اهمیت لینک سازی

امروز میخواهیم به آموزش ساخت لینک و اهمیت لینک سازی و همچنین به شاخه های مختلف آن بپردازیم. یکی از عوامل مهم در سئو که می تواند تاثیر زیادی در بالا پایین شدن رتبه سایت بگذارد لینک ها و بک لینک ها است، همین ابتدا شاید براتون سوال باشد لینک چیست؟لینک به معنای یک زنجیر است که می تواند یک صفحه را به یک صفحه دیگر متصل کند که کاربر با کلیک بر روی آن می تواند از یک صفحه وارد صفحه ی دیگری شود که این لینک ها می تواند به صورت داخلی و خارجی باشد و لینک ها حتما باید به صورت اصولی باشد با ما همراه باشید تا به همه ی شاخه های لینک سازی و آموزش آن بپردازیم تا شما بتوانید به آسانی برای سایت خود لینک های حرفه ای بسازید.توجه داشته باشید که اغلب، این متن ها هستند که لینک میشوند، اما گاهی یک عکس یا یک باکس نیز لینک میشود.

آموزش لینک سازی

همانطور که اشاره کردیم از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی سئو و سئو داخلی سایت لینک است حالا می خواهیم با هم یاد بگیریم چگونه یک لینک می توانیم بسازیم. در ابتدا شما باید از تگ لنگر استفاده کنید که موتور های جست و جو ببینند که شما در حال لینک سازی هستید، سپس در مرحله بعد باید شما سایتی که قراره مقصد باشد را مشخص می کنید و حتما باید برای این کار url آن صفحه مورد نیاز شما است.پس از آن شما به وسیله محتوا هایی که تولید می کنید می توانید کاربران را به سمت لینک مرجع راهنمایی کنید تا بر روی آن کلیک کنند و به صفحه ای که شما لینک داده اید سوق پیدا کنند، کلمات یا در کل محتواهایی که در آن لینک وجود دارد به یک رنگ دیگر در می آیند که اصولا به رنگ آبی است که فقط با کلیک بر روی آن وارد صفحه دیگر می شوید. برای مثال (اگر می خواهید اطلاعات بیشتری راجع به لینک سازی بدانید با ما همراه باشید.) الان شما با کلیک بر روی متن آبی شده هم می توانید اطلاعات بیشتری راجع به لینک سازی دریافت کنید هم وارد یک صفحه دیگر ی شوید.

انواع لینک سازی:

  1. لینک سازی داخلی
  2. لینک سازی خارجی

لینک سازی داخلی

لینک سازی و لینک شما می تواند به صورت داخلی باشد ولی اصلا لینک سازی داخلی یعنی چه؟ لینک داخلی به لینکی گفته می شود که زنجیره ای که شما اتصال می دهید بین صفحه های سایت خودتان باشد یعنی کاربران با کلیک بر روی لینکی که شما ساخته اید از یک صفحه سایت شما وارد یک صفحه یگر از سایت خودتان شوند که در این نوع لینک هیچ اتفاقی در خارج صفحه شما اتفاق نمی افتد.و کل آن فقط و فقط در سایت شماست و کاربر را در صفحات مختلف سایت خود راهنمایی می کنید که در این نوع لینک سازی می تواند کمک زیادی در بهبود رتبه صفحات مختلف سایت شما بکند و روشی تاثیرگذار در سئوی سایت شما است.(برای اطلاعات کامل از لینک سازی داخلی به این صفحه مراجعه کنید)
لینک سازی داخلی

ساخت لینک داخلی

لیک سازی خارجی

یکی دیگر از شاخه های لینک سازی، لینک سازی خارجی است در این نوع لینک سازی یک صفحه و یک سایت که خارج از سایت شما است یک لینک به شما می دهند یعنی در یکی از صحه های سایت خود یک پیوند بین سایت خود و شما برقرار می کند که کاربران سایت خود را به سایت شما راهنمایی می کند که به این نوع لینک سازی لینک سازی خارجی می گویند.بعضی از سایت های معروف برای اینکه در سایت خود به شما لینک بدهند ممکن است هزینه ای دریافت کنند و از این راه درآمدی ایجاد کرده اند. به عنوان مثال: اگر من در اینجا به گوگل یک لینک بدهم، در واقع به نوعی برای گوگل یک لینک سازی خارجی کردم که می دونم به شدت گوگل به آن نیاز دارد. ولی دور از شوخی همه ی سایت ها به لینک سازی خارجی احتیاج دارند حتی گوگل هم به این موضوع نیازمند است.(لینک سازی خارجی و نحوه ی ساخت آن)
لینک سازی خارجی

ساخت لینک خارجی

لینک سازی اصولی

در لینک سازی اصولی باد یک سری نکاتی را رعایت کنید که می توان به حفظ تعادل بین لینک های داخلی و خارجی اشاره کرد یعنی شما یک تعادلی را حفظ کنید یعنی نه در یک صفحه خیلی لینک داخلی استفاده کنید نه خیلی لینک خارجی که یک حدی را رد کند، در بعضی شرایط برای بالا بردن یک لندینگ می توان یک مقداری مقدار لینک ها را بیشتر کرد و فشار بیشتری به آن وارد کرد ولی این موضوع می تواند به صورت استثنا باشد نه به صورت همیشگی.نکته ی دیگر در لینک سازی اصولی می توان به تناسب لینک ها اشاره کرد یعنی حتما شما باید به عنوان مثال به لندینگ های سایتتان از بقیه صفحه ها بیشتر لینک بدهید که گوگل متوجه شود لندینگ های شما را که به این موضوع می توان تناسب بین لینک ها گفت. موضوع بعدی می توان به تداوم لینک ها اشاره کرد یعنی شما در محتوا هایی که می گذارید به صورت متداول باید در آن ها از لینک های داخلی و خارجی استفاده کرد که گوگل ببیند که شما به صورت تداومی از لینک ها استفاده می کنید.موضوع بعدی که باید در لینک های اصولی به آن بپردازیم، مدل لینک ها است یعنی شما باید یک تعادلی بین لینک های follow و nofollow برقرار کنید یعنی نه همه ی لینک ها follow باشد و نه همه ی لینک ها nofollow باشد، این یکی از نکات مهم در ساخت لینک اصولی است.
  • شما همیشه به 25% لینک نوفالو نیاز دارید که گوگل احساس نکند، شما برای گرفتن بک لینک هزینه کرده اید.
ساخت لینک اصولی

لینک سازی به صورت اصولی

نکات لینک سازی

  • اصلا بیش از حد به یک صفحه لینک ندهید
  • تمام لینک های خود را با یک “عبارت ثابت” دریافت نکنید، مثلا اگر میخواهید با کلمه ی “طراحی سایت” موفق شوید باید با کلمه ی ، آموزش طراحی سایت نیز لینک سازی کنید
  • لینک سازی نباید مقطعی باشد و این یک کار پیوسته میباشد
  • برای لینک سازی خارجی از فروم ها و شبکه های اجتماعی نیز استفاده کنید

اشتباهات لینک سازی

یکی از بزرگترین اشتباهات در لینک سازی خرید بک لینک است که بزرگترین مشکل برای یک سایت می تواند باشد، از آنجایی که موتور های جست و جو هوش بالایی دارند اگر متوجه خرید بک لینک شوند سایت را ممکن است پنالتی کنند که این موضوع می تواند به قیمت از دست دادن سایت باشد.اشتباه دیگری که می توان به آن اشاره کرد لینک سازی غیر مرتبط است که می تواند آثار زیان باری برای یک سایت داشته باشد که مهم ترین آن از دست دادن کاربر ها و افت رتبه سایت شود. موضوع دیگر لینک سازی فقط در صفحه اصلی است که این موضوع چون می تواند از دید گوگل به صورت مصنوعی شمرده شود باز می تواند به قیمت پنالتی شدن سایت تمام شود اگر می خواهید تمام اشتباهات در لینک سازی را بشناسید با سئو ایران همراه باشید.

opener و noopener چیست؟

این دو تگ از تگ های کد هایhtml هستند که کارایی noopener برای این است که زمانی که شما می خواهید لینک سایت شما با قابلیت باز شدن در زبانه جدید را دارا باشد باید تگ noopener به آن اضافه شود چون اگر اضافه نشود کدهای مخرب جاوا اسکریپت به صفحه ورود پیدا می کنند و باعث خراب شدن آن صفحه شوند این اتفاق زمانی می افتد که تگ شما opener باشد که می تواند آثار مخربی را دارا باشد. به عنوان مثال اگر شما به یک صفحه ای که تحت تاثیر کدهای مخرب است لینک دهید اگر لینک شما opener باشد ممکن است مطالب شما به سرقت رود و اطلاعات هک شده و آسیب های جبران ناپذیری ببینید.

لینک blank_ چیست؟

اندرلاین بلنک زمانی استفاده می شود که شما در یک صفحه هستید، با اضافه کردن آن برای شما ، صفحه ی جدید در یک تب جدید باز می گردد، ولی آیا این موضوع به سئو کمک می کند یا خیر؟ خیلی ها معتقد هستند که می تواند به سئو کمک کند ولی _blank در سئو تاثیر خاصی ندارد و قطعا زیاد تفاوتی ایجاد نمی کند. شکل ظاهری این کد به این شکل است:
<a href="https://google.com">google</a>
برای حالت _blank یا باز شدن در تب جدید:
<a href="https://google.com" target="_blank" rel="noopener noreferrer">google</a>
 

جمع بندی لینک سازی

در کل بخواهیم نتیجه بگیریم لینک سازی یکی از مهم ترین روندهای مهم در سئو است یا به نحوی سئو بدون لینک سازی واقعا صورت نمی گیرد و موضوع بک لینک در آن حیاتی است ما در اینجا تمام موارد لازم در لینک سازی را به شما آموزش دادیم، امیدواریم شما هم بتوانید به راحتی بتوانید در سایت خود لینک سازی کنید… البته فراموش نکنید که اگر محتوای خوب یا محصولات خوبی با قیمت مناسب نداشته باشید لینک سازی شما یک کار بیهوده میباشد.

سوالات متداول درباره لینک سازی برای سایت

1لینک بیلدینگ چیست؟
به مجموع روش ها و اقداماتی که موجب بالا بردن تعداد و همچنین کیفیت لینک های یک سایت و یا یک صفحه یا یک لندینگ سایت میشود را لینک سازی میگوییم
2به چه دلیل لینک سازی و بک لینک اهمیت دارد؟
به این دلیل که مهمترین روش شناسایی صفحات جدید در موتورهای جستجو مانند گوگل همین لینک ها میباشند، البته روش های دیگری نیز وجود دارد که با توجه به الویت میتوان گفت لینک سازی برای گوگل الویت 1 یا 2 میباشد
3انواع لینک سازی چیست؟
لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی که لینک سازی داخلی به ارتباط صفحات درون سایت و لینک سازی خارجی به ارتباط صفحات بیرون سایت با سایت ما را میگویند
4 کجا متوجه شویم که لینک سازی خوبی انجام داده ایم؟
این موضوع میبایست توسط یک سئوکار حرفه ای انجام شود که سابقه ی زیادی در بحث لینک سازی و بک لینک را دارا باشد
4.7/5 - (22 امتیاز)
77 / 100