سئو و نیم فاصله

نیم فاصله
سئو سایت

موارد تاثیرگذار در سئو سایت

برای اینکه سئو سایت موفقی داشته باشید موارد و فاکتورهای بسیاری وجود دارد که تقریبا می توان گفت برای اندازه گیری تاثیر آنها هیچ مقیاسی وجود ندارد. تنها چیزی که می تواند تاثیر این فاکتورها را مشخص کند تجربه و امتحان استفاده کردن از این فاکتورها می باشد. براساس تجربیات باید این فاکتورها را اولویت بندی نموده و در طراحی سایت مدنظر قرار دهیم. در ادامه به این فاکتورها اشاره خواهیم کرد.

سئو سایت

موارد تاثیرگذار در سئو سایت

  1. استفاده کردن از محتوای با کیفیت:
    اگر محتواهایی را که در وب سایت خود منتشر می کنید کوتاه و جامع باشند و از کلمات کلیدی در آنها استفاده کرده باشید تاثیر بسیاری در ایندکس شدن آن محتوا در موتورهای جستجو دارد.
  2. لینک دهی مناسب در طراحی سایت:
    دومین فاکتوری که می تواند در سئو سایت تاثیر بگذارد لینک های داخلی و خارجی می باشند. لینک های داخلی می تواند کلمات کلیدی را به محتواهای داخل سایت راهنمایی و هدایت کند و لینک های خارجی از سایت های دیگر به سایت ما لینک می دهند.
  3. کلمات کلیدی مناسب:
    کلمات کلیدی که در محتوا های خود به کار می برید اگر درست و بر اساس نیاز کاربران انتخاب شوند تاثیر گذاری بسیاری در افزایش سئو دارند و موتورهای جستجوگر به روش های پیچیده این کلمات را پردازش و امتیاز دهی میکنند.
  4.  طراحی زیبا و سرعت بالای سایت:
    شاید طراحی سایت چندان برایتان اهمیت نداشته باشد ولی باید بدانید که این موضوع می تواند بر سئو سایت شما بسیار تاثیرگذار باشد زیرا زمانی که کاربری برای اولین بار به وب سایت شما مراجعه می کند کلیت فضای سایت برایش مهم است. بنابراین هدف شما باید ارائه طراحی سایتی باشد که افراد را درگیر خود می کند و قصد باقی ماندن در وب سایت را افزایش می دهد. در اینجاست که مطالب UI و UX معنا پیدا می کنند یعنی شما به عنوان شخصی که صاحب سایتی می باشد نباید تنها زیبایی سایت را در نظر گرفته و از سرعت بالای سایت صرف نظر کند و یا برعکس سرعت بالای سایت را فدای زیبایی سایت خود کند. برای کاربران همانقدر که سرعت لود زود هنگام سایت اهمیت دارد طراحی سایت نیز دارای اهمیت است. برای اطلاعات بیشتر درباره  UI و UX می توانید مطالب مربوط به UI چیست؟ و UX چیست؟ را مطالعه کنید.
  5. انتخاب عکس مناسب:
    شما باید عکس های درون سایت و مطالب خود را بسیار هوشمندانه انتخاب کنید به طوری که عکس نشان دهنده موضوع آنها باشد. علاوه بر عکس مرتب با موضوع سایت و مطالب باید حجم و اندازه را درست انتخاب کرده و عکس را سئو کنید.

نیم فاصله چیست

زمانیکه در متن های خود برای تایپ کردن کلید space را می زنید یک فاصله کامل بین کامات شما ایجاد می شود. گاهی اوقات دوست دارید که این فاصله کلمات کمتر باشد برای مثال به کلمه “می شود” و “می‌‌شود” با دقت نگاه کنید. در کلمه اول بین می و شود یک فاصله کامل وجود دارد و لی در می شود دوم نیم فاصله، برای ایجاد کردن نیم فاصله در نوشته های خود از ctrl+shift+2 میتوانید استفاده کنید. در زبان فارسی برای نوشتن کلماتی که از دو بخش تشکیل شده اند مانند مثالی که در بالا آورده ایم از نیم فاصله می توان استفاده کرد.

رعایت کردن اصول وقوانین نگارشی همچون نیم فاصله و پرهیز از غلط های املایی، خواندن و درک محتوای شما را برای کاربران راحتتر می کند. مهمترین و پرکاربردترین سیستم مدیریت محتوا، وردپرس است و یکی از مشکلات نگارش فارسی در آن رعایت نیم فاصله هاست. حال ممکن است برایتان این سئوال پیش آید که نیم فاصله در بهبود سئو سایت میتواند تاثیر گذار باشد؟

سئو

سئو و نیم فاصله

سئو و نیم فاصله

همانطور که در متن بالا اشاره شد نیم فاصله برای نوشتن صحیح مطالب و خوانایی بهتر آنها گاها مورد استفاده قرار می گیرد و آن هم تنها به دلیل آن است که شکل نوشته شما را زیبا کرده و کاربر حس خوبی از محتوای شما بدست آورد. شاید نوشتن مطلب در ظاهر کار آسانی باشد اما در واقع یک نوشته خوب باید از نگارش خوبی هم بهره مند باشد. در این مطلب می خواهیم به موضوع سئو و نیم فاصله بپردازیم. درست است که بکار بردن نیم فاصله در نوشتن مطالب می تواند شکل زیبایی به نگارش و نوشته شما بدهد اما تاثیر زیادی بر سئو ندارد.

کاربران در زمان سرچ مطالبی که در جستجوی آن هستند از نیم فاصله استفاده نمی کنند. بنابراین نیم فاصله در سئوسایت آنقدر ها هم مهم و ضروری نمی باشد و تنها می تواند برای نویسنده ای مهم باشد که به نوشته خود توجه بسیاری دارد، زیرا یک نگارش خوب برای یک نویسنده می تواند روند زندگی آن را تحت تاثیر قرار دهد.

رعایت نیم فاصله در سئو همانطور که گفتیم چندان حائز اهمیت نیست و شما  به عنوان صاحب یک و سایت می بایست بیشتر به این مسئله توجه داشته باشید که مطالب و محتواهایی که در وب سایت خود منتشر می کنید برای کاربرانتان مفید و کار آمد باشد. و آن ها را به گونه ای سئو کنید تا بتوانیدبه رتبه خوبی در نتایج گوگل دست یابید.

نتیجه گیری کلی:

حتما متن بالا را بخوانید تا دیدتان نسبت به نیم‌فاصله درست باشد، سپس در نظر بگیرید بهتر است برای موفقیت در سئو هم از نیم فاصله استفاده نمائید و هم بدون نیم فاصله روی کلمات کلیدی خود کار کنید تا در سئو سایت خود هم نتیجه ی بهتری بگیرید.

برای موفقیت در سئو سایت با ما همراه باشید.

4.3/5 - (3 امتیاز)
71 / 100

9 Comments

  1. حسین منتقد گفت:

    سلام
    آخر معلوم نشد نیم فاصله چه تاثیری داره. یه جا گفتی کاربران از نیم فاصله در سرچ استفاده نمی کنند پس در سئو مهم نیست. یعنی چی یعنی نیم فاصله نزاریم تا مورد جستجو قرار بگیره. یا اینکه فرقی نداره. رو چه حسابی تاثیری نداره؟ این که کاربران از نیم فاصله استفاده نمی کنند؟ اگه این دلیلشه که پس بهتره استفاده نشه. توی متن شما هم خیلی جاها استفاده نشده.

  2. عماد گفت:

    تعداد نتایج کلمات با نیم فاصله و فاصله متفاوت هستن، مثلا شما سرچ کنید کسب‌وکار اینترنتی تعداد نتایج حدود ۳ میلیون و اگر کلمه همین کلمه را با فاصله سرچ کنید (کسب و کار اینترنتی) نتایج حدود ۵۷ میلیون هست. ایده من این هست تنها کلمه کلیدی را بدون نیم‌فاصله بنویسیم و بقیه متن از نظر نگارشی با رعایت نیم‌فاصله‌ها باشن. کار درستی هست بنظرتون؟

  3. علی رادمهر گفت:

    با سلام پس با توجه به گفته های شما نکات نگارشی در متن محتوا در سئو سایت ما تاثیر بسزایی داره؟

  4. هستی سارمی گفت:

    خیلی ممنون از مطلب مفیدتان همیشه این موضوع برای من سوال بود که جوابش را فهمیدم

  5. مونا رضایی گفت:

    سلام می شه با توجه به تجربه بفرمایید تاثیر نیم فاصله چقدر است؟

  6. SEO IRAN گفت:

    بله قطعا می تواند خیلی موثر باشد

  7. SEO IRAN گفت:

    در تولید محتوا و نگارش متن اهمیت دارد و می تواند در محتوای سئو سایت اهمیت بسزایی داشته باشد.

  8. علی گفت:

    اخه بلد نیستی چرا می نویسی؟ نویسنده نادانیشو پشت کلی گویی پنهان کرده!
    الان h1 با فاصله گذاشته بشه یا نیم فاصله دکتر؟

  9. نازنین گفت:

    مطلبی که گفتید خیلی دقیق نبود.
    بیشتر از نصف محتوای مطلب شما در رابطه با موارد تاثیرگذار در سئو بود (نه سئو نیم فاصله) که مطلب اصلی این مقاله هست.
    در ابزارهای مختلف تعداد کلمات کلیدی سرچ شده با فاصله و نیم فاصله کاملا متفاوت هست، به همین دلیل پس باید بین نوشتن یک مطلب با نیم فاصله و با فاصله کامل تفاوت مهمی باشد.
    نکته اخر: فعل «می باشد» غلط است. چون مصدر «باشیدن» نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سیزده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو