بندی آن تاثیر منفی می گذارد.

علت رخداد خطای 503 Service Unavailable چیست؟

خطای 503 ممکن است به دلیل تعمیر سرور و عدم سرویس دهی آن به کاربران باشد مثلا، سایت در حال آپدیت شدن باشد یا در زمان بک آپ گرفتن این خطا رخ بدهد.

زمانی که حجم در خواست کاربران بسیار بالا باشد و شاهد افزایش چشمگیری در ترافیک وب سایت باشیم خطای 503 Service Unavailable اتفاق می افتد زیرا ممکن است که منابع سرورها ارتقا داده نشده باشد در این حالت سرور فشار زیادی را احساس میکند و در نتیجه قادر به پاسخگویی نمی باشد.

عامل دیگری که می توان به آن اشاره کرد تنطیمات اشتباه DNS است زیرا اگر دچار مشکل بشود، ارور 503 Service Unavailable نمایش داده می شود.

نمایش خطای 503 Service Unavailable بر روی صفحه می تواند به علت ناسازگاری ایجاد شده در کدهایPHP باشد، یا اینکه به دلیل باگ هایی باشد که در قالب ها و افزونه های وردپرس وجود دارد. یعنی ممکن است شما قالب و افزونه های خود را از منابع غیررسمی دریافت کرده باشید و نسخه اصلی را به شما ارائه نداده باشند همین عامل در هنگام نصب برایتان مشکلاتی را ایجاد کرده و پیغام ارور 503 را به کاربر نمایش می دهد. برای جلوگیری از این مشکل باید سریعا افزونه فعال شده را به حالت غیر فعال تغییر بدهید

انواع خطای 503 Service Unavailable

انواع نمایش خطای 503 Service Unavailable

انواع نمایش خطای 503 Service Unavailable

  • 503 ERROR
  • HTTP 503
  • 503 SERVICE UNAVAILABLE
  • ERRORE 503 SERVICE UNAVAILABLE
  • HTTP ERROR 503
  • HTTP/1.1 SERVICE UNAVAILABLE

چگونه خطای 503 Service Unavailable را رفع کنیم؟

باید در ابتدا قبل از پرداختن به رفع خطا 503 این موضوع را به خوبی درک کنید که علت نمایش این خطا، خطای انسانی نیست بلکه به دلیل مشکلی است که در خود سایت و یا در سمت سرور رخ می دهد.

 بارگذاری مجدد سایت

اولین قدم برای رفع خطای 503 Service Unavailable این است که شما از قابلیت رفرش کردن سایت بهره بگیرید اگر به علت حجم بالای ترافیک وب سایت این خطا مشاهده شود به سادگی با فشردن کلید F5 می توانید سایت را مجددا بارگذاری کنید.

بررسی کردن کش مرورگر

شما می توانید با پاک کردن حافظه کش مرورگر از نمایش دادن خطای 503 جلوگیری کنید اما حواستان باشد که شیوه پاک کردن کش در مرورگرهای مختلف با هم دیگر فرق می کند.

چک کردن خطای 503 Service Unavailable

چک کردن خطای 503 Service Unavailable

چک کردن مودم برای رفع خطای 503 Service Unavailable

بهتراست در هنگام مشاهده این خطا تجهیزات شبکه که یکی از آن ها مودم می باشد را خاموش کنید و بعد از چند دقیقه مجددا آن را روشن کنید.

Restart کردن

زمانی که حجم در خواست ها رو به افزایش است و سرور متحمل بار زیادی می شود، می توانید به راحتی وب سرور را ری استارت کنید و سایت را از نمایش دادن خطای 503 در صفحات نجات بدهید.

بررسی کردن سرور و ایجاد یک برنامه ریزی در زمان بحرانی

شما باید در ابتدا قبل از انجام هر کاری احتمال هر چیزی را پیش بینی کرده باشید مثلا ممکن است سایت روز به روز گسترده و بزرگ بشود در این حالت قطعا بازدیدکنندگان افزایش می یابند و شاهد ترافیک چشمگیری در سایت خواهیم بود پس باید تدابیر لازم را از قبل برای افزایش منابع خود اندیشیده باشید زیرا با افزایش نرخ بازدید در سایت شما قطعا نیازمند افزایش منابع خواهید بود در غیر اینصورت شما با نمایش خطای 503 Service Unavailable در سایت مواجهه می شوید.

بررسی کد

شما باید برای جلوگیری از نمایش خطای 503 تمامی کدهای مربوط به صفحات سایت خود را بررسی کنید ودرصورت مشاهده هر گونه باگ آن را رافع کنید زیرا وجود همین باگ ها باعث می شود که سرور نتواند جوابگوی نیازهای کاربران باشد.

بازدید مجدد سایت در ساعت های زمانی مختلف

اگر شما قسمت های مختلف سایت را که حدس می زنید علت بروز خطا به آن دلیل باشد را به درستی چک کردید ولی همچنان خطای 503 Service Unavailable را مشاهده می کنید پس شک نکنید که مشکل از سمت سرور سایت می باشد و باید سایت را ترک کنید و در ساعتی دیگر مجددا از سایت بازدید کنید.

برای رفع خطای 503 Service Unavailable کوکی ها را چک کنید

زمانی که شما با انجام تمامی اقداماتی که در بالا برایتان توضیح دادیم همچنان با خطای 503 در گیر هستید بهتر است این بار کوکی های مرورگر را چک کنید و آن ها را حذف کنید.

سایت را در کامپیوترهای مختلف بررسی کنید

اگر شما در زمان بازدید از سایت با خطای 503 مواجهه شدید بهتر است از دوستان خود بخواهید که در مرور گر سیستم خود سایت مربوطه را سرچ کنند اگر این سایت در سیستم های دیگر به راحتی نمایش داده شد پس نتیجه می گیریم که مشکل از سیستم شما می باشد، در غیر اینصورت در صورت عدم دسترسی دیگران به آن، مشکل اساسی از سمت وب سایت مربوطه است و باید صبر کنید تا تعمیر شود و شما در ساعتی دیگر به سایت مجددا رجوع کنید.

dns و کوکی ها روی خطای 503 Service Unavailable تاثیر دارند

dns و کوکی ها روی خطای 503 Service Unavailable تاثیر دارند

در صورت مشاهده خطای 503 Service Unavailable ، می توانید DNS خود را چک کنید.

ممکن است پیکر بندی و تنظیمات DNS به درستی در سمت دریافت کننده درخواست انجام نشده باشد می توانید در این حالت مودم خود را خاموش کنید تا مشکل حل بشود یا اینکه در تنظیمات مربوط به آن وارد بشوید به قسمت تنظیمات Control panel وارد شوید وارد قسمت network and sharing center بشوید و روی زبانه change adapter setting کلیک کنید در مرحله بعدی راست کلیک کنید و وارد تنطیمات properties بشوید و در آن جا تنطیمات DNS را تغییر بدهید.

خطایابی هنگام مشاهده ارور 503

خطایابی هنگام مشاهده ارور 503

اگر به هر دلیل مشکل و ارور سرور شما حل نشد در این برگه با معنی ارورهای سرور به صورت کامل آشنا شوید.

نتیجه گیری

امیدواریم با خواندن این مقاله به شما در رفع خطای 503 Service Unavailable کمک کرده باشیم باید تمام تلاش خود را بکنید که از رخدادن این اتفاق جلو گیری کنید زیرا به شدت بر روی نرخ بازدید وب سایت شما و عدم رضایت کاربران تاثیر منفی می گذارد و همچنین سایت را از رسیدن به یک سئو موثر و کاربردی باز میدارد و در کل باعث کاهش رتبه وب سایت می شود پس شما باید اقدامات لازم را که در این مقاله به سادگی برایتان شرح دادیم را انجام بدهید تا بتوانید رتبه و جایگاه خود را در مقایسه با رقیبان حفظ کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
77 / 100

1 Comment

  1. ناشناس گفت:

    Visitor Rating: 5 Stars

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو