پدر سئو ایران

پدر سئو ایران کیست؟

Father of seo تا به حال با این اصطلاح برخورد کرده اید؟ پدر سئو؟! اصلا منظور از این عبارت چیست؟ مگه سئو هم دارای خانواده است؟

خب اجازه دهید برایتان این مسئله را باز کنیم تا شما هم از این سردرگمی که پیدا کرده اید نجات پیدا کنید. پدر سئو یک اصطلاح در علم سئو است مثل تمام حرفه های دیگر که برای خود دارای پدر می باشند مثل پدر علم فیزیک، پدر علم شیمی، پدر ریاضیات و ….. به همین سادگی.

پس منظور از پدر سئو یا هر علم دیگر کسی است که به گونه ای سالیان بسیاری زیادی است در این حرفه فعالیت دارد و تجربه های بسیاری را بدست آورده است.

اما سوال اصلی این است که پدر سئو ایران کیست؟ اصلا شخصی به نام پدر سئو ایران وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا شما را با پدر سئو در ایران بیشتر آشنا کنیم.

تاریخچه سئو در ایران

قبل از اینکه بخواهیم درباره پدر سئو ایران با شما صحبت کنیم لازم دانستیم که مروری داشته باشیم بر تاریخچه سئو در ایران.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو همان سئو می باشد که یک پروسه بسیار پیچیده ای می باشد که با بروزرسانی های مداوم موتور جستجو و استفاده گوگل از الگوریتم های جدید، همواره چالش های جدیدی را برای سئو کار ها به همراه دارد و همین مسئله باعث اهمیت سئو سایت شده است.

اما متاسفانه تا چند سال قبل (حدودا سال ۱۳۹۴) کمتر کسی بود که اصلا درباره سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو اطلاعاتی داشت. به نوعی تعداد افراد سئو کار در ایران چندان زیاد نبود و این تعداد محدود نیز دانش کافی در این زمینه را نداشتند.

اما این روزها افراد بسیاری هستند که در زمینه سئو وب سایت فعالیت دارند و در سئو حرف هایی برای گفتن دارند، اما از میان این افراد خبره در زمینه سئو سایت چه کسی پدر سئو ایران است؟

پدر سئو ایران - پدر وب ایران

پدر سئو ایران – پدر وب ایران

پدر سئو در جهان

همانطور که در مقدمه هم خدمدتتان عرض کردیم هر حرفه ای دارای پدری است که در حوزه کاری خود فعالیت دارد. پس به نوعی میتوانیم بگوییم که هر کسی که در زمینه سئو فعالیت دارد و نسبت به این علم دانش لازم را بهره مند می باشد پدر سئو ایران است.

Bruce Clay توانسته است لقب پدر سئو را در دنیا به خود اختصاص دهد فردی که سالیان بسیار زیادی است در زمینه سئو و بهینه سازی سایت های مختلف فعالیت دارد و انجمن های بسیاری را در این زمینه برگزار کرده است.

رزومه پدر سئو Bruce Clay

گفتیم که Bruce Clay در جهان به عنوان پدر سئو شناخته شده است و سئو کارهای بسیاری ایشان را می شناسند و از تجربه و دانش او در حرفه خود استفاده کرده اند.

ما قصد داریم به برخی از فعالیت ها Bruce Clay که در زمینه سئو انجام شده است اشاره داشته باشیم و شما را بیشتر با او آشنا کنیم.

از فعالیت ها و رزومه کاری Bruce Clay می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم.

  • راه اندازی کردن بازاریابی دیجیتال در خانه خود در سال 1996
  • انجام اولین سخنرانی وی درباره استراتژی موتورهای جستجو در سال 1999
  • برگزاری اولین کلاس آموزش سئو در سال 2000
  • توسعه دادن اصول اخلاقی سئو در سال 2001
  • معرفی و ساختار معماری سلسله مراتبی برای سایت های بهینه در سال 2002
  • انتشار دادن اولین بلاگ شرکت و اخبار سئو در سال 2004
  • منتشر کردن نسخه پنجم برنامه Seo Toolset در سال 2010
  • دریافت جایزه Lifetime Achievement در سال 2013

اکنون با پدر سئو در دنیا آقای Bruce Clay و رزومه و فعالیت هایی که تا به حال انجام داده است آشنا شدید پس دیگر مطمئن شدید که اصطلاح پدر سئو شوخی نمی باشد، حالا برویم سراغ ایران.

خانواده سئو ایران

خانواده سئو ایران

 پدر سئو ایران

با پدر سئو در دنیا به نام Bruce Clay و رزومه فعالیت هایی که تا به حال انجام داده است آشنا شدید پس دیگر مطمئن شدید که اصطلاح پدر سئو شوخی نمی باشد. اما پدر سئو ایران کسی است که با تجربه کمی که در زمینه وب سایت و بهینه سازی سایت دارد توانسته است سایتی را راه اندازه کرده و مطالبی را در سایت خود منتشر نماید.

هر کسی که در این زمینه دانش و مهارت لازم داشته باشد به نوعی می تواند خود را پدر سئو ایران خطاب کند. هستند افراد بسیاری که با سن کمی که دارند در زمینه سئو از تجربه بسیار زیادی برخوردار می باشند و برعکس افراد دیگر هم هستند که با سن زیاد تجربه کمی در این زمینه دارند.

همین مسئله باعث شده است که بحث های بسیاری درباره پدر سئو ایران به وجود آید تا جایی که این سوال برای خیلی ها پیش آمده است که واقعا پدر سئو ایران کیست؟

در این باره میتوانیم بگوییم که افراد موفقی در این زمینه هستند که علاوه بر انجام سئو سایت و بهینه سازی برای موتور جستجو و تسلط ذر این زمینه، در حوزه آموزش سئو نیز حرفی برای گفتند دارند، در واقع کسی که صرفا سئو سایت را انجام میدهد بسیار است، ولی در زمینه آموزش نیز باید بتواند تجربیات را به بهترین شکل بیان کند.

میتوانیم به جای اصطلاح پدر سئو ایران بگوییم که افرادی هسنند که در این زمینه شاخص هستند و در سال های گذشته موفق ظاهر شده اند، ولی نمیتوان گفت که پدر سئو ایران شخص خاصی است، این اصطلاح تا کنون در ایران بی معنی بوده است، اشخاصی ادعا داشتند که پدر سئو ایران هسنند که در ادامه به بررسی نوع و سبک فعالیت و دلیل این موضوع میپردازیم، چیزی که در ایران بسیار مشاهده میشود این است که افراد این حوزه چند دسته شده اند ولی یک نفر با تمامی ویژگی ها تا کنون نبوده است که عنوان پدر سئو ایران شناخته شود.

عده ای از افراد فقط در زمینه اصول سئو و الگوریتم های گوگل و تکنیک های سئو میزان مطالعه بالایی دارند ولی در پیاده سازی نمیتوانند صحیح عمل کنند، یا دست به انجام کار نمیزنند یا هنگام پیاده سازی به خوبی پیاده سازی میکنند، عده ای دیگر به عنوان وبمستر هستند علاوه بر دانش بالا میتوانند پیاده سازی نیز انجام دهند و سایت ها را بهینه سازی کنند، و یک عده نیز علاوه بر دانش و پیاده سازی سئو، در امر آموزش سئو نیز مهارت دارند و به نحوی جزء بهترین سئو کاران ایران هستند، در این بخش لیست اسامی این افراد را بدون هیچ گونه اولویت بندی و یا افتخارات دلایل دیگر قرار میدهیم.

لیست افراد موفق و بهترین سئو کاران ایران

نامسایتمدت زمان فعالیت افراد
جناب آقای محمد نظری زادهseoiran.comاز سال 1383
جناب آقای رضا شیرازیweb24از سال 1391
جناب آقای رضا امین اسماعیلیwebsimaاز سال 1392
جناب آقای وحید افشارiransiteاز سال 1393
جناب آقای ببریاناطلس وببی اطلاع
جناب آقای قمصری استان خراسانnewseoبی اطلاع
جناب آقای شهرام رهبری_حدودا از سال 1393
mrsz___

 

حال به مبحث خودمان که پدر سئو ایران بود بپردازیم

در سالهای اخیر عده ای از افراد قصد داشتند که مطرح شوند و با استراتژی هایی خود را پدر سئو ایران معرفی کردند همچنین در ایران علاوه بر عنوان پدر سئو که در  کشورهای دیگر رایج است، برادر سئو ایران، جد سئو ایران و… را نیز مطرح کردند، ولی به یقین میتوان گفت که هدف اینها فقط مطرح شدن است و با نام ها و عناوین این چنینی، قصد فریب اذهان  است

فریب زنی با عنوان پدر سئو ایران

فریب زنی با عنوان پدر سئو ایران

افزادی که دروغین ادعا دارند پدر سئو ایرانند

اشخاصی که دروغین ادعا دارند پدر سئو ایرانند

چندی پیش علاوه بر پدر سئو ایران، آقای گوگل ایران نیز نامگذاری شد این عناوین بسیار هستند تا به مردم نشان دهند که بهترین در زمینه سئو هستند

چه کنیم فریب پدران و برادران سئو ایران، و اقای گوگل ایران … را نخوریم؟
باید هنگام انتخاب یک تیم سئو یا مراجعه به افراد و ارتباط گرفتن برای انجام سئو سایت یا آموزش سئو به روزمه کاری و نمونه کارها دقت کنیم، یک ضرب المثل فارسی هست “مشک آن است که خود ببوید نه اینکه عطار بگوید” در  اصطلاحات زبان فارسی مواردی برای افرادی که ادعای زیادی دارند هست مثلا مصرع ” آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است ” و…
در امر انتخاب پدر سئو ایران اینگونه نیست که هر شخصی ادعا کند که بهترین است و تمام، باید در عمل نیز برتری چندین برابر ثابت شود همانند پدران سئو در کشورهای دیگر که به نوعی رقابت با پدر سئو سخت است و با مراجعه به نمونه کارهای سئو و وبینار، سمینار و جلسات آموزشی فرد مدعی باید محک زد که آیا واقعا پدر سئو ایران است؟!

نباید برای دستیابی به یک هدف و یا کسب موفقیت به بازی با واژه ها بپردازیم، باید در عمل ثابت کنیم تا این امر ثابت شود.

همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین سئو کار ایران را بخوانید

4.4/5 - (5 امتیاز)
79 / 100

4 Comments

  1. علی گفت:

    سئو در چه سالی محبوبیت پیدا کرد؟

  2. SEO IRAN گفت:

    حدودا از 87 به بعد واقعا قضیه شکل گرفت اما از 92 به بعد هی جدی تر شد تا سال 94 که دیگه حدود 5 تا شرکت سئو سایت خوب داشتیم

  3. ابولولو گفت:

    مادر سئوی ایران کیست؟

  4. حاج میتی گفت:

    مقاله بسیار خوبی بود اما چون من دنبال بابای سئو ایران بودم نه جهان لطفا کانسپت رو دقت کنید و هدف کاربر از جست‌وجو رو درک کنید ممنونم از سایتتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 20 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو