هات لینکینگ چیست؟

Hotlinking
سئو سایت

امروز می خواهیم شما را با یکی دیگر از واژه ها و اصطلاح های کاربردی در اصول سئو آشنا کنیم. در مقاله امروز تحت یک نکته کوتاه شما را با مفهوم کلی هات لینکینگ چیست؟ آشنا خواهیم کرد.

هات لینکینگ چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم برایتان بگوییم که هات لینکینگ چیست؟ لازم است بدانید که هر گاه با عبارت سرقت پهنای باند سایت مواجه شدید منظور همان هات لینکینگ می باشد. حال برای اینکه با معنا و مفهوم هات لینکینگ که یکی از اصطلاحات سئو است به خوبی آشنا شوید برایتان یک مثال ساده می آوریم. فرض کنید که شما صاحب سایت R هستید و از یک تصویر در سایت F خوشتان آمده است و می خواهید آن تصویر را در سایت خود بارگذاری کنید. برای استفاده از این عکس شما می توانید خود تصویر را از سایت دانلود و ذخیره کرده و از آن در سایت خود استفاده کنید ولی شما این کا ر را نمی کنید و به جای آن آدرس عکس مورد نظرتان را مستقیما از سایت F بر داشته و در سایت خود استفاده می کنید.

در حقیقت شما با این کار باعث می شوید که هر کس عکس را از سایت F دانلود می کند و یا حتی همان بارگذاری صفحه سایت F که عکس در آن قرار گرفته است هر بار که انجام می شود در واقع پهنای باند سایت R مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اینکه منبع عکس هاستی است که سایت R در آن قرار دارد. به این کار شما هات لینکینگ گفته می شود. در همین رابطه می توانید در مورد هک سئو هم اطلاعات کسب کنید.

هات لینیکینگ

سرقت پهنای باند سایت

جلوگیری از هات لینکینگ

حال که دانستید هات لینکینگ چیست؟ بهتر است که راه جلوگیری از آن را هم فرا بگیرید که خدای نکرده کاری انجام ندهید که سئو سایت شما به خطر بیافتد. شما به عنوان کاربر وب سایت همیشه باید کاری کنید تا دارایی های و محتواهای هات لینکینگ از وب سایت های دیگر در وب سایت خود جلوگیری کنید. با این کار مطمئن خواهید بود که دارایی ها و محتواهای وب سایت شما متعلق به خودتان بوده و متحمل هزینه های غیر ضروری نخواهید شد.

برای جلوگیری از هات لینکینگ باید دارایی و محتواهای سایت را بر روی سرور خود قرار دهید و در صورتیکه می خواهید از تصاویر وب سایت های دیگر استفاده کنید با دانلود کردن و آپلود آن تصویر این کار را انجام دهید نه اینکه آدرس همان سایت را در وب سایت خود بیاورید انجام این کار باعث افزایش سرعت تحویل دارایی خواهد شد زیرا مرورگر نیازی به انجام جستجوی اضافی DNS ندارد. برای آشنایی با روش های افزایش سرعت سایت این آموزش را بخوانید.

همچنین می توانید برای جلوگیری از هات لینکینگ از یک میزبان شخص ثالث استفاده کنید. زمانیکه تصویری را در وب سایتی پیدا کردید و خواستید که آن را در سایت خود استفاده کنید در صورتیکه سروری برای بارگذاری آن نداشتید می توانید از هاست شخص ثالث استفاده کنید. یک سرور میزبان که به شما این امکان را می دهد تا تصویری که می خواهید را بار گذاری کنید و به طور مستقیم در وب سایت یا هر مکان دیگر به آن پیوند دهید. در رابطفه با هات لینکینگ همین بس که هیچ سایت بزرگی در دنیا از این روش برای نمایش محتوای سایرین استفاده نکرده است.

هات لینکینگ چیست؟

جلوگیری از هات لینکینگ

حفاظت از هات لینکینگ و سئو

بدون شک این سوال برای شما پیش آمده است که آیا حفاظت از هات لینکینگ می تواند بر روی رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو تاثیر بگذارد؟! در جواب باید بگوییم که خیر. وب سایت شما ممکن است که سرعت بهتر و سریع تری بارگذاری شود زیرا که درخواست های مکرر غیر قانونی از تصاویر و عکس های پست شده مورد تایید قرار نخواهد گرفت و این موضوع رده بندی سایت شما را بهبود خواهد داد.

البته باید خاطر نشان کنیم، مواردی که در متن بالا به آن ها اشاره کردیم در صورتی اتفاق خواهند افتاد که حفاظت هات لینکینگ به درستی اجرا نمی ‌شود و دسترسی به تصاویر برای مهاجمان را مسدود می ‌کند.

هات لینکینگ یک عمل خوب است یا بد؟

باید بگوییم که هات لینکینک یک عمل بد است زیرا که استفاده از آن یک کار غیر قانونی و غیر اخلاقی می باشد. اما در صورتیکه محتوایی آزاد باشد و شما از آن استفاده کنید این عمل بد نیست زیرا که آن محتوا به عنوان یک منبع مشترک تولید و در اختیار همگان قرار گرفته است.

استفاده از هات لینکینگ می تواند برای شما هزینه های زیادی را در بر داشته باشد و باعث شود که هزینه های سایت شما افزایش پیدا کنند. هات لینکینگ یک عمل بد محسوب می شود چرا که باعث می شود سرور سنگین شود و دسترسی به تصاویر سایت های دیگر دسترسی شما را به منایع محدودتر خواهد کرد. فراموش نکنید که هات لینکینگ می تواند بر عملکرد سایت شما تاثیر بگذارد. برخی سایت هایی که می خواستند با استفاده از این روش بازدید های خود را راحت تر مدیریت کنند به این علت که گوگل متوجه این اقدام آنها شده، روند پیشرفت آنها با مشکل مواجه گردیده و در جستجو ها رتبه های پایین تری را به خود اختصاص داده اند و سئو سایت آنها هم با افت شدیدی مواجه شده.

هات لینکینگ چیست؟

هات لینکینگ

حرف آخر

با دانستن اینکه هات لینکینگ چیست؟ بد نیست که بدانید استفاده از آن برای بسیاری از وب سایت ها می تواند یک مشکل بزرگ و واقعی باشد. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه شدید باید بدانید که نه تنها عملکرد سایت شما آسیب خواهد دید بلکه بازدید کنندگان و کاربران ثابت خود را نیز از دست خواهید داد و این در صورتی است که دیگران از محتواهای وب سایت شما در حال سود بردن می باشند

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

 

Untitled 1

چگونه بک لینک خوب را از بک لینک بد تشخیص دهید؟

 

556202461533c16857a46ed5bfb7c21c M

لینک بیلدینگ چیست؟

سئوالات مربوط به هات لینکینگ چیست؟

۱چرا باید از هات لینکینگ ممانعت کنیم؟
استفاده از هات لینکینگ عواقب بدی برای سایت شما دارد زیرا که هیچ تضمینی وجود ندارد که شما تصویری را که در سایت خود از آن استفاده کرده و لینک داده اید، آن لینک همیشه همان تصویری که شما دیده اید را نمایش دهد
۲چطور مطمئن شویم که تصاویر سایت ما توسط سایت دیگری هات لینکینگ نشده است؟
برای اینکه مطمئن شوید در باکس متنی موجود در صفحه آدرس تصویر سایت خود وارد شده و دکمه checkLink را کلیک کنید برای شما لیستی از سرورهای خارج از هاست وب سایت نمایش داده خواهد شد و به شما نشان خواهد داد که تصاویر به کجا لینک داده شده اند.
۳کدام افزونه به جلوگیری از هات لینکینگ کمک می کند؟
افزونه وردپرس یکی از بهترین افزونه هایی است که به جلوگیری از هات لینکینگ کمک می کند
5/5 - (1 امتیاز)
81 / 100

1 Comment

  1. محسن گفت:

    ممنون از مطلبتون. هات لینکینگ را چطور میشه تشخیص داد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 7 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو