کلید موفقیت در سئو

سئو سایت
سئو سایت

سئو یک استراتژی خوب و حرفه ای می باشد برای اینکه شما بتوانید به اهداف و جایگاهی که در دنیای وب می خواهید دست پیدا کنید در این مطلب به شما خواهیم گفت که کلید موفقیت در سئو چه چیزهایی است و چگونه می توانید سئو سایت موفق تری نسبت به سئو سایت رقبای خود داشته باشید.

معمولا مدیران وب سایت های تازه کار برای پیدا کردن یک منبع مناسب و زمان انجام کارهایی که بتواند تجارت آن ها را بالا ببرد با مشکل های بسیاری مواجه هستند. در این میان ممکن است بین انبوه کارهایی که دارند، غرق شده و نتوانند تصمیم بگیرند که کار را از کجا شروع کنند. در نتیجه به تمام کارها اولویت داده شود به غیر از آن چه که باید این کاملا طبیعی است که بحث سئو به طور کامل فراموش خواهد شد.

اهمیت سئو

همانطور که می دانید سئو به شما کمک خواهد کرد تا در نتایج موتورهای جستجو وب سایت شما مناسب ترین و بالاترین رتبه را بدست آورد. شاید خیلی از دوستان تازه کار که در زمینه سئو اطلاعاتی ندارند با خود بگویندکه این مسئله اصلا چه اهمیتی می تواند داشته باشد.

ما به شما خواهیم گفت که سئو به چه دلایلی دارای اهمیت می باشد.

سئو به شما کمک خواهد کرد تا جایگاه خود را در فضای کسب و کارهای آنلاین تقویت کنید

سئو باعث می شود که شما مخاطبین بیشتری را جذب کرده و به مشتری ثابت خود تبدیل کنید

باعث ایجاد ترافیک برای سایت شما شده و برندتان را به دیگران معرفی خواهد کرد

مشارکت و تعامل کاربران را برای شما افزایش می دهد

کاری می کند که شما و کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند نسبت به بیزینسی که انجام می دهید علاقه بیشتری پیدا کنید

کلید موفقیت در سئو

اهمیت سئو

کلید موفقیت در سئو

هدفتان را مشخص کنید

اولین مسئله که باید برای موفقیت در سئو به آن اهمیت زیادی دهید و در واقع شاه کلید موفقیت در سئو می باشد این است که شما قبل از هر کاری هدف های خود را از سئو کردن سایتی که راه اندازی کرده اید برای خودتان مشخص کنید.

پیشنهاد ما در سئو ایران به شما این است که اهداف نخستین خود را که می توانید با تولید محتوا به آن ها دست پیدا کنید را برای خود لیست کنید تا هم برای شما و هم برای تیم سئو مشخص شود که باید چه کارهایی انجام دهند و اهداف شما را چطور در فرایند کاری دخیل کنند.

دقت داشته باشید که اهداف شما باید ارزیابی شده و شفاف باشند تا در رسیدن به نتیجه ای که می خواهید شما را کمک کنند.

تحقیق درباره کلمات کلیدی

قدم بعدی که باید بردارید این است که درباره کلمات کلیدی که می خواهید در سایت خود برروی آن ها کار کنید و به اصطلاح کلمات کلیدی شما هستند تحقیق های لازم را انجام دهید. این کار به شما در شناسایی فرصت های تولید یک محتوای جدید کمک بسیاری می کند همچنین شما می توانید از آن ها برای بروزرسانی و بهبود محتواهای قدیمی خود نیز استفاده کنید.

همیشه مخاطبینی که به سایت شما سر می زنند را در نظر داشته باشید و تمام تلاش خود را بکنید که محتواهای تولید شده به گونه ای باشند که بتوانند علاقه کاربران را جذب کنند اینجاست که تحقیق درباره کلمات کلیدی می تواند تاثیر مفید بودن خود را به شما نشان دهد و به شما ایده هایی برای تولید محتوا و فرصت های جدیدی برای رسیدن به بالاترین نتایج جستجو می دهد.

شاید با خودتان بگویید که این کلمات کلیدی باید طولانی باشند یا کوتاه؟ خب باید بگوییم که استفاده از کلمات کلیدی طولانی احتمال اینکه وب سایت شما در رتبه های بالاتری توسط موتورهای جستجو نمایش داده شود را افزایش می دهد. برای اطمینان می توانید خودتان را به جای کاربران گذاشته و یک عبارت طولانی را در موتورهای جستجو سرچ کنید و نتایج اولیه ای که برایتان نمایش داده می شود را مورد ارزیابی قرار دهید. با این کار بهتر می توانید نحوه عملکرد سئو را برای مخاطبین سایت خود شناسایی کنید.

یک راه حل دیگر هم برای اینکه بتوانید بهترین و پربازدید ترین کلمات کلیدی را برای وب سایت خود پیدا کنید وجود دارد و آن هم این است که از کیبورپلنر کلمات کلیدی که می خواهید را پیدا کنید.

راه موفقیت در سئو

موفقیت سئو

 

سوالات مربوط به سئو

1کاری که سئو میتواند برای سایتمان انجام بدهد چیست؟
بالابردت درصد دیده شدن ما در جستجوی کلمه یا عبارت خاص
تبدیل کردن کاربران به مخاطب و مخاطب به مشتری

2موفقیت در سئو چقدر زمان نیاز دارد؟

نمیتوان تاریخ دقیق و مشخصی برای این کار مشخص کرد ولی چیزی که تجربی تیم سئو ایران درک کرده است به این صورت بوده

عبارات کلیدی طولانی و بلند (LTK) حدودا بین 3الی 7 ماه
عبارات پر رقابت و جستجوی زیاد حدودا 6 الی 10 ماه
رقابت بین صدر جدولی ها یک الی دو سال

اما این به این شکل نیست که حتما 6 ماه طول بکشد، ممکن است عوامل زیادی از حمله DA ,PA و محتوای قوی و… مسائل همه محاسبات را به هم بریزد

3چرا استراتژی سئو مهم است؟

چون شما در سئو سرمایه گذاری میکنید، واین بسیار مهم است که پول خودتان را صرف چه چیزی میکنید.

بررسی کردن خطا ها

یکی دیگر از مواردی که کلید موفقیت در سئو است و به شما کمک بسیاری خواهد کرد شناسایی و بررسی خطاهای وب سایت می باشد. خطاهای مختلف بسیاری وجود دارند که می تواند روی سئو وب سایت شما تاثیرات منفی بگذارند. پس شما باید آن ها را شناسایی کرده و برای رفع آن ها اقدام کنید.

یکی از خطاها که باید آن را جدی بگیرید این است که از تولید محتواهای تکراری برای سایت خود خودداری کنید پی اطمینان کامل را از این موضوع بدست آورید که محتوای تولید شده توسط وب سایت شما شباهتی با محتواهایی که توسط وب سایت های دیگر منتشر شده است ندارد.

خطای بعدی درباره تصاویری است که از آن ها در صفحات وب سایت یا محتواهای خود استفاده می کنید. اگر شما تصاویر مورد نظرتان را از یک منبع خارجی منتشر کرده باشید احتمال مشکل در آن وجود دارد پس بهتر است صفحات سایت را بررسی کنید که تصاویر پاک نشده باشند و تاثیر و کیفیت محتوا از بین نرفته باشد.

خطای 404 بزرگترین خطایی است که بدون شک چندان با آن غریبه نیستید. صفحاتی از وب سایت که دیگر کار نمی کنند می توانند رتبه سایت را کاهش داده و تاثیرات منفی به همراه داشته باشند. بنابراین اگر محتوایی از محتواهای سایت خود را جابه جا کرده اید و یا اینکه URL آن ها تغییر داده اید همین الان به سراغ صفحات آن ها رفته و با دقت صفحه مورد نظرتان را چک کنید که دچار این خطا نشده باشند

آخرین خطایی که باید آن را در سایت خود مورد بررسی قرار دهید شناسایی لینک های معیوب می باشد. لینک های معیوب هم مانند تصاویر که در متن بالا به آن ها اشاره کردیم می تواند اعتبار وب سایت شما را به خطر اندازد و رتبه سایت را کاهش دهد. شما برای شناسایی لینکهای معیوب می توانید از ابزارهایی همچون Moz Pro و SEO Spider استفاده کنید.

بهینه سازی موبایل

بسیاری از وب سایت ها هستند که به دلیل اینکه سایت خود را در نسخه های موبایل به درستی بارگذاری نکرده اند با مشکلات زیادی مواجه شده اند که مهم ترین آن کاهش بازدید وب سایت بوده است.

این روزها گشت و گذار در دنیای اینترنت بیشتر توسط تلفن های همراه صورت می گیرید تا کامپیوترهای شخصی. بنابراین کلید موفقیت در سئو این است که وب سایت خود را نیز برای نسخه های موبایل بهینه سازی کنید چرا که این موضوع بسیار مهم و ضروری می باشد.

بهینه سازی ux

بهینه سازی کردن ux وب سایت از مهم ترین بحث های سئو می باشد که نباید آن را نادیده گرفت. شاید با خودتان بگویید که اصلا این ux چیست؟ که انقدر برای سئو دارای اهمیت است.

در حقیقت ux تجربه کاربری هر وب سایت است یعنی همان حسی که کاربران می توانند از محصولات و خدمات وب سایت شما دریافت نمایند. فرقی ندارد که محصولات و خدماتی که شما ارائه می دهید ماشین آخرین مدل باشد یا شیرخشک کودک. اینکه کاربر بتواند از سایت شما حس خوبی را دریافت نماید یعنی شما موفق شده اید.

موفقیت سئو

کلید موفقیت در سئو

سایر کلید های موفقیت در سئو

کلید موفقیت در سئو تنها به موارد بالا ختم نمی شود بلکه راه های دیگری هم وجود دارند که می توانند در موفقیت سئو سایت شما تاثیر گذار باشند که این راهها شامل موارد زیر می باشند.

  • بهینه سازی کردن محتوا
  • ساختار url
  • تگ های متا
  • لینکهای درونی
  • استفاده از روابط عمومی
  • قدرت دامنه و تعداد لینک ها
  • و…

حرف آخر

با انجام دادن و در نظر گرفتن مواردی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم شک نداشته باشید که سئو به کسب و کار شما در همان ابتدای کار هم کمک خواهد کرد.

در صورتیکه درباره عملکرد سئو و اینکه چگونه برای سئو سایت خود باید اقدام کنید سوالی داشتید می توانید با مشاوران و همکاران ما در سئو ایران در ارتباط باشید و دیدگاه های خود را برای ما ارسال کنید.

آموزش های مرتبط با موفقیت در سئو

%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA %D8%B3%D8%A6%D9%88 %D8%AF%D8%B1 %DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

اهمیت سئو در چیست؟

%D8%B1%D9%88%D8%B4 %D8%B3%D8%A6%D9%88

بهترین روش سئو

5/5 - (1 امتیاز)
79 / 100

2 Comments

  1. ابراهیم اورسا گفت:

    سلام
    اگه تمام کارهایی که شما به آن اشاره کردید را به دقت انجام دادیم ولی باز سئو سایت موفقی نداشتیم اون موقع باید چه کار کنیم؟

  2. زهرا احمدی گفت:

    باید با یک مشاور سئو سایت، مشورت کنید، ممکن است گام مهمی را فراموش کرده اید یا نیاز به حرکت خاصی است که شما از آن مطلع نیستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو