سئو سایت pdf

سئو سایت pdf
سئو سایت

برخلاف باور غلطی که درباره سئو سایت وجود دارد تمامی فایل های موجود در سایت از جمله pdf توسط خزندگان گوگل بررسی و ایندکس می شوند پس اینجاست که سئو سایت pdf اهمیت پیدا می کند و شما باید تمامی فایل های پی دی افی که قصد دارید در سایت خود قرار دهید را سئو کنید. بیشتر سئوکاران از بهینه سازی فایل های pdf چشم پوشی می کنند اما این به معنی از دست دادن حجم عظیمی از ترافیک است. سایت های کتاب های الکترونیکی ارائه می دهند باید به بهینه سازی فایل های پی دی اف خود اهمیت دهند تا در صفحه اول گوگل حرفی برای گفتن داشته باشند که در این مقاله می خواهیم تمامی موارد سئو pdf را آموزش دهیم.

اصول سئو فایل های pdf

بهینه سازی فایل های pdf کمی با سئو سایت و بهینه سازی صفحات سایت تفاوت دارد اما اصول اصلی مانند تحقیق کلمات کلیدی و استفاده درست از آنها رعایت می شود. بطور کلی منظور از سئو سایت pdf یا فایل های pdf این است که:

  1. یک اسم مناسب برای فایل pdf انتخاب کنید و با آن اسم در سایت آپلود کنین.
  2. از یک عنوان یا تایتل مناسب برای سئو pdf استفاده کنید.
  3. توضیحات متا برای فایل پی دی اف بنویسید.
  4. نوشتن هدینگ های جذاب برای فایل pdf
  5. به کلمات کلیدی خود لینک دهید
اصول سئو pdf

اصول سئو فایل pdf

نحوه انتخاب نام مناسب برای سئو pdf

نامی که شما برای فایل پی دی اف خود انتخاب می کنید در نتایج جستجو نمایش داده می شود پس برای بهبود سئو سایت بهتر است از نامی را انتخاب کنید که قدم اول طولانی نباشد و در قدم دوم از جمله کلماتی باشد که روزانه توسط کاربران جستجو می شود. برای مثال شما یک آموزش تحت عنوان چگونه سایت pdf خود را سئو کنیم نوشته اید مناسب ترین نام برای این فایل سئو سایت pdf است که هم کوتاه است و هم روزانه توسط کاربران زیادی سرچ می شود. توجه داشته باشید که حتما از فاصله برای جدا کردن کلمات استفاده کنید.

انتخاب نام مناسب سئو pdf

نحوه انتخاب نام مناسب سئو pdf

نحوه نوشتن عنوان و توضیحات متا برای سئو سایت pdf

مانند تمامی تصاویر و صفحات وب سایت فایل های pdf نیز دارای اسم و توضیحات هستند. شما باید عنوان و توضیحات را به فایل پی دی اف خود اضافه کنید تا برای موتورهای جستجو بهینه شود و کاربران هم متوجه شوند که این فایل در چه موردی است و چه مواردی در آن بیان شده است. برای اضافه کردن عنوان و توضیحات متا به فایل pdf خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد برنامه Acrobat Reader شوید
  2. سپس روی Document Properties کلیک کنید.
  3. در بخش عنوان باید عنوان مورد نظر خود را وارد کنید.
  4. در بخش موضوع نیز توضیحات متا خود را درج کنید.

یک نکته بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که توضیحات متایی که برای فایل pdf خود می نویسید نباید با توضیحات متا آن صفحه که فایل پی در اف در آن قرار دارد یکی باشد و برای هر کدام متا دیسکریپشن جداگانه ای وارد کنید.

آموزش نوشتن هدینگ های جذاب برای سئو pdf

در ابتدای آموزش سئو سایت pdf توضیح دادیم که تفاوت هایی وجود دارد اما موارد اصلی رعایت می شود. یکی از این موارد اصلی نوشتن هدینگ های جذاب است به نحوی که کاربر را ترغیب کند تا بقیه مقاله را نیز بخواند. شما در انتخاب سرفصل ها و هدینگ ها باید دقیقا شبیه به محتوای سایت عمل کنید. قوانین کلی نیز مانند داشتن تنها یک h1 و عدم محدودیت در استفاده از h2 تا h6 هم باید رعایت شود.

در فایل pdf لینک قرار دهید

لازم است باز هم به این مورد اشاره کنیم که موتورهای جستجو با فایل های pdf رفتاری کاملا مشابه صفحات سایت دارند. پس همان ارزشی که صفحات سایت دارند دقیقا فایل های پی دی اف نیز دارند پس لینک ها یا پیوندهایی که شما در فایل pdf قرار می دهید به سئو سایت pdf شما کمک می کند. حتی می توانید برای ارزشمند تر کردن فایل خود از آن به یک وب سایت خارجی مرتبط پیوند دهید.

توجه داشته باشید که ممکن است فایل pdf شما بارها و بارها توسط افراد دانلود شود وجود یک لینک در آن سبب می شود تا آنها با خواندن فایل مجدد به سایت شما سر بزنند و این به معنای بهبود سئو سایت pdf شما است.

از صفحات سایت خود به فایل pdf لینک دهید

برای اینکه فایل pdf شما ارزشمند شود و گوگل متوجه اهمیت آن شود تا در نتایج جستجو هم آن را بالا بیاورد باید از صفحات مختلف وب سایت به آن لینک دهید تا بتوانید ارزش آن را افزایش دهید و گوگل را مجبور کنید آن فایل را در صفحات جستجو مرتبط رتبه بندی کند و به این ترتیب سئو سایت pdf شما بهبود می یابد و شانس دیده شدن شما افزایش می یابد.

نکات مهم در سئو سایت pdf

خب تا به اینجا آموختیم که چگونه باید یک فایل pdf را سئو کنیم و در سایت آپلود کنیم. اما نکاتی وجود دارد که حتما باید به آنها توجه کنید تا سئو سایت تان بهبود یابد و فایل پی دی اف نیز در نتایج جستجو رتبه بندی شود. از جمله نکات مهم در سئو سایت pdf می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

  1. از محتوای تکراری در pdf استفاده نکنید.

    همانطور که گفتیم گوگل با فایل های pdf دقیقا مشابه محتوای وب سایت رفتار می کند پس بدیهی است که استفاده از محتوای تکراری در pdf نه تنها به سئو سایت کمک نمی کند بلکه سبب جریمه شدن وب سایت شما می شود.

    نکات مهم سئو سایت pdf

    پرهیز از محتوای تکراری در pdf

  2. از ذخیره کردن فایل های pdf به عنوان تصویر خودداری کنید

    برخی از برنامه هایی که به شما اجازه ساخت فایل pdf را می دهند اغلب پیشنهاد می کنند آن را به عنوان یک تصویر ذخیره کنید. این امر سبب می شود تا کاربران محتوا را بخوانند اما درک آن برای موتورهای جستجو سخت می شود. پس حتما فایل پی دی اف خود را بصورت متنی ذخیره کنید.

  3. فایل ها pdf را برای موبایل بهینه کنید

    بیشتر کاربران قطعا با موبایل از pdf شما استفاده می کنند و آن را می خوانند برای بهبود سئو pdf خود بهتر است پی در اف را جاستیفای کنید و متون آن را تراز کنید تا نیاز به اسکرول افقی نباشد.

  4. سایز فایل pdf را کاهش دهید

    یکی از نکات سئو سایت pdf توجه به حجم فایل است و این تنها در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ اهمیت دارد. سعی کنید ابتدا حجم فایل پی دی اف شما بیشتر از 5 یا 7 مگابایت نباشد و اگر بیشتر شد برای کاهش حجم تصاویر موجود را بهینه کرده و مجدد در آپلود کنید.

نمونه فایل pdf سئو شده

اگر جزو افرادی هستید که باید در یادگیری مثالی ببینید تا موضوع را درک کنید در فایل زیر برای یادگیری بهتر سئو سایت pdf یک فایل پی دی اف سئو شده قرار می دهیم که شما کاملا متوجه این موضوع شوید.

دانلود نمونه فایل آموزش سئو pdf

سوالات متداول درباره سئو سایت pdf

۱آیا محتوای فایل پی دی اف توسط موتورهای بررسی می شود؟
بله تمامی محتوا فایل از جمله تصاویر بررسی و ایندکس می شوند
۲چگونه برای فایل پی دی اف توضیحات متا بنویسیم؟
شما به کمک Acrobat Reader می توانید برای فایل خود توضیحات متا و عنوان مناسب بنویسید
4.4/5 - (5 امتیاز)
80 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 14 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو