راهنمای سئو سایت برای مبتدیان

راهنمای سئو سایت

اگر سایت خود را بهینه نمی کنید مانند این است که سایتی را راه اندازی کنید که هیچ کس از آن اطلاعی ندارد پس هیچ سودی برای شما ندارد. از راهنمای سئو سایت برای مبتدیان برای درک بهتر و فرصت بیشتر در بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجوی آنلاین استفاده کنید. شما به کمک نکات و آموزش های موجود در این مقاله می توانید داشن خود را از سئو افزایش دهید و حداقل 40 درصد وضعیت SEO سایت خود را بهبود ببخشید.

مفاهیم سئو

یکی از اصلی ترین موضوعات که تمام افراد فعال در زمینه صنعت دیجیتال مارکتینگ باید درباره آن اطلاعات جامع و خوبی در اختیار داشته باشند مفاهیم سئو است. شما برای اینکه بتوانید به بهترین شکل ممکن در زمینه سئو سایت فعالیت داشته باشید باید با افراد حرفه ای در این زمینه در ارتباط باشید. اما قبل از اینکه با این افراد و تیم هایی که در زمینه سئو فعالیت دارند ارتباط بگیرید باید به طور کامل مفاهیم سئو را آموزش دیده باشید تا بتوانید آن ها را در روند فعالیت خود به کار گرفته و پیاده سازی کنید.

آموزش مفاهیم سئو

آموزش مفاهیم سئو برای مبتدیان

توجه داشته باشید که اگر شما صاحب وب سایت هستید و در مورد بهینه سازی سایت خود اطلاعاتی ندارید در آینده برای کسب و کار خود مشکلاتی را به وجود خواهید آورد. شاید بگویید وقتی از افراد حرفه ای در این زمینه کمک می گیریم دیگر چه نیازی است که خودمان هم درباره آن اطلاعات داشته باشیم؟

در این مورد چه شما خودتان بخواهید این کار را انجام دهید و چه از یک تیم حرفه ای سئو در این زمینه کمک بخواهید مسلما داشتن اطلاعات کافی در زمینه مفاهیم سئو ضرری را به شما وارد نخواهد کرد بلکه برایتان سود آور نیز خواهد بود زیرا یک علم جدید را نیز فرا گرفته اید. این احتمال را هم باید در نظر داشته باشید که افراد سودجو هم هستند که بخواهند از بی اطلاع بودن شما در زمینه سئو سوء استفاده کنند.

پیشنهاد تیم سئو ایران این است که مطلب امروز را که درباره آموزش سئو برای مبتدیان می باشد را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید زیرا که ما قصد داریم بهترین و مهم ترین مفاهیم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم و به شما کمک کنیم تا متوجه مفاهیم سئو شوید

مفاهیم سئو

سئو

آموزش مفاهیم سئو برای مبتدیان

فاکتورهای بسیاری در زمینه آموزش سئو برای مبتدیان وجود دارد که ما در مطلب امروز اصلی ترین فاکتورهای آموزش سئو مقدماتی را بیان خواهیم کرد.

  • متن محتوای صفحه داخلی وب سایت
  • تعداد کلمات در تولید محتوا
  • عبارت های کلیدی
  • محتوای تکراری
  • عناوین صفحات
  • توضیحات متا
  • برچسب ها
  • تگ های heading

نکات مهم سئو سایت برای مبتدیان

ما در سئو ایران به عنوان قدیمی ترین شرکت در حوزه SEO وظیفه خود می دانیم تا آموزش های رایگانی در اختیار شما قرار دهیم تا به کمک آن بتوانید دانش خود را افزایش داده و از این طریق درآمد خود را افزایش دهید. مقاله راهنمای سئو سایت برای مبتدیان به شما کمک می کند تا نکات اولیه را در زمینه بهینه موتورهای جستجو را درک کنید و بدانید که به چه مواردی باید توجه داشته باشید. توصیه می کنیم مقاله آموزش مفاهیم سئو برای مبتدیان را مطالعه کنید.

تولید و انتشار منظم محتوای یونیک

مهمترین بخش سئو این است که مطمئن شوید سایت شما دارای محتوای منحصر به فرد و تازه است. اگر محتوای سایت شما یونیک باشد و به سوالات کاربران پاسخ دهد ربات های گوگل پس از بررسی متوجه ارزشمند بودن محتوا شده و به آن جایگاه خوبی در نتایج SERP می دهند. پس اگر تازه می خواهید سئو را یاد بگیرید و یا صاحب یک وب سایت هستید که می خواهید بهینه سازی سایت را خودتان انجام دهید باید به محتوای تازه و کاربردی توجه داشته باشید و مقاله راهنمای سئو سایت برای مبتدیان را تا انتها بخوانید. در ویدئو زیر به شما آموزش می دهیم که چگونه محتوا تولید کنید.

سعی کنید حداقل 3 محتوای تازه در هفته تولید کنید و تایتل ها را به گونه ای انتخاب کنید که به سوالات رایج کاربران پاسخ دهید. سعی کنید تایتل محتواهایتان در ابتدا با عباراتی مانند چگونه و هرگز شروع شود تا به این ترتیب بتوانید توجه کاربران را جلب کنید. اگر نمی دانید که از چه روشی یک تایتل خوب برای محتوای خود پیدا کنید توصیه می کنیم حتما مقاله چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟ را مطالعه کنید.

تعداد کلمات در تولید محتوا

خود تولید محتوا در مفاهیم سئو دارای زیر شاخه های بسیاری می باشد که ما در حد امکان آن ها را توضیح خواهیم داد. یکی از این زیر شاخه ها تعداد کلماتی است که شما در تولید محتوای خود به کار گرفته اید. با توجه به اینکه عدد واحدی برای تعداد کلمه هایی که در محتوای یک صفحه به کار برده می شود به صورت مشخص تایید نشده است اما تجربه نشان داده است که این عدد نباید کمتر از 500 و بیشتر از3000 کلمه باشد

آموزش مفاهیم سئو

مفاهیم سئو

عبارت های کلیدی

عبارت کلیدی کلماتی است که شما در متن محتوای خود از آن ها استفاده می کنید و دلیل این کار هم این است که کاربران با استفاده از این متن می توانند به آنچه می خواهند دست پیدا کنند. فراموش نکنید که عبارت های کلیدی تنها در محتوای سایت به کار برده نمی شوند. از نکات مهم سئو سایت این است که شما به بهترین شکل ممکن از عبارت های کلیدی اصلی و فرعی در سایت خود و در بخش های مختلف استفاده کنید

محتوای تکراری

یکی از مهم ترین مواردی که باید در آموزش مفاهیم سئو برای مبتدیان متذکر شویم این است که از محتواهای تکراری (Duplicate Content) و کپی شده در سایت خود جدا خودداری کنید. محتوای تکرارای در حقیقت محتواهایی هستند که در سایت شما با دو url متفاوت حضور دارند.

اگر شما در وب سایت خود از محتواهای تکراری و کپی شده استفاده کنید باعث جریمه شدن سایت خود توسط گوگل خواهید شد و اگر اشتباها این کار را کرده باشید باید هر چه سریع تر آن را از سایت خود حذف کنید. برای اینکه با محتوای تکراری بیشتر اَشنا شوید مطلب Duplicate Content چیست؟ را مطالعه کنید.

عناوین صفحات

عنوان صفحه در واقع جمله ای درباره موضوع آن صفحه از وب سایت می باشد که شما شخصا آن را تولید می کنید. این مورد از مفاهیم سئو نقش مهمی در سایت شما ایفا می کند زیرا هر آنچه به عنوان، عناوین صفحات در نظر گرفته باشید در SERP نمایش داده خواهد شد و در واقع همان لینکی است که شما را با کاربران وب سایتتان، مرتبط می سازد.

مفاهیم سئو

آموزش سئو مبتدیان

توضیحات متا

meta description یا همان توضیحات متا بعد از عنوان صفحه در SERP نمایش داده می شودکه گوگل برای آن 156 کاراکتر را در نظر گرفته است.

برچسب ها

برچسب ها همان عبارت های کلیدی هستند البته بدون هیچ حرف اضافه، مانند از، به، را، تا و غیره.

همچنین باید توجه داشته باشید که تگ ها خیلی پراکنده نباشند.

تگ های heading

این تگ ها به بهبود ساختار محتوای سایت کمک می کنند، برای موتور جستجوگر و هم برای کاربران اهمیت ویژه ای دارند. پس در نتیجه جزو یکی از مهم ترین مفاهیم سئو به شمار می آیند و شما نیز باید از آن ها در تولید محتوای خود استفاده کنید.

از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید

مطمئن شوید که از گوگل آنالیتیکس در وب سایت خود استفاده می کنید. گوگل آنالیتیکس به شما امکان می دهد ترافیک سایت خود را اندازه گیری کنید. شما می‌گوید افراد در کجا قرار دارند، مرورگری که استفاده می‌کنند، مدت زمانی که در سایت سپری می‌کنند، چه چیزی را بازدید می‌کنند و چگونه سایت را پیدا کرده‌اند. شما می توانید از این اطلاعات برای کشف اینکه چه چیزی افراد را به سمت وب سایت شما می کشد استفاده کنید و به شما اجازه می دهد از آن برای افزایش ترافیک خود استفاده کنید.

استفاده از آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس

بهنیه سازی تگ عنوان یا h1

یکی از موثرترین راه ها برای بهینه سازی وب سایت، قرار دادن کلمات کلیدی خود در تگ عنوان است. موتورهای جستجو در حدود 60 تا 70 کاراکتر عنوان را می خزند، بنابراین مهم است که عنوان خود را کوتاه و کلمات کلیدی خود را مرتبط نگه دارید. موتور جستجو کلمات کلیدی عنوان را با محتوای واقعی صفحه شما مطابقت می دهد، بنابراین ارتباط بسیار مهم است.

از سایت خود دیدن کنید و مطمئن شوید که برچسب عنوان، محتوایی را که به آن نگاه می کنید را توصیف می کند. مطمئن شوید که حاوی کلمات کلیدی است که می خواهید کاربران با سرچ آن وب سایت شما را پیدا کنند. اگر یک کسب و کار محلی کوچک هستید، مطمئن شوید که کلمات کلیدی جستجوی محلی در برچسب عنوان گنجانده شده است.

بهنیه سازی تایتل صفحه یا h1

بهنیه سازی تگ h1

هرگز از ویرگول، نقطه و امثال آنها در تگ عنوان خود استفاده نکنید. همچنین از بیش از حد طولانی نوشتن تگ عنوان یا هدینگ صفحه خود پرهیز کنید. تگ عنوان شما بهتر است بین 3 تا 5 کلمه داشته باشد و به جالب است که بدانید تعداد افرادی که عنوان صفحه شما را منی خوانند 5 برابر بیشتر از کسانی است که محتوای شما را می خوانند. پس با نوشتن یک h1 جذاب می توانید کاربران را ترغیب کنید محتوای شما را بخوانند. باید در این بخش از مقاله راهنمای سئو سایت بگوییم برای نوشتن یک عنوان صفحه جذاب از تکنیک کلیک بایتینگ استفاده کنید.

بهینه سازی تصاویر سایت

موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را مشاهده کنند و بنابراین نمی توانند آنها را فهرست کنند. اما اگر متن مرتبط را در تگ <alt> قرار دهید، موتورهای جستجو متوجه می شوند که تصویر آپلود شده چه پیامی را منتقل می کند. نکته ای که در راهنمای سئو سایت باید به شما بگوییم این است که پشت نویسی تصاویر سایت را جدی بگیرید و عبارتی را به عنوان alt در نظر بگیرید که با تصویر شما بیشترین ارتباط را دارد.

بهینه سازی تصاویر وب سایت

بهینه سازی تصاویر

از تعداد زیادی عکس در سایت خود استفاده کنید و روی همه آنها تگ alt قرار دهید. استفاده از عکس های سئو شده هم سبب می شود تا چشم کاربر از خواندن متن خسته نشود همچنین سبب بهبود سئو سایت شما می شود. در مقاله راهنمای سئو سایت برای مبتدیان لازم است به شما بگوییم از تصاویر کم حجم در سایت خود استفاده کنید تا سرعت بارگذاری سایت تان کاهش نیابد.

* یک نکته: اگر سایت شما وردپرسی است، در ادیتور تصاویر که 4 بخش در سمت چپ آن برای سئو تصویر وجود دارد، از بالا به پایین تعداد کلماتی که درج میکنید باید افزایش پیدا کند. یعنی در باکس اول مثلا 2 کلمه وارد کنید، در باکس دوم 3 کلمه، در باکس سوم 4 کلمه و در باکس آخر 5 کلمه.

رعایت چگالی کلمه کلیدی یا Keyword Density

اگر صفحه شما در حال تغییر بهینه سازی موتورهای جستجو است، احتمالاً سعی خواهید کرد کلمات کلیدی خود را بیشتر در متن خود بگنجانید. با این حال، شما باید متن خود را طبیعی و خوانا نگه دارید و از گنجاندن کلمه کلیدی بطوری که معنا و خوانایی جمله را به هم بریزد خودداری کنید. اگر درج کلمات کلیدی سبک نوشتاری شما را مختل کند، متن سایت را غیرحرفه‌ ای جلوه می‌دهد. وقتی می خواهید تعداد کلمات کلیدی را در محتوای سایت افزایش دهید وقت بگذارید و خلاق باشید.

از کلمات کلیدی ثانویه که با عبارت کلیدواژه اصلی شما مرتبط هستند استفاده کنید. مطمئن شوید که در استفاده از کلمات کلیدی ثانویه بسیار عاقلانه عمل می کنید زیرا نمی خواهید از تمرکز اصلی خود دور شوید.

قبل از قرار دادن کلمات کلیدی در محتوای خود، حتماً در مورد آنها تحقیق کنید. سعی کنید از ابزارهایی مانند KWFINDER استفاده کنید تا ببینید چه کلمات کلیدی در مورد موضوع مورد نظر شما پرکاربرد هستند. با استفاده استراتژیک و قرار دادن کلمات کلیدی می توانید رتبه خود را در نتایج موتورهای جستجو افزایش دهید. اگر نمی دانید که چگالس کلمه کلیدی باید چقدر باشد حتما مقاله Keyword Density چیست؟ را مطالعه کنید.

بهبود تجربه کاربری یا cx را جدی بگیرید

وب سایت خود را طوری برنامه ریزی کنید که ساختاری تمیز داشته باشد و از عمیق شدن بیش از حد دایرکتوری ها اجتناب کنید. هر صفحه ای که برای وب سایت خود می نویسید نباید بیش از سه کلیک با صفحه اصلی فاصله داشته باشد. مردم و موتورهای جستجو دوست دارند اطلاعات مورد نظر خود را سریع و آسان بیابند. پس یک نکته مهم در راهنمای سئو سایت بهبود تجربه کاربری است.

حتما سرعت سایت خود را بهنیه کنید تا کاربران زمان زیادی منتظر بارگذاری سایت شما نمانند. شما یه کمک افزونه هایی مانند wp rocket و لایت اسپید می توانید تا حد بسیار زیادی سرعت سایت خود را بهتر کنید. از طریق ابزارهای گوگل مانند آنالیتیکس مسیر حرکت کاربران را در سایت خود بررسی کرده و تلاش کنید تا آن را بهبود ببخشید.

وقتی تعیین می‌کنید مردم به کجا می‌روند، می‌دانید که باید تلاش‌های خود را در کجا متمرکز کنید. مثلا اگر رستوران دارید، به احتمال زیاد مردم منوی شما را چک می کنند. این به شما امکان می دهد بدانید که یک قسمت از سایت شما است که باید آن را تازه و بروزتر نگه دارید.

برای سایت خود سایت مپ بسازید

هدف از نقشه سایت ایندکس کردن صفحات در سایت شما است و به این ترتیب عنکبوت های موتورهای جستجو به راحتی می توانند اطلاعات مهم را پیدا کنند. موتورهای جستجو مانند گوگل سهولت دسترسی به وب سایت شما را در الگوریتم های خود در نظر می گیرند بنابراین گنجاندن نقشه سایت تأثیر مثبتی بر رتبه شما خواهد داشت.

موتورهای جستجو نمی توانند صفحاتی را که به راحتی پیدا نمی کنند ایندکس کنند. نقشه سایت می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا همه چیز را در سایت شما پیدا کنند. اگر پیمایش سایت شما دشوار است، یا بسیار بزرگ است، حتی می توانید چندین نقشه سایت برای کمک بیشتر به موتورهای جستجو داشته باشید.

سخن پایانی درباره راهنمای سئو سایت برای مبتدیان

سئو یک حوزه پویا است و شما نمی توانید تنها با خواندن چند مقاله به یک دانش برسید و در گوگل موفق شوید. شما باید دائما مطالعه کرده و دانش خود را افزایش دهید. به کمک راهنمای سئو سایت برای مبتدیان متوجه شدید که بهینه سازی ابتدایی یک وب سایت را چگونه انجام دهید. اگر سوالی در زمینه سئو دارید می توانید در کامنت ها از ما بپرسید.

سوالات متداول درباره راهنمای سئو سایت برای مبتدیان

1چگونه برای سایت خود سایت مپ بسازیم؟
برای ساخت سایت مپ می توانید از پلاگین یواست و رنک مث استفاده کنید.
2از گوگل آنالیتیکس چه دیتایی می توان استخراج کرد؟
این ابزار به سئو یک وب سایت بسیار کمک می کند و شما می توانید به کمک آن به اطلاعاتی مانند مسیر حرکت کاربران، مدت زمان حضور آنها، صفحات پربازید، زمان شلوغی سایت و… دست یابید.
3از چه ابزارهایی برای سئو سایت باید استفاده کرد؟
برای سئو سایت ابزارهای بسیاری وجود دارد اما مهم ترین آنها سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس است.
4.4/5 - (8 امتیاز)
82 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو