مهم ترین بخش سایت برای سئو

مهمترین بخش سئو سایت

مهم ترین بخش سایت برای سئو

سئو سایت نقش مهمی در دیده شدن کسب و کار شما دارد اما این که کدام بخش از سایت برای سئو سایت مهم تر است را به طور دقیق نمی توان مشخص کرد چرا که گوگل قوانین خاص خود را برای ارتقاء رتبه سایت شما در نظر گرفته است و این قوانین در طول زمان تغییر میکنند و بیان کرده است که این قوانین بایستی در کلیه قسمت های وب سایت، رعایت شود، در این آموزش به مهم ترین بخش سایت برای سئو میپردازیم.

اقلب ما علاوه بر اقداماتی که برای موفقیت در سئو با آن ها آشنا هستیم (همچون نصب افزونه yoast seo و …) برخی از بخش های سایت وجود دارد که سئو و بهینه سازی آن ها اولویت بیشتری نسبت به سایر قسمت ها دارد و چه بسا رعایت و پیاده سازی اصول سئو در آن ها، خود به تنهایی می تواند باعث بهبود چشمگیر سئو شود.

خدمات سئو سایت به طور کلی شامل دو بخش می شود که عبارت است از on page seo و off page seo که منظور از مورد اول کلیه فعالیت هایی است که در خود سایت صورت می گیرد در حالی که مورد دوم بیانگر کارهایی است که در خارج از سایت انجام می شود مثل شبکه های اجتماعی و …

در ادامه آموزش شما را با مهم ترین بخش سایت برای سئو که نیازمند تامل بیشتر و آموزش هستند، آشنا می کنیم اما قبل از آن باید دو نکته را ذکر کنیم. اولین نکته این که الگوریتم ها و قوانین گوگل دائما در حال تغییر هستند، برای مثال تا چندین سال پیش گوگل اعلام کرده بود که تعداد برچسب هایی که برای مطالب سایت انتخاب می کنید مهم نیست در حالی که امروزه اعلام کرده است که تعداد این برچسب ها حائز اهمیت است و تعداد آن ها بایستی حدود 6 برچسب برای هر متن باشد، پس قوانین بیان شده در این مطلب ممکن است توسط گوگل تغییر یابند.

نکته دوم این که سئو نیازمند صبر است بدین معنا که افراد با رعایت دقیق اصول سئو نیز بایستی صبور باشند و توقع نداشته باشند که در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواهشان دست یابند. و این که پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه سراغ روش های نادرست سئو از جمله سئو سیاه و … نروید چرا که در صورت شناسایی شما توسط گوگل، جریمه و سایت شما با پنالتی رو به رو می شود.

مهم ترین بخش سئو

نقش محتوای سایت در سئو سایت

مهم ترین بخش سئو سایت

مهم ترین بخش سئو

قطعا و یقینا هر سایتی که در نتایج گوگل بالا هست، یا محتوای خوبی داره یا خدمات و تبلیغات گسترده ای داره، خدمات و تبلیغات هر بیزینس رو که متناسب با اون تجارت تعریف می کنند اما ما میخواییم مهمترین بخش یعنی محتوا رو اینجا بررسی کنیم، چرا که هیچ سایتی بدون محتوا توی نتایج گوگل بالا نیست.

  • کم حجم بودن مطالب

محتوای یک وب سایت می تواند شامل متن، تصویر، صوت، فیلم و … باشد که حتما می بایستی بهینه سازی شوند. Seo friendly image افزونه ای است که زمینه بهینه سازی تصاویر، کمک شایانی به شما می کند. تصاویری که دارای حجم زیر 200k می باشند، مناسب ترین حجم را برای سئو سایت دارا هستند. گفتنی است که Seo friendly video افزونه دیگری است که با کمک آن می توانید ویدیوهای خود را کم حجم سازید با این تفاوت که این افزونه رایگان نمی باشد و برای استفاده از آن بایستی مبلغی را بپردازید.

  • سرعت لود سایت

چنان چه بخواهید از سرعت بارگذاریوب سایت خود اطلاع پیدا کنید می توانید به وب سایت جی تی متریکس مراجعه فرمایید. این وب سایت به شما می گوید که حجم سایت شما چه میزان است و چه اشکلاتی در آن وجود دارد، گفتنی است که اغلب این مشکلات را می توانید با نصب افزونه و یا اضافه کردن قطعه کدی مشخص شده به قسمت کدهای قالب، برطرف سازید.

  • نظم در ساخت محتوا

مورد دیگر در زمینه محتوای سایت که باید مدنظر داشته باشید این است که محتوای خود را راس ساعت مشخصی در وب سایت بارگذاریکنید. وردپرس نیز دارای قابلیتی است که شما با کمک آن می توانید در زمان مشخصی، مطالب را منتشر کنید. دکمه انتشار فوری که در بالای دکمه انتشار قرار دارد، برای این کار در نظر گرفته شده و تنها کافی است یک تاریخ و زمان را برای آن تعریف کنید تا راس آن ساعت مطالبتان منتشر شود. شما با این روش کاری می کنید که ربات های گوگل راس ساعت خاصی به سمت وب سایتتان سر می زنند و مطالب را ایندکس کنند.

  • کم اما ارزشمند و خاص

شاید در گذشته این که شما هر روز مطالب جدید را در سایت بارگذاری می کردید، کاری مفیدی به حساب می آمد اما امروزه گوگل اعلام کرده است که سعی کنید مطالب کم اما ارزشمند و مفید را منتشر کنید. نکته دیگر که باعث ارزشمند شدن مطالب شما می شود این است که سعی کنید برای مطالب خود، تصاویر مرتبط در نظر بگیرید و یا این لینکی برای صوت قرار دهید، به طور کلی توصیه می شود متن را به تنهایی در وب سایت قرار ندهید.

  • کاربران از چه مطالب استقبال کرده اند

گوگل آنالتیکس افزونه ای بسیار قدرتمند و مفید است که به شما کمک می کند دریابید کاربران تان در چه زمان هایی بیشتر به سایتتان وارد می شوند و از چه منابعی بیشتر استفاده می کنند.

  • از عناوین و تایتل های جذاب استفاده کنید

عنوان مطلب بایستی جذاب و مرتبط با موضوع و با طول 60 تا 70 کاراکتر باشد. کلمه کلیدی محتوا حتما می بایست در عنوان درج شود و این که از تگ h1 ساخته شده باشد. توجه کنید قالب سایت باید به گونه ای باشد که عنوان را در تگ h1 قرار دهد، همچنین مطالب جذاب را در جاهای پربازدید تر سایت به مخاطبین پیشنهاد دهید.

 

رابطه سئو سایت با هاست خریداری شده

رابطه سئو سایت با هاست

رابطه سئو سایت با هاست سایت

گام اولی که در زمینه سئو سایت باید بردارید این است که از یک منبع معتبر و ارزشمند، هاست خود را خریداری کنید. صرفا بالا بودن قیمت هاست، تضمین کننده کیفیت پشتیبانی آن نیست بنابراین بایستی هاست خود را از جایی خریداری کنید که بهترین و مناسب ترین امکانات و پشتیبانی را در اختیار شما قرار دهد.

چنان چه احتمال می دهید که سایتتان مورد حمله dos و ddos قرار می گیرد، توصیه می کنیم که از cdn های ایران به جای نوع خارجی آن استفاده کنید به این دلیل که کشور ایران هر روزه مورد تحریم است و استفاده از نوع خارجی cdn هر لحظه این امکان را می دهد که تحریم شوید.

همچنین بهتر است یک هاست دانلود جداگانه برای فیلم و عکس و … سایتتان استفاده کنید و برای استفاده از منابع آن، از سایتتان به آن لینک دهید. گفتنی است که هاست دانلودی به دلیل نداشتن دیتابیس، بسیار مقرون به صرفه می باشد و سرعت سایت شما را تا حد زیادی بالا می برد.

رابطه دامنه سایت با هاست خریداری شده

رابطه دامنه سایت با هاست

رابطه دامنه سایت با سرور سایت

چنانچه دارای چندین دامنه هستید پیشنهاد می شود که یکی از آن ها را به عنوان دامنه اصلی وب سایت خود برگزینید و مابقی دامنه ها را بر روی دامنه اصلی، ریدایرکت کنید یا همه را به نوعی به دامنه اصلی لینک نمایید. توجه کنید به هیچ وجه سایتتان نباید با چندین دامنه فعال باشد یا محتوا های سایت را در چند دامنه بالا نیاورید چرا که این کار کپی به حساب می آید. نکته دیگر که در زمینه دامنه وب سایت ها حائز اهمیت است این است که سایتتان نباید همزمان هم با www و هم بدون www  بارگذاری شود چرا که این کار نیز یک نوع کپی به حساب می آید و باعث می شود گوگل امتیازات منفی را برای وب سایت شما در نظر بگیرد و بدون شک تاثیرات منفی را برای سئو وب سایت شما در پی دارد.

استفاده از cloadflare.com و نقش آن بر سئو سایت

cloadflare.com سئو سایت

cloadflare.com سئو سایت

این سایت کمک می کند تا وب سایت شما بر روی سرورهای مختلفی بارگذاری شود و هنگام درخواست کاربر از نزدیک ترین سرور به آن کاربر، ارسال محتوا انجام گیرد. لازم به ذکر است که استفاده از این سایت همیشه پیشنهاد نمی شود و استفاده از آن نیازمند شرایط خاصی است. شما همچنین برای بالا بردن سرعت بارگذاری اطلاعات می توانید کدهای موجود در وب سایتتان را فشرده سازی کنید اما حتما قبل از این کار یک کپی از کدهای اولیه داشته باشید تا در صورت نیاز آن ها را بازگردانی کنید.

نقش ابزار ها در سئو سایت

نقش ابزار ها در سئو سایت

نقش ابزار ها در سئو سایت

بی شک تا کنون با برخی از ابزارها که به شما در زمینه سئو کمک می کنند آشنا شده اید، ابزارهایی که هر کدام قابلیت های مختص به خود را دارند و هر کدام به نحوی باعث بهبود رتبه سایت شما می شود. در اینجا ما شما را با مهم ترین و کاربردی ترین این ابزار ها آشنا خواهیم کرد:

Woorank: شما برای آنالیز سایت خود و یا رقیبانتان می توانید از این ابزار استفاده کنید تنها کافی است در سایت Woorank.com ثبت نام کرده تا قادر باشید از امکانات متنوع آن بهره مند شوید،  البته با هر بار ثبت نام تنها یک سایت را می توانید بررسی و آنالیز نمایید. در این سایت و دو سایت sitecheckup و iranhost tools هم مواردی که در وب سایت شما رعایت شده و هم مواردی که باید رعایت شوند، درج شده است.

ابزار trends.google.com: این سایت به شما کمک می کند تا دریابید چه کلماتی سرچ بالایی را دارند و بهتر است از چه کلمات کلیدی استفاده نمایید.

ابزار ahrefs.com: این سایت قابلیت های زیادی را در اختیار سئوکاران حرفه ای قرار می دهد و این که استفاده از آن رایگان نمی باشد.

ابزار backlinkwatch.com: این سایت در مورد بعدهای مختلف سایت شما یا رقیبتان، اطلاعاتی را به صورت رایگان در اختیارتان قرار می دهد. اطلاعاتی مثل این که رقیبتان از چه وب سایت هایی بک لینک دریافت کرده است. چنان چه اسم سایت شما نیز در این لیست قرار داشت بدان معناست که رقیبتان از وب سایت شما نیز بک لینک دریافت کرده است.

تمام موارد فوق به سئو تکنیکال سایت هم میتوانند کمک کنند، فقط برای پیاده سازی آنها نیاز به دانش برنامه نویسی (حداقل با html css) را دارید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
68 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو