روش های بهبود سئو سایت

بهبود سئو سایت

اهمیت بهبود سئو سایت

همانطور که می دانید سئو برای بهبود و بهینه سازی رتبه سایت است ولی خود سئو نیز در بغضی شرایط باید بهبود بخشیده شود تا بتواند به بهبود رتبه سایت شما کمک کند، در کل بهبود بخشیدن می تواند شامل جدید کردن، درست کردن و خیلی کار ها باشد که در ادامه به آنها می پردازیم وقتی که شما سئو سایت خود را بهبود می بخشید قطعا گوگل متوجه فعالیت شما و تلاش شما برای بهتر کردن وضعیت سایت می شود و قطعا در این راه به شما کمک خواهد کرد ولی خوب جلب کردن اعتماد گوگل هم آسان نیست ولی شدنیه.

روش های بهبود سئو سایت

برای بهبود وضعیت سئو سایت روش های زیادی می توان نام برد مانند:

  1. سرعت سایت خود را زیاد کنید: سرعت سایت و لود شدن سایت شما از چند جهت می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد یکی از جهت اینکه اگر سرعت سایت شما خیلی کند باشد قطعا کاربران شما از سایت شما خارج می شوند که این خیلی می تواند برای سایت شما گران تمام شود و از جهت دیگر قطعا این امر باعث کاهش ترافیک سایت شما می شود که این موضوع شما را از لیست سایت های معتبر و با ارزش در نگاه گوگل حذف می کند بنابراین سرعت سایت خیلی مهم است.
  2. از لینک های خارجی معتبر استفاده کنید: اگر بتوانید از سایت های خارجی لینک بگیرید و یا حتی به سایت های خارجی معتبر لینک بدهید می تواند به بهبود سئو سایت شما کمک کند.(اگر می خواهید درباره لینک بیلدینگ خارجی بدانید کلیک کنید.)
  3. مطالب خود را بروز کنید یا از قاعده فرش نس استفاده کنید: وقتی که شما مطالب گذشته سایت خود را بروز کنید و یا آن را عوض کنید گوگل متوجه می شود که شما حواستون به مطالب قبلی سایت خود هستید و آن را رها نکرده اید پس به شما در رتبه ساییتان کمک می کند.
  4. سایت خود را برای تلفن همراه بهینه کنید: الان که کل دنیا داره به سمت تلفن های هوشمند می رود پس تلفن های هوشمند برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است پس سایت خود را برای موبایل از لحاظ ظاهر و هر لحاظی بهینه کنید.
  5. تگ عنوان های خود را درست کنید: برای عنوان های خود هدینگ درست را انتخاب کنید که محتوای اصولی تر و بهینه شده ای را تولید کنید تا به رتبه سایت شما کمک کند.
  6. لینک سازی داخلی خوبی داشته باشید: اگر بتوانید لینک سازی داخلی خوبی داشته باشید با برقراری پیوند بین صفحات خود می توانید هر کدام از صفحات خود را بهبود ببخشید.
  7. به آلت تصاویر خود دقت کنید: عکس های شما پیش نویسی دارند که گوگل آن را می خوانند که اگر به آن اهمیت ندهید گوگل شما را فاقد اعتبار می داند.
  8. توضیحات متا خود را کامل کنید: در محتوا های خود حتما و حتما به متن اسنیپت خود اهمیت بدهید و آن را کامل کنید چون گوگل حتما ان را بررسی می کند.
  9. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید: اگر در شبکه های اجتماعی فعال باشید و بین سوشال و سایت خود لینک ایجاد کنید قطعا گوگل متوجه فعالیت شما می شود و شما را از یک اعتبار بالایی برخوردار می داند.
  10. در مرحله آخر هرچقدر شما کاربران بیشتری را به سایت خود جذب کنید نه تنها حمایت کاربران را بدست می آورید گوگل هم با سایت شما رابطه خوبی برقرار می کند چون کاربران و ترافیک سایت برای گوگل خیلی مهم است.

تاثیر محتوا در بهبود سئو سایت

محتوا جزو چیزهایی است خیلی برای گوگل مهم است و طبق تجربه های جمع آوری شده محتوای درست می تواند یک تاثیر زیادی بر روی سئو سایت بگذارد، ولی کدام محتوا درست است که می تواند به سئو کمک کند؟ محتوای درست باید شرایط زیر را دارا باشد:

  • محتوای طولانی و منحصر به فرد: در همین اول باید به شما بگویم که متن طولانی باعث نمی شود که گوگل خیلی خوشش بیاید و شما را برای این موضوع تحسین کند ولی یکی از کار هایی که گوگل برای مقایسه سایت ها در محتوا انجام می دهد تعداد کلمات است ولی در کل محتوایی می تواند حتی دویست کلمه باشد ولی انقدر عالی باشد رتبه بالایی بگیرد، بحث دیگر بحث منحصر به فرد بودن محتوا است اگر محتوای شما کپی نباشد و مخصوص به خودتان باشد قطعا جایگاه خوبی در گوگل می گیرد.
  • قاعده نامزدی: یکی از قاعده های جالب که اسم زیبایی هم دارد قاعئه نامزدی است ولی حالا این قاعده به چه معناست؟ وقتی شما بتوانید با محتوا های خود کاربران را در سایت خود نگه دارید و آن ها را به سمت مطالب خود جذب کنید، با محتوا های خود رابطه ای با کاربران خود برقرار کردده اید برای همین به آن قاعده نامزدی می گویند.
  • قابلیت اشتراک پذیری: وقتی مطالب شما از یک استاندارد خوبی برخوردار باشد و باعث شود که کاربران به سایت شما جذب شوند، مطالب شما را به اشتراک می گذارند که این می تواند برای سایت شما خیلی خوب باشد چون گوگل می بیند که شما از طرف کاربران خود مورد قبول هستید.

    محتوا و سئو

    تاثیر محتوا بر سئو سایت

اهمیت دامنه بر بهبود سئو

دامنه در بعضی شرایط می تواند به شما کمک کند، مثلا وقتی که سایت شما پنالتی شده باشد با یک تغییر در دامین می تواند سایت خود را از اول زنده کنید، به نوعی دامنه می تواند یک شانس مجدد برای شما باشد تا سایت از دست رفته خود را دوباره در لیست سرپ گوگل قرار دهید. قطعا همان اول باید نامی برای دامنه خود انتخاب کنید که مرتبط به کارتان باشد که از همان اول دامنه اصولی برای سایت خود داشته باشید که این موضوع هم تاثیر زیادی بر سئو دارد.

اهمیت دامنه

تاثیر دامنه بر بهبود سئو سایت

چند ترفند در بهینه کردن سئو سایت

بعضی از ترفند ها برای بهبود سئو سایت وجود دارد که شاید یک مقداری فنی تر از بقیه تکنیک ها باشد که شامل:

  • به ui و ux سایت خود اهمیت بدهید قطعا تاثیرگذار است.
  • اسکیما های تمام صفحات خود را قرار دهید.
  • از نظر فنی سایت خود را بررسی کنید مانند کد ها و حجم عکس ها و .. که سایت را می تواند سریع کند.
  • به سئو محلی اهمیت بدهید.
  • کلمه کلیدی درستی انتخاب کنید.(آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی)
  • از تبلیغات آزاردهنده که ممکن است کاربران شما را از سایت خارج کند دوری کنید.
  • حواستون به duplicate شدن محتوا های خود باشد.

    ترفند های مفید در سئو

    ترفند بهینه کردن سئو سایت

نتیجه گیری درباره بهبود سئو سایت

قطعا همه ما می دانیم که سئو می توانیم به آسانی در گوگل رتبه خوبی بگیریم ولی نحوه بهبود سئو کار آسانی نیست و خوب قطعا از اهمیت بالایی بر خوردار است، شما با رعایت کردن مراحل بالا قطعا می توانید سئو خود را وارد یک مرحله جدید کنید و به ارزش سایت خود اضافه کنید که این موضوع می تواند خیلی به شما کمک کند پس بترکونید:)

سوالات متداول

1اگر تمام تمرکز خود را بر روی تلفن همراه بگذاریم نمی تواند به ما کمک کند؟
با اینکه الان دنیا داره به سمت جامعه موبایلی می رود نبایداز دسکتاپ چشم پوشی کنید چون گوگل برای دسکتاپ نیز امتیاز مخصوص به خودش را کنار گذاشته است.
2یکی از مهم ترین راه هایی که می توان سرعت سایت را بالا برد چیست؟
یکی از ساده ترین راه ها این است که شما تمام عکس ها گیف ها ویدئو های پرحجم را از سایت حذف کنید یا حجم آنها را کم کنید.
3کیفیت محتوا ها می تواند برروی بهبود سئو کمک کند؟
قطعا اگر کیفیت محتوا های شما زیاد شود و از کیفیت بالایی برخوردار باشد رتبه خوبی در گوگل می گیرد.
4گرفتن بک لینک می تواند به بهبود سئو کمک کند؟
اگر از سایت معتبر باشد می تواند به رتبه سایت کمک زیادی بکند و قطعا ارزش سایت را بیشتر می کند در نگاه گوگل.
4/5 - (1 امتیاز)

2 Comments

  1. علی گفت:

    اگر به جای اینکه مطالب سایت را فرش نس کنیم یک چیزه جدید بنویسیم بهتر نیست؟

  2. آرین اخباری گفت:

    چون گوگل با همچین مطلبی در سایت ما قبلا روبه رو شده بنابراین آن را فاقد ارزش می شمارد بهتر است از فرش نس استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو