چرا توضیحات متا برای سئو مهم هستند؟

چرا توضیحات متا برای سئو مهم هستند؟
سئو سایت

چرا توضیحات متا برای سئو مهم هستند؟

توضیحات متا خلاصه مطالب را ارائه می دهد. در واقع خلاصه ایی مهم و با ارزش درباره صفحات وب را در اختیار گوگل قرار می دهد.

سئو و توضیحات متا

در گذشته عناصر html که به عنوان برچسب های توضیحات متا هم شناخته می شدند از نظر سئو ارزش چندانی نداشتند اما امروزه نقش بسیار مهمی در رتبه بندی سئو دارند.
نکته: توضیحات متا عامل رتبه بندی نیست ولی می تواند بر روی رتبه بندی تاثیر منفی بگذارد.
Martin Splitt درباره چگونگی استفاده گوگل از توضیحات متا می گوید: توضیحات متا به همراه عنوان، یک خلاصه سطح بالا از صفحات وب را برای گوگل فراهم می کند.توضیحات متا و عنوان اولین چیزی است که افراد بعد از جستجو کردن آن را مشاهده می کنند و می تواند یک دید مهم و با ارزش از صفحات را در اختیار کاربران قرار بدهد.
و به گوگل کمک می کند تا محتوایی را که برای سایت اهمیت دارد را بهتر درک کند، پس می توان گفت که توضیحات متا برای نتیجه موتورهای جستجو گوگل به کار می رود و برای رتبه بندی استفاده نمی شوند.

آیا می دانید که ایجاد توضیحات متا مناسب می تواند CTR شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد؟

تگ متا همواره به عنوان عاملی برای بهینه سازی بوده است اما گوگل تاکید می کند که تگ متا به رتبه بندی کمک نمی کند زمانی که توضیحات متا را به درستی انجام می دهید، بر روی نرخ کلیک CTR و کیفیت نتیجه جستجو تاثیر می گذارد. توضیحات متا در SERP های زیرعنوان صفحه نمایش داده می شود.

نمایش متا تگ در serp

نمایش متا تگ در serp

چرا توضیحات meta برای سئو مهم هستند؟

طبق یک مطالعه عمیق اخیر که توسط Yoast انجام شده است مشاهده می شود که :
گوگل به طور خودکار بسیاری از توضیحات متا را ایجاد می کند،صرف نظر از مواردی که نوشته شده است و صرف نظر از اینکه آیا این صفحه در گروه های تقسیم شده برای ایجاد مطالعه تعیین شده است یا خیر
فرقی نمی کند Yoast توضیحات متا را، طولانی یا کوتاه ایجاد کرده باشد و اینکه آیا تراکم کلمات کلیدی بالا یا پایین، برای آنها اجرا شده است.
در دو سوم از مواردی که مورد بررسی قرار گرفتند، گوگل از جملاتی که دراولین پاراگراف نوشته شده است به عنوان توضیحات متا استفاده می کند البته، این ادعا خاص تضمین نمی‌کند که گوگل، همین کار را برای سایت شما انجام دهد
پس باید بر روی شرح مقاله بسیار تمرکز کنید که به عنوان تگ متا بسیار کامل باشد.
علاوه براهمیت توضیحات متا برای سئو، توضیحات متا می توانند در برگیرنده:
افزایش CTR یک سایت در SERP ها: بررسی ها نشان می دهد، توضیحات متا که به خوبی نگارش یافته و بهینه سازی شده اند، مستقیماً مسئول افزایش درخواست در مورد محدودیت وب سایت هستند.
ترافیک : بهینه سازی اصولی سایت باعث افزایش CTR سایت شده و در نهایت منجر به ترافیک بیشتر سایت می شود.
تبدیل های احتمالی: زمانی که به خوبی توضیحات متا را مرتبط با موضوع وب سایت می نویسید برای کاربران بسیار جالب و هیجان انگیز است و حس کنجکاوی آن ها تحریک می شود و وادار به کلیک کردن می شوند.
و باعث افزایش نرخ تبدیل در سایت می شود آمار نشان می دهد که افزایش ترافیک و CTR باعث می شود که Google سایت شما را به عنوان یک سایت معتبر و برند سازی شده تبلیغ کند اخیرا رئیس Google Brain در کانادا تائید کرده است که مدت زمان ساکن شدن و ماندگاری کاربر در سایت یک عامل رتبه بندی براساس راهنمای تعیین قطعی سئو برایان دیان در سال 2018 می باشد.

دلایل اهمیت متا در سئو

دلایل اهمیت متا در سئو

توضیحات متا در مقابل قسمت های SERP

بعضی از افراد به اشتباه از اصطلاح (توضیحات متا ) و( قسمت های جستجو) به جای یکدیگر استفاده می کنند
اما توضیحات متا و قسمت های جستجو دو چیز متفاوت هستند.
توضیحات متا یک برچسب html است که توسط خود شما مدیریت می شود، آن را ایجاد کرده و بهینه می کنید
اما قسمت های جستجو چیزی است که گوگل برای سایت شما در نظر می گیرد که می تواند توصیفی باشد که توسط خود شما ایجاد شده است یا اینکه چیزی کاملا متفاوت باشد کنترل این قسمت در دست گوگل می باشد.
ممکن است شما بپرسید چرا گوگل از توضیحات متا شما استفاده نمی کند؟ با توجه به جستجو، گوگل ممکن است توضیحاتی برای صفحه وب در نظر بگیرد که کاملا متفاوت از توضیحاتی است که شما برای صفحه وب خود ایجاد کرده اید. البته این امر طبیعی است گوگل از سال ها پیش تا به امروز این روند را به صورت خودکار انجام می دهد.
طول ایده آل توضیحات متا
سالها به عنوان یک روش استاندارد SEO در نظر گرفته شده است تا حداکثر توصیف های متا را در 160-165 کاراکتر شرح دهید.
دلیل این امر این است که این بهینه سازی به جلوگیری از کوتاه شدن توضیحات متا در SERP ها کمک می کند و در نتیجه مانع نرخ پرش زیاد می شود.
البته در اواخر سال گذشته، گوگل تغییراتی را در قسمت های SERP اعلام کرد و آنها را تا 300 کاراکتر افزایش داد یعنی چیزی بیش از دو برابر حد معمول 150-165 که توصیه شده است.
moz یک مطالعه عمیق انجام داد که مشخص کرد نوشتن ۳۰۰ کاراکتر برای توضیحات متا را باید به عنوان یک حد جدید مشاهده کرد. سپس گوگل به سرعت به حد استاندارد تعداد کلمات تغییر یافت.

برای تست و آزمایش متا چه کار کنیم؟

بهتر است تمام نظریات و پیشنهادات افراد در مورد توضیحات متا را بخوانید و تحقیق و آزمایش های لازم را برای سایت خود انجام بدهید.
در مورد SERP ها تحقیق کنید
صرف نظر از اینکه کسب و کار شما چیست باید در درجه اول تحقیقات خود را که بیشتر شامل تحقیقات SERP است را انجام بدهید. در مورد رقیبان خود در این زمینه تحقیق کنید، و همواره SERP های مربوط به خود را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه چک و بررسی کنید

مراحل انجام تحقیقات SERP

  • درباره کلمات کلیدی هدفمند خود تحقیق کنید.

در مورد SERP برای رقابت خود تحقیق کنید که آنها چه کار می کنند، در این مرحله به رقیبان خود نگاه کنید و بررسی کنید که آن ها دقیقا چه کاری را انجام می دهند.
آنها را با هم در یک صفحه گسترده اکسل لیست کنید و بررسی و ردیابی های لازم را انجام بدهید.
با استفاده از افزونه SEO Quake Google Chrome ، می توانید انتقال Google SERPs را به صفحه گسترده اکسل سریع و کارآمد انجام دهید این به شما امکان می دهد روند رقابت خود را حفظ کرده و آنها را به راحتی و به صورت ماهانه بدون هزینه های سنگین ماهانه ردیابی کنید.

  • در باره مشتریان خود تحقیق کنید: باید مشتریان و نیازهای آن ها را به خوبی شناسایی کنید تا بتوانید به خوبی پاسخگوی سوالات و خواسته های آن ها باشید.

حتما کلمات کلیدی ایی در توضیحات متا قرار بدهید که مرتبط با کار شما و نیاز و خواسته مشتری باشد. البته Google همچنان ادعا می کند که برای اهداف رتبه بندی از کلمات کلیدی در توضیحات متا استفاده نمی کنند. اما وقتی تحقیقات SERP را انجام می دهید، شما چه می بینید؟ کلمات کلیدی برجسته در توضیحات متا.
ولی نمی تواند تضمین کند که گوگل در حال استفاده از آن ها می باشد ولی به عنوان چیزی که کاربر در نگاه اول می بیند بسیار کارساز است زیرا می تواند با توجه به نیاز کاربر باعث بشود با دیدن آن بگوید این همان چیزی است که من می خواهم و بر روی آن کلیک می کند.

  • از عناوین اجتماعی پرطرفدار در توضیحات متا خود استفاده کنید.

توضیحات متا را خاص کنید: متن متا باید به گونه ایی نوشته بشود که اعتماد به نفس را القا کند یعنی اطمینان داشته باشید که متن شما دقیقا همان چیزی را ارائه می دهد که کاربران به دنبال آن هستند.

هدف شما نباید صرفا متقاعد کردن کاربران باشد به شیوه ایی که خودتان دوست دارید بلکه تلاش شما این باشد که دقیقا درباره چیزی صحبت کنید که مخاطبان شما به دنبال آن هستند.
تازه کردن تگ متا در مورد محتوای قدیمی تر: هنگامی که در وب سایت محتوای قدیمی دارید، درصورت تازه کردن توضیحات متا، می تواند برای سایت مفید باشد. این می تواند یک روش عالی برای به دست آوردن بازدید جدید از صفحات قدیمی باشد.

آیا توضیحات متا به Google در درک مطلب کمک می کند؟

ایا متا در گوگل تاثیر میگذارد؟

ایا متا در نتایج گوگل تاثیر میگذارد؟

بله توضیحات متا به Google کمک می کند تا آن محتوایی را که برای شما دارای اهمیت است را به خوبی درک کند. ولی از طرفی هم تاکید می کنند که در رتبه بندی تاثیری ندارد.

سخن پایانی

توضیحات متا چیست؟ توضیحات متا متنی است حدود 150 کاراکتر که به طور خلاصه و مفید اطلاعاتی را برای درک بهتر گوگل از محتوای صفحات در اختیار آن قرار می دهد که می تواند به عنوان اولین چیزی که کاربر بعد از جستجو در نتایج عنوان می بیند بسیار قابل اهمیت باشد و مخاطب را وادار به کلیک کردن بکند

توضیحات متا می تواند نرخ کلیک و ترافیک سایت را افزایش بدهد ولی نکته ایی که در مقاله هم به آن اشاره کردیم این است که به یاد داشته باشید که متا عامل رتبه بندی نیست اما می تواند بر روی رتبه بندی تاثیر منفی بگذارد اگر که به درستی بهینه نشده باشد.

4.5/5 - (15 امتیاز)
76 / 100

1 Comment

  1. کیوان رشیدی گفت:

    منظور از تست و آزمایش متا کدوم متا هستش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 7 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو