کاهش بانس ریت وردپرس

آموزش کاهش بانس ریت وردپرس

مفهوم بانس ریت (Bounce Rate)

Bounce Rate یک معیار جهت اندازه گیری درصدی از مخاطبین می باشد که به وب سایت شما می آیند. ولی هیچ نوع از فعالیتی را در آن صفحه انجام نمی دهند. به این معنا که آن ها بر روی هیچ لینکی کلیک نخواهند کرد و یا ادامه مطلب را مطالعه نمی کنند. و به این صورت است که گوگل آنالیتیکس از طرف کاربران وب سایت هیچگونه واکنشی را دریافت نمی کند.

بانس ریت هنگامی رخ می دهد که مخاطب به صفحه وارد گردیده ، ولی هیچ کاری را انجام نمی دهد و بازدید با مشاهده یک صفحه پایان خواهد یافت. در طراحی سایت و سئو وردپرس شما می توانید Bounce Rate را معیاری جهت مشخص نمودن کیفیت صفحات و یا حتی کیفیت کاربران خود قرار دهید. منظور از کیفیت کاربران این می باشد که آیا آن فرد و کاربر جهت هدف وب سایت شما مناسب خواهد بود یا خیر. بانس ریت بالا می تواند دلایل ذیل را داشته باشد:

  1. کیفیت سایت کم است و مطلب مفیدی جهت درگیر نمودن و همچنین تعامل با کاربر وجود ندارد.
  2. آن صفحه ، مخاطب را جذب نمی کند.
  3. کاربر مطلبی که می‌ خواسته را پیدا نموده است.

جهت تجزیه و تحلیل وب سایت خود می توانید از ابزار گوگل آنالیتیکس استفاده نمایید ، تا علاوه بر گزارش گیری نرخ پرش وب سایت خود، معیار های دیگری را نیز جهت سنجش کیفیت وب سایتتان را بررسی کنید.

کاهش بانس ریت در وردپرس

بانس ریت وردپرس چیست و چه تاثیری بر سئو وب سایت وردپرسی ما دارد؟ به طور خلاصه اگر بخواهیم تعریفی از بانس ریت (Bounce Rate) داشته باشیم باید بگوییم که بانس ریت به درصد اشخاصی گفته می شود که از صفحه ای از یک وب سایت دیدن می کنند و سپس از سایت خارج می شوند. در حقیقت بانس یا نرخ پرش در یک وب سایت هنگامی اتفاق می افتد که شخصی وارد یک صفحه از وب سایت شما می شود و بدون آن که به صفحه ی دیگری از سایت برود، از آن صفحه نیز خارج می شود که این امر سبب آسیب به سئو سایت می شود.

بانس ریت درحقیقت نسبت اشخاصی است که پس از دیدن یک صفحه بانس می کنند و از آن خارج می شوند با اشخاصی که بانس نکرده و به سایر صفحات می روند. در واقع اگر شما در یک صفحه از سایت قرار داشته باشید و آن صفحه 100 بازدید داشته باشد و از این 100 نفر 20 نفر بدون مراجعه به صفحه ای دیگر، از سایت خارج شوند، نرخ بانس ریت مطلب قرار گرفته شده در آن صفحه، 20 درصد خواهد بود. حتما پیشنهاد میکنیم آموزش پوگو استیکینگ را در همین رابطه بخوانید، چرا که از bounce rate خطرناک تر است. پوگو استیکینگ برای گوگل مهم تر از بانس ریت است.

اگر هنوز بانس ریت را به طور صحیح و کامل متوجه نشده اید، مثال زیر تا حد زیادی می تواند به شما در درک مفهوم نرخ بانس ریت کمک کند: فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه هستید و در طول روز 100 نفر به مغازه شما مراجعه می کنند و از این 100 نفر، 50 نفر به محض آن که به فروشگاه وارد شدند (بدون مشاهده هر گونه محصولی یا مطرح کردن هر گونه سوالی و به طور کلی بدون انجام هیچ کار خاصی)، از فروشگاه تان خارج شوند.

بدون شک می توان گفت که این 50 نفر به محض ورود به فروشگاه شما با مشکلی مواجه شده اند این مشکل می تواند بهم ریختگی مغازه، ناهماهنگی محصولات ویترین فروشگاه با محصولات داخل مغازه و یا هر چیز دیگری باشد، در این صورت نرخ بانس ریت فروشگاه شما 50 درصد می شود.

شیوه های کاهش بانس ریت وردپرس، بستگی به نوع صنعت و اهداف هر سایت دارد. هر ادمین سایتی می خواهد که مخاطبان وب سایت خود را برای بازدید از صفحات سایت مشتاق تر کند. پس کاهش مخاطبان به دلیل نداشتن تعامل، همواره جز اولویت های نخست جهت افزایش بانس ریت به شمار می رود.

شناسایی و همچنین برطرف نمودن مشکلات موجود در صفحات لندینگ خواهد توانست، اشکال نرخ پرش بالا را رفع کند. قبل از آن که شیوه های کاهش بانس ریت را بر روی وب سایت خود انجام دهید، ابتدا همه صفحاتی که دارای بانس بالایی می باشند را پیدا نمایید.

جهت یافتن این نوع از صفحات می توانید به اکانت گوگل آنالیتیکس خود وارد شده و سپس با کلیک بر روی Behavior، وب سایت کانتنت (Site Content) را انتخاب کنید و در آخر وارد قسمت Landing Page شوید.

ارتباط بین بانس ریت و حضور در صفحه نخست گوگل

نخست باید بدانید بانس ریت بر سئو وب سایت شما و همچنین رتبه وب سایت تان در صفحه اول گوگل، بسیار موثر است. اما دلیل آن چیست؟ در حقیقت گوگل برای افرادی که در موتور جستجوی گوگل عبارتی را سرچ میکنند، احترام زیادی قائل است از همین رو زمانی که فردی یک عبارت را سرچ می نماید، حتما بایستی به سمت بهترین نتیجه هدایت شود.

ارتباط بین بانس ریت صفحه نخست گوگل

ارتباط بین بانس ریت صفحه اول گوگل

باید توجه داشته باشید در صورتی که این موضوع مهم برای گوگل کم اهمیت شود، موقعیت برای خودنمایی سایر موتورهای جستجو همچون Bing ایجاد می شود. نکته ای که در این خصوص لازم است به خاطر داشته باشید این است که پشت این موتور جستجو، یک غول با نام مایکروسافت قرار دارد، با این وجود در بین انواع موتورهای جستجو حرفی برای گفتن ندارد.

اهمیت بانس ریت برای گوگل

به طور مثال اینطور در نظر بگیرید که در یک خیابان، چند مطب دندان پزشکی قرار گرفته است. یک شخص در حالی که دندان درد دارد وارد دندان پزشکی شماره 1 می شود و چند ثانیه بعد با دندان درد از مطب خارج می شود. شخص بعدی نیز همین طور و الی آخر. به طور تقریبی کلیه اشخاصی که با دندان درد وارد مطب 1 می شوند، بدون التیام درد خارج می شوند.

اهمیت بانس ریت برای گوگل

اهمیت بانس ریت برای گوگل چقدر است؟

پس از آن، این افراد به مطب 2 مراجعه می کنند و زمانی که خارج می شوند، دندان درد آن ها التیام یافته است و کاملا رفتاری از خود نشان میدهند که بیان گر رفع مشکل دندان درد آن ها است. شما از این اتفاقات چه برداشتی دارید؟ به طور یقین مطب شماره 1 گزینه مناسبی برای افرادی که دندان درد دارند نمی باشد. این احتمال وجود دارد که در حوزه دیگری خوب عمل کند اما مطمئنا گزینه مناسبی برای افرادی که درد دندان دارند، نیست.

برای گوگل نیز دقیقا همین موضوع صدق می کند، زمانی که فردی عبارت “بانس ریت چیست؟” را سرچ می کند و وارد صفحه ای از یک وب سایت شود و آن گاه بدون بازدیدی از سایر صفحات، خارج شود، برای گوگل به این مفهوم است که آن فرد هیچ جوابی برای سوال خود از آن وب سایت دریافت نکرده است.

نکاتی تجربی در رابطه با بانس ریت طبق تجربه

نکات تجربی بانس ریت

نکات تجربی بانس ریت سایت

  • نکته اول: طبق تجربه ای که در این سال ها کسب کرده ایم، اگر فردی زمان قابل توجهی را در یک صفحه از وب سایت سپری کند، برای گوگل به معنای این است که این صفحه برای افراد مراجعه کننده جذاب است و ضرر بانس ریت را برای آن وب سایت در پی نخواهد داشت. گفتنی است که منابع معتبری در جهان میزان نرخ پرش را تنها با مشاهده کردن یا مشاهده نکردن سایر صفحات توسط کاربران محاسبه می کنند.
  • نکته دوم: رفتار افراد پس از بانس شدن از صفحه وب سایت تان نیز امری مهم شمرده می شود. طبق آمارهای بدست آمده در مورد بانس ریت، در می یابیم که به صورت پیش فرض میزان بانس ریت وب سایت های وبلاگی و همچنین دیکشنری ها بالا می باشد و گوگل از طریق سرچ بعدی کاربران میزان سطح رضایت افراد را متوجه می شود.

این که افراد پس از سرچ نمودن عبارات مرتبط با “بانس ریت” وارد این صفحه شده و بدون مراجعه به سایر صفحات سایت خارج می شوند، به هیچ وجه دلیلی بر بی کیفیت بودن محتوا نیست، و گوگل با توجه عبارت بعدی سرچ کاربران نیز قادر است رضایت آن ها را متوجه شود.

راه های کاهش بانس ریت وردپرس

راه کاهش بانس ریت وردپرس

روش کاهش بانس ریت وردپرس

  1. افزایش سرعت
    از جمله عوامل بسیار مهم بانس شدن کاربر این موضوع می باشد که تلاش می کند یک صفحه را باز کند اما صفحه به طور کامل بارگزاری نمی شود.
  2. صفحه بدون محتوا
    کاربر مدت زمانی را به انتظار می نشیند تا محتوای وب سایت شما را مشاهده و مطالعه کند، اما پس از مدتی یک صفحه سفید رنگ در حالی که هیچ گونه محتوایی در آن وجود ندارد را مشاهده کرد، سایت را بسته و به وب سایت بعدی مراجعه می کند و به این صورت بانس ریت شما افزایش می یابد.
  3. لینک دهی داخلی درست
    زمانی که کاربر صفحه وب سایت شما را مطالعه می کند، به طور دائم او را به مطالعه سایر محتواهای مرتبط خود دعوت نمایید و اینگونه نرخ پرش را کاهش دهید.
  4. استفاده صحیح از منو
    برخورداری از یک منو مناسب برای کاربران تا حد زیادی می تواند موجب کاهش بانس ریت سایت شود. این که کاربران با یک نگاه به منو وب سایت تان قادر باشند به راحتی صفحاتی که برایشان مفید است را پیدا نمایند، به کاهش بانس ریت شما کمک شایانی می کند.
  5. استفاده از ویدیو در مطالب
    ویدیو یکی از محبوب ترین فرمت های محتوا در جهان به حساب می آید. استفاده از ویدیو موجب درگیر شدن اکثر کاربر با وب سایت شما می شود. استفاده از ویدیو خصوصا پس از پاراگراف اول را به شدت به شما پیشنهاد می کنم.
  6. به کارگیری منو لینک های درون صفحه
    لیستی از زیر عنوان ها مانند چیزی که معمولا در کلیه صفحات ویکی پدیا مشاهده می کنید را در ابتدای متن خود درج کنید. با کمک همین گام ساده شما کاربران را از سردرگمی نجات می دهید و موجب کاهش بانس ریت می شوید.
  7. نوشتن پاراگراف اول به صورت جذاب
    نخستین پاراگراف شما بسیار مهم می باشد. به جای طفره رفتن، جوابی که کاربران تان در پی آن هستند را در اختیارشان قرار دهید و به افراد مراجعه کننده نشان دهید این صفحه می تواند برای آن ها بسیار مفید واقع شود. به کار بردن فایل های مدیا همچون ویدیو، صوت و تصویر نیز به این کار کمک می کند.
  8. بهینه سازی وب سایت برای کاربران موبایل
    بهینه سازی وب سایت برای کاربران موبایل نشان دهنده بالا رفتن سرعت به اضافه بالا رفتن میزان خوانایی برای کاربران می باشد. ترجیحا در زمینه طراحی ریسپانسیو و … صحبت نمی کنیم به این دلیل که استفاده از طراحی ریسپانسیو یک موضوع عادی در کلیه سایت ها است اما باید توجه داشت که استفاده از طراحی AMP می تواند به کاهش بانس ریت در موبایل کمک کند.
  9. در صورت امکان داستان سرایی کنید
    داستان سرایی در متن موجب می شود متن شما کمتر حوصله کاربر را سر ببرد. پس تا جایی که امکان دارد در متن خود از داستان، مثال های داستان محور و … به کار ببرید.
  10. ساخت سایدبار چسبنده این یکی از بهترین کارهاست که برای سایت ساید بار جذاب بسازید

بانس ریت باید چقدر باشد؟ (میزان بانس ریت نرمال)

اگر از حد متوسط بانس ریت آگاهی نداشته باشید، به احتمال زیاد بایستی کل زمان خود را به جای تولید محتوای سئو شده، تحقیقات کامل کلمات کلیدی، تمرکز کردن بر روی استفاده صحیح از تگ های متا، لینک بیلدینگ یا به عبارتی لینک سازی و … صرف کاهش بانس ریت کنید.

بانس ریت سایت چقدر باشد

بانس ریت سایت چقدر باشد مناسب است؟

نکته ناراحت کننده این است که بانس ریت هیچ عدد خاصی ندارد. یعنی نمی شود که نسخه ای مشخص را برای کلیه وب سایت های وردپرسی پیچید،(سئو سایت وردپرس) به این دلیل که این عدد در زمینه های مختلف، متفاوت است، با این حال می شود به یک میانگین مناسب رسید. طبق تجربه کسب شده توسط سایت های مختلفی که آنها را سئو کرده ایم، میزان نرخ پرش مناسب برای وب سایت های ایرانی، کمتر از 40٪ است.

تجربه کاربری (User Exprience)

User Exprience جز شیوه های کاهش بانس ریت می باشد که کاربر تمایل بیشتری جهت بازدید از وب سایت شما را احساس می نماید. با در اختیار داشتن User Exprience خوب ، خواهید توانست از طریق خدمات سئو و همچنین بهینه سازی وب سایت ، در صفحه نخست گوگل نیز قرار بگیرید. که همین کار موجب افزایش ترافیک می شود ، به ویژه اگر جز پنج لینک نخست در Serps باشید.

طراحی وب سایتی مناسب که دارای یک پلتفرم خوب باشد و ویژگی نمایش بر روی هر نوع دستگاهی را دارا می باشد یا به اصطلاح کاربر پسند (User Friendly) است ، می تواند نخستین قدم جهت کاهش نرخ پرش در وب سایت نیز باشد.

افزایش سرعت وب سایت

مخاطبان توقع دارند که وب سایت شما را در زمان کمی مشاهده نمایند و به مواردی همانند دارا بودن پست های متفاوت ، استفاده شدن برنامه های CSS و … کاری ندارند. برای آن که بدانید سرعت وب سایت و یا هر کدام از صفحات لندینگ وب سایت شما در چه وضعیتی قرار دارد ، خواهید توانست از ابزارهایی همانند Pingdom،Google Page Speed و Gtmetrix استفاده کنید.

سرعت وب سایت جز شیوه های کاهش بانس ریت می باشد که می بایست دقت فراوانی جهت از دست ندادن مشتری نیز انجام دهید. طبق اعلام Strangeloop، تاخیر 1 ثانیه می تواند موجب کاهش مواردی همانند : هفت درصد هزینه فروش ، یازده درصد بازدید صفحه و شانزده درصد از رضایت مشتری را نیز به همراه خود داشته باشد.

استفاده از ویدیو برای کاهش بانس ریت وردپرس

استفاده از کلیپ نسبت به متن و تصاویر، برای مخاطبان جذاب تر خواهد بود و همچنین تمایل آن ها جهت مشاهده و ماندن در این نوع از صفحات بیشتر می باشد. شما می توانید از ویدیو برای پیش زمینه صفحه خود نیز استفاده نمایید. که با این روش ، مخاطب می تواند مطالب را بهتر درک کند و در آن صفحه باقی بماند.

کلیپ ها نسبت به محتواهای دیگر جذاب تر بوده و مخاطب را به سمت آن صفحه جذب می کند. شما می توانید با استفاده از انیمیشن، موسیقی، رنگ ها و ابزار متفاوت دیگر، مخاطبان را در صفحه لندینگ خود نگه دارید. شما حتی خواهید توانست یک کلیپ مناسب را تهیه و یا ترجمه نمایید و از آن ویدیو جهت جذب مشتری نیز استفاده کنید. بهترین روش جهت کاهش هزینه، استخدام یک فریلنسر برای ترجمه ویدیوها خواهد بود.

بهینه نمودن تجربه کاربری موبایل

طبق تحقیقاتی که انجام گردیده ، بیش از 57 درصد ترافیک های آنلاین از سوی تلفن های همراه به وب سایت منتقل می شود. بنابراین جهت کاهش بانس ریت ، هر وب سایتی نیاز خواهد داشت تا بر روی تلفن همراه و یا تبلت ، با تجربه کاربری مناسبی نیز نمایش داده شود. شما می بایست وب سایت خود را برای مخاطبانی که از طریق تلفن همراه وارد می شوند ، بهینه کنید.

سوالات متداول درباره کاهش بانس ریت وردپرس

  1. بانس ریت چیست؟
    بانس ریت به کاربرانی گفته می شود که وارد سایت شما می شوند اما بدون هیچ فعالیتی و بعد از چند ثانبه خارج می شوند.
  2. چگونه می توانیم بانس ریت وردپرس را کاهش دهیم؟
    راه های مختلفی برای کاهش بانس ریت وردپرس وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به بهینه نمودن تجربه کاربری موبایل، افزایش سرعت وب سایت و… اشاره داشت.
  3. برای سئو سایت بانس ریت مهم تر است یا پوگو استیکینگ؟
    قطعا پوگو استیکینگ برای سئو مهم تر است.
  4. فواید کاهش بونس ریت سایت چیست؟
    موجب افزایش فروش میشود.
4.5/5 - (2 امتیاز)
80 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 18 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو