گوگل در حال انتخاب بهترین انکر تکست برای لینک دهی است

انتخاب بهترین انکر تکست برای لینک دهی
سئو سایت

گوگل در حال انتخاب بهترین انکر تکست برای لینک دهی است

مطابق با جدیدترین اخبار سئو، مولر از شرکت گوگل نحوه انتخاب بهترین انکر تکست برای لینک دهی را توضیح می دهد. او به سوالاتی در مورد بهترین انکر تکست برای استفاده در پیوندهای داخلی، ورودی و خروجی پاسخ داد. پاسخ وی طیف گسترده ای از سناریوهای مربوط به لینک دهی را پوشش می داد.

بهترین روش برای انتخاب Anchor Text چیست؟

Anchor text متنی است که در یک پیوند لینک استفاده می شود؛ یعنی همان متن یا عبارتی که با آن به صفحه مورد نظرتان لینک می دهید، این متن می تواند “کلیک کنید” “سئو سایت” “سئو” یا هر چیز دیگری باشد.

الگوریتم PageRank Google برای درک موضوعیت و چیستی یه صفحه، از انکر تکست استفاده می کند. اینکار یک پیشرفت و موفقیت بزرگ برای بنیانگذاران Google در سال 1998 بود. آنها کشف کردند که نتایج جستجو هنگامی که شما از متن لنگر یا همان انکر تکست (علاوه بر متن موجود در یک صفحه وب) استفاده می کنید، برای درک یک صفحه، بهبود می یابند. اما برای جلوگیری از سو استفاده ناشران از انکر تکست، الگوریتم گوگل باید در سالهای بعدی تغییر میکرد، به همین دلیل است که متن لنگر تا به امروز در ذهن بازاریابان دیجیتال بسیار مهم بوده است.

سوالی که مطرح شد در رابطه با انتخاب بهترین متن برای لینک دادن بود؛ سوال به صورت زیر مطرح شد:

بهترین روش برای نوشتن متن در پیوندهای داخلی و همچنین پیوندهای خارجی چیست؟
به عنوان مثال با استفاده از نام وب سایت، عنوان پست وبلاگ، عبارت با مطابقت دقیق یا کلمات کلیدی LSI؟ “

Anchor Text

متن لنگر یا انکر تکست

کلمات کلیدی LSI اهمیتی ندارند

هر سئوکاری که ایده کلمات کلیدی LSI را تبلیغ کند، اطلاعات غلطی را منتشر می کند. چیزی به نام LSI Keywords وجود ندارد.

جان مولر:

“اول از همه، ما هیچ کلمه کلیدی LSI نداریم. بنابراین می توانید با خیال راحت از این مورد چشم پوشی کنید. من فکر می کنم وقتی به درک بازیابی اطلاعات به عنوان یک موضوع نظری یا علوم رایانه فکر می کنید، جالب است که به استفاده از LSI فکر کنید. اما به عنوان یک عملکرد SEO، لازم نیست نگران این موضوع باشید. “

کلمات کلیدی LSI

کلمات کلیدی توصیفی

بهترین متن لنگر برای پیوندهای داخلی

هر پیوندی از یک صفحه وب به صفحه دیگری در همان سایت، پیوند داخلی است. ناشر می تواند به مقاله دیگری در همان سایت که حاوی جزئیات بیشتری است، لینک دهد؛ این نمونه ای از یک لینک داخلی است. پیوندهای داخلی می توانند به Google کمک کنند تا مقالات بیشتری را در یک سایت کشف کند و می تواند محتوای صفحه پیوند داده شده را بهتر درک کند.

مولر از گوگل این مورد را برای انکر تکست لینک داخلی توصیه کرد:

“با استفاده از پیوند های داخلی، شما به ما سیگنالی از مفهوم مطالب می دهید. به نوعی شما می گویید که در این بخش از وب سایت من، اطلاعاتی در مورد این موضوع، پیدا خواهید کرد. و این همان چیزی است که شما می توانید از آن به عنوان انکر تکست برای پیوندهای داخلی استفاده کنید.
و از طرفی نیز، متن لینک، برای کمک به کاربران جهت درک لینک داده شده و موضوع آن است. نوع پیوندهای داخلی که برای کاربران استفاده می کنید، معمولاً با آنچه برای سئو سایتتان استفاده می کنید، مطابقت دارد.”

بهترین متن لنگر برای پیوندهای خارجی

انکرتکست پیوند به صفحه ای در وب سایت دیگری است. به عنوان مثال، ناشر می تواند برای به دست آوردن دستورالعمل موری خاص، به سایت ویکی پدیا لینک دهد.

مولر پاسخی در مورد بهترین متن لنگر برای پیوندهای خارجی ارائه داده است:

“در رابطه با پیوند های خارجی نیز، اگر قصد دارید به وب سایت افراد دیگر لینک دهید، مورد مشابی با لینک دهی داخلی است. مثلا با انکرتکست انتخابی تان به کاربران بفهمانید که چرا باید بر روی لینک کلیک کند، صفحه جدید چه اطلاعات جدیدی به آن ها خواهد داد.”

پیوندهای داخلی و خارجی

مقایسه انکرتکست لینک های داخلی و خارجی

بهترین متن لنگر برای پیوندهای ورودی

مکالمات و مقالات آنلاین زیادی در مورد بهترین ترکیب متن لنگر (نسبت متن لنگر) برای پیوندهای ورودی به سایت وجود دارند. برخی از سئوکاران معتقدند که درصد مشخصی از لینک های ورودی وجود دارند که باید nofollow باشند، از کلمات کلیدی با مطابقت دقیق که می خواهید با آن ها رتبه بگیرید، استفاده کنید و از درصدی از لینک های ورودی که باید از نام وب سایت (پیوندهای مارک دار) استفاده کنند، استفاده شود.

این ایده ها از این درک نشات گرفته اند (در سال 2005) که گوگل از تجزیه و تحلیل آماری برای شناسایی پیوندهای غیر طبیعی استفاده کرد. سئوکاران سعی کردند پیوندهای پرداخت شده خود را با تلاش برای “طبیعی به نظر رسیدن” پنهان کنند و در نتیجه الگوریتم های تجزیه و تحلیل آماری را فریب دهند و شکست دهند.

سئوکاران سعی کردند الگوهای “پیوند طبیعی” را با تجزیه و تحلیل متن لنگر میلیون ها لینک سایت شناسایی کنند و حتی تا به امروز هستند افرادی که این مسیر را اشتباه طی می کنند. که اتفاقا آن مطالعات بسیار اشتباه بوده اند. آن ها فرض می کنند که انکرتکست های کشف شده توسط گوگل برای اهداف رتبه بندی استفاده می شوند (که چنین نیست)

سخن آخر

کلید انتخاب بهترین انکرتکست برای لینک دهی، این جمله مولر است که در مورد انتخاب متن لنگر، میان آنچه برای گوگل اهمیت دارد و آنچه برای کاربران خوب است، همپوشانی وجود دارد. ایجاد انکرتکستی که به کاربر می گوید، با کلیک بر روی پیوند به صفحه ای داخلی و یا خارجی، چه چیزی در انتظارش است، بهترین روش برای انتخاب متن لینک دهی است.

4/5 - (4 امتیاز)
72 / 100

1 Comment

  1. رحمانی21 گفت:

    انتخاب بهترین انکر تکست برای لینک سازی ، خیلی نیازه به تجربه داره و کار یه سئو کار حرفه ایه نه هر جوجه ای که میاد میگه سئو سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو