چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟

Ctr چیست
سئو سایت

برای اینکه سئو سایت موفقی داشته باشید و بتوانید در دنیای کسب و کارهای آنلاین از رقبای خود جلو بیافتید باید بتوانید جایگاه خوب و مناسبی را در نتایج موتورهای جستجو بدست آورید.

حتما حتما بخوانید: چگونه آمار بازدید سایت را بالا ببریم؟

اما سوال اینجاست که چطور می توانید کاری را روی سایت خود انجام دهید که رقبایتان انجام نداده باشند تا شما یک پله از آن ها جلوتر باشید؟! خب ما می خواهیم به شما بگوییم چطور می توانید همیشه از رقبای خود جلوتر باشید. یکی از کارهایی که برای پیشی گرفتن از سایت رقبا باید انجام دهید این است که نرخ کلیک را در سایت خود افزایش دهید. اجازه دهید، ما به شما خواهیم گفت که اصلا نرخ کلیک یا CTR چیست؟ و شما چطور می توانید آن را در سایت خود افزایش دهید.

نرخ کلیک چیست؟

برای اینکه با معنا و مقهوم نرخ کلیک به خوبی آشنا شوید اجازه دهید آن را با یک مثال برایتان توضیح دهیم. فرض کنید که شما مدیر یک سایت فروش لوازم خانگی می باشید، وقتی کاربری در مرورگری مانند گوگل عبارت خرید ماشین لباسشویی را سرچ کند این عبارت 2000 بار نمایش داده می شود و تعداد کلیک هایی که روی این لینک انجام می شود 170 مرتبه باشد بنابراین نرخ کلیک(CTR) بدست آمده می شود 20درصد و این یعنی اینکه کاربران روی لینک وب سایت شما 20 درصد کلیک کرده اند.

حتما بخوانید: افزایش نرخ کلیک سایت

بنابراین هنگامی که کاربر نتایج موتورهای جستجو را مشاهده می کنید تصمیم میگیرد روی یکی از آن ها کلیک کند. پس نرخ کلیک می شود درصدی از کاربران که در نتایج موتورهای جستجو بر روی لینک سایت شما کلیک می کنند.

در علم سئو نرخ کلیک را CTR یا عبارت تکمیل یافته Click Through Rate می گویند که افزایش آن در هر وب سایتی می تواند به موفقیت بیشتر آن سایت در زمینه سئو سایت کمک بسیاری کند. حال که با معنای علمی نرخ کلیک یا همان CTR آشنا شدید می خواهیم مطلب امروز یعنی چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟ را آغاز کنیم.

آشنایی با نرخ کلیک

آشنایی با نرخ کلیک

چطور نرخ کلیک یا CTR سایت خود را افزایش دهیم؟

گفتیم که ctr درصد کلیک های سایت شما به تعداد نمایش لینک سایت شما در نتایج موتورهای جستجو می باشد. هر کاربری زمانیکه روی عبارتی در نتایج جستجو کلیک می کند زمان خیلی کوتاهی را برای تصمیم گیری نهایی خود درباره اینکه وارد کدام سایت شود صرف می کند که آیا وارد این سایت بشود یا نه.

 

اینجاست که شما باید کاری روی سایت خود انجام داده باشید که در این زمان کوتاه توانسته باشید توجه کاربر را جلب کنید تا وارد سایت شما شده و بتوانید نرخ کلیک خود را نسبت به سایت رقیب کمی افزایش دهید.

شما برای این کار می توانید کارهای مختلفی انجام دهید که در ادامه بیشتر به آنها پرداخته ایم.

معمولا ctr های بالای 5 % مناسب هستند.

عنوان صفحه در نتایج موتورهای جستجو

اولین چیزی که توجه کاربر را به خود جلب خواهد کرد عنوان هایی است که شما از آن ها استفاده کرده اید. عنوان هایی که شما انتخاب می کنید توسط تگی به نام تگ title در هدر صفحه تعیین می شود. عنوانی که شما باید از آن استفاده کنید چیزی نزدیک به 70 کارکتر می باشد که به شما اجازه می دهد عبارت جذابی را بسازید. پس برای اینکه بتوانید نرخ کلیک یا همان CTR سایت خود را افزایش دهید باید از عناوین جذاب و مخاطب پسند برای صفحات سایت خود استفاده کنید.

  1. بهتر است در عنوان های سایت خود، عدد قرار دهید.
  2. پیشنهادهای رایگان بدهید.
  3. از کلماتی مثل آموزش، دوره، تخفیف، کامل ترین و … استفاده کنید.

بهینه سازی کردن توضیحات متا در نتایج موتورهای جستجو

مطلب بعدی که به شما کمک بسیاری خواهد کرد استفاده از توصیحات متا می باشد که زیر عنوان نمایش داده می شود. تعداد کاراکترهایی که برای این بخش می توانید استفاده کنید 168 کاراکتر می باشد ولی با توجه به عبارت جستجو شده و محتوای صفحه ممکن است گوگل متنی کوتاه تر و یا حتی بلندتر را به کاربران نمایش دهد.

وقتی که می خواهید توضیحات متا را درج کنید تمام تلاش خود را بکنید تا یک توصیف دقیق از محتوایی که در اختیار دارید در این بخش قرار دهید و با به کار بردن جملات جذاب کاری کنید که مخاطب ترغیب شود تا روی لینک سایت شما کلیک کند.

میزان کلیک کاربر

CTR میزان کلیک کاربر

استفاده از  Schema

در مقاله های قبلی سئو ایران درباره اینکه Schema چیست؟ و تاثیر اسکیما در سئو سایت صحبت کرده ایم. اما بار دیگر و برای اینکه بهتر متوجه شوید چطور می توانید از این نشانه گذاری استاندارد در جهت افزایش نرخ کلیک یا ctr سایت خود استفاده کنید به اختصار توصیحاتی را خواهیم داد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در زمان جستجو در نتایج موتورهای جستجو با وب سایتی مواجه شده باشید که در کنار عنوان و توضیحات از عبارت های تکمیلی هم استفاده کرده باشد و این مسئله برایتان سوال برانگیز شده است که این اطلاعات تکمیلی چه چیزی هستند؟

معروف ترین نشانه گذاری های استاندارد به شکل امتیاز دهی هستند که با ستاره زرد رنگ در نتایج جستجو نمایش داده می شوند. استفاده از schema که یک ابزار موثر برای جلب توجه کاربر می باشد به شما کمک می کند تا بتوانید نرخ کلیک را در سایت خود بهبود دهید

راه افزایش ctr

افزایش ctr

افزایش نرخ کلیک بر سئو تاثیر دارد؟

امیدواریم که تا به اینجا به جواب سوال خود درباره اینکه چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟ رسیده باشید.

اینک می خواهیم به یک مسئله مهم دیگر درباره نرخ کلیک و افزایش نرخ کلیک بپردازیم و آن هم این است که آیا این مسئله روی سئو هم تاثیر دارد یا خیر؟!

بدون شک جواب مثبت است و افزایش نرخ کلیلک می تواند روی رتبه و جایگاهی که شما در نتایج موتورهای جستجو بدست آورده اید تاثیر بگذارد. البته باید به این نکته هم بپردازیم و اشاره کوچکی کنیم که برخی از متخصصین سئو درباره این موضوع نقطه نظرات مختلفی دارند ولی اکثرا بر این عقیده هستند که افزایش نرخ CTR یکی از مهمترین وظایف برای بهبود سئو سایت است.

هنگامی که سایت ctr سایت شما نسبت به جایگاهی که در نتایج جستجو دارید بالاتر باشد با کمک یکی از الگوریتم های گوگل به نام الگوریتم رنک بین برای بهبود جایگاه خود استفاده کنید و آن را ارتقاء دهید.

برای مثال اگر شما با کلمه کلیدی” بهترین متخصص ارتوپد در تهران” رتبه 3 گوگل هستید باید بدانید که این رتبه به طور متوسط 9 درصد از کاربران را جذب خواهد کرد اما لینک شما به خاطر جذابیتی که در عنوان و توصسحات دارد نزدیک به 15 درصد از این کاربران را ترغیب خواهد کرد که روی لینک سایت شما کلیک کنند. این عدد نزدیک به درصد کلیک رتبه دو گوگل است. اگر رتبه دوم جذابیت لازم را برای کاربران نداشته باشد پس از مدتی گوگل جای این دو لینک را با هم عوض خواهد کرد.

سوالات مربوط به چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟

1فاکتورهایی که برای افزایش نرخ کلیک تاثیر گذارند چه فاکتورهایی هستند؟

عواملی مانند Ui , ux که موجب نگهداشتن کاربر در سایت میشود،محتوای قوی و مناسب با نیاز کاربر، تنوع در سایت و جذب کاربر به طریق های مختلف و…
2با استفاده از ربات هم می توان نرخ کلیک را افزایش داد؟

این روش ها شاید در ابتدا برایتان جالب باشد، اما به مرور زمان باعث افت سایتتان میشود، حتی ممکن است سایت شما و دامنه تا مدت ها جریمه شود و از سمت ربات های موتور جستجو نادیده گرفته شود.
3استفاده از ربات چقدر در افزایش نرخ کلیک تاثیر گذار می باشد؟

تاثیر چندانی ندارد و همچنین ممکن است موجب افت جایگاه سایت شود.

آموزش های مرتبط با ctr سایت

%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4 %D9%86%D8%B1%D8%AE %DA%A9%D9%84%DB%8C%DA%A9 %D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

افزایش نرخ کلیک سایت

Untitled 1

تاثیر CTR بر سئو

4.3/5 - (3 امتیاز)
31 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو