چگونه از اعتبار اینستاگرام برای سئو استفاده کنیم

سئوی اینستاگرام
سئو سایت

آیا فضای مجازی در سئو سایت تاثیر دارد

یکی از فضاهایی که همه ی ما با آن روبه رو هستیم فضای مجازی است. وقتی اسم فضای مجازی می آید اولین اسمی که در ذهن همه می آید اینستاگرام است، در دنیای الان که اینستاگرام تبدیل به سبک زندگی جامعه شده است و یکی از سرگرمی های مهم مردم است سوال این است می توان از این دنیای بی انتها برای سئو سایت استفاده کرد؟ با ما همراه باشید تا از اعتبار این غول در بین فضاهای مجازی استفاده کنید تا رتبه سایت خود را بهینه کنید.

چگونه از اعتبار اینستاگرام برای سئو استفاده کنیم

شما برای سایت خود می توانید به چند حالت از اعتبار اینستای خود برای سئو سایت خود استفاده کنید مواردی مانند:

  • وقتی از اینستای خود به سایت خود لینک بدهید گوگل می بیند که شما در فضای مجازی نیز فعال هستید بنابراین به ارزش سایت شما اضافه می کند.
  • اگر اینستای سئو شده و با اعتباری داشته باشید(نحوه سئو اینستاگرام) که مورد توجه گوگل قرار بگیرد که شما اعتبار بالایی در فضای مجازی دارید در سئو سایت شما بی تاثیر نیست.
  • اگر بتوانید در فضای مجازی خود را یک برند معرفی کنید و به نوعی از بحث برندینگ استفاده کنید گوگل شما را برند می شناسد و قطعا جایگاه خوبی به شما می دهد.
  • اگر از سایت خود به فضای مجازی خود لینک بدهید گوگل متوجه فعالیت شما می شود و امتازی برای آن کنار گذاشته است.

این نکته یادتان باشد برای گوگل نوآوری مهم است یعنی شما اگر بتوانید کاری کنید که بقیه انجام نداده اند می توانید به خواسته ی خود برسید پس خلاق باشید.

اینستاگرام و تاثیر آن بر سئو

نحوه استفاده از اعتبار اینستاگرام

پیشینه در اینستاگرام را به گوگل نشان دهید

بیشینه شما می تواند در دو حالت باشد:

  1. ممکن است شما در اینستاگرام فعال بوده باشید ولی سایت نداشته باشید و وقتی سایت بزنید می توانید به گوگل نشان بدهید که شما در اینستاگرام فعال بوده اید که گوگل یک ارزش به سایت شما بدهد.
  2. در حالت دوم ممکن است شما هم سایت داشته باشید و در اینستاگرام کار بزرگی انجام داده اید با برقراری لینک بین سایت و اینستاگرام خود به گوگل نشان دهید که با کم کسی طرف نیست.
پیشینه در اینستاگرام را به گوگل نشان دهید

اهمیت پیشینه در اینستاگرام

توسعه برندینگ تاثیرگذار بر دامنه سایت

وقتی شما در اینستاگرام خود یک برند را توسعه بدهید و خود را یک برند معرفی کنید و یک ارزشی در اینستاگرام برای خود رقم بزنید گوگل شما را می بیند و شما را یک شرکت یا یک برند می بیند که از یک کسب و کار خوبی بهره مند است پس گوگل ارزش دامنه شما را بالا می برد یعنی به (da(domain authority سایت شما اضافه می کند و وقتی دامنه شما ارزشمند شود به نوعی از گوگل یک مهر تایید دارید و می تواند خیلی به شما کمک کند در توسعه برند و کسب و کار خود.

اینستاگرام و سئو

برندینگ و تاثیر آن بر سئو

تعامل اجتماعی بیشتر به معنای ترافیک و پیوندهای بیشتر است

وقتی که شما یک پیج اینستای با اعتبار داشته باشید که از ترافیک خوبی برخوردار است، و لینک سایت خود را در پیج خود قرار بدهید قطعا مخاطبان شما به سایت شما سر می زنند،در بعضی شرایط که فروشگاه شما به صورت آنلاین است اگر ترافیک سایت خود را زیاد کنید نه تنها موجب رونق کسب و کار شما می شود بلکه می توانید به آسانی رتبه سایت خود را بخبود ببخشید و با حفظ ترافیک سایت خود به رتبه خیلی خوبی در گوگل برسید.

متن های ALT عکس های شما را زنده می کنند

یک قابلیت جدید که وارد دنیای اینستاگرام شده است متن های آلت است که روی عکس ها زده می شود که این قابلیت می تواند باعث شود عکسی که شما از آن استفاده کرده اید، در لیست عکس های گوگل بالا بیاید که یکی از روش هایی است که بدون لینک بتوانید خود را به گوگل نشان دهید که یکی از پل های بین اینستاگرام و گوگل است که می تواند به بهینه شدن سایت شما نیز کمک کند شاید اینستاگرام رابطه مستقیمی با سئو و گوگل نداشته باشد ولی پل های ارتباطی به وجود آورده است که بتوانید سایت خود را سئو کنید.

alt تصاویر اینستاگرام

متن های alt اینستاگرام در تصاویر

حرف آخر

شما از هر راهی که بتوانید به گوگل نشان دهید که درحال انجام فعالیت هستید گوگل نیز به شما کمک می کند تا بتوانید دیده شوید. الانه در دنیای الان که اینستاگرام از مهم ترین و برطرفدارترین فضاهای مجازی است می توانید از طریق این دنیا خود را به کاربران و گوگل نشان دهید پس به گوگل ثابت کنید که چقدر در توان دارید؛)

سوالات متداول

1در چه بخش هایی از اینستاگرام می توان به سایت خود لینک بدهیم؟
یکی در بخش بیو هر پیج است و دیگری در igtv اینستاگرام است.
2استفاده از هشتگ در اینستاگرام چه کمکی به ما می کند؟
می تواند در سئوی اینستاگرام به شما کند که پیج شما در دنیای مجازی دیده شود.
3اگر برندی معروف تا الان سایتی نداشته است ولی در اینستاگرام فعال بوده است گوگل از کجا آن را می شناسد؟
وقتی که گوگل ببیند که در اینستاگرام فعال بوده است و مخاطبان زیادی آن را دنبال می کنند متوجه اعتبار بالای آن می شود یا اسم برند او اگر در گوگل سرچ شده باشد گوگل پی می برد که برند معروفی است.
4وقتی که گوگل لینک پیجی را در اینستا در لیست جست و جوی خود نشان می دهد به سئو اینستاگرام کمک می کند؟
در مرحله اول این خوب است که گوگل شما را در اینستاگرام پیدا کرده است و قطعا متوجه فعالیت شما شده است ولی در سئو اینستاگرام از لحاظ بالا رفتن ترافیک صفحه می تواند به شما کمک کند.
امتیاز دهید post
74 / 100

2 Comments

  1. علی موسوی گفت:

    اگر تمام سیگنال ها را داشته باشیم به سئو سایتمان کمک کرده ایم؟

  2. آرین اخباری گفت:

    وقتی گوگل‌ ببیند که شما فعال هستید در شبکه های اجتماعی‌ و لینک سازی خوبی داشته باشید قطعا بی تاثیر نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 1 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو