شغل تولید محتوا

شغل تولید محتوا
سئو سایت

شغل تولید محتوا

خوب خوب سلام به همراهان همیشگی سئو ایران امروز می خواهیم یک سوال بزرگ را در ذهن همه حل کنیم که اصلا تولید محتوا جزو کدام شاخه است یا اصلا چیست؟ در مرحله اول باید بگویم که تولید محتوا یک کار محسوب می شود که جزو ساخه سئو سایت است ولی همه نمی دانند که تولید محتوا یک کار است که جزو شغل ها می تواند به حساب بیاید، در کل تولید محتوا رو می توان به عنوان روح در سئو دانست و کار های دیگر را به عنوان کالبد پس از اهمیت بالایی بر خوردار است در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع شغل ها و کارهای مهم در تولید محتوا آشنا شویم.

شغل تولید محتوا چیست؟

پس با توجه به تعریف بالا شغلی است که با تولید و انتشار مقالات برای سایت ها و شبکه های اجتماعی درآمد نسبتا خوبی خواهید داشت، البته مهم تر از آن این است که کار برای شغل شما زیاد است.

تولید محتوا چیست

شاید بهتر باشد درباره ی شغل تولید محتوا بدانید اول اصلا بدانید که تولید محتوا چیست؟ تولید محتوا به مجموعه کار هایی گفته می شود که به عنوان مقاله و متن در سایت قرار می گیرد و درباره ی سایت و یا کسب و کار توضیح می دهد و اطلاعات کاملی را برای کاربران به ارمغان بزارد که تولید محتوا می تواند شامل کارهای مختلفی شود و می توان گفت از حساسیت بالایی برخوردار است زیرا که باید توجه کرد که مطلب شما قوانینی را رعایت کند که شامل:

  • مطالب شما نباید کپی باشد
  • مطالب شما باید از هر لحاظ کامل باشد و در بر گیرنده ی تمام موضوعات مربوط باشد.
  • بهتر است در مطالب خود از ویدئو و عکس استفاده کنید.
  • باید در مطالب خود از لینک ها استفاده کنید.(آموزش لینک سازی)
  • حتما در نوشته ی خود از علائم و نشانه ها استفاده کنید مانند علائم نگارشی
  • سعی کنید مطلب شما زیاد طولانی نشود که حوصله سر بر نباشد.
  • از پاراگراف و جملات کوتاه و مهم استفاده کنید.
  • از دیگر کارها و وظایف یک شخصی که محتوا تولید می کند می توان به وبلاگ سازی اشاره کرد.

این قوانین و نکاتی که به شما گفتیم می تواند چند تا از کارهایی باشد که در تولید محتوا مهم است و یک شخصی که شغل تولید محتوا را بر می گزیند باید سعی کند تمام آن هارا رعایت کند که بتواند روز به روز در قدم پیشرفت طی کند.

تولید محتوا

آموزش تولید محتوا

وظایف شخص تولید محتوا

در بالا یک سری از کارهایی که در نوشته باید شخص تولید محتوا رعایت کنیم ولی غیر آز این مواردی که اشاره کردیم یکسری دیگه وظیفه وجود دارد که شامل:

  1. شخص تولید محتوا باید کیفیت مطالب خود را بررسی کند و سعی کند کیفیت مطالب خود را حفظ کند.
  2. کسی که تولید محتوا انجام می دهد وظیفه اینو دارد که تیتری استفاده کند که سرچ خوبی داشته باشد.
  3. شخصی که تولید محتوا انجام می دهد باید به فکر جذابیت در متن های خود باشد و خلاق باشد.
  4. شخصی که تولید محتوا انجام می دهد باید به فکر کاربران باشد و دنبال مطالبی باشد که تمام نیاز های کاربران را رفع کند تا کاربران تجربه خوبی از خواندن مطالب داشته باشند که این باعث افزایش UX در سایت می شود.(UX چیست؟)

چگونه تولید محتوا یاد بگیریم؟

شاید اصلا براتون سوال پیش بیاید که چگونه می توان تولید محتوا کنیم و چگونه بنویسیم و یک نوشته خوب را بتوانیم ارائه بدهیم؟ تجربه نشان داده است که کسه که کتاب بیشتر مطالعه می کند می تواند ساده تر بنویسد. شما می توانید با مطالعه مقاله هایی که مرتبط با سئو است و تکنیک های تولید محتوا اهمیت دارد بتوانید به آسانی محتوای حرفه ای تولید کنید ولی نکته قابل توجه در این موضوع اگر می خواهید محتوایی که تولید می کنید قوانین را رعایت کند و استاندارد های گوگل را رعایت کند سعی کنید مطالب مربوط به سئو و قوانین سئو را بخوانید و یاد بگیرید چون اینگونه می توانید مطالبی تولید کنید که مورد تایید گوگل است که این یعنی یک محتوای درست.

تولید محتوا

نحوه یادگیری تولید محتوا

مزایای شغل تولید محتوا

شاید پیش خودتون فکر کنید این همه کار و رعایت قوانین چه سودی دارد چه مزایایی دارد اصلا این شغل؟ الانه درخواست برای تولید محتوا زیاد شده است و از جذابیت بالایی برخوردار است و روز به روز هم این تعداد در حال زیاد شدن است که کاری است که کاملا پیشنهاد می شود که از مزایای این کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • می توانید از طریق آن درآمدزایی زیادی بکنید.
  • می تواند از خانه یا هر جایی آن را انجام دهید و نه فقط در یک محیط خاصی.
  • می تواند از خیلی جهات به شما اطلاعات اضافه کند.
  • همیشه برای شما کار هست 😉
  • آینده ی خوبی را برای شما رقم می زند.

    اهمیت تولید محتوا

    مزایا و خوبی های تولید محتوا

تولید محتوای UGC چیست و توسط چه کسی تولید می شود

UGC مخفف User Generated Conten است که به محتوایی گفته می شود که توسط کاربران تولید می شود شما به عنوان یک شخصی که تولید محتوا انجام می دهد می تواند در خیلی از موارد از کاربران خود کمک بگیرد و به حالتی به طور رایگان می توان محتوا تولید کرد به عنوان مثال از کاربران خود بخواهید که درباره ی موضوعی بنویسند و بهترین را در سایت خود قرار دهید در این حالت شما هم یک نفر را می توانید به تولید محتوا دعوت کرده اید و همچنین توانسته اید به کمک کاربران خود یک محتوا تولید کنید و یک کاره خود را جلو بندازید پس در جواب سوال UGC توسط کاربران تولید می شود.

انواع رسانه های تولید محتوا

شاید فکر کنید تولید محتوا فقط و فقط محدود به سایت باشد ولی تولید محتوا می تواند به هر حالتی باشد یعنی تولید محتوا فقط نمی شود نوشتن ممکن است یک تولید محتوا به صورت ویدویی باشد یا یک محتوا به صورت پادکست یا عکس باشد که مدل های مختلف تولید محتوا به شمار می رود، رسانه هایی که در آن تولید محتوا انجام می شود می توان به: اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و … و یا رسانه هایی مانند تلویزیون و رادیو و… می توان در تمام این رسانه ها محتوا ایجاد کرد. به عنوان مثال شما اگر یک فیلم بسازید یک محتوای ویدئویی ساختید.

تجربه شخصی

من خودم حدود 3 ماه است که تولید محتوا انجام می دهم ولی خوب اولش فکر می کردم یک کاره کسل کننده است که فقط قراره بنویسمو بخونم ولی وقتی یکم پیش رفتم فهمیدم که وقتی شما یک مطلب تولید می کنید که چند نفر اونو ممکن است بخوانند و ازش چیزی یاد بگیرند. از نظر من کاره جذابی است که بخونی یاد بگیری و بنویسی این یک درد و دل با شما که دارید این مطلب را می خونید خدایی نوشتن حتی یک کلمه که حتی گوگل هم آن را ببیند خیلی حال می ده پس سعی کنید شروع کنید به نوشتن چون خیلی ساده می توانید پیشرفت کنید و راحت می توانید آینده خوبی برای خود بسازید.

تجربه شخصی

تجربه شخصی در تولید محتوا

حرف آخر

در کل می توان گفت تولید محتوا جزو بهترین شغل ها است و روز به روز تقاضا برای آن بالا تر می رود. اگر شما فکر می کنید که می توانید محتوایی جذاب تولید کنید که مورد تایید کاربران نیز قرار بگیرد پس از امروز شروع کنید و یادتان نرود که رسیدن به آرزوها آسان تر از چیزی است که باور کنید.

سوالات متداول

1برای تولید محتوای رایگان از چه روشی می توان استفاده کرد؟
از UGC می توان کمک گرفت.
2چند سایت بزرگ که از UGC استفاده می کنند را نام ببرید؟
سایت هایی مانند: ویکی پدیا، یوتیوب و … 
3شخصی که تولید محتوا انجام می دهد باید سئو نیز یاد بگیرد؟
اگر کسی که تولید محتوا انجام می دهد اگر سئو نیز بلد باشد قطعا مطالبی که می نویسد یک سری از استاندارد های مهم گوگل را رعایت می کند و محتوایی درست عرضه می کند.
4آیا هر کسب و کاری احتیاج به تولید محتوا دارد؟
قطعا برای توضیحات درباره ی محصول و یا کسب و کارتان می تواند یک امر مهم باشد به نوعی یک معرفی نامه برای شما احتیاج به محتوا است.

 

 

 

 

امتیاز دهید post
77 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 18 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو